mboost-dp1
Tv-tuner(TV) + grafikkort(PC)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej NewzDudes
Jeg skal lave en "mediecenter" til en familiemedlem, som skal bruge pc'en til både tv'et og til eget brug samtidig.
Skal være med Windows XP og ikke det der mediecenter halløj.
Vil høre hvordan man kunne gøre det nemmest.
Nogen der har en løsning??
Tak på forhånd :O)
ps. kunne ikke finde noget på google eller her i dette forum
Jeg skal lave en "mediecenter" til en familiemedlem, som skal bruge pc'en til både tv'et og til eget brug samtidig.
Skal være med Windows XP og ikke det der mediecenter halløj.
Vil høre hvordan man kunne gøre det nemmest.
Nogen der har en løsning??
Tak på forhånd :O)
ps. kunne ikke finde noget på google eller her i dette forum
ER også interesseret i at høre mere, så jeg skriver lige for at følge med i tråden.
Har samlet noget hardware til moderen min, som de havde til at ligge og samle støv.
Så er planen at jeg i weekenden skal få noget til at køre med windows xp.
Det er kun software jeg mangler, og det skal derfor være et smart afspilnings program.
Any ideas?
Har samlet noget hardware til moderen min, som de havde til at ligge og samle støv.
Så er planen at jeg i weekenden skal få noget til at køre med windows xp.
Det er kun software jeg mangler, og det skal derfor være et smart afspilnings program.
Any ideas?
Det her kort skulle være helt vildt overdrevet godt! Noget af det bedste!! :P ;-D
Er der slet ikke nogen der har det? eller har prøvet det? eller bare i det mindste har lidt viden om det :D
#1+2
Af software kan jeg anbefale MediaPortal. Især hvis man er med på at tweake det lidt - så kan man faktisk få det til at fungerer bedre en MCE.
Med hensyn til grafikkort er det en fordel at kunne kører f.eks. scart eller vga/dvi til fjernsynet da det(efter min mening) giver et bedre billede end s-vhs. Jeg tror ikke grafikkortet behøver at være så "stort", med mindre man har lyst til at spille crysis på sit fjernsyn ;)
Mht. tv-kort så kan man prøve at kigge på her, hvor der står, hvilke chipsets Media Portal understøtter. En anden god ting er at vælge et tv-kort med dual tuner - fordi så kan man både optage og se fjernsyn på en gang :)
Håber det er til lidt hjælp...
Af software kan jeg anbefale MediaPortal. Især hvis man er med på at tweake det lidt - så kan man faktisk få det til at fungerer bedre en MCE.
Med hensyn til grafikkort er det en fordel at kunne kører f.eks. scart eller vga/dvi til fjernsynet da det(efter min mening) giver et bedre billede end s-vhs. Jeg tror ikke grafikkortet behøver at være så "stort", med mindre man har lyst til at spille crysis på sit fjernsyn ;)
Mht. tv-kort så kan man prøve at kigge på her, hvor der står, hvilke chipsets Media Portal understøtter. En anden god ting er at vælge et tv-kort med dual tuner - fordi så kan man både optage og se fjernsyn på en gang :)
Håber det er til lidt hjælp...
Sikke noget fis, jeg tror du forveksler scart med composite.
Alt andet lige er s-vhs bedre end composite, da farven bliver splittet ud et signal for sig selv (eller noget i den retning, google det).
Jeg har feks et kabel med s-vhs og mini-jack-lyd i den ene ende til at putte i medie-center-pc'en og scart i den anden ende til tv'et.
Tv'ets scart-indgang skal selvfølgelig understøtte s-vhs.
Alt andet lige er s-vhs bedre end composite, da farven bliver splittet ud et signal for sig selv (eller noget i den retning, google det).
Jeg har feks et kabel med s-vhs og mini-jack-lyd i den ene ende til at putte i medie-center-pc'en og scart i den anden ende til tv'et.
Tv'ets scart-indgang skal selvfølgelig understøtte s-vhs.
#7 Der kommer i høj grad an på fjernsynet - hvis det er et gammelt fjernsyn kan s-vhs være dårligt, da jeg har oplevet at det kan være svært at få billedet til at passe - og nej, jeg forveksler ikke scart med composite - der er faktisk nogen computere der har en scart udgang ;)... men det mest idelle ville self. være dvi > hdmi...
Altså:
Scart er måden du sender/modtager signalet videre på. Det signal kan enten være et composite elleret s-vhs signal....
Gr det det lidt tydeligere, hvorfor det er dumt at sige at scart er bedre end s-vhs?
Det ville svare til at sige at netkabel er bedre end 100mbit.
Scart er måden du sender/modtager signalet videre på. Det signal kan enten være et composite elleret s-vhs signal....
Gr det det lidt tydeligere, hvorfor det er dumt at sige at scart er bedre end s-vhs?
Det ville svare til at sige at netkabel er bedre end 100mbit.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.