mboost-dp1
Biblequotes made fun
Laura Schlesinger en en kendt radiopersonlighed i USA, der giver råd til folk som ringer ind. For kort tid siden besvarede hun så et opkald, hvori hun henviste til 3. mosebog 18:22, omhandlende selve dette, at homoseksualitet er en afskyelig vederstyggelighed, som under ingen omstændigheder bør tolereres. Det faldt ham hér fyren for brystet, og det følgende er et åbent brev til Dr. Laura skrevet af en ukendt usa-amerikansk statsborger.
Kære Dr. Laura
Tak for din indsats for at oplære folk i guds ord. Jeg har lært så meget af dig, og jeg prøver at dele disse kundskaber med så mange som muligt. Hvis nogen forsøger at forsvare homoseksualitet henviser jeg blot til 3. mosebog 18:22, hvor der klart og tydeligt står at homoseksualitet er en vederstyggelighed. Så er der ikke mere at sige til det. Men nu behøver jeg råd for at leve efter Guds ord.
1) Hver gang jeg brænder en okse som et offer, ved jeg at dette giver en duft
som behager Herren. (3. mosebog 1:9) Problemet er at naboerne klager, hvad gør jeg ?
2) Jeg ønsker at sælge min datter som slave (2. mosebog 21:7).
Med det nuværende prisniveau, hvad vil du mene er en fornuftig pris ?
3) I 3. mosebog 24:44 står der klart og tydeligt at jeg kan eje både mandlige og kvindelige slaver, bare så længe de er købt fra et naboland. En af mine venner påstår at det kun gælder for mexicanere og ikke canadiere. Her er jeg lidt i tvivl. Kan jeg eje en canadier ?
4) Jeg har en nabo der insisterer på at arbejde i sabbatten. 2. mosebog 35:2 er utvetydig på dette punkt, han skal helt klart slås ihjel. Er jeg moralsk ansvarlig for at udføre dette selv ?
5) En af mine venner mener at selv om det er en vederstyggelighed at spise skaldyr, (3. mosebog 11:10) så er homoseksualitet værre. Jeg er uenig. Hvem har ret ?
6) I 3. mosebog 21:20 står det klart og tydeligt at man ikke må nærme sig guds alter hvis man ser dårligt. Jeg må indrømme at jeg er en smule nærsynet og bruger briller. Kan vi gøre undtagelser her ?
7) De fleste af mine venner går til frisøren. De får klippet håret på siderne og tager skægget i kanten. Dette er helt klart en synd ifølge 3. mosebog 19:27. Hvordan bør de straffes ?
8) Jeg har læst i 3. mosebog 11:7-8 at jeg ikke må røre rester af en død gris, da dette vil gøre mig uren. Må jeg spille amerikansk fodbold hvis jeg ifører mig handsker ?
9) Min onkel er landmand. Han synder mod 3. mosebog 19:19 fordi han planter to forskellige afgrøder på samme jord. Konen er ikke meget bedre, da hun går iklædt tøj lavet af to forskellige stoftyper. (bomuld og polyester). Min onkel har også den uvane at han bander meget. Er det virkelig nødvendigt at vi samler hele byen for at stene dem til døde, (3. mosebog 24:10-16) ?
Er det ikke nemmere bare at brænde dem til døde i et familieselskab som man plejer at gøre ved folk der har samkvem med sine slægtninge (3. mosebog 20:14)?
Kære Dr. Laura
Tak for din indsats for at oplære folk i guds ord. Jeg har lært så meget af dig, og jeg prøver at dele disse kundskaber med så mange som muligt. Hvis nogen forsøger at forsvare homoseksualitet henviser jeg blot til 3. mosebog 18:22, hvor der klart og tydeligt står at homoseksualitet er en vederstyggelighed. Så er der ikke mere at sige til det. Men nu behøver jeg råd for at leve efter Guds ord.
1) Hver gang jeg brænder en okse som et offer, ved jeg at dette giver en duft
som behager Herren. (3. mosebog 1:9) Problemet er at naboerne klager, hvad gør jeg ?
