mboost-dp1

Canal Digital slukker standardsignaler

Gå til bund
Gravatar #1 - Ronson ⅍
27. maj 2007 21:39
kilde: http://www.tvnyt.com/artikel/default.asp?id=15200

Kortfattet vil CD lukke SD-kanalerne og kun sende HD-kanaler fra engang i 2008.

Er der nogen der kan præcisere dette? For det giver da ingen mening?

Der er tre muligheder som jeg ser det:

1. CD slukker for ALT der ikke sender HD, pt. vil det betyde at man vil kunne se Film HD, Sport HD, Silver, Voom HD, NGC HD og Discovery HD - intet andet

2. Alle kanaler opgraderer og sender i HD

3. CD opskalerer alt SD til HD

Alle tre er tåbelige på alle leder og kanter. Hvad er det jeg overser?!

"Det eneste spørgsmål er hvornår vi begynder at lukke de analoge signaler"

Den forstår jeg heller ikke. De sender da kun digitalt?
Gravatar #2 - sKIDROw
27. maj 2007 22:08
Jeg gætter på en kombination af 2 og 3.
Gravatar #3 - gentox
28. maj 2007 05:26
De analoge kanaler kunne jo være det de modtager det som, og derefter konverterer til et digitalt SD signal.

Men ellers ser det faktisk ud som om de har tænkt sig at afvikle de alm. SD kanaler, og lave nye aftaler der sikrer HD udgaver af kanalerne. Og dem der ikke sender i formatet, bliver sikkert taget fra.

Men er det her ikke lidt som at skyde sig selv i foden?
Det er vel ikke alle Canal Digital kunder der har et HDTV?
Gravatar #4 - amokk
28. maj 2007 11:16

"Det er vel ikke alle Canal Digital kunder der har et HDTV?"

Derfor kan det jo godt vises på alm TV i alm. opløsning... - ligesom der er composite og s-video stik på HDDVD og Bluray afspiller

#1 Du kan nok godt regne med at de lukker SD udgaverne af kanalerne og så sender i HD, evt. med opskalering af det materiale som ikke er HD i forvejen
Gravatar #5 - SmackedFly
28. maj 2007 12:55

Jeg tror ikke de fleste almindelige tv kan finde ud af at nedskalere et hd signal, men man kan sikkert få en modtager der kan finde ud af det.

Lyder godt at det begynder at slå igennem, efter mit første kig på et HD billede, bare 720p, kan jeg næsten ikke holde standard tv billeder ud, forskellen er ganske enkelt så stor at det er til at græde over. 1080i kan jeg tilgengæld heller ikke holde ud, det generer mine øjne for meget.
Gravatar #6 - Ronson ⅍
28. maj 2007 13:37
#3:
De analoge kanaler kunne jo være det de modtager det som, og derefter konverterer til et digitalt SD signal.
Ja det kan så være. Men det kan kunderne da være forholdsvis ligeglade med?

Men ellers ser det faktisk ud som om de har tænkt sig at afvikle de alm. SD kanaler, og lave nye aftaler der sikrer HD udgaver af kanalerne. Og dem der ikke sender i formatet, bliver sikkert taget fra.
MEGET usandsynligt. Det vil jo betyde at kanaler som DR1/2, Kanal 4/5/SBS, TV 2 Charlie/Zulu/Film og en masse børne-, sports- og musikkanaler pludselig begynder at sende HD. DR har jo sagt at de først vil begynde at lege med HD efter 2010, TV 2 tør jeg slet ikke overveje hvornår.

Konsekvensen ville jo så blive at alle kunderne kommer til at mangle alle ovennævnte kanaler. Det sker næppe.

Hvis de virkelig vil til at opskalere så skal alle jo have en HD-box, virker også dumt at opgradere bare for at gøre det, uden nogen reel gevinst. Kunderne bliver sure og CD skal punge ud.

#5:
Lyder godt at det begynder at slå igennem, efter mit første kig på et HD billede, bare 720p, kan jeg næsten ikke holde standard tv billeder ud, forskellen er ganske enkelt så stor at det er til at græde over.
Nemlig! Jeg er også ved at trække en masse HDMI-kabler på arbejdet så vi kan få HD-signal rundt til alle fladskærmene.

Skal måske lige nævne jeg arbejder i en radio/tv butik hvor vi netop sælger Canal Digital.
Gravatar #7 - amokk
28. maj 2007 14:29
#5 "Jeg tror ikke de fleste almindelige tv kan finde ud af at nedskalere et hd signal, men man kan sikkert få en modtager der kan finde ud af det."

Læs hvad jeg skriver - der er Composite og S-video stik på HD-DVD maskiner, digitale modtagerbokse osv - så man sætter bare sit TV til via disse og har så et signal med SD opløsning
Gravatar #8 - Ronson ⅍
5. jun. 2007 16:13
Jeg har lige snakket med Michael Helbo fra Canal Digital (ansvarlig for vores område af landet) og han siger at de ikke lukker alle SD kanaler (surprise..). I hvert fald ikke de næste mange år, netop pga. alle de kanaler der ikke sender HD.

Til gengæld regnede han med at kanaler der sender både SD og HD (pt. Discovery og NGC) får lukket deres SD-signal inden for et par år.

Da jeg snakkede med min kollega sagde han at han gennem en kunde havde fået at vide at de på sigt skal have skiftet alle kundernes boxe ud til fordel for HD-boxe (og efter sigende samme model til både leje- og købebox).
Gravatar #9 - Ronson ⅍
8. jun. 2007 12:37
Nu har det ikke så meget med HD at gøre, men jeg synes da lige jeg vil nævne at Viasatkunder nu også kan få alle TV 2-kanalerne fra juli (inkl. hovedkanalen, som ellers ikke har kunne fås over over parabol).

Canal Digital og HD-folket får et problem, for det betyder jo at CD ikke længere får en masse indtægter til at udvikle videre på HD-bølgen. Viasat har modsat CD ikke noget HD-udspil endnu.

Hvordan Viasat vil klare TV 2-regionerne gad jeg godt vide
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login