mboost-dp1
Hvad ville en fair pris være på denne bærbar?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Det skal siges denne bærbar jeg skriver om ikke i øjeblikket er til salg.
Heii.
Jeg har for lang tid siden fået en Lenovo IBM Thinkpad R60 af folkeskolen som de endnu ikke har bedt om at få tilbage, som jeg håber de heller ikke vil så jeg måske kan sælge den.
Kender slet ikke til modellen eller pris, men hva ville en fair pris være med dette spec:
Intel core solo T1300 @ 1.66GHz
504 MB Ram
Intel 945GM Express Chipset Family - 1024x768 i opløsning
Wireless Lan m. ThinkVantage - 802.11a/b/g
Integreret speakers
Stort batteri der varer hele 5 timer 10 min når indstillinger er sat til maksimal tid
Ethernet port, Sound/Mic input, 3 usb port.
(Virker som en studie/business bærbar)
Har aldrig oplevet den er blevet varm på nogen måde. Kører fint, intet defekt og den kan køre "for evigt" uden at overhede sig. Kender IKKE prisen på min model (P60 9459) men har set dem fra 14k - 20k (Med forskellige specs). Tror dog de dyre jeg fandt måske er med bedre specs.
Anyways, hva tror i den er værd? Husk hvis der er mer i vil vide om den så skriv.
- På forhånd tak.
Heii.
Jeg har for lang tid siden fået en Lenovo IBM Thinkpad R60 af folkeskolen som de endnu ikke har bedt om at få tilbage, som jeg håber de heller ikke vil så jeg måske kan sælge den.
Kender slet ikke til modellen eller pris, men hva ville en fair pris være med dette spec:
Intel core solo T1300 @ 1.66GHz
504 MB Ram
Intel 945GM Express Chipset Family - 1024x768 i opløsning
Wireless Lan m. ThinkVantage - 802.11a/b/g
Integreret speakers
Stort batteri der varer hele 5 timer 10 min når indstillinger er sat til maksimal tid
Ethernet port, Sound/Mic input, 3 usb port.
(Virker som en studie/business bærbar)
Har aldrig oplevet den er blevet varm på nogen måde. Kører fint, intet defekt og den kan køre "for evigt" uden at overhede sig. Kender IKKE prisen på min model (P60 9459) men har set dem fra 14k - 20k (Med forskellige specs). Tror dog de dyre jeg fandt måske er med bedre specs.
Anyways, hva tror i den er værd? Husk hvis der er mer i vil vide om den så skriv.
- På forhånd tak.
Tag dig sammen og aflever den tilbage.
Eller i det mindste, så spørg om du må beholde den.
Det er vores skattekroner du stjæler !
Eller i det mindste, så spørg om du må beholde den.
Det er vores skattekroner du stjæler !
Du er modig at spørge om sådan noget (hæleren er lige så slem som stjæleren..) herinde på newz.dk, hvor vi har din IP adresse, som uden videre vil blive udgivet til myndighederne, hvis disse beder om dette. Desuden har du skrevet dit navn og by i din profil, så kunne da godt frygte at der var nogle som ville ringe til de skoler der er i din by, og spørge om de mangler en thinkpad (worst case selvfølgelig...)
Think again :P
Think again :P
MiniatureZeus (4) skrev:Desuden har du skrevet dit navn og by i din profil, så kunne da godt frygte at der var nogle som ville ringe til de skoler der er i din by, og spørge om de mangler en thinkpad (worst case selvfølgelig...)
Givet at der kun er en folkeskole i byen, og 10 i hele kommunen, tager det nok ikke lang tid at ringe "rundt".
Saxov (7) skrev:Givet at der kun er en folkeskole i byen, og 10 i hele kommunen, tager det nok ikke lang tid at ringe "rundt".
God ide !
Her er nogle links der nok kan bruges :
http://www.gaming.dk/profil/3790
http://www.helsinge-kommune.dk/INFO553A.HTM?infoId...
ah.. lad mig forklare.. Med min tekst mente jeg mer at jeg ikke var sikker på om hvor vidt jeg har fået den af skolen eller om det galdt kun i skolen og at de så skal have den tilbage.
Hvis det er de f.eks. om et år ikke har ringet går jeg stærkt ud fra at det er fordi at da jeg den gang fik den, rent faktisk fik den til permanent brug, hvilket gører den til min og at jeg så kan gøre hvad jeg vil med den. Men regner heller ikke med at overveje salg af den før om lang tid (1-2 år).
Og hvis efter 2 år de heller ikke har ringet, så er det jo klart at jeg dengang fik den som permanent.
--
Edit:
Og tak #8 for at finde min profil på gaming, havde selv glemt den :)
Hvis det er de f.eks. om et år ikke har ringet går jeg stærkt ud fra at det er fordi at da jeg den gang fik den, rent faktisk fik den til permanent brug, hvilket gører den til min og at jeg så kan gøre hvad jeg vil med den. Men regner heller ikke med at overveje salg af den før om lang tid (1-2 år).
Og hvis efter 2 år de heller ikke har ringet, så er det jo klart at jeg dengang fik den som permanent.
--
Edit:
Og tak #8 for at finde min profil på gaming, havde selv glemt den :)
Så det du siger er, at en her fra newz.dk skal ringe og spørge, om computeren tilhører dig eller skolen?
Du må virkelig være dum, hvis du tror at din skole, vil give dig en computer til flere tusinde kroner gratis, bare fordi de ikke har taget kontakt til dig eller fordi du ikke har hørt efter, at du skulle aflevere den sidste skoledag.
Så lige meget hvad, så har du jo stjålet den computer, med mindre du kan bevise (en faktura eller kvittering fra din skole, som fortæller at du er den respektive ejer) at computere tilhører dig.
Og hvad vil du bruge en vurdering af en computer, som du først vil sælge om 1-2 år til nu?
Så lige meget hvad, så har du jo stjålet den computer, med mindre du kan bevise (en faktura eller kvittering fra din skole, som fortæller at du er den respektive ejer) at computere tilhører dig.
Og hvad vil du bruge en vurdering af en computer, som du først vil sælge om 1-2 år til nu?
#19 Så er det vel sådan set SU-styrelsen eller en ligene instans som du skal aflevere computeren tilbage til.
sjovt som lolage lige pludselig fik kolde fødder, efter folk begyndte at snakke om at kontakte skoler osv.
lolage (23) skrev:lol? Hvis du føler det er på sin plads at ringe til dem om påminde dem om mig, så er du free-2-go.
Jeg spurgte dig skam heller ikke om lov.
Hvis skolen ikke har dem (hvilket de højst sandssynlig har) kommer den via kommunen @ #24.
Og så er jeg mere end sikker på det er noget permanent du får, så er nok ikke den eneste der vælger at beholde computeren man får.
Hvis du selv havde fået denne computer ville du sikkert ikke selv frivilligt aflevere den tilbage, men hellere bruge den til ..."chill" ?
Medmindre de selvf siger de vil have den igen.
Og så er jeg mere end sikker på det er noget permanent du får, så er nok ikke den eneste der vælger at beholde computeren man får.
Hvis du selv havde fået denne computer ville du sikkert ikke selv frivilligt aflevere den tilbage, men hellere bruge den til ..."chill" ?
Medmindre de selvf siger de vil have den igen.
Jeg fik også en computer fra kommune, som var ret dyrt, som skulle bruges til én bestemt formål til noget undervisning (pga mit "skjulte" handicap) for mange mange år siden, men selvføgeligt også blev brugt mere privat (spil etc).
Det var en ret dyr PC dengang, som hellere ikke aldrig blev leveret tilbage. Jeg tror derfor at de ikke gider at bruge tid til at få dem leveret tilbage, pga markedet jo hellere tiden ændre sig. Her røg den dog først omkring 3-4år eller lignende til lossenpladsen.
Du kan da aldrig få en gammel maskine til den pris, da de er blevet langt langt billegere og selvføgeligt bedre siden dag.....
Det var en ret dyr PC dengang, som hellere ikke aldrig blev leveret tilbage. Jeg tror derfor at de ikke gider at bruge tid til at få dem leveret tilbage, pga markedet jo hellere tiden ændre sig. Her røg den dog først omkring 3-4år eller lignende til lossenpladsen.
Du kan da aldrig få en gammel maskine til den pris, da de er blevet langt langt billegere og selvføgeligt bedre siden dag.....
Hehe bare fordi der er to idioter, som stjæler fra kommune/stat/styrelse, så betyder det jo ikke, at det lige pludseligt er blevet legalt!
Hehe bare fordi der er to idioter, som stjæler fra kommune/stat/styrelse, så betyder det jo ikke, at det lige pludseligt er blevet legalt!
#28 Din læge skrev en erklæring som gjorde det pligtigt for skolen at stille en PC til rådighed for dig.
Når man får sådanne ting stillet til rådighed, betyder det ikke at de bliver foræret til en.
Jeg kan ikke tro at skoler kan/må forære laptops væk.
Hvis du undlader at levere den tilbage og/eller sælger den, så er det tyveri.
Når man får sådanne ting stillet til rådighed, betyder det ikke at de bliver foræret til en.
Jeg kan ikke tro at skoler kan/må forære laptops væk.
Hvis du undlader at levere den tilbage og/eller sælger den, så er det tyveri.
#33 tvivler nu også på, at du ikke har fået et eneste papir udleveret omkring den computer. Min kæreste, som er ordblind, får en computer fra SU styrelsen, sammen med tonsvis af forskellige programmer og andre hjælpemidler, f.eks. scanner, oversætterpen, diktafon etc. og hun skulle underskrive en kontrakt for hver eneste lille ting, da hun fik dem udleveret, og da hun afleveret dem igen, fik hun en kvittering på, at hun har afleveret dem.
#33 Jeg kunne forestille mig at skolen har papir på at det er deres laptop, og at dine forældre har underskrevet på at deres søn har fået den udlånt (og derfor ikke ejer den).
men så længe de ikke ringer og beder om at få den tilbage må jeg da selv bestemme om jeg beholder den.Hvem har bildt dig det ind?
De kan jo ikke anklage mig for tyveri for noget jeg ikke ved.Så hvis jeg stjæler en bil og bliver opdaget kan jeg bare sige at jeg ikke vidste at det var tyveri.
Hvis du ikke har fået den, så har du kun lånt den og så skal den leveres tilbage.
Er du stadig elev på skolen?
Jeg tror, at du godt ved, at du ikke har fået den, og derfor forholder dig passivt, da kontakt til skolen vil resultere i, at den skal elveres tilbage og det er du ikke interesseret i.
Er du stadig elev på skolen?
Jeg tror, at du godt ved, at du ikke har fået den, og derfor forholder dig passivt, da kontakt til skolen vil resultere i, at den skal elveres tilbage og det er du ikke interesseret i.
#31 Selv idiot (undskyld 33# skulle være 31#). Takker for den glimrende kommetar. Husk at der er også handicappet folk herude, og du er ikke en af dem.
Min var formeligt bivilligt, og ikke same som udlån, så derfor spurgte de aldrig tilbage efter undervisning var stoppet (I min kommune var de ellers meget strikte), selvom de snildt kunne have gjort det efter undervisning (iøvrigt var Kommune temlig tungt at danse med). Jeg gad bare ikke have den "klods" stående længere.
Iøvrigt var jeg Commodore 64 / Amiga fan, også langt inde i Pentium tiden kom frem (det var en 286'er, der fungedede fint til den undervisning den skulle bruges til).
Så selvom at det kommer frera skolen/kommune, er det spørgsmål om det er bevilligt eller om det er udlån.
Min var formeligt bivilligt, og ikke same som udlån, så derfor spurgte de aldrig tilbage efter undervisning var stoppet (I min kommune var de ellers meget strikte), selvom de snildt kunne have gjort det efter undervisning (iøvrigt var Kommune temlig tungt at danse med). Jeg gad bare ikke have den "klods" stående længere.
Iøvrigt var jeg Commodore 64 / Amiga fan, også langt inde i Pentium tiden kom frem (det var en 286'er, der fungedede fint til den undervisning den skulle bruges til).
Så selvom at det kommer frera skolen/kommune, er det spørgsmål om det er bevilligt eller om det er udlån.
Iøvrigt har jeg har jeg også haft en ældre bærebar fra en arbejde under en praktik periode.
Den fik de tilbage efter det, selvom at en af medarbejden (som jeg fik bærebar af) sagde at de nok aldrig ville spurgt efter det, da den var ret gammelt og havde endeligt tjent sit formål (men virkede ellers fint til mit formål med den).
Den var udlån, så den vlle jeg naturligvis ikke beholde selv.
Derfor: Er din bærebar bevilligt, så kan jeg endeligt ikke se noget problem med salg af denne, men det er helt andet hvis det er udlån.
Den fik de tilbage efter det, selvom at en af medarbejden (som jeg fik bærebar af) sagde at de nok aldrig ville spurgt efter det, da den var ret gammelt og havde endeligt tjent sit formål (men virkede ellers fint til mit formål med den).
Den var udlån, så den vlle jeg naturligvis ikke beholde selv.
Derfor: Er din bærebar bevilligt, så kan jeg endeligt ikke se noget problem med salg af denne, men det er helt andet hvis det er udlån.
Det er ikke skolen der giver, det er kommunen der beder skolen om at give mig en, ergo starter det hele fra kommunen. Skolen gør bare hvad der bliver sagt. Hvis de virkelig vil ha' deres bærbar tilbage så er det sikkert de ringer eller skriver.
Men indtil da beholder jeg den da selv - som næsten en hver anden ville gøre - da den er god til at have rundt i hele huset som den eneste.
Men indtil da beholder jeg den da selv - som næsten en hver anden ville gøre - da den er god til at have rundt i hele huset som den eneste.
Jeg skal nok gøre ham den tjeneste i morgen. Går ikke ud fra at de har telefontid efter kl. 18 i dag.
Hvis de er i stand til at svare på, om skolerne i deres kommune bevilliger eller udlåner laptops til folk med fysiske handicap, så har vi alle lidt lettere ved at hjælpe med at fastsætte en pris ved et salg om 1-2 år...
Hvis de er i stand til at svare på, om skolerne i deres kommune bevilliger eller udlåner laptops til folk med fysiske handicap, så har vi alle lidt lettere ved at hjælpe med at fastsætte en pris ved et salg om 1-2 år...
Synes personligt det er sørgeligt at se jer gå så langt på grund af det fact jeg har noget i ikke kan få ? :>
Tydelig er i irriteret over jeg har (måske) fået en bærbar fra kommunen gratis som i simpelthen vil forhindre fordi i ikke selv kan få en. Man kan så sige at jeg jo selv bragte dette emne op - hvilket jeg gjorde - men lige meget hvor langt i trækker den vil jeg i sidste ende vinde.
Jeg har skam sikret mig sejren i ærmet, hvis det kommer så langt at det skal trækkes ud. Men jo, hvis i føler i må ringe, så cheers til jer da.
Tydelig er i irriteret over jeg har (måske) fået en bærbar fra kommunen gratis som i simpelthen vil forhindre fordi i ikke selv kan få en. Man kan så sige at jeg jo selv bragte dette emne op - hvilket jeg gjorde - men lige meget hvor langt i trækker den vil jeg i sidste ende vinde.