2) Jeg ønsker at sælge min datter som slave (2. mosebog 21:7).
Med det nuværende prisniveau, hvad vil du mene er en fornuftig pris ?
3) I 3. mosebog 24:44 står der klart og tydeligt at jeg kan eje både mandlige og kvindelige slaver, bare så længe de er købt fra et naboland. En af mine venner påstår at det kun gælder for mexicanere og ikke canadiere. Her er jeg lidt i tvivl. Kan jeg eje en canadier ?
4) Jeg har en nabo der insisterer på at arbejde i sabbatten. 2. mosebog 35:2 er utvetydig på dette punkt, han skal helt klart slås ihjel. Er jeg moralsk ansvarlig for at udføre dette selv ?
5) En af mine venner mener at selv om det er en vederstyggelighed at spise skaldyr, (3. mosebog 11:10) så er homoseksualitet værre. Jeg er uenig. Hvem har ret ?
6) I 3. mosebog 21:20 står det klart og tydeligt at man ikke må nærme sig guds alter hvis man ser dårligt. Jeg må indrømme at jeg er en smule nærsynet og bruger briller. Kan vi gøre undtagelser her ?
7) De fleste af mine venner går til frisøren. De får klippet håret på siderne og tager skægget i kanten. Dette er helt klart en synd ifølge 3. mosebog 19:27. Hvordan bør de straffes ?
8) Jeg har læst i 3. mosebog 11:7-8 at jeg ikke må røre rester af en død gris, da dette vil gøre mig uren. Må jeg spille amerikansk fodbold hvis jeg ifører mig handsker ?
9) Min onkel er landmand. Han synder mod 3. mosebog 19:19 fordi han planter to forskellige afgrøder på samme jord. Konen er ikke meget bedre, da hun går iklædt tøj lavet af to forskellige stoftyper. (bomuld og polyester). Min onkel har også den uvane at han bander meget. Er det virkelig nødvendigt at vi samler hele byen for at stene dem til døde, (3. mosebog 24:10-16) ?
Er det ikke nemmere bare at brænde dem til døde i et familieselskab som man plejer at gøre ved folk der har samkvem med sine slægtninge (3. mosebog 20:14)?
#2 det er god læsning! men hvor var du henne da jehovas vidner bankede på min dør for et par uger siden? :)
jeg bookmarker nu denne side i håb om at de kommer igen :)
jeg bookmarker nu denne side i håb om at de kommer igen :)
Det gør den dog ikke mindre morsom...
For kort tid siden besvarede hun så et opkald,Bullshit! Selv hvis det overhovedet er sådan denne tekst er fremkommet, så er det bestemt ikke "kort tid siden", for den har cirkuleret i årevis.
...
Det faldt ham hér fyren for brystet, og det følgende er et åbent brev til Dr. Laura skrevet af en ukendt usa-amerikansk statsborger.
Det gør den dog ikke mindre morsom...
Uh! Me too!
Elsker når de kommer forbi, især hvis jeg har rigtig god tid til at diskutere med dem... De er så dumme!
Efter en lang diskussion om hvorvidt jorden var rund og om en cirkel var det samme som en kugle, endte jeg en dag med at spørge hvorfor de troede de skulle lære mig om næste kærlighed hvis de ville lade deres børn dø af blodmangel. De har ikke været der et stykke tid...
Uh! Me too!
Elsker når de kommer forbi, især hvis jeg har rigtig god tid til at diskutere med dem... De er så dumme!
Efter en lang diskussion om hvorvidt jorden var rund og om en cirkel var det samme som en kugle, endte jeg en dag med at spørge hvorfor de troede de skulle lære mig om næste kærlighed hvis de ville lade deres børn dø af blodmangel. De har ikke været der et stykke tid...
endte jeg en dag med at spørge hvorfor de troede de skulle lære mig om næste kærlighed hvis de ville lade deres børn dø af blodmangel.LOL, dén vil jeg bruge næste gang :)
Der blev også _meget_ stille ude foran min dør... De var ellers begyndt at komme jævnligt! Nu har de mistet modet: "He's not a believer"
Der blev også _meget_ stille ude foran min dør... De var ellers begyndt at komme jævnligt! Nu har de mistet modet: "He's not a believer"
ja, lad os da citere biblen.
