mboost-dp1

Brugere af S-Tog omfattet af medielicens?


Gå til bund
Gravatar #1 - milandt
7. maj 2007 11:50
Ud at se med DR

Hvis man imod alle odds ikke i forvejen skulle være omfattet af medielicens, vil man så blive det hvis man benytter S-Togene? :)
Gravatar #2 - trylleklovn
7. maj 2007 11:59
Nu betaler du jo ikke licens bare fordi du tager over til din nabo for at se DR.
Gravatar #3 - tgr
7. maj 2007 12:08
Det er da det mest åndssvage sted at starte. Hvad med regionaltogene hvor man rent faktisk sidder længe nok ned til at se en hel udsendelse?
Gravatar #4 - Saxov
7. maj 2007 12:33
#3, der kører ikke så mange regionaltog rundt i KBH, og vi ved jo godt at DK ikke strejker sig forbi Valby bakker, ikke... ;)
Gravatar #5 - buch
7. maj 2007 12:53
Hvad med at dsb brugte tiden på tog der kørte til tiden, i stedet for at indgå aftaler med dr?

Når ja og så kunne dr jo passende bruge tid på at lave noget kvalitets tv, nu man nærmest ikke kan undgå at betale for alt deres sport og yderst gode underholdning.
Gravatar #6 - Kisbye
7. maj 2007 13:05
#5
Nu er det jo ikke kun DSB's skyld det hele.
Det er også et spørgsmål om besparelser og manglende investeringer i jernbanenettet.
Selve vedligeholdelsen af nettet er det ikke DSB der står for, men derimod BaneDanmark.

Den sidste påstand om Danmarks Radio er jeg ret uforstående overfor.
Danmarks radio bruger jo allerede massere af tid på at producerede Dansk kvalitets fjernsyn.
Hvis der mangler noget, er det nok næppe tid, men penge.
Gravatar #7 - tgr
7. maj 2007 13:12
#6 De fleste forsinkelser jeg oplever (jeg pendler en time og 40 minutter x 2 hver dag) har intet med jernbanenettet at gøre, nej det er "klargøring" og dårlige tog. Selv de nye "dobbeltdækkere" har problemer næsten dagligt med døre der ikke kan åbne/lukke hvilket medfører stop på næste station med 10 minutters reparation.

Det er jo kun fordi DSB er sponsoreret af statens uendelige pengehul at DSB stadig findes som firma. Hvis der var konkurrence på det område ville DSB blive fejet af banen af firmaer der fattede at droppe et firma der ikke kan levere varen (læs: tog fra et italiensk lortefirma) og vælge en ordentlig leverandør.

Og at man så tror at man kan "tilfredsstille" kunderne midlertidigt med kuponer til chokolade og andet slik er jo rent til grin. Brug dog de penge på noget relevant!
Gravatar #8 - XERXES
7. maj 2007 13:48
Hmmm jeg har lige været ude at køre i det omtalte S-tog, og jeg så ikke nogle fancy TV-skærme nogen steder ;(

Bliver sjovt at se hvor længe de TV-skærme holder, når man tænker på alle de snot unger der laver hærværk i togene.
Gravatar #9 - milandt
7. maj 2007 14:04
#8
Det første S-togsæt med tv-skærme bliver sat i ordinær drift mellem Holte og Høje Taastrup i dag, mandag den 7. maj, klokken 14.20, når S-toget kører fra Høje Taastrup Station.
Gravatar #10 - Kisbye
7. maj 2007 15:07
#7
Nu skrev jeg jo heller ikke at DSB igen skyld har, men blot at nedslidte skinnenet og forældede Signalanlæg også har hel del at skulle have sagt.
BaneDanmark skriver jo selv at de er ansvarlig for ca. halvdelen af forsinkelserne, men det kan sikkert også have meget at gøre med hvor i landet man befinder sig.

Det er klart at det kræver lidt tilvænding, før man er i stand til at benytte nye tog optimalt, og ikke alt nyt er nødvendigtvis bedre.
Jeg er ikke helt klar over hvad begrebet "klargøring" omfatter, men jeg kan forestille mig at f.eks. alm. hærværk og rengøring efter graffiti kan have noget at skulle have sagt her.


Angående IC4 togene og den italienske leverandør Ansaldo Breda, så har du helt ret.
Det er uprofessionelt at et firma i den grad overskrider deres deadline, men hvis man havde fyret dem, kunne man så ikke forvente at skulle have ventet endnu længere tid på nye tog?
Heldigvis skulle de berømte tog dog være tæt på at kunne tages i brug.
Der bliver for øjeblikket fortaget tests og uddannelse af personale.
(læs evt. Transport- og energiminister Flemming Hansens redegørelse til Trafikudvalget af 23 April: http://www.folketinget.dk/?/samling/20061/almdel/t...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login