mboost-dp1

BHG ripper MetallicA

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
16. jun. 2007 23:37
Der er ikke så meget i det. Bloodhound gang, på deres andet album, sang nr. 5, mope, Der har de nakket Cliff Burtons Bas-riff fra For Whom The Bel Tolls. Ved ikke om det bare er mig, men fuck hvor det suger at de bruger det, uden at nævne MetallicA i deres booklet...
Gravatar #2 - mindzero
17. jun. 2007 08:19
#1:
Lars Ulrich, er det dig?

Nu kender jeg ikke de 2 sange du snakker om, men hvis du kigger på wikipedia så er der åbenbart mange referencer i den sang, så ved ikke hvor tungt du skal tage det.

Lidt offtopic, men passer meget godt til debatten :D
Gravatar #3 - holmen
17. jun. 2007 10:45
#2 Damn, jeg er bustet, sætter mig tilbage ved mine trommer...

Well, synes godt at de kunne nævne de kunstnere, hvis musik de bruger.
Gravatar #4 - gentox
17. jun. 2007 11:15
LOL Vanilla ICE holder MAX, Eller... :P
Mener at han ikke engang selv kan lide det han lavede dengang :D

Jim Carey som [url= ICE[/url].
Gravatar #5 - amokk
17. jun. 2007 15:37
Eeeeh godmorgen....

Sangen du snakker om er tilbage fra 1999, så det er vel ikke ligefrem nogen nyhed - desuden har de også samplet fra "Relax don't do it" og en masse andre...

I øvrigt er den på deres fjerde album, og ikke deres andet.

Og tror du seriøst selv de bare har brugt det uden at få tilladelse, blot fordi det ikke er nævnt i bookletten? de har vel fået lov af Metallica, evt. mod kompensation
Gravatar #6 - holmen
17. jun. 2007 16:26
Er godt klar over at det ikke er en nyhed, derfor sendte jeg det heller ikke ind som en nyhed, men smed det op på tagwallen. Jeg er godt klar over at de også bruger noget Falco.

Fra wikipedia
Hooray for Boobies

In 1999, they released their third album, Hooray for Boobies.
Jeg er vist ikke den eneste der ikke kan min BHG historie. I følge wikipedia er d deres 3. album.

Jeg kan ikke forestillie mig at de kunne finde på at bruge det, uden at have fået tilladelse, men det ændrer ikke på at de ikke har nævnt metallica, eller falco eller nogle af de andre hvis musik de har brugt, i deres booklet. Hvilket jeg mener ville være på sin plads at gøre.
Gravatar #7 - XERXES
17. jun. 2007 17:06
Enten har du ikke kigget i coveret eller også har du overset det, for nu har jeg lige fundet min Bloodhoundgang - Hooray for Boobies CD frem og scannet det sted i coveret ind hvor det står.

http://img230.imageshack.us/my.php?image=mopecover...
Gravatar #8 - holmen
17. jun. 2007 17:39
Kan ikke finde mit Horray for boobies album, kunne jeg heller ikke i nat, men jeg vil da lige tjekke efter når jeg ser det.

Jeg ringede til an kammerat der har albummet og spurgte ham om det stod der. Fik at vide at det ikke gjorde. Mon det kan være at det kun har stået i nogle af oplægne? Måske det ikke stod i de første?

Nå, men hvis de har nævnt de kunstnere de har lånt fra, så er det jo fint.
Gravatar #9 - amokk
18. jun. 2007 21:04
#6 Dingleberry Haze var deres første album, men da sangene gik igen på Use your fingers, er det svært at sige præcist om de begge skal betragtes som 2 albums eller om den første mere var en demo/EP
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login