mboost-dp1

Statoil rant: Bland-selv-slik

Gå til bund
Gravatar #51 - fidomuh
22. sep. 2008 22:20

Du har ikke noget at foele dig roevrendt over.
Gravatar #52 - myplacedk
23. sep. 2008 05:44
fidomuh (45) skrev:
Hvad saa naar "ham 2 mand foran i koeen" faar det billigere, fordi han kommer 00:13, men du kommer 00:16?

Ja hvad så? Det er ikke ALLE kunder der brokker sig, der har ret, eller får det alligevel.
Gravatar #53 - fidomuh
23. sep. 2008 14:59

Ja hvad så?

Saa skal reglerne vel ogsaa laves om for dig?
Altsaa, ham lige foran dig fik det jo billigere, fordi han kom 3 minutter foer.

Det er ikke ALLE kunder der brokker sig, der har ret, eller får det alligevel.

Nej, men at saette den til 00:15 hjaelper intet.
Gravatar #54 - madeinrussia
23. sep. 2008 15:08
#53 så det er din skyld hvis kunden foran dig taber sine mønter 12 gange :P ?
Gravatar #55 - Zombie Steve Jobs
23. sep. 2008 15:22
På torsdag tager du ned og køber slik 00:01.

#48 Tror der er omkring 40 kg svind om året i blandselvslik. Synes umiddebart det lyder af meget.
Gravatar #56 - fidomuh
23. sep. 2008 15:44

så det er din skyld hvis kunden foran dig taber sine mønter 12 gange :P ?

Det er mig der kommer til at betale mer-pris, fordi uret slaar 00:15 jo :P
Gravatar #57 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 17:50
Tanghaar (55) skrev:
Tror der er omkring 40 kg svind om året i blandselvslik. Synes umiddebart det lyder af meget.

Det kan umuligt gøre det.. på en fredag fra 15 til 22.30 smed vi i hvert fald 500-600 gr. slik ud som folk enten bare efterlader i poser, da de ikke vil købe det, eller taber på gulvet, derudover blev der nok ialt spist 70-100 gr. af kunderne og op i mod 200 gr. af de ansatte..
i alt min. 770 gr. på en fredag. Og lørdag og søndag er tallet nok noget højere, og på hverdage noget mindre (omkring 400 gr. ialt nok)
Gravatar #58 - vandfarve
23. sep. 2008 18:07
#57 Jeg kan så afsløre, at DSB har en aftale med leverandøren, at gulvslik (alt slik, der ikke kan sælges af forskellige grunde) kan sendes retur mod kreditering af vores indkøbspris. Dvs. når vi har indsamlet 5 kg. gulvslik, så kan vi bytte det til 5 kg. nyt slik. Gratis.

Måske burde Statoil få sådan en aftale?
Gravatar #59 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 18:09
#58 Ok, vi skulle bare smide det ud.
Gravatar #60 - vandfarve
23. sep. 2008 18:11
#59 Det betyder vel, at personalets andel af svindet er rimelig stort? Hehe... Jeg ville i hvert fald ikke kunne holde mig tilbage ved at "tabe" noget en gang i mellem.
Gravatar #61 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 18:15
#60 Vi gjorde ikke noget "kriminelt" når vi tog lidt slik på en vagt, :) Den var værre når vi købte slik med hjem med personale rabat, og man så kun lige taste 130 gr. ind i stedet for 430 gr. :) Men man skal jo ikke sætte ulvene til at passe får... Selvom der ikke rigtig er andre alternativer :P
Gravatar #62 - vandfarve
23. sep. 2008 18:40
#61 Vi kunne heller ikke regne, når en af vores egne købte slik (Sagde jeg det?!), men vi fik til gengæld ikke p-rabat, så det er nok lige vidt.

Men jo, ulve skal vist aldrig have lov til at passe får.

Og hvorfor ender vi altid ud af et eller andet meningsløst, irrelevant spor, når vi taler om de gode gamle dage?
Gravatar #63 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 18:58
#62 Fordi nutiden sucks?