Det er jo en bog fyldt med så meget godhed og barmhjertighed!!
Første Timotheusbrev, Kapitel 2 fra vers 9:
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/1tim/2b.ht...
Underligt at alle feministerene ikke har fået øjnene op for hvordan de beskrives i biblen.
Det er jo en bog fyldt med så meget godhed og barmhjertighed!!
Første Timotheusbrev, Kapitel 2 fra vers 9:
v9 Ligeledes vil jeg, at kvinder skal være ærbart og ikke prangende klædt, deres pynt skal ikke være kunstfærdige håropsætninger og guld eller perler eller dyrt tøj, v10 men gode gerninger, som det sømmer sig for kvinder, der vedkender sig deres gudsfrygt.
v11 En kvinde skal lade sig belære i stilhed og underordne sig i alt; v12 men at optræde som lærer tillader jeg ikke en kvinde, heller ikke at bestemme over sin mand; hun skal leve i stilhed. v13 For Adam blev skabt først, derefter Eva, v14 og det var ikke Adam, der blev forledt, men kvinden lod sig forlede og overtrådte budet. v15 Men frelses skal hun, ved barnefødslen – hvis de da holder fast ved tro og kærlighed og hellighed med besindighed (3,1) – troværdigt er det ord!
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/1tim/2b.ht...
Underligt at alle feministerene ikke har fået øjnene op for hvordan de beskrives i biblen.
Jeg har sat sådan et "Jehovas vidner, NEJ TAK!" klistermærker på vores dør hos min far, efter at der flyttede nogen ind ved siden af og var jævnligt på besøg :P De kommer heller ikke mere :P
#14 hvordan downloader man den fil du henviser til? der er ikke nogen link at trykke på..
og for at holde stilen som #1 har sat, vil jeg dele en quote jeg brugte på jehovas vidner den gang de var så venlige at besøge mig :)
http://www.bash.org/?473599
http://www.bash.org/?473599
4. Mosebog 11:1:
Den er dog bedre på engelsk, hvor folk rent faktisk dør. Numbers 11:1:
Så pas på med at brokke jer når Jehovas vidner kommer forbi.
Engang gav folket ondt af sig, og det hørte Herren. Da han hørte det, flammede hans vrede op, og Herrens ild brød løs blandt dem og begyndte at fortære i udkanten af lejren.
Den er dog bedre på engelsk, hvor folk rent faktisk dør. Numbers 11:1:
And when the people complained, it displeased the LORD: and the LORD heard it; and his anger was kindled; and the fire of the LORD burnt among them, and consumed them that were in the uttermost parts of the camp.
Så pas på med at brokke jer når Jehovas vidner kommer forbi.
http://www.bash.org/?454203
Vil da også lige poste en fed en, som jeg har grint meget af :D
Vil da også lige poste en fed en, som jeg har grint meget af :D
Hvorfor er bibelcitater altid så meget ude af proportioner - især når den citeres af kristne?
F.eks. hører homoseksuelle ofte for, at det er deres skyld, at Sodoma og Gomorra blev udslettet:
Og så udslettede Gud Sodoma og Gomorra fordi mændene var nogle værre nogen.
Men ingen løfter åbenbart øjenbryn over at Lot tilbyder sine 2 (jomfru)døtre til at tilfredsstille samtlige mandlige indbyggere uden at døtrene har noget at skulle have sagt. Pfft..
Jeg har endnu ikke hørt nogen kristen så meget som at tage afstand til dette stykke fra Biblen. Homoseksualitet er åbenbart meget fyfy, mens incest er helt okay. Jow, jow... :-S
Jeg har set brevet til Dr. Laura før. Den rammer lige i bull's eye.
