mboost-dp1

Advarsels sms?

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
18. apr. 2007 08:27
Har lige fået en sms:
"Hey... Advar alle du kender imod at svare på en sms fra xxxxxxxx og xxxxxxxx det kan koste dig 2500 kr. Det er lige sagt i P3 (send videre)."

De to numre jeg blev advaret imod, jeg slog dem op. Det ene kunne jeg finde på dgs.dk og det var vidst en privat mand. Det andet nummer gav ikke noget resultat.

Sagen er den at jeg har hørt P3 siden kl. 8 i morges og de har ikke sagt noget.

Jeg mener at jeg har fået sms'en før, men for længe siden. Er det ikke en gammel sms?
Gravatar #2 - trylleklovn
18. apr. 2007 08:29
Tror bare det er nogle, der hader ejerne af de numre.

Tror ikke der er noget hold i det. Man skal altid bekræfte betalings-sms'er, så du kan ikke komme ud i noget alligevel.
Gravatar #3 - <3Thinkpads
18. apr. 2007 08:29
Hvis du ikke overfører 2500kr til min konto indenfor 1time, så koster det dig 5000kr! pm mig for kontonummer!

- Det er en plat hoax.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
18. apr. 2007 08:30
#1 Det er en meget gammel sms, og det passede ikke. Det var noget kanonkongen sagde (det var en af hans skolekammeraters nummer) for sjovt. Sådan fik jeg det ihvertfald at vide fra DR da jeg ringede der ind og spurgte omkring det
Gravatar #5 - holmen
18. apr. 2007 08:33
#4 okay, mente også at jeg havde set den før...
Gravatar #6 - buch
18. apr. 2007 08:39
Folk der sender sådanne beskeder burde have et ordentligt klap på hovedet, og derefter en ordentligt omgang stærk chili skudt op i røven ;)
Gravatar #7 - trylleklovn
18. apr. 2007 08:40
#6 lige som folk, der tror på dem :P
Gravatar #8 - fidomuh
18. apr. 2007 09:46
....

Fedt at blive vaekket en onsdag morgen kl 8 af saadan en sms.. Og naar man saa svarer tilbage at det er dumt at vaere naiv og tro paa alt folk fortaeller en, saa faar man en lang smoere om at man er en idiot og jo bare selv kan proeve at miste 2500 kroner etc etc etc..

Nej. Det kan aldrig lade sig goere at du kommer til at betale 2500 kroner igennem din telefon regning.
Selvom et firma har lavet en legitim traekning, som du selv har godkendt pr sms, saa kan du naegte at betale og teleselskabet maa _IKKE_ traekke pengene uden at du godkender det..

Saa det er en hoax..
Der var engang nogen sager om folk der ringede "modtager betaler" ting fra udlandet, hvor nogen fik regninger paa mellem 5000 og 50000 kroner..
Men selv dengang fik teleselskabet en lang naese fra staten og en god forklaring om at hvis modtageren skal betale, skal denne oplyses om en "naesten" eksakt pris pr. minut or so, INDEN de modtager opkaldet..

Det er det samme med sms'er..
De skal bevise at du godt vidste at du blev trukket, og selv der kan de have svaert ved at vinde en reel retsag..
Gravatar #9 - milandt
18. apr. 2007 09:48
der er også et max beløb for hvor meget man kan betale via sms - kan ikke huske om det er 75 kr, men det er i det område så vidt jeg ved. 2500 ville aldrig kunne lade sig gøre at trække via en sms.
Gravatar #10 - MiniatureZeus
18. apr. 2007 09:50
Ringede engang til min fars mobil da han var i skotland hvor modtager betaler.. kostede ham lige 220kr for de 3 minutter.. og skulle bare lige sige til ham, at hvis han købte en gave med hjem, så ville jeg gerne have noget slik :P
Gravatar #11 - fidomuh
18. apr. 2007 10:25

Men hvis du ringer UD af landet til en dansk mobil telefon, som befinder sig over graensen, saa kan din far vaelge at slukke sin telefon og derved koster det ham intet.. Saa han vaelger selv at modtage opkaldet, og derved betale den ekstra takts :)

Mener det er 50 kroner faktisk..

Men hvis der foreligger en skriftlig aftale ( fx til "tank selv" service ting ) saa kan man godt sende en sms hvori teleselskabet saa traekker fx 200 kroner..
Gravatar #12 - amokk
18. apr. 2007 11:20
jeg mener bestemt ikke at man kan lave overtaksering på alm. danske 8-cifrede tlf. numre når der ringes/skrives til disse (70 numre måske undtaget)

så når folk begynder at påstå andet, er de bare dumme og påståelige. Jeg ville ikke tøve med at politianmelde folk for chikane, hvis de rundsendte SMSer med mit nummer i på den måde.

Alle betalingsnumre er som regel 4 cifrede
Gravatar #13 - XorpiZ
18. apr. 2007 11:50

90-numre kan svjv også overtakseres.
Gravatar #14 - MiniatureZeus
18. apr. 2007 11:56
#12 amokk
De kan også lade sig gøre med 5 cifrede ved jeg. Men nu du siger det, tror jeg også kun det er de 2 man kan med.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login