Lige en lille top 10 af hvorfor mit liv sucks pt.
1: Jeg har mistet mit admin-karma point, så den nu kun er OK
2: Jeg har spist en syg kylling, og maven og tarmen har holdt nascar løb hele dagen
3: Aftensmaden gik i vasken, så vi måtte æde forårsruller
4: Jeg er faktisk arbejdsløs
5: Min trådløse ruter kunne ikke tåle regnvand
6: Jeg skylder 500 kr. til Euroman og Gastro (eller Egmont er det jo sådan set) da idioterne har sendt regningerne til Køge, men magasinerne til København (og de ved ikke engang selv, hvordan det er gået til)
7: Jeg/vi (kæresten) har ikke fået vores MasterCard endnu, så kan ikke købe bærbar til kæresten (forsikring v/ køb m/ MC) hvilket resultere i, at hun konstant skal låne min bærbar
8: Ovenstående har resulteret i en grim ridse på min bærbar (MBP, som som ved hvordan man fikser det?)
9: Jeg spildte stearin på gulvtæppet...
10: Kæresten opdagede, at jeg var ved, med vilje, at vælte fjernsynet på gulvet så vi havde en grund til at investere i et nyt...

Dog er der også sket noget positivt idag, endda på baggrund af nummer 2 i ovenstående liste, nemlig at jeg har gennemført Spore Origins på iPhonen på 5 timer... Hell yeah!
Gravatar #64 - trylleklovn
23. sep. 2008 19:00
MiniatureZeus (63) skrev:
10: Kæresten opdagede, at jeg var ved, med vilje, at vælte fjernsynet på gulvet så vi havde en grund til at investere i et nyt...

Lol!
Gravatar #65 - vandfarve
23. sep. 2008 19:05
Jeg kan toppe den liste der!

Vi har formidlingstemauge, hvilket vil sige, at vi kun skal have et fag hele ugen på i alt 16 timer. Det er egentlig ikke det skræmmende, og faget lød endda fedt ("Webkommunikation som politisk disciplin"), men vi har bare en RUC'er, der kører os rundt i manegen.

Eksempelvis er jeg blevet bedt om at lave en blog (!) til i morgen, hvor jeg endda skal skrive et meningsfuldt indlæg på 500-800 ord. Derudover skal vi holde oplæg om det i morgen i plenum, hvor vi skal forklare vores strategiske overvejelse (WHAT?! Det er jo bare en blog!), hvordan vi kommer ud til vores målgruppe, hvem vores målgruppe er, hvordan vi holder interessen og alt sådan noget bæ. Tak for kaffe, siger jeg bare... Det er jo bare en blog, sguda ikke et speciale.

Tilbage til lidt mindre offtopic:
Hvis jeg kunne, ville jeg gerne give dig en point. Og desuden er dit indlæg noget af det sjoveste, som jeg har læst i dag. Jeg tager hatten af for dig i respekt.
Gravatar #66 - vandfarve
23. sep. 2008 19:05
MiniatureZeus (63) skrev:
4: Jeg er faktisk arbejdsløs
Hvis du kan gøre rent og tage opvasken, så ringer du bare...
Gravatar #67 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 19:16
vandfarve (66) skrev:
Hvis du kan gøre rent og tage opvasken, så ringer du bare...
Negativ.. Ej seriøst har 3 gange nu, stillet en gryde på bordet ved siden af vasken, og så fyldt den op med vand fra vandhanen. Da det jo tager lidt tid, tænker jeg "Pling! (<- lysende pære) Jeg kan da lige løbe ind i stuen og tage et eller andet ud i køkkenet!" Og det gør jeg så, hvorefter jeg lige får set på fjernsynet at Merethes mave er vokset med 300.000.000 procent og derfor må jeg lige grine lidt, hvilket resultere i, at føromtalte gryde nu er blevet meget fyldt med vand, og at den såkaldte overfladespændning ikke gælder når der kommer 4-5 liter ekstra vand i en gryde... Det har så resulteret i, at hele køkkenbordet flyder over med vand og man fabrilsk må bruge 3-4 viskestykker på at bygge en fuldt ud gennemtrængelig dæmning som overhovedet ikke kan holde på vandet. Således er der nu kommet en dejlig mængde vand på gulvet. Der er dog ikke noget skidt, som ikke også er godt, idet at min kærestes kødædende planter som står i vindueskarmen, aldrig har haft det bedre med hensyn til vandstanden!
Gravatar #68 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 19:17
vandfarve (65) skrev:
Jeg kan toppe den liste der!

