mboost-dp1

12k-16k pr. ltr. Printerblæk

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
16. apr. 2007 13:29
http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/art...

jeg havde godt en idé om at det var dyrt, men ikke så dyrt.

Man kan så sige at man formentlig hurtigere får konsumeret en liter champagne end man får brugt en liter printerblæk.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
16. apr. 2007 14:19
Hvis det er, så har jeg to farvepatroner til salg billigt! :P

OnT
Vidste godt det var så dyrt... Men altså når printerne er så billige som de, så skal producenterne jo tjene pengene på en anden måde...
Gravatar #3 - gentox
16. apr. 2007 14:28
Jeg ved at de skal tjene deres udgifter hjem igen, men det kunne være rart hvis der fandtes en ordning, som f.eks. et klippekort.

Ideen er at det bliver billigere jo flere farvepatroner du har købt...

Men sker nok aldrig, da det ville betyde nedgang i deres profit.
Gravatar #4 - Acro
16. apr. 2007 15:05
Jeg synes, at man skal holde det op imod, hvad man får. Det kunne sagtens være billigere, men der er altså flere forhold i det.

- Det er ikke alene kun prisen på blækket, men også selve patronen, man betaler for. Fremstillelse heraf koster nok ikke det store, men det er dyrere end at sælge en dunk med en liter blæk.
- Prisen er et eller andet sted irrelevant, hvis den opvejes af noget værdiskabelse. Der er som nævnt utroligt mange print i en patron, og prisen pr. print er meget lav. Det er mere relevant, end om man betaler 200-300 kr. pr. patron.
- Der er en masse administrative, udviklingsmæssige og logistikomkostninger, der altid skal betales. Prisen ivlle sikkert også være forholdsmæssigt mindre, hvis patronerne indeholdte meget mere.

Hvis man mener, at blæk er for dyrt, så er der jo heldigvis printertyper med andre forbrugsstoffer.
Gravatar #5 - Mort
16. apr. 2007 15:26
#4 Acro:

Nu er laser toner heller ikke ligefrem gratis og så vidt jeg ved er der kun de to muligheder hvis man også en gang imellem vil printe i farver.

Hvis det ikke er blækket selv, men patronen, der gør printer blæk så dyrt, så så jeg da gerne 500ml blæk patroner i fremtidige printere :)
Gravatar #6 - arne_v
16. apr. 2007 15:28

Jeg tror alle ved hvordan det hænger sammen.

Men jeg vil kalde det god skik og brug at reklamerne afspejler
de faktiske omkostninger.

Ligesom prisen på mobil telefoner idag skal angives med hvad
abonnement koster, så kunne man godt argumentere for at der
på printere skulle stå hvad den kostede det første år med
f.eks. 1000 sider "gennemsnitligt" print.

Det ville give forbrugerne et reelt valg.
Gravatar #7 - Acro
16. apr. 2007 18:32
#5 Mort:
Man kan også få nogle voksklodser, som printeren smelter på papiret. Det skulle vist være ret billigt, men det er ikke noget, jeg ved så meget om. Jeg ved dog, at rackbox har en sådan maskine, så hvis man er interesseret, kan han sikkert uddybe det lidt.

#6 arne_v:
Egentlig mener jeg, at den lov burde være meget mere vidtfavnende end i dag. Jeg kan ikke se nogen grund til, at det er specielle ting, man skal reklamere med samlet pris for. Det ville give langt mere mening, at det var alting - og at et gennemsnitsforbrug fastsættes ud fra branchestatistikker o. lign.
Gravatar #8 - arne_v
16. apr. 2007 18:36

Men det er jo mest interessant i de tilfælde hvor noget
løbende forbrug reelt finansierer en meget lav anskaffelsespris. Der
er dog heldigvis ikke så mange eksempler på den slags.
Gravatar #9 - Acro
16. apr. 2007 19:11
#8 arne_v:
Der er jo mange spottilbud, hvor man binder sig til et eller andet efterfølgende (f.eks. bogklubber og magasiner). Derudover er det jo også meget interessante oplysninger at blive præsenteret for i forbindelse med bilkøb i stedet for producentens oplyste forhold om brændstofsøkonomi - dvs. årlige omkostninger baseret på gennemsnitlig kørsel og priser for nødvendige eftersyn.
Gravatar #10 - rackbox
16. apr. 2007 22:04
#7 Jeg har ikke den maskine mere.. Den var hurtig - og lidt billigere end laserprint, men ikke væsentligt.. Til gengæld har jeg en printer med 440ml blæktanke :-) Den passer dog ikke på skrivebordet.

Jeg vil dog anbefale at læse følgende http://newz.dk/articles/view/32/

Se især under printerteknologier, hvis der skal ses, hvad der umiddelbart findes.
Gravatar #11 - NFX
17. apr. 2007 06:06
Fra artiklen:
En liter printerblæk koster mellem 15.000 og 20.000 svenske kroner per liter

Hvor meget koster en liter så per halve liter?

Det er da frygteligt eksempel på gentagelse :(
Gravatar #12 - rackbox
17. apr. 2007 08:50
#11 en liter printerblæk koster mellem 7.500 og 10.000 SEK pr halve liter... Doh!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login