mboost-dp1

Alfaview nægter at tilbagebetale deres "kunder"

Gå til bund
Gravatar #1 - janpolsen
17. jun. 2007 19:33
Jeg tillader mig at skrive her, da jeg kan forestille mig at mange af newz's læserer er den rette målgruppe og dermed skal advares omkring Alfaview.

Vi er pt. 7 personer, som har købt og betalt et fjernsyn hos Alfaview, men pga. udskutte leveringstider, så har vi anulleret købet (Alfaview giver 5-14 dages fuld returret). Alfaview ønsker dog ikke at refundere de penge vi har betalt for fjernsynene, som på nuværende tidspunkt drejer det sig om ca. 88.000 kr.

Hele historien kan læses her.

Hvis du sidder i samme situation, så må du meget gerne skrive en kommentar, så vi kan holde styr på hvor mange det egentlig drejer sig om.

Med venlig hilsen
Jan Olsen
Gravatar #2 - sophus
17. jun. 2007 20:38
Gælder der ikke normalt det at pengene ikke må trækkes før varen forlader butikken, eller er det kun ved fjernsalg?
Gravatar #3 - themuss
17. jun. 2007 20:47
NM
Gravatar #4 - janpolsen
17. jun. 2007 20:52
Ved en bestilling kan man enten vælge at betale 10% i depositum eller det fulde beløb. Jeg har tidligere købt et Alfaview-fjernsyn og er fuldt ud tilfreds med det. Bortset fra den lange leveringstid, så var der heller ikke noget i vejen med servicen dengang.

Vores "fejl" har været, at vi har stolt på Alfaview og betalt det fulde beløb up front, dvs. 4-6 uger før vi burde have fået leveret fjernsynet. Jeg stolte 100% på Alfaview og havde aldrig regnet med at ende i denne situation.
Gravatar #5 - squad2nd
17. jun. 2007 22:10
Tak for advarslen.

Gå dog til: http://www.forbrug.dk/klage/

eller endnu bedre... ring til Ekstra Bladet! :-P De elsker sådanne sager.
Gravatar #6 - sKIDROw
18. jun. 2007 00:25
Ligner en sag for Nationen:

http://ekstrabladet.dk/nationen/ ;)
Gravatar #7 - janpolsen
18. jun. 2007 07:07
Desværre så tager behandlingstiden ved forbrugerklagenævnet ca. ca. 7 måneder, så det bliver selvfølgelig sidste udvej. Vi har dog skrevet til Alfaview og givet dem en tidsfrist, hvor vi lader sagen gå videre, hvis ikke vi har modtaget pengene endnu.

EB har fået noget information, men vi har ikke hørt fra dem endnu. Det var dog ikke til Nationen der blev sendt information, men derimod til EB generelt.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
18. jun. 2007 07:36
Bare skriv til EB at i har set nogle små vietnamesiske børn arbejde bag i butikken, så skal de nok komme :P
Gravatar #9 - XERXES
19. jun. 2007 05:17
Gravatar #10 - fidomuh
19. jun. 2007 06:49
Omg ...

Det er fandme surt det der :(

Fuck hvor er jeg glad for at jeg ikke koebte et tv hos dem og valgte Samsung istedet :S
Gravatar #11 - kinaholm
19. jun. 2007 09:22
Fuck hvor er det dog surt for Jer - og totalt dårlig stil af ledelsen at de "lige har glemt" at fortælle alle, at man nok ikke skulle købe deres produkter.
Gravatar #12 - buch
19. jun. 2007 11:14
Der er nok ikke så meget at gøre, udover at sige, hvad lærte jeg af det.

Betal aldrig noget på forskud, uanset hvor meget tillid man har til et firma.

Dyre lærepenge :(
Gravatar #13 - MiniatureZeus
19. jun. 2007 13:07
Kan da ikke passe at i har mistet alle de penge..?
Gravatar #14 - fidomuh
19. jun. 2007 13:08

Jow..

Derfor betaler man ALDRIG forud hvis man ikke er sikker paa firmaet ;)
Gravatar #15 - buch
19. jun. 2007 13:21
Men hvorfor betale forud uanset om man stoler på firmaet eller ej?

Hvad er det man helt konkret får ud af at forudbetale for en vare, fremfor at betale ved afsendelsen af varen eller ved modtagelsen?
Gravatar #16 - fidomuh
19. jun. 2007 13:23

Det kommer vel an paa din definition af "betale forud" .. Jeg betaler altid med mit Visa, saa hvis dette sker gaar jeg ned i banken og whiner :)

Jeg kunne aldrig droemme om at betale for noget der koster >1000 kroner, kontant :)

Saa i sidste ende er det det samme.. Men hvis du _VIL_ forudbetale, saa er mit raad at man aldrig goer det medmindre man ved at firmaet ikke falder doed om inden man faar sit lort :)
Gravatar #17 - MiniatureZeus
19. jun. 2007 13:23
#15 i Fredgaard kørte de engang et tilbud på et JVC anlæg, hvor hvis man betalte 90% af pengene forud, så fik man 10 gratis CD'er.
Det tilbud benyttede jeg mig da af :)

Men har dog ikke set eller hørt om nogle fordele i nyere tid.
Gravatar #18 - rackbox
19. jun. 2007 22:26
Der findes virksomheder, som sælger ting, som er så omkostningsfulde at ligge på lager med, at de beder kunden betale (noget af beløbet) forud, før de henter det hjem fra deres producent, simpelthen fordi det er for dyrt, hvis kunden så ikke henter varen, når den er kommet frem.

Samtidig giver det god mening i nogle håndværk, at kunden betaler en del af opgaven forud, for at håndværkeren kan betale for dyre materialer, og så hente arbejdsløn hjem senere.

Jeg kører normalt med 8 dage netto i mit eget firma - men jeg kører forud kontant eller kontant ved afhentning for privatkunder konsekvent. Vil de ikke gå med til det, så får de ikke deres vare / ydelse. Nu henvender mit firma sig også mere til andre firmaer (skiltefirma). Og jeg har grimme erfaringer med privatpersoner, som ikke betaler deres regninger. Noget-for-noget.

AlfaView bør dog ikke tage forudbetaling, da de vel forventes at sælge varer fra egen lagerbeholdning.
Gravatar #19 - fidomuh
20. jun. 2007 07:10
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article3109...

Oev :/

"En af hovedmændene bag det kursramte AlfaView, Kim Holmgaard Christensen, er tidligere idømt to års fængsel for oliefup i Texas" ...

JEg er ikke laengere i tvivl om at AlfaView har forsoegt at malke kunder de sidste par maaneder :/
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login