mboost-dp1

Det nye Vista - Hvad mener i?

Gå til bund
Gravatar #1 - simonsweb
19. apr. 2007 06:26
Hejsa.

For et stykke tid siden udkom det længeventede vista jo, så jeg tænkte om hvad i egentlig synes om vista?

Venlig Hilsen
Simon :-)
Gravatar #2 - tgr
19. apr. 2007 06:33
Jeg ventede på det og da jeg havde brugt det en måneds tid valgte jeg at købe en Mac istedet. Det siger vist det hele.
Gravatar #3 - Saxov
19. apr. 2007 06:57
Jeg har helt klart ikke fortrut at jeg er skiftet fra Windows XP til Vista, jo spil kører lidt mindre godt, men systemet er generelt meget rarer at arbejde med, i mine øjne.
Nogle ting er godt nok gemt lidt for langt af vejen (fx ip settings for netkort, men hvor tit er det lige man roder med dem?) mens andre ting som fx søgning og startmenuen er blevet super dejlig.

Så der er masser af +'er og -'er, men har kørt med Vista Business siden ultimo Januar og overvejer slet ikke at gå tilbage til XP.
Gravatar #4 - fidomuh
19. apr. 2007 06:59

Bruger det paa arbejdet.. Er ikke synderligt imponeret..

Visse ting er vaesentligt forbedret ifht. XP, men langt de fleste ting er stadig foraeldede ifht. saa mange andre OS..

Derudover er der nogle ting som er ret buggy... ( Hvordan oedelaegger man en dhcp client?! :) )

Der er dog ting som er ret laekre.. Fx crasher det ikke lige saa tit som XP.
Nogle ting er vaesentligt hurtigere ( men andre vaesentligt langsommere.. ), saasom at tabbe ind og ud af ting, multitasking er rent faktisk muligt med windows nu :D

Dog skal det lige siges at det stadig er nemt at traekke den helt i knae, og jeg vil klart anbefale min. 2 GB ram hvis du skal bruge det til noget serioest..

Men alt i alt ville jeg foretraekke Vista over XP, men jeg er nok ikke saa god at spoerge da det eneste jeg gider bruge windows til er gaming..

Alt andet foregaar i OS X, eller paa linux servere..
Gravatar #5 - Mozez
19. apr. 2007 10:03

Så du arbejder med at spille spil?
Gravatar #6 - Pally
19. apr. 2007 10:09
Jeg gemte en hd med min XP for en sikkerheds skyld - den har jeg ikke haft brug for overhovedet. Så mine forventninger (som var høje) er blevet indfriet.

Men MS har nok skudt sig selv i foden med Wauw-reklamerne. Aero er da sukker for øjnene, men jeg imponeres mest af andre ting (f.eks search, overvågning og sikkerhed (mine børn bruger pc'en))
Gravatar #7 - fidomuh
19. apr. 2007 10:27

Bitch :P

Nej, jeg laver software og hardware tests pt..

Og saa noget it-administration.. :)

Saa det "gider" er nok det vaesentligste, jeg _SKAL_ bruge det paa arbejdet, det er ikke fordi jeg vil..
Min hentydning var mere at jeg ogsaa har det derhjemme paa min iMac, men bruger det aldrig til andet end at spille Eve-online :)
Gravatar #8 - Benjamin Krogh
19. apr. 2007 11:02
#6 du bruger altså vista's indbyggede features til at kryptere dit pr0n? :)
Gravatar #9 - Pally
19. apr. 2007 11:50
Tyv tror hver mand stjæler... ;)

Det jeg MENTE var at de ikke kan skrive / slette filer eller foldere osv. Ikke noget nyt, men bare bedre implementeret (langt om længe).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login