mboost-dp1
Brugere af S-Tog omfattet af medielicens?
Ud at se med DR
Hvis man imod alle odds ikke i forvejen skulle være omfattet af medielicens, vil man så blive det hvis man benytter S-Togene? :)
Hvis man imod alle odds ikke i forvejen skulle være omfattet af medielicens, vil man så blive det hvis man benytter S-Togene? :)
Det er da det mest åndssvage sted at starte. Hvad med regionaltogene hvor man rent faktisk sidder længe nok ned til at se en hel udsendelse?
#5
Nu er det jo ikke kun DSB's skyld det hele.
Det er også et spørgsmål om besparelser og manglende investeringer i jernbanenettet.
Selve vedligeholdelsen af nettet er det ikke DSB der står for, men derimod BaneDanmark.
Den sidste påstand om Danmarks Radio er jeg ret uforstående overfor.
Danmarks radio bruger jo allerede massere af tid på at producerede Dansk kvalitets fjernsyn.
Hvis der mangler noget, er det nok næppe tid, men penge.
Nu er det jo ikke kun DSB's skyld det hele.
Det er også et spørgsmål om besparelser og manglende investeringer i jernbanenettet.
Selve vedligeholdelsen af nettet er det ikke DSB der står for, men derimod BaneDanmark.
Den sidste påstand om Danmarks Radio er jeg ret uforstående overfor.
Danmarks radio bruger jo allerede massere af tid på at producerede Dansk kvalitets fjernsyn.
Hvis der mangler noget, er det nok næppe tid, men penge.
#6 De fleste forsinkelser jeg oplever (jeg pendler en time og 40 minutter x 2 hver dag) har intet med jernbanenettet at gøre, nej det er "klargøring" og dårlige tog. Selv de nye "dobbeltdækkere" har problemer næsten dagligt med døre der ikke kan åbne/lukke hvilket medfører stop på næste station med 10 minutters reparation.
Det er jo kun fordi DSB er sponsoreret af statens uendelige pengehul at DSB stadig findes som firma. Hvis der var konkurrence på det område ville DSB blive fejet af banen af firmaer der fattede at droppe et firma der ikke kan levere varen (læs: tog fra et italiensk lortefirma) og vælge en ordentlig leverandør.
Og at man så tror at man kan "tilfredsstille" kunderne midlertidigt med kuponer til chokolade og andet slik er jo rent til grin. Brug dog de penge på noget relevant!
Det er jo kun fordi DSB er sponsoreret af statens uendelige pengehul at DSB stadig findes som firma. Hvis der var konkurrence på det område ville DSB blive fejet af banen af firmaer der fattede at droppe et firma der ikke kan levere varen (læs: tog fra et italiensk lortefirma) og vælge en ordentlig leverandør.
Og at man så tror at man kan "tilfredsstille" kunderne midlertidigt med kuponer til chokolade og andet slik er jo rent til grin. Brug dog de penge på noget relevant!
#7
Nu skrev jeg jo heller ikke at DSB igen skyld har, men blot at nedslidte skinnenet og forældede Signalanlæg også har hel del at skulle have sagt.
BaneDanmark skriver jo selv at de er ansvarlig for ca. halvdelen af forsinkelserne, men det kan sikkert også have meget at gøre med hvor i landet man befinder sig.
Det er klart at det kræver lidt tilvænding, før man er i stand til at benytte nye tog optimalt, og ikke alt nyt er nødvendigtvis bedre.
Jeg er ikke helt klar over hvad begrebet "klargøring" omfatter, men jeg kan forestille mig at f.eks. alm. hærværk og rengøring efter graffiti kan have noget at skulle have sagt her.
Angående IC4 togene og den italienske leverandør Ansaldo Breda, så har du helt ret.
Det er uprofessionelt at et firma i den grad overskrider deres deadline, men hvis man havde fyret dem, kunne man så ikke forvente at skulle have ventet endnu længere tid på nye tog?
Heldigvis skulle de berømte tog dog være tæt på at kunne tages i brug.
Der bliver for øjeblikket fortaget tests og uddannelse af personale.
(læs evt. Transport- og energiminister Flemming Hansens redegørelse til Trafikudvalget af 23 April: http://www.folketinget.dk/?/samling/20061/almdel/t...
Nu skrev jeg jo heller ikke at DSB igen skyld har, men blot at nedslidte skinnenet og forældede Signalanlæg også har hel del at skulle have sagt.
BaneDanmark skriver jo selv at de er ansvarlig for ca. halvdelen af forsinkelserne, men det kan sikkert også have meget at gøre med hvor i landet man befinder sig.
Det er klart at det kræver lidt tilvænding, før man er i stand til at benytte nye tog optimalt, og ikke alt nyt er nødvendigtvis bedre.
Jeg er ikke helt klar over hvad begrebet "klargøring" omfatter, men jeg kan forestille mig at f.eks. alm. hærværk og rengøring efter graffiti kan have noget at skulle have sagt her.
Angående IC4 togene og den italienske leverandør Ansaldo Breda, så har du helt ret.
Det er uprofessionelt at et firma i den grad overskrider deres deadline, men hvis man havde fyret dem, kunne man så ikke forvente at skulle have ventet endnu længere tid på nye tog?
Heldigvis skulle de berømte tog dog være tæt på at kunne tages i brug.
Der bliver for øjeblikket fortaget tests og uddannelse af personale.
(læs evt. Transport- og energiminister Flemming Hansens redegørelse til Trafikudvalget af 23 April: http://www.folketinget.dk/?/samling/20061/almdel/t...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund