mboost-dp1

Statoil rant: Bland-selv-slik

Gå til bund
Gravatar #1 - nielsbuus
21. sep. 2008 22:40
Det er en sen søndag aften og jeg kommer traskende afsted på min aftenstur. På vejen kommer jeg forbi Statoil på Sønderbro i Aalborg. På et stor gult skilt foran butikken ser jeg følgende:

BLAND-SELV-SLIK
FREDAG-LØRDAG-SØNDAG
KUN KR. 8,95 PR. 100 GRAM

Jeg lusker ind i butikken og går i gang med at blande. Omhyggelig og nøje som jeg er tager jeg mig min tid. Efter 5-10 minutter har jeg blandet et sted mellem 400 og 500 gram. Der er noget at guffe på.

Jeg går op til kassen og giver posen til ekspedienten. Han lægger den på vægten. 432 gram. Han taster på sit kasseapparatur.

60,25 kroner står der i displayet.

Jeg kigger mistroisk på ham.

"Det er mandag" siger han og nikker.

Jeg kigger på min mobiltelefon. Ganske rigtigt, der står 00:02 i displayet. Prisen er nu kr. 13,95 pr. 100 gram.

På 120 sekunder er slikposen blevet over 20 kroner dyrere.

Jeg kigger på ham og gør indsigelse, men han insisterer på at der ikke er noget han kan gøre og prisen reguleres helt automatisk.

Jeg ville have mit slik, så jeg skulle til lommerne.

Det var noget surt lakrids at tygge i.

Dårlig service, Statoil - dårligt.
Gravatar #2 - trylleklovn
21. sep. 2008 22:45
Og det interessante er, at hvis han havde ladet dig købe det for weekendprisen, så havde du ikke posted dette indlæg. Måske havde du endda nævnt den gode service over for bekendte på IM eller lignende. Og måske havde det gjort, at bare en enkelt person havde valgt den statiol i stedet for en konkurrent.

Firmaer undervurderer internettet og værdien i at have glade kunder.
Gravatar #3 - KaW
21. sep. 2008 23:05
trylleklovn (2) skrev:
Og det interessante er, at hvis han havde ladet dig købe det for weekendprisen, så havde du ikke posted dette indlæg. Måske havde du endda nævnt den gode service over for bekendte på IM eller lignende. Og måske havde det gjort, at bare en enkelt person havde valgt den statiol i stedet for en konkurrent.

Firmaer undervurderer internettet og værdien i at have glade kunder.

På handelsskolen nævnte de begrebet "der skal 10 glade handler til, for at opveje 1 dårlig". Og det er vel meget korrekt, er man utilfreds skal man nok fortælle det videre. Er man godt tilfreds skal det være lidt mere exceptionelt før man fortæller det videre.
Gravatar #4 - fidomuh
21. sep. 2008 23:55

Det *ER* mandag, stop whining :)

Koeb dit slik om soendagen hvis du vil have soendagstilbud.

Fin service af statoil at de ikke bryder reglerne, eller giver saer-rabatter naar systemet automatisk regulerer prisen.
Gravatar #5 - themuss
22. sep. 2008 01:44
Hold dog kæft fidomuh.... Regler er til for at blive brudt.
Gravatar #6 - Raistin
22. sep. 2008 02:38

Reglerne på Newz.dk vil gerne forhindre mig i at rate dit indlæg som det det er: Et Irrelevant Flamebait.

Men jeg går da ud fra at du er en af dem der står i køen i brugsen 15 sek over kl. 20:00, og så efterlader dine varer, for 'der er jo lukket'...

Nemt for mig at sige, når nu jeg ikke er et slik-menneske, men hvorfor ikke bare lade posen stå?

Det vil trods alt give dig glæden ved at:

1.: Du sparer penge

2.: Bumse-Børge skal bruge natten på ekstra arbejde på grund af hans orgasmerelaterede regelrytteri.

3.: Du sparer penge i det lange løb, for nu er du klar over at du med stor sansynlighed, ikke er den eneste der har gramset på slikket... (Hvilket forhåbentlig betyder at du fremover køber dit slik i stereliserede poser...)
Gravatar #7 - Cloud02
22. sep. 2008 03:12
Hvis du har din kvittering, så hiv fat i lederen og hør om det er rimeligt. Ikke klage, bare spørge ham om han selv kan se rimeligheden i det.
Gravatar #8 - trylleklovn
22. sep. 2008 03:23
#7 er du tidligt eller sent oppe?
Gravatar #9 - Cloud02
22. sep. 2008 04:30
Tidligt. Jeg faster, så jeg står op omkring kl 4.40 og nu gider jeg ikke at sove længere om morgenen da jeg alligevel skal afsted kl 06.40
Gravatar #10 - Raistin
22. sep. 2008 04:56

Faster = op kl 4:40? Please elaborate... ;)

Jeg har været vandt til at skulle op 4:10 pga arbejde, så jeg kan ikke sove ret meget længere alligevel
Gravatar #11 - coday
22. sep. 2008 05:07
#10 Hvis jeg har forstået det rigtigt må han kun spise før solen er stået op eller efter den er gået ned.

#9 Jeg går ud fra at der er Ramadan (staveplade)?
Gravatar #12 - Cloud02
22. sep. 2008 06:22
Fasten er fra daggry til solnedgang.

og ja det er korrekt, det er pga. Ramadanen. Staveplader var ikke nødvendig.
Gravatar #13 - Cyrack
22. sep. 2008 06:26
@MadiZone:

Har du et bedre forslag til hvordan man skal dele det op? Skal alle kunder der begynder at handle før 24:00 søndag have det billigt? Ellers skal man have puttet noget slik i posen inden? Eller skal tilbudet blot skubbes til mandag 00:30?

I min lille verden er det fint det tankpasseren har gjort. At du så ikke er i stand til at bruge et ur er vel ikke ekspedientens problem (eller det blev det, men burde ikke være).

Men for at få dit humør op igen: du må få to pakker tudekiks af mig og en pakke kleenex, så burde den være i vinkel.
Gravatar #14 - TullejR
22. sep. 2008 06:31
#13: Hos DSB starter og slutter døgnet kl. 04:00, eller lignende.

Hvis man skubbede tilbuddet til kl. 00:30, så ville ingen kunne brokke sig. Og det er, jf. DSB-eksemplet, skam muligt.
Gravatar #15 - Cyrack
22. sep. 2008 06:39
TullejR (14) skrev:
Hos DSB starter og slutter døgnet kl. 04:00, eller lignende.

Ja?

TullejR (14) skrev:
Hvis man skubbede tilbuddet til kl. 00:30, så ville ingen kunne brokke sig. Og det er, jf. DSB-eksemplet, skam muligt.

Jo, dem der dukker op kl. 4:01 og kender til DSBs politik.
Gravatar #16 - Cloud02
22. sep. 2008 07:13
Men dagen skiftede for 4 timer og 1 minut siden. Så de er jo helt galt på den. Grunden til at de har den til kl 4, er netop ikke at støde ind i det "problem" som #1 gjorde.
Gravatar #17 - Magten
22. sep. 2008 07:21
Det ville de stadig støde ind i? Det er ligemeget hvad tid på døgnet tilbuddet slutter, så vil der være risiko for at der kommer nogen, efter tilbuddet er slut..

Nu kender jeg ikke Statoils system, men andre steder kører det netop automatisk, og hvis han så giver det billigere, jamen så har han underskud i kassen, hvilket som regel giver en advarsel.. Ville i risikere en advarsel fordi en-eller-anden kommer for sent til et tilbud?
Gravatar #18 - NioBe
22. sep. 2008 07:32
#MadiZone
Altså, vil sige at det er mandag når klokken slår tolv om natten. Og da det er et tilbud der køre fra fredag (24 natten til fredag) til søndag (24 natten til mandag). Så synes jeg kun at det er fint, fordi så bøjer de ikke reglerne og gør det unfair for os andre. Heldigt for dig at du åbenbart har en statoil der er åben 24-7... Vores er sku kun åbent til 22 om aftenen...

At du kan holde det ud...!! Jeg blir bogstaveligt talt dårlig hvis jeg ikke får min morgen/middag/aften's mad. :-/
Gravatar #19 - hgul
22. sep. 2008 09:24
Vil du sælge dårlig service, eller vil du købe mere af den?

(jvf. din placering af tråden).
Gravatar #20 - fidomuh
22. sep. 2008 09:39

Tillykke.
Men saa gaar jeg ud fra at *du* risikerer advarsler og des lige, ved at gaa imod det automatiske system, blot fordi MadiZone ikke kan finde ud af at bruge et ur.

Reglerne på Newz.dk vil gerne forhindre mig i at rate dit indlæg som det det er: Et Irrelevant Flamebait.

Det er irrelevant at svare paa indlaegget?
Sandheden er ilde hoert, eller har du heller ikke laert at bruge et ur? :)

Men jeg går da ud fra at du er en af dem der står i køen i brugsen 15 sek over kl. 20:00, og så efterlader dine varer, for 'der er jo lukket'...

Hvis brugsen bad mig om det, ja.
Derudover saa var der ikke snak om at der var lukket, men om at et automatisk system havde aendret priserne.

Hvis systemet automatisk slukkede kl 20.00, saa ville jeg *sjovt nok* ikke kunne goere en skid, vel? Vel...? ....
Gravatar #21 - BurningShadow
22. sep. 2008 09:50

Hvis systemet automatisk slukkede kl 20.00, saa ville jeg *sjovt nok* ikke kunne goere en skid, vel? Vel...? ....
Jo, du kunne jo poste et tude-indlæg på Newz, og håbe at alle ville give dig ret i at du så skulle have dine vare gratis, da det jo (åbenbart) ikke er din skyld at du ikke kender klokken ;-)
Gravatar #22 - nielsbuus
22. sep. 2008 10:17
Hej alle jer som vil give mig tudekiks og andre kolonial varer. Ranten handler om at Statoil var alt for stive i deres prissætning.

Der er ikke noget unfair i at de sælger det til 8,95 efter klokken er slået tolv, for de tjener stygt på det uanset hvad. Hos DSB lader man nemlig dagen skifte klokke 4 om natten. Min personlige holdning er at Statoil burde lade weekendprisen vare til klokken 04:00. Om den så skal starte klokken 00:00 fredag eller 04:00, det kan jeg være i tvivl om - men jeg synes det vil være klogest at sige 00:00.

Jeg synes i hvert fal det er useriøst at være så stringent i forhold til klokken, for psykologisk så følte jeg at det stadig var søndag og den følelse fortsætter sådan set til at jeg går i gang med min nattesøvn.

Desuden var størstedelen af slikket allerede blandet inden klokken slog 12, så det kan man diskutere akademisk længe om. Desuden var min købsmotivation det skilt som Statoil havde stående uden for og det burde han principielt have klappet sammen inden klokken slog 12.

Jeg blev bare sur. Derfor gik jeg på newz og brokkede mig.
Gravatar #23 - Magten
22. sep. 2008 10:29
Han må ikke forlade butikken hvis der er kunder derinde - og du var der.. Så han kunne ikke gå ud og fjerne det?

Men skal Føtex reklamer så også først sendes ud mandag, deres tilbud gælder først derfra jo? Og deres "søndags tilbud" må også først blive sendt ud om søndagen?
Gravatar #24 - Cyrack
22. sep. 2008 11:02
Magten (23) skrev:
Men skal Føtex reklamer så også først sendes ud mandag, deres tilbud gælder først derfra jo? Og deres "søndags tilbud" må også først blive sendt ud om søndagen?

Lettere irrelevant kommentar (Føtex o.a. skriver gerne på hvornår tilbudet gælder)

MadiZone (22) skrev:
Jeg synes i hvert fal det er useriøst at være så stringent i forhold til klokken, for psykologisk så følte jeg at det stadig var søndag og den følelse fortsætter sådan set til at jeg går i gang med min nattesøvn.

Så hvis jeg konsekvent går rundt og føler det er søndag, så kan jeg tillade mig at holde fri og handle billig slik, fordi det er sådan jeg føler? Ahh, den er lidt søgt, eh?

MadiZone (22) skrev:
Desuden var størstedelen af slikket allerede blandet inden klokken slog 12, så det kan man diskutere akademisk længe om.

Uhm nej, for du havde ikke foretaget købet endnu. På samme måde som du ikke skal betale for mælken i samme øjeblik du griber om den i butikken. Så den "akademisk diskusion" bliver vist relativt kort. Så længe du ikke har hostet op med monterne er varen ikke din, og prisen fastsættes ved købstidspunktet.
Gravatar #25 - gnаrfsan
22. sep. 2008 11:08
Efter min mennig startede MadiZone på at blande slikket imens tilbudet var gældende, og også i den overbevisning. Jeg synes at det her er lidt lamt.
Gravatar #26 - holmen
22. sep. 2008 11:11
Det kan til hver en tid forsvarres at slikket blev solgt til hverdagspris, for klokken havde passeret midnat.

Set fra et kunde/forhandler-perspektiv, så synes jeg klart at det er dårlig service og ekspedienten burde have slået det ind som div. og solgt det til tilbudsprisen.

Som ejer ville jeg hellere have en tilfreds kunde som følte der blev ydet en ekstra service, end en utilfreds kunde og ca. 20 kr mere i kassen.
Gravatar #27 - Magten
22. sep. 2008 11:22
Cyrack (24) skrev:
Lettere irrelevant kommentar (Føtex o.a. skriver gerne på hvornår tilbudet gælder)
Det gør Statoil også på deres slik?

MadiZone (1) skrev:
På et stor gult skilt foran butikken ser jeg følgende:

BLAND-SELV-SLIK
FREDAG-LØRDAG-SØNDAG
KUN KR. 8,95 PR. 100 GRAM
Gravatar #28 - Jonasee
22. sep. 2008 11:22

Jeg kan ikke huske den direkte årsag, men mener det har noget af gøre med antal af passegere og at der ikke kør nogle toge lige omkring kl. 04:00 på hverdage.
Gravatar #29 - Cyrack
22. sep. 2008 11:52
Magten (27) skrev:
Det gør Statoil også på deres slik?

Ah, havde ikke set du referede til #22, sorry!
Gravatar #30 - myplacedk
22. sep. 2008 11:58
MadiZone, ja, det ville have været god service at sælge det til tilbudsprisen. Det ville jeg nok have gjort, hvis jeg var ekspedient (og havde muligheden).

Men det er ikke noget man på nogen måde kan kræve. Du fik det til den annoncerede pris, sådan er det. Man kan ærge sig, men der er sgu da ikke noget at brokke sig over.
Gravatar #31 - madeinrussia
22. sep. 2008 12:23
Giver dig ret i, at siden du kom ind mens tilbudet gjaldt, burde du få det til det tilbud, så kan man jo diskutere om det er tidspunktet man når kassen ved?kan ekspedienten bare vente 2 minutter kun for at provokere også du skal betale extra? hvad hvis han bare er 2 minutter for langsom ? O.o
Gravatar #32 - themuss
22. sep. 2008 13:53
Det er jo ligegyldigt hvornår han har blandet sit slik og hvornår han ikke har blandet det.

Ekspedienten burde vide det er en rettesnor og IKKE en ubrydelig regel, at tilbuddet varer til kl 00:00.

LOL da.

Og ja, ekspedienten overskred sin autoritet, sikke en idiot. Og ja, dem der forsvarer ham her er også en flok idioter.

Skide regelryttere.
Gravatar #33 - nielsbuus
22. sep. 2008 14:03
OPDATERING
Ovenstående historie mailede jeg også til Statoil i går - og for en halv time siden ringede chefen for tanken på Sønderbro for at kommentere episoden. Han beklagede hændelsen, tilbød refundering af differencen mellem weekendpris og hverdagspris og sagde at han ville diskutere emnet omkring weekendprisens gyldighed på næste personalemøde og eventuelt forlænge den med et kvarter eller lave en regel om at kunden, så fremt han er kommet ind i butikken før midnat, kan købe til weekendprisen.

Han sagde også at han var glad for mailen fordi det var en problemstilling han gennem sine 13 år i Statoil ikke tidligere havde spekuleret over og han kunne sagtens se problematikken. Han sagde desuden at medarbejderen, forudsat at han ønskede det, sagtens kunne have solgt slikket til weekendprisen, men at det kunne have givet medarbejderen et forklaringsproblem, i det rabatprisen p.t. er midnat-til-midnat.
Gravatar #34 - fidomuh
22. sep. 2008 14:18

Perfekt :)

Saa kunne det vel ikke loeses paa en bedre maade? :)

Ekspedienten burde vide det er en rettesnor og IKKE en ubrydelig regel, at tilbuddet varer til kl 00:00.

Det er en ubrydelig regel hvis prisen *AUTOMATISK* saettes op kl 00.00.01 - sjovt nok.
Gravatar #35 - vandfarve
22. sep. 2008 15:36
#34 Jeg ved godt, at det kommer som et chok for mange af jer (/ironi), men ekspedienter kan finde på at sige ALT for at slippe for timelange diskussioner med besværlige kunder.

Jeg gør det endda selv, så jeg undgår at skal bruge 2 timer af min arbejdsdag på at forklare, hvorfor eksempelvis at DSB's billetdøgn er fra 04-04, mens pladsreservationsdøgnet er fra 00-00, eller hvorfor en billet fra KBH til Haslev er billigere end en billet fra KBH til Køge.
Gravatar #36 - fidomuh
22. sep. 2008 16:52

Det aendrer ikke paa at systemet snildt kan lave disse justeringer automatisk.
Rent faktisk ville det vaere relativt dumt *IKKE* at goere det automatisk..

At du ikke vil forklare aarsagerne har ikke rigtigt noget at goere med hvordan det er skruet sammen :)
Gravatar #37 - madeinrussia
22. sep. 2008 16:53
#35 what, hvordan kan den også være billigere??!?!?
Gravatar #38 - vandfarve
22. sep. 2008 18:20
madeinrussia (37) skrev:
#35 what, hvordan kan den også være billigere??!?!?

Det beviser i store træk min pointe, at vi ikke gider at tage diskussionen om hver eneste kunde, der stiller det spørgsmål.

(Hint: Der findes flere forskellige prissystemer, der opererer på forskellige afstande, hvorfor prisen bliver billigere. Sad, but true.)
Gravatar #39 - holmen
22. sep. 2008 19:33
Østerport -> Roskilde, Voksen: 80,00 kr
Østerport -> Tølløse, Voksen: 63,00 DKK
Østerport -> Tølløse med wildcard: 32,00 DKK

Roskilde ligger på strækningen mellem Østerport og Tølløse, så køber man en billet til Tølløse, og sparer min. 17 kr., kan man bare stige af i Roskilde.

Det er ikke så mange dage siden det blev nævnt i en eller anden avis.
Gravatar #40 - madeinrussia
22. sep. 2008 19:37
#39 Pisse smart, mon DSB syntes det er mærkeligt når der bliver solgt flere billetter til Tølløse end der er indbyggere?
Gravatar #41 - MiniatureZeus
22. sep. 2008 20:36
Magten (17) skrev:
Nu kender jeg ikke Statoils system, men andre steder kører det netop automatisk, og hvis han så giver det billigere, jamen så har han underskud i kassen, hvilket som regel giver en advarsel.. Ville i risikere en advarsel fordi en-eller-anden kommer for sent til et tilbud?

Det kører ikke automatisk. Hver pris pr. 100g har et PLU nummer. Den normale pris (som på Statoil Køge vidst nok er 14,95) er ét PLU nummer, weekend priser har et andet og medarbejderprisen har et trejde (prisen i Køge var 7,95 + de 30 % personalerabat)
Ekspedienten kunne derfor sagtens have solgt dig slikket til weekendprisen, men i Køge (hvor jeg har arbejdet i lang tid) var reglen den, at "søndag" kl. 00:01 er det mandag, derfor hverdags pris, ligesom det torsdag kl. 00:01 er fredag, og derfor weekendpris. Er da meget fair?

Raistin (6) skrev:
Bumse-Børge skal bruge natten på ekstra arbejde på grund af hans orgasmerelaterede regelrytteri.

Nej Bumse-Børge havde faktisk været ret glad, da slikket så skulle smides ud, men at det jo sagtens kunne spises, af bumse-børge(nok derfor han hedder Bumse-Børge!?)

MadiZone (22) skrev:
Desuden var størstedelen af slikket allerede blandet inden klokken slog 12, så det kan man diskutere akademisk længe om. Desuden var min købsmotivation det skilt som Statoil havde stående uden for og det burde han principielt have klappet sammen inden klokken slog 12.

Som ekspedient, så havde jeg gjort det samme, men hvis du kunne snakke for din sag, så havde du fået den til weekendpris... Det havde min chef ikke noget imod, da man så ikke direkte "gav ved døren"

holmen (26) skrev:
Set fra et kunde/forhandler-perspektiv, så synes jeg klart at det er dårlig service og ekspedienten burde have slået det ind som div. og solgt det til tilbudsprisen.

Det kan man ikke, altså slå det ind til div. ;) Desuden hvis han gjorde det, så ville han først have et problem over for sin chef :)
Gravatar #42 - Svindleren
22. sep. 2008 21:10
#33: MadiZone

Hvad så hvis der bliver sat 15 min ekstra... så vil der stadig komme kunder 16 min over ???

problemet ville jo stadig fortsætte ??
Gravatar #43 - myplacedk
22. sep. 2008 21:22
wn1 (42) skrev:
Hvad så hvis der bliver sat 15 min ekstra... så vil der stadig komme kunder 16 min over ???

Vel ikke hvis man officielt holder sig til midnat, og blot er flink i nogle minutter derefter.
Gravatar #44 - Svindleren
22. sep. 2008 21:25

jo kan godt se pointen... men det jeg vil frem til er, at der ALTID (næsten :P) vil være nogen der kommer senere.. så kan man jo blive ved med at diskutere, om man skulle være flink. >:-)
Gravatar #45 - fidomuh
22. sep. 2008 21:31

Hvad saa naar "ham 2 mand foran i koeen" faar det billigere, fordi han kommer 00:13, men du kommer 00:16?

Skal det saa vaere til 00:30? :)

kl 04:00 lyder som en fin ide i mine oerer, da det er yderst sjaeldent en kunde vil komme paa lige netop det tidspunkt.
Det fjerner ikke problemet, men minimerer det :)
Gravatar #46 - MiniatureZeus
22. sep. 2008 21:41
#45 Der er overraskende mange kunder fra omkring 4 tiden til 5 tiden, da mange exportchauffører begynder at deres tur der, og så skal have noget kaff' :)
Gravatar #47 - nielsbuus
22. sep. 2008 22:02
For mig at se, så handler det, for døgnåbne butikker som Statoil, om at have en officiel tilbudstid, men uofficielt trække den lidt længere. På den måde undgår man episoder som min, hvor kunder bliver skuffede.

Alle jer som skriver at jeg er dum og reglen er soleklar og søndag er søndag og mandag er mandag og osv. JA, det har jeg aldrig benægtet. Men det hjælper ikke noget hvis kunden, som i det her tilfælde er mig, får en negativ oplevelse.

Ray Kroc (grundlæggeren af McDonald's) sagde:
Look after the customer, and the business will take care of itself

Af den grund, så får en kunde også altid en ny cheeseburger hvis han synes at den han har fået serveret er for kold, selvom personalet sagtens kunne starte en principiel diskussion og forklare kunden at der intet sted står at cheeseburgere skal have en særlig mindste temperatur ved udlevering og at det kan tænkes at temperaturen i virkeligeheden er faldet fordi den dumme kunde har sat sig udendørs for at spise.

Du skal ikke diskutere med kunder. Hvis de føler sig dårligt behandlet, så kan du kan bøje dig eller se dem tøffe over til konkurrenten. Jeg synes rent ud sagt at det var pisse ringe at jeg skulle betale 60,25 for en pose slik, når jeg havde sigtet efter at skulle af med 35-40 kroner, fordi klokken netop er slået tolv. Så kan I sige at jeg skal kigge på uret og jeg har haft hele weekenden til at få købt den pose, men lige meget hjælper det. Jeg havde en forventning om at skulle af med 40 kroner og denne blev ikke indfriet. Konsekvensen er at jeg bliver sur, ranter på newz og vender min vrede mod Statoil. Dette er IKKE til at gavn for Statoil, selvom de har retten på deres side.
Gravatar #48 - Ronson ⅍
22. sep. 2008 22:07
Et eller andet sted vil jeg da sige at 20 kr er til gavn for statoil, specielt hvis det er sket mange gange.
Gravatar #49 - fidomuh
22. sep. 2008 22:10

Konsekvensen er at jeg bliver sur, ranter på newz og vender min vrede mod Statoil. Dette er IKKE til at gavn for Statoil, selvom de har retten på deres side.

Det er ikke til gavn for Statoil at folk ikke kan klokken eller forstaa reglerne, nej, men saadan er livet sgu.
Det er sjaeldent til gavn for samfundet at folk ikke forstaar reglerne, derfor skal vi da ikke boeje dem? :)

Statoil har netop, fordi *DU* har kontaktet dem, valgt at tage det op til debat.
Det er da den bedste service du kan forvente, naar der ikke *er* en politik om netop dette :)
Gravatar #50 - nielsbuus
22. sep. 2008 22:16
#48, ja Ronson, fordi hvis en kunde føler sig røvrendt, så kommer han helt sikkert tilbage igen og igen og igen og igen og køber.

Det er derfor jeg altid tager overpris for de hjemmesider jeg laver, fordi så tjener jeg stygt på det og det bliver en god forretning. Som Dr. Bombay siger "I never had a customer that want to come twice"

Når du i øvrigt siger at det kan være dyrt at give folk weekendpris når klokken 3 minutter over tolv. Har du overvejet den mulighed at hvis jeg havde vist at slikket kostede 13,95 kr. så havde jeg slet ikke blandet det?

Hvis vi antager at Statoil betaler 3 kroner pr. 100 gram i bulk, så er der to scenarier.

WEEKEND-PRIS
Salg: 432 gram á 0,0895 - Kr. 38,75
Variable enhedsomkostninger - 432 gram á 0,03 - Kr. 12,96
Dækningsbidrag: 25,79.

HVERDAGS-PRIS
Intet salg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login