mboost-dp1
COMPUTER LUGTER BRÆNDT?!?!
Min brors computer lugter brændt ud af strømforsyningen??
Strømforsyningen er på 230 Volt. Så den burde altså kunne klare en del?
Computeren havde stået tændt i nogle timer, og da han kom hjem til den, lugtede den brændt.
Kan man gøre noget ved dette, eller synger den bare på sidste vers??
Tak.
Strømforsyningen er på 230 Volt. Så den burde altså kunne klare en del?
Computeren havde stået tændt i nogle timer, og da han kom hjem til den, lugtede den brændt.
Kan man gøre noget ved dette, eller synger den bare på sidste vers??
Tak.
230 volt siger ikke noget om hvor meget den kan "klare".
230 volt er den spænding som den skal "fodres" med.
Hvor meget hardware den kan trække kommer an på hvor mange watt den kan levere.
Den bør være i stand til at stå tændt i mange timer, flere døgn endda.
Da din bror kom hjem og der lugtede brændt, virkede PC'en så stadig?
Hvis PSU'en helt spontant begynder at lugte brændt, så er det ikke noget godt tegn, men nødvændigvis heller ikke et dommedagstegn.
Jeg mener din bror bør få prøve at få blæst sin computer tør for støv, og så se hvordan den lugter når han starter den.
230 volt er den spænding som den skal "fodres" med.
Hvor meget hardware den kan trække kommer an på hvor mange watt den kan levere.
Den bør være i stand til at stå tændt i mange timer, flere døgn endda.
Da din bror kom hjem og der lugtede brændt, virkede PC'en så stadig?
Hvis PSU'en helt spontant begynder at lugte brændt, så er det ikke noget godt tegn, men nødvændigvis heller ikke et dommedagstegn.
Jeg mener din bror bør få prøve at få blæst sin computer tør for støv, og så se hvordan den lugter når han starter den.
Jeg går udfra det er en joke...
230 volt den er god! :), din mors hårtørrer er også på 230 volt ...
Jeg går udfra det er en joke...
230 volt den er god! :), din mors hårtørrer er også på 230 volt ...
Jeg gætter på at computeren fungere som den skal. Det kan være flere ting. Lugten kan være fra lettere svendent støv hvilket vil sige at lugten nok har været der et stykke tid, uden at din bror har lagt mærke til det. Det kan også være en modstand som har haft det lidt for varm.
I tilfældet af støv kan I prøve at blæse strømforsyningen ren med trykluft. Det kan måske fjerne lugten. Det er sjældent at den kan tage skade af støv. Der skal ekstreme mængder og fugtige omgivelser til før det er skidt.
I tilfældet af at det er en komponent der er overophedet kan den godt fungere fint i lang tid endnu.
I tilfældet af støv kan I prøve at blæse strømforsyningen ren med trykluft. Det kan måske fjerne lugten. Det er sjældent at den kan tage skade af støv. Der skal ekstreme mængder og fugtige omgivelser til før det er skidt.
I tilfældet af at det er en komponent der er overophedet kan den godt fungere fint i lang tid endnu.
Jeg synes nu altid sådan en strømforsyning lugter brændt...
Hvis der hverken er flammer, røg eller sod, og den ellers virker, ville jeg ikke tænke mere over det.
Og dog, du kan jo lige tjekke at der ikke er en masse støv. Støv-mængden kan gøre forskellen på en lille ubetydelig glød, som blot gør at strømforsyningen ikke virker længere, til at hele huset brænder ned med TV, møbler, børn og det hele.
Hvis der hverken er flammer, røg eller sod, og den ellers virker, ville jeg ikke tænke mere over det.
Og dog, du kan jo lige tjekke at der ikke er en masse støv. Støv-mængden kan gøre forskellen på en lille ubetydelig glød, som blot gør at strømforsyningen ikke virker længere, til at hele huset brænder ned med TV, møbler, børn og det hele.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund