mboost-dp1

Digital kompakt kamera

Gå til bund
Gravatar #1 - freesoft
18. maj 2007 18:04
Hej :-)

Står for snart at vil have mig et lille digital kamera, det skal altså ikke være et hvor man kan skifte linse og sådan (det har jeg slet ikke råd til og brug for).
Men jeg vil gerne have lidt optisk zoom fx 3x eller mere. Og så skal det helst kunne tage SD kort og AA/AAA batterier.

Kender I nogle der opfylder de krav?

/Kim - FreeSoft
Gravatar #2 - MiniatureZeus
18. maj 2007 19:15
Ixus serien for Canon, er dejlig lille og rigtig god.
Jeg selv bruger et Nikon S7c med WiFi, hvilket er rigtig godt, dog er det der WiFi rimelig hyped, da det er lidt halv besværligt at finde ud af imo.

Desuden er det vist svært at få et nyere "lommekamera" med AA+A batterier..
Gravatar #3 - freesoft
18. maj 2007 20:38
Ixus serien for Canon, er dejlig lille og rigtig god.
Jeg selv bruger et Nikon S7c med WiFi

Dem vil jeg da lige kigge lidt mere på.

Desuden er det vist svært at få et nyere "lommekamera" med AA+A batterier..

Ja, det har jeg fundet ud af, søgte på EDBpriser med det som krav og fandt kun nogle "skod" (Trust bl.a.) nogle :-)
Gravatar #4 - freesoft
28. maj 2007 14:14
Havde valgt Olympus µ[MJU:] 770 SW hvis det ikke var fordi den bruger xD kort. Canon PowerShot A460 lokker lidt, den tager fx AA batterier og er da meget billig.
Gravatar #5 - mindzero
28. maj 2007 14:26
Hvad med et Canon Powershot A710 IS så får du både SD kort og AA batterier + det skulle rent faktisk være et godt kamera (så får du også 6x zoom og IS, som er meget nice).

Læs evt. også review hos dpreview og se deres test galleri.
Gravatar #6 - freesoft
28. maj 2007 16:05
Ja, det var også en mulighed. Måske også Canon Digital IXUS 75.
Gravatar #7 - mindzero
28. maj 2007 16:44
#6:
Du må gøre op med dig selv om du vil have et ultra kompakt (som Ixus serien) eller om du kan leve med et i PowerShot klassen.
Som regel vil du få bedre kvalitet ved at gå efter et i PowerShot størrelsen (større glas = mere lys = teoretisk bedre billeder).

Plus IS virker meget fedt, så det ville jeg nok gå efter og med de større kameraer får du ofte 6-10x optisk zoom hvilket er meget fedt imo.

Det er nu bare mine personlige observasioner jeg baserer det på, og alle har jo en mening. Men prøv at læse nogle reviews på de modeller du synes at er interessante.
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
28. maj 2007 16:54
Det nye IXUS 950 IS ser ret nice ud, det er dog en smule dyrt, men det er jo også kun et par uger gammelt.
Gravatar #9 - freesoft
28. maj 2007 17:06
Ja, vil gerne have et der ikke er ret stort her i første omgang. Ellers er det jo klart at et større må være bedre. Så ender nok på en IXUS 75.

Tror det er lige i overkanten, selvom der "kun" er ca. 600 kr. i forskel.
Gravatar #10 - freesoft
30. maj 2007 17:10
Så blev IXUS 75 købt :-)
Gravatar #11 - freesoft
4. jun. 2007 17:17
Nu venter jeg bare på mit 2GB kort, de 32 MB der er med kan man jo ikke meget med ;)

Synes det er et helt fint kamera. Synes dog ikke jeg kan finde et sted at indstille lukketiden.
Gravatar #12 - mindzero
4. jun. 2007 18:42
#11:
Kan du sikkert slet ikke. Jeg har ihvertfald ikke nogen manuel funktioner på mit IXUS 750. Det er netop én af ulemperne med de fleste små kameraer.
Powershot serien har for eksempel manuel indstillinger hvor Ixus serien er mere "point and shoot".
Gravatar #13 - freesoft
5. jun. 2007 07:59
Så vil jeg ikke prøve at lede mere efter det. Må jo vente til jeg får købt mig et "rigtigt" kamera.
Det burde da ellers ikke være svært at lave den indstilling.
Gravatar #14 - mELIeha
5. jun. 2007 09:54
Bare lige en lille bemærkning, lad VÆRE med at stile efter at bruge AA(A) batterier, det er da noget af det mest irriterende i verden at løbe rundt med. Lithion batterier holder normalt længere, er hurtigere (Eksempelvis til at lade en blitz op) og noget mere holdbare. Et uorginalt batteri af den type vil formegentlig kunne findes til 150kr, så har du 2 batterier og kan lade det ene mens du bruger det andet hvis du har behov for det.
Selvfølgelig kan AA(A) batterier bruges, men jeg ville hellere stile efter lithion end AA(A) - Men allerhelst efter et ordentligt kamera :P Held og lykke med at finde et der passer dine behov i hvert fald :)
Gravatar #15 - MiniatureZeus
5. jun. 2007 14:26
#14 han har købt et ixus 75 :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login