Jeg har skam sikret mig sejren i ærmet, hvis det kommer så langt at det skal trækkes ud. Men jo, hvis i føler i må ringe, så cheers til jer da.
Det er skam kun for at hjælpe dig. Du ved jo ikke selv om du har fået eller lånt den, og hvis du ringer og spørger risikerer du at skulle levere den tilbage.
Det må da være rart hvis der er en der gør det for dig, det taber du jo intet ved.
Og læs lige specs'ne på den laptop igen og gæt så om folk misunder dig den.
Jeg gør ikke.
Edit: "Jeg har skam sikret mig sejren i ærmet"
Vil det sige at du har undersøgt sagen og kan konstatere at det var en foræring?
Det må da være rart hvis der er en der gør det for dig, det taber du jo intet ved.
Og læs lige specs'ne på den laptop igen og gæt så om folk misunder dig den.
Jeg gør ikke.
Edit: "Jeg har skam sikret mig sejren i ærmet"
Vil det sige at du har undersøgt sagen og kan konstatere at det var en foræring?
Nu må du da holde op.
Hvad er det præcist du vinder? At miste respekt fra folk herinde fra? En gammel laptop? Det kan jo ikke passe, at du ikke kan se at det er forkert det du gør.
Fint, du har et handicap, og derfor får du noget specielt fra kommunen - så er det sq ikke helt fair at røvrende dem på den måde, når de blot vil hjælpe dig - men det synes du måske?
Desuden: Vi ved jo alle sammen at du gerne vil sælge den nu, og dermed få fortjeneste for den - det dér fis med "om 1-2 år" holder ikke en meter!
Hvad er det præcist du vinder? At miste respekt fra folk herinde fra? En gammel laptop? Det kan jo ikke passe, at du ikke kan se at det er forkert det du gør.
Fint, du har et handicap, og derfor får du noget specielt fra kommunen - så er det sq ikke helt fair at røvrende dem på den måde, når de blot vil hjælpe dig - men det synes du måske?
Desuden: Vi ved jo alle sammen at du gerne vil sælge den nu, og dermed få fortjeneste for den - det dér fis med "om 1-2 år" holder ikke en meter!
#45: Kommunen forærer ikke bare computere væk, og dit argument med at de ikke har spurgt efter den er sgu da for latterligt. Det, folk er irriterede over, er at du ikke har spurgt kommunen. Hvis man ser på det generelle publikum her på sitet (ihvertfald dem, der debaterer) ville det overraske mig, hvis de havde noget imod at kommunen hjælper folk med problemer.
Hvordan hjælper du mig #46 ved at ringe og spørge dem? :)
De må da selv tage "action" hvis der er noget. Ved at ringe og spørge dem og da fortælle mig at den skal afleveres tilbage har jeg bare en computer mindre. Er det hjælp? Nop.
Og ang. "vinde" strakte jeg nu helt ud og sagde det i den betydning at hvis nogen valgte at ringe og give navn og det hele til kommunen for at få afskaffet den bærbar fra mig .. Ja dér mente jeg det.
Og nej #46, jeg tror ikke alle misunder mig for den jeg har; men med de numre du udvekslede og tider "lød" det meget som om at du ikke direkte var glad over jeg havde den.
De må da selv tage "action" hvis der er noget. Ved at ringe og spørge dem og da fortælle mig at den skal afleveres tilbage har jeg bare en computer mindre. Er det hjælp? Nop.
Og ang. "vinde" strakte jeg nu helt ud og sagde det i den betydning at hvis nogen valgte at ringe og give navn og det hele til kommunen for at få afskaffet den bærbar fra mig .. Ja dér mente jeg det.
Og nej #46, jeg tror ikke alle misunder mig for den jeg har; men med de numre du udvekslede og tider "lød" det meget som om at du ikke direkte var glad over jeg havde den.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.