mboost-dp1
Advarsel mod Pixmania.com
Tja, måske er jeg den eneste der ikke viste det - men nu bliver beskeden i hvertfald bragt videre.
Cliffnotes;
Undgå at handle med dem, de er svindlere og deres kunderservice er stort set ikke eksisterende.
Baggrund for udtalesen;
For nogen tid siden brændte min disk af, trist da garantien kun gælden en ny disk og ikke erstatning af indholden :(
I håb om at rede mine data ( da det var min arkiv / backup disk -.- ) gik jeg på jagt efter en ny af samme model ( for at erstatte circuit boardet ) - En Hitachi Deskstar 7K250, efter lidt søgen omkring fandt jeg en del forhandlere der havde den; men kun en havde den på lager...
http://www.pixmania.com/dk/dk/52932/art/hitachi/de...
okay man bestiller - og venter. samtidigt bestilte jeg et digtal kamera ved et dansk firma (mandag morgen ). Dagen efter var der en pakke med kameraet - hardisken kom først fredag... 48 timer my ass.
Nå men jeg åbner pakken og mødes af en disk der overhovedet ikke ligner den gamle.. pis.
Bare for at være sikker checker jeg model nummeret ( link ) HDS721616PLA380
næh hov de har sq sendt en forkert disk det er jo en 7k160...
Nå men jeg prøver at ringe - 45minutter senere går "service" nummeret igennem ( her er jeg ved at blive vanvittig af deres jingle om hvor gode de er og at de leverer på 48 timer -.- ) nå men jeg for forklaret situationen og får at vide at det self. er beklageligt. Har får jeg også forklaret retur proceduren.
Jeg får tilsendt 2 emails, begge med en pdf der skal printes og sættes på kassen, og en 3 pdf der skal printes og lægges i kassen.
Dette er den eneste måde de vil modtage kassen får jeg at vide.
Ok printe, printe - ned til posthuset hvor de i første omgang nægter at tage i mod min kasse da den ud-printede pdf med "modtager betaler porto" ikke er korret udformet. Efter lidt snak går de med til at sende den, men jeg kan ikke få en kvittering for den da den realt er sendt underfrankeret -.- af princip nægter jeg at betale for porto når jeg har modtaget et fejl produkt.
4 nervøse uger senere får jeg brev om at de har modtaget disken og at den er ny.. ? samt at jeg kan følge opdateringen af retur forløbet på hjemme siden under "pix og jeg"...
Nå ja bortset fra at man ikke kan det... 1 uge senere; stadigt intet på siden.
Da jeg ikke har lyst til at spilde en time til vente musak igen trawler jeg deres side for en email man kan kontakte dem på vedrørende klagesager. Det nærmeste jeg kommer er en ydersbegrænset kontakt formular ( max 700 anslag -.- ) hvor man kan komme med kommentarer til deres service niveau.
Så jeg griber knoglen og venter de 45 minutter det nu åbenbart skal tage.. Da der endeligt bliver besvaret beder jeg om at tale med hendes chef ( da der er en skide balde i luften som hun nok ikke vil stå mål til ), det nægter hun pure. Ok Nå men jeg prøver at forklare situationen, men kommer aldrig længere til end at de er svære at kontakte - hvor hun konstant afbryder mig med at sige at der står på deres side at man kan skrive til [email protected] - tilsidst beder jeg hende om at tige stille længe nok til at jeg kan forklare hvorfor jeg er utilfreds. Det tænder hun så af på og siger "Ja du er helt oppe og kører, denne samtale er forbi" og knalder røret på.
Nu tænker du sikker, mjaa det var du måske også - men nej, der var kollegaer ved siden af så jeg forhold stemmen rolig og lavmælt.
Men NU var jeg fannima pissed off, så jeg brugte kontakt formularen ( blev til 4 x 700 tegn ) og truede med bål og brænd.