F.eks. hører homoseksuelle ofte for, at det er deres skyld, at Sodoma og Gomorra blev udslettet:
1:19:4:Men endnu før de havde lagt sig, stimlede Byens Folk, Indbyggerne i Sodoma, sammen omkring Huset, både gamle og unge, alle uden Undtagelse,
1:19:5:og de råbte til Lot: "Hvor er de Mænd, der kom til dig i Nat Kom herud med dem, for at vi kan stille vor Lyst på dem!"
1:19:6:Da gik Lot ud til dem i Porten, men Døren lukkede han efter sig.
1:19:7:Og han sagde: "Gør dog ikke noget ondt, mine Brødre!
1:19:8:Se, jeg har to Døtre, der ikke har kendt Mand; dem vil jeg bringe ud til eder, og med dem kan I gøre, hvad I lyster; men disse Mænd må I ikke gøre noget, siden de nu engang er kommet ind under mit Tags Skygge!"
1:19:9:Men de sagde: "Bort med dig! Her er den ene Mand kommet og bor som fremmed, og nu vil han spille Dommer! Kom, lad os handle værre med ham end med dem!" Og de trængte ind på Manden, på Lot, og nærmede sig Døren for at sprænge den.
Og så udslettede Gud Sodoma og Gomorra fordi mændene var nogle værre nogen.
Men ingen løfter åbenbart øjenbryn over at Lot tilbyder sine 2 (jomfru)døtre til at tilfredsstille samtlige mandlige indbyggere uden at døtrene har noget at skulle have sagt. Pfft..
1:19:30: Men Lot drog op fra Zoar og slog sig ned i Bjergene med sine Døtre, thi han turde ikke blive i Zoar; og han boede i en Hule med sine to Døtre.
1:19:31:Da sagde den ældste til den yngste: "Vor Fader er gammel, og der findes ingen Mænd her i Landet, som kunde komme til os på vanlig Vis.
1:19:32:Kom, lad os give vor Fader Vin at drikke og ligge hos ham for at få Afkom ved vor Fader!"
1:19:33:De gav ham da Vin at drikke samme Nat; og den ældste lagde sig hos sin Fader, og han sansede hverken, at hun lagde sig, eller at hun stod op.
1:19:34:Næste Dag sagde den ældste til den yngste: "Jeg lå i Går Nat hos min Fader; nu vil vi også give ham Vin at drikke i Nat, og gå du så ind og læg dig hos ham, for at vi kan få Afkom ved vor Fader!"
1:19:35:Så gav de atter den Nat deres Fader Vin at drikke, og den yngste lagde sig hos ham, og han sansede hverken, at hun lagde sig, eller at hun stod op.
1:19:36:Således blev begge Lots Døtre frugtsommelige ved deres Fader
Jeg har endnu ikke hørt nogen kristen så meget som at tage afstand til dette stykke fra Biblen. Homoseksualitet er åbenbart meget fyfy, mens incest er helt okay. Jow, jow... :-S
Jeg har set brevet til Dr. Laura før. Den rammer lige i bull's eye.
Nu ER incest faktisk ret udbredt indenfor bl.a. Jehovas Vidner..
Det meste af min familie er / har vaeret, jehovas vidner siden de var helt smaa..
Det er ikke unormalt at der er en 1-2 gamle svin i hver "gruppe" ( kan ikke lige huske hvad deres grupper hedder )..
Oftest er det en som sidder lidt oppe i rangordenen og derfor beskytter de andre ham.. "Han goer det jo ikke igen" .. Jeps, det er hans datter sikkert rigtig glad for ....... Nu er det jo ogsaa kun 3. gang..
Det vaerste var naesten at politiet ikke fandt nogen beviser og alle de her "sandhedens og retfaerdighedens" mennesker, stod og loej paa livet loes..
Hendes mor vidste det ioevrigt ogsaa, men hun sagde intet ..
Jeps, det er _DEN_ slags mennesker gud vil frelse fra skaersilden.. Det kan jeg godt se..
Jebus, jeg ville sq hellere have fanatiske muslimer frelst saa..
De er i det mindste aerlige med deres hensigter og hvem de er!
Nu ER incest faktisk ret udbredt indenfor bl.a. Jehovas Vidner..