Vi har formidlingstemauge, hvilket vil sige, at vi kun skal have et fag hele ugen på i alt 16 timer. Det er egentlig ikke det skræmmende, og faget lød endda fedt ("Webkommunikation som politisk disciplin"), men vi har bare en RUC'er, der kører os rundt i manegen.

Eksempelvis er jeg blevet bedt om at lave en blog (!) til i morgen, hvor jeg endda skal skrive et meningsfuldt indlæg på 500-800 ord. Derudover skal vi holde oplæg om det i morgen i plenum, hvor vi skal forklare vores strategiske overvejelse (WHAT?! Det er jo bare en blog!), hvordan vi kommer ud til vores målgruppe, hvem vores målgruppe er, hvordan vi holder interessen og alt sådan noget bæ. Tak for kaffe, siger jeg bare... Det er jo bare en blog, sguda ikke et speciale.

Tilbage til lidt mindre offtopic:
Hvis jeg kunne, ville jeg gerne give dig en point. Og desuden er dit indlæg noget af det sjoveste, som jeg har læst i dag. Jeg tager hatten af for dig i respekt.

Blogs sucks... har aldrig forstået meningen med det der pjat...
Gravatar #69 - vandfarve
23. sep. 2008 19:18
Haha... Du ville faktisk gøre mere gavn, hvis du fandt et job, end når du regner rundt derhjemme som hjemmegående hus"mor".

Så umuligt kan det vel heller ikke være at finde et interessant job. Eller hov, du studerer da nu på AAU i KBH, ikke? Så burde du da netop ikke gå hjemme.
Gravatar #70 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 19:26
Nej har søgt et job som mac support (no? jo!) hos Mercuri Urval i Hellerup som ligger lige rundt om hjørnet (Et stort hjørne vel og mærke) og venter spændt på at høre, om jeg skal til anden samtale...
Men jo studere stadig på AAU-K, men var desværre syg i dag :( Er ellers rigtig fedt og kan klart anbefales!
Gravatar #71 - vandfarve
23. sep. 2008 19:29
#70 Hardcore. Det lyder som et interessant, men også udfordrende job. Du skal bare passe på, at en eller anden genial medarbejder ikke begynder at google dig og finder de "forkerte" indlæg her på Newz.dk. Pludselig begynder man jo at overveje, hvad man egentlig kan tillade at lægge ud, når nuværende og fremtidige arbejdsgivere kan kigge en over skulderen.

Et eller andet sted er det ret problematisk, fordi jeg har en masse interessant at sige om min uddannelsesinstitution, men når jeg samtidigt er ansat af den, så føler jeg ikke, at jeg kan/må/skal/vil sige min ærlige mening i et offentligt forum.
Gravatar #72 - hgul
23. sep. 2008 19:32
vandfarve (71) skrev:
Pludselig begynder man jo at overveje, hvad man egentlig kan tillade at lægge ud, når nuværende og fremtidige arbejdsgivere kan kigge en over skulderen.

Og vi ved jo alle, at specielt i MiniatureZeus' tilfælde bør der være en noget mere kraftig overvejelse af, hvad man kan tillade sig at lægge ud :-P
Gravatar #73 - vandfarve
23. sep. 2008 19:46
#72 Jeg hverken siger eller tænker noget. Vi alle har vist begået vores del af internetbaserede dumheder, som enten kan findes via Google eller på Youtube, så jeg vil ikke spille hellig.

Damn, hvor er vi offtopic. Er tråden nu officielt død, fordi vi har derailet den? (Venter spændt på de mange Irrelevant-ratings)
Gravatar #74 - MiniatureZeus
23. sep. 2008 19:59
Min holdning er sådan set, at jeg er ligeglad med, om en kommende arbejdsgiver læser det bullshit jeg eventuelt har skrevet blandt andet her på newz.dk, for det er jo sådan set sådan jeg er, og hvis de ikke kan lide det, så er jeg jo nok ikke den rette mand til jobbet. Og jeg er sådan set sikker på, at den konsulent jeg var til samtale hos, har tjekket mig ud på google og ikke mindst newz.dk, som jeg havde brugt som reference.

Men jo selvfølgelig skal man da tænke sig om, og ikke skrive diverse historier, samtaler etc fra en nuværende arbejdsplads.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login