24 timer senere fik jeg en mail med mange undskyldninger og at det ville haste min reklamation igennem. 1 uge senere, nada. beslutter mig at give dem en uge mere inden jeg sender en svada til, 4 dage senere får jeg en mail om at den er sendt med ups. og 3 dage senere kommer pakken.
Jeg åbner den, meeen "MODEL: HDS721616PLA80"
tja "Røvrendt" er det eneste ord jeg kan finde der passer - men det er vel de lære penge man må bruge; idet mindste ved I nu også hvilket fup firma der her er med at gøre.
ps. ja der er sikkert stave fejl og alting, men jeg er riv rav ruskende rasende - og syntes lige jeg ville bringe en advarsel mod firmaet alle de steder jeg kommer.
Cliffnotes;
Undgå at handle med dem, de er svindlere og deres kunderservice er stort set ikke eksisterende.
Baggrund for udtalesen;
For nogen tid siden brændte min disk af, trist da garantien kun gælden en ny disk og ikke erstatning af indholden :(
I håb om at rede mine data ( da det var min arkiv / backup disk -.- ) gik jeg på jagt efter en ny af samme model ( for at erstatte circuit boardet ) - En Hitachi Deskstar 7K250, efter lidt søgen omkring fandt jeg en del forhandlere der havde den; men kun en havde den på lager...
http://www.pixmania.com/dk/dk/52932/art/hitachi/de...
okay man bestiller - og venter. samtidigt bestilte jeg et digtal kamera ved et dansk firma (mandag morgen ). Dagen efter var der en pakke med kameraet - hardisken kom først fredag... 48 timer my ass.
Nå men jeg åbner pakken og mødes af en disk der overhovedet ikke ligner den gamle.. pis.
Bare for at være sikker checker jeg model nummeret ( link ) HDS721616PLA380
næh hov de har sq sendt en forkert disk det er jo en 7k160...
Nå men jeg prøver at ringe - 45minutter senere går "service" nummeret igennem ( her er jeg ved at blive vanvittig af deres jingle om hvor gode de er og at de leverer på 48 timer -.- ) nå men jeg for forklaret situationen og får at vide at det self. er beklageligt. Har får jeg også forklaret retur proceduren.
Jeg får tilsendt 2 emails, begge med en pdf der skal printes og sættes på kassen, og en 3 pdf der skal printes og lægges i kassen.
Dette er den eneste måde de vil modtage kassen får jeg at vide.
Ok printe, printe - ned til posthuset hvor de i første omgang nægter at tage i mod min kasse da den ud-printede pdf med "modtager betaler porto" ikke er korret udformet. Efter lidt snak går de med til at sende den, men jeg kan ikke få en kvittering for den da den realt er sendt underfrankeret -.- af princip nægter jeg at betale for porto når jeg har modtaget et fejl produkt.
4 nervøse uger senere får jeg brev om at de har modtaget disken og at den er ny.. ? samt at jeg kan følge opdateringen af retur forløbet på hjemme siden under "pix og jeg"...
Nå ja bortset fra at man ikke kan det... 1 uge senere; stadigt intet på siden.
Da jeg ikke har lyst til at spilde en time til vente musak igen trawler jeg deres side for en email man kan kontakte dem på vedrørende klagesager. Det nærmeste jeg kommer er en ydersbegrænset kontakt formular ( max 700 anslag -.- ) hvor man kan komme med kommentarer til deres service niveau.
Så jeg griber knoglen og venter de 45 minutter det nu åbenbart skal tage.. Da der endeligt bliver besvaret beder jeg om at tale med hendes chef ( da der er en skide balde i luften som hun nok ikke vil stå mål til ), det nægter hun pure. Ok Nå men jeg prøver at forklare situationen, men kommer aldrig længere til end at de er svære at kontakte - hvor hun konstant afbryder mig med at sige at der står på deres side at man kan skrive til [email protected] - tilsidst beder jeg hende om at tige stille længe nok til at jeg kan forklare hvorfor jeg er utilfreds. Det tænder hun så af på og siger "Ja du er helt oppe og kører, denne samtale er forbi" og knalder røret på.
Nu tænker du sikker, mjaa det var du måske også - men nej, der var kollegaer ved siden af så jeg forhold stemmen rolig og lavmælt.
Men NU var jeg fannima pissed off, så jeg brugte kontakt formularen ( blev til 4 x 700 tegn ) og truede med bål og brænd.
24 timer senere fik jeg en mail med mange undskyldninger og at det ville haste min reklamation igennem. 1 uge senere, nada. beslutter mig at give dem en uge mere inden jeg sender en svada til, 4 dage senere får jeg en mail om at den er sendt med ups. og 3 dage senere kommer pakken.
Jeg åbner den, meeen "MODEL: HDS721616PLA80"
tja "Røvrendt" er det eneste ord jeg kan finde der passer - men det er vel de lære penge man må bruge; idet mindste ved I nu også hvilket fup firma der her er med at gøre.
ps. ja der er sikkert stave fejl og alting, men jeg er riv rav ruskende rasende - og syntes lige jeg ville bringe en advarsel mod firmaet alle de steder jeg kommer.
#2 - det er noget langt de fleste firmaer tilbyder - enten det eller også tilbyder de at refundere det du måtte betale. Dette er naturligtvis kun hvis firmaet har sendt en defekt eller forkert vare, ved almindelig ombytning gælder det som regel at du selv må punge ud.
Men læs evt. firmaets retur politik igennem inden du handler ( altid en god ide ;) ) eller hold dig til firmaer der er e-mærkede ( en endnu bedre ide ^^ )
Men læs evt. firmaets retur politik igennem inden du handler ( altid en god ide ;) ) eller hold dig til firmaer der er e-mærkede ( en endnu bedre ide ^^ )
#3 - At firmaer har et e-mærke er stadig ingen garanti for at det er et ordentligt firma.
Da jeg skulle have en ny telefon bestilte jeg den første ved Monatel(e-mærkede). Da der var gået tre dage efter jeg havde bestilt den uden at der skete noget prøvede jeg at ringe til dem. Her fik jeg af vide at den ville blive sendt samme dag - fint nok.
Næste dag var den så ikke blevet sendt. Så ringede jeg til dem igen, og fik af vide at den ville blive sendt dagen efter. Igen skete der ikke noget. Sådan fortsatte det i to uger indtil min tålmodighed slap op og jeg afbestilte telefonen.
Herefter bestilte jeg den hos Goblue.dk(e-mærkede) - Og her var forløbet næsten magen til. Man ringede til dem, og de lovede at man havde den næste dag, men intet skete.
Til sidst endte det så med at jeg bestilte den hos proshop - og fik den dagen efter.
Så at firma er e-mærkede er ingen garanti - men det hjælper(måske) ;)
Da jeg skulle have en ny telefon bestilte jeg den første ved Monatel(e-mærkede). Da der var gået tre dage efter jeg havde bestilt den uden at der skete noget prøvede jeg at ringe til dem. Her fik jeg af vide at den ville blive sendt samme dag - fint nok.
Næste dag var den så ikke blevet sendt. Så ringede jeg til dem igen, og fik af vide at den ville blive sendt dagen efter. Igen skete der ikke noget. Sådan fortsatte det i to uger indtil min tålmodighed slap op og jeg afbestilte telefonen.
Herefter bestilte jeg den hos Goblue.dk(e-mærkede) - Og her var forløbet næsten magen til. Man ringede til dem, og de lovede at man havde den næste dag, men intet skete.
Til sidst endte det så med at jeg bestilte den hos proshop - og fik den dagen efter.
Så at firma er e-mærkede er ingen garanti - men det hjælper(måske) ;)
#4 Har altid haft gode oplevelser med Goblue.dk. For mig er de lidt ala SHG, bare med mobiltelefoner.
Så du har sikkert bare ramt dem på en dårlig dag :)
Så du har sikkert bare ramt dem på en dårlig dag :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Gå til bund