Det meste af min familie er / har vaeret, jehovas vidner siden de var helt smaa..
Det er ikke unormalt at der er en 1-2 gamle svin i hver "gruppe" ( kan ikke lige huske hvad deres grupper hedder )..
Oftest er det en som sidder lidt oppe i rangordenen og derfor beskytter de andre ham.. "Han goer det jo ikke igen" .. Jeps, det er hans datter sikkert rigtig glad for ....... Nu er det jo ogsaa kun 3. gang..
Det vaerste var naesten at politiet ikke fandt nogen beviser og alle de her "sandhedens og retfaerdighedens" mennesker, stod og loej paa livet loes..
Hendes mor vidste det ioevrigt ogsaa, men hun sagde intet ..
Jeps, det er _DEN_ slags mennesker gud vil frelse fra skaersilden.. Det kan jeg godt se..
Jebus, jeg ville sq hellere have fanatiske muslimer frelst saa..
De er i det mindste aerlige med deres hensigter og hvem de er!
Hader de sataner!
Uha, trænger til et besøg for at få pulsen op, så kommer min indre Dolph frem...
Hader de sataner!
Uha, trænger til et besøg for at få pulsen op, så kommer min indre Dolph frem...
Jeg havde selv en veninde mens jeg var under uddannelse der var flygtet fra Jehovas Vidner.hehe fik jeg lige læst som:
Jeg har selv været en veninde...
Omg lol, nice one :D
Hehehe, sjovt nok saa er mange jehovas vidner alkoholikere.. :P
Og ret nice at man skal "flygte" fra en religion..
Hvis du gerne vil ud, saa maa dem der er tilbage i jehovas vidner, ikke laengere snakke med dig.. HVis du er gift med en mand, saa kan du risikere at alle dine ting staar paa gaden dagen efter du har snakket om at forlade ham ...
Psykopater hele bundtet :P
Omg lol, nice one :D
Hehehe, sjovt nok saa er mange jehovas vidner alkoholikere.. :P
Og ret nice at man skal "flygte" fra en religion..
Hvis du gerne vil ud, saa maa dem der er tilbage i jehovas vidner, ikke laengere snakke med dig.. HVis du er gift med en mand, saa kan du risikere at alle dine ting staar paa gaden dagen efter du har snakket om at forlade ham ...
Psykopater hele bundtet :P
Altså jeg ved bare at min veninde der havde et hav af psykolog-timer bag sig (hun var 19 og havde været ude af jv i ca 6-7 år)...
Trods det og at hun var et rationelt menneske kunne hun nogle gange falde i hullet og være bange for "guds straf".... Indoktrinering af værste rang...
Men ok guds vrede må jo være større end guds kærlighed for dem... Hvilket er nok for mig til at jeg aldrig nogensinde bliver jehovas vidne.
Trods det og at hun var et rationelt menneske kunne hun nogle gange falde i hullet og være bange for "guds straf".... Indoktrinering af værste rang...
Men ok guds vrede må jo være større end guds kærlighed for dem... Hvilket er nok for mig til at jeg aldrig nogensinde bliver jehovas vidne.
Her er hans link
http://peecee.dk/uploads/0507/kopi-af-jehovas-vidn...
Eller på hurtigdel
http://rapidshare.com/files/35213776/kopi-af-jehov...
Her er hans link
http://peecee.dk/uploads/0507/kopi-af-jehovas-vidn...
Eller på hurtigdel
http://rapidshare.com/files/35213776/kopi-af-jehov...
Jeg har fundet ud af hvorfor jøder bliver omskåret!
1 Sam 18,27
De vil ganske enkelt undgå at blive offer for en giftelysten mand, men der ude at begå mord, for at få sig en kone.
1 Sam 18,27
brød David op med sine mænd og drog ud og slog to hundrede filistre ihjel. Og David kom med deres forhuder, som blev leveret til kongen i fuldt tal, så han kunne blive kongens svigersøn. Saul gav ham sin datter Mikal til hustru.
De vil ganske enkelt undgå at blive offer for en giftelysten mand, men der ude at begå mord, for at få sig en kone.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund