mboost-dp1

Bilsyn og statistikker

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
8. jul. 2007 11:54
Der var engang en side, hvor man kunne slå sin bil op må mærke, model og årstal, og derefter se, hvad der forekommer af hyppige fejl på bilen.

Jeg kan nu ikke finde den liste. Har forsøgt Google med "fejloversigt", "fejlstatistik" og "statistik" i forbindelse med "bilsyn" og "periodisk syn".

Anyone?
Gravatar #2 - mindzero
8. jul. 2007 12:46
Var det en dansk side?

Jeg søgte lidt men fandt ikke så meget, kun de her 2:
http://carfaults.co.uk/
og
http://www.usedcarexpert.co.uk/
(vælg mærke og model øvers i den røde, men man skal vist nok registrere sig hvis man vil se informationen).
Gravatar #3 - Ronson ⅍
8. jul. 2007 12:55
Gravatar #4 - rackbox
8. jul. 2007 13:28
#3 Doh... Jeg var et smut inde forbi, men troede, at det var noget andet. Nåmen.. Venter på min password-mail nu ;-)
Gravatar #5 - rackbox
8. jul. 2007 13:42
Nå... Det var alligevel ikke helt den side, som jeg ledte efter. Den side, som jeg engang så, kunne man se statistikker på fejl for ethvert køretøj. Ikke kun et køretøj, som man kender registrerings- og stelnummer på.

Vi prøver igen: Anyone?
Gravatar #6 - Norrah
8. jul. 2007 14:15
Bilbasen er vidst også fuld af gode tips!
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
8. jul. 2007 14:53
Mener FDM har det på deres hjemmeside, men så skal du være medlem. Det koster 565 kr. om året, hvilket man kan tjene hjem igen, da det giver rabat når man skal til motorløb :)
Gravatar #8 - tgr
8. jul. 2007 15:02
Consumer Reports har også videoer hvordan biler klarer sig i crashtest.

Rigtig fed side hvis man er i gang med at kigge på ny bil.
Gravatar #9 - rackbox
8. jul. 2007 15:20
Grunden til, at jeg har brug for denne hjemmeside er ganske simpel:

Jeg skal ud og købe brugt bil (varevogn). Bilen skal UDELUKKENDE bruges til transport af materialer samt opbevaring af værktøj. Der kræves INGEN komfort eller finurligheder whatsoever.

Eneste krav til bilen er, at den kan komme igennem syn (udover, at det skal være en varevogn...)

En statistik over mærker/modeller fortæller meget om, hvad man kan forvente af en bestemt ågang/mærke/model. Jeg véd, at siden fandtes engang - undrer mig over, at den (åbenbart) ikke gør mere?
Gravatar #10 - MiniatureZeus
8. jul. 2007 16:21
#9 Hvis jeg må foreslå en bil, så vil jeg forslå en Ford Transit.
Jeg har hele ugen kørt fra roskilde til vallensbæk og retur med mel, stik(bagerig ting), og alt muligt andet skrammel i en Ford Transit Van fra 1990, og den kørte fandeme godt. Den havde 4-hjulstræk og vi brugte den derfor til at trække andre biler fri nede på vores område. Til sammenligning så gik den helt nye Mercedes Vito (kørt 2000 km) i stykker 4 gange, og sad konstant fast. Ford'en kørte som en drøm.

Men det mest interessante for dig, er vel nok at den kun kostede 35.000 kr som nysynet.
Gravatar #11 - Jace
8. jul. 2007 18:57
Hehe nice med sådan en Ford der holder bedre end Mercedes :D

Ulempen er bare at det er et enkeltstående tilfælde og en side med tusindvis af biler vil jo give et mere troværdigt billede af hvilke biler der er problemer med.

#1 - http://www.mandagsbil.dk/default.asp

Måske kan den bruges? Der er også lortebil.dk men den ser ikke ud til at indeholde noget brugbart:

http://www.lortebil.dk/
Gravatar #12 - rackbox
8. jul. 2007 19:53
#11 mandagsbil.dk er da meget interessant. Desværre er det kun mandagsbiler, som rapporteres ind. Det ville være mere interessant, hvis der var et bred udsnit af både fejlbehæftede og sunde biler, så man kunne se procentvis, hvordan de forskellige mærker klarer sig.

Samtidig er procentsatsen (af hvordan de er repræsenteret i databasen) et signal om hvor populær bilen er. En populær bil har naturligvis flere opslag end en sjælden bil.
Gravatar #13 - Jace
9. jul. 2007 23:22
Har du prøvet at spørge på forummet på bilgalleri.dk? De er meget aktive derovre...
Gravatar #14 - MiniatureZeus
9. jul. 2007 23:31
Jeg sad lige og så et program på NGC omkring tyske autobahns og der sagde de noget om at ADAC(.de) havde en stor database omkring hvor mange gange de var rykket ud til de enkelte biler.

Prøv at søge lidt derinde, er ik specielt god til tysk, så kan ikke lige se om det koster noget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login