mboost-dp1

Ny Computer Skærm: Samsung SyncMaster 206BW Vs Philips 200CW8FB

Gå til bund
Gravatar #1 - Sybreed
18. feb. 2008 20:52
Okay, heres the deal! Jeg har 2000 Kroner at bruge på en ny Computer skærm siden den jeg har nu virkelig er skod, meeeen det behøver du jo ikke at vide. Her kommer dog det vigtige!

Jeg har nu ikke så meget forstand på de forskellige spekefikationer når det gælder Computer skærme, så jeg ber kloge hoveder derude at hjælpe mig med mit valg.

Den ene er:

Philips 200CW8FB Som koster ca. 2000 Kr +/-

EDBPRISER LINK: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpri...104&...

Oooog den anden:

Samsung SyncMaster 206BW Som koster ca. 2000 Kr +/-

EDBPRISER LINK: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpri...881&...

Det behøver ikke lige at være en af disse skærme, dog, skal den Koste Ca. 2000 Kroner. Værer Sort, og Minimum 20* Tommer.

- KONKLUSION:

Hvilken skærm skal jeg bruge min SU på?

ALT Hjælp / Kommentar / RIS eller ROS er yderst velkommen! jeg tager imod alt hjælp jeg kan få.

M.V.H - Sybreed.
Gravatar #2 - Sybreed
18. feb. 2008 20:59
Der opstod en fejl i de links jeg havde brugt i den første post, forhåbentligt virker de her...

Philips 200CW8FB Som koster ca. 2000 Kr +/-

EDBPRISER LINK: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...

Oooog den anden:

Samsung SyncMaster 206BW Som koster ca. 2000 Kr +/-

EDBPRISER LINK: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID...
Gravatar #3 - MiniatureZeus
18. feb. 2008 21:35
Læste en test i et eller andet magasin, T3 tror jeg det var, om Philipsen, og der fik den stor ros svjh :) Samsungs SyncMaster serie er dog absolut heller ikke helt dum, kender dog ikke lige så meget til lige den model der.
Gravatar #4 - reefermadness2
19. feb. 2008 12:37
Tja.. ifølge specifikationerne så er phillips 200cw8fb lidt bedre hvad angår kontrast forhold...

Men jeg har selv en 22" samsung syncmaster 226BW den koster ca 2000 og er bestemt ikke dårlig..
Gravatar #5 - klh
19. feb. 2008 12:47
Jeg kender ikke rigtig noget til Philips serie af 20" widescreen, men overvejede selv på et tidspunkt at købe en af deres andre skærme på grund af anmeldelser og ros.

Jeg har dog senere købt en Samsung 226BW, den model du nævner i 22". Det er en rigtig lækker skærm, som jeg klart kan anbefale! Se den på EDBpriser.dk. Den koster lige under 2.000 kr, og er bestemt også de 2.700 værd, som jeg gav for den i sin tid.

Den eneste anke, der er ved den, er, at baggrundsbelysningen er en lille smule uhomogen - dvs. lyset ikke er 100 % jævnt fordelt i top og bund, hvilket kun svagt observeres når skærmen viset et helt sort billede.
Gravatar #6 - Sybreed
19. feb. 2008 15:49
Jeg kender ikke rigtig noget til Philips serie af 20" widescreen, men overvejede selv på et tidspunkt at købe en af deres andre skærme på grund af anmeldelser og ros.
Jeg har dog senere købt en Samsung 226BW, den model du nævner i 22". Det er en rigtig lækker skærm, som jeg klart kan anbefale! Se den på EDBpriser.dk. Den koster lige under 2.000 kr, og er bestemt også de 2.700 værd, som jeg gav for den i sin tid.
Den eneste anke, der er ved den, er, at baggrundsbelysningen er en lille smule uhomogen - dvs. lyset ikke er 100 % jævnt fordelt i top og bund, hvilket kun svagt observeres når skærmen viset et helt sort billede.

Jo tak! Jeg er blevet fortalt at 20* Tommer widescreen er det bedste valg til FPS Spil, f.eks Counter-Strike Source, jeg ved dog intet om det personligt, har søgt om det på nettet men har ikke haft held i at finde noget... Er det noget som du måske ved noget om? :)
Gravatar #7 - reefermadness2
19. feb. 2008 16:51
hvorfor skulle 20" være bedre end 22" :S ?

Jeg spiller CS source og jeg har ingen problemer med min 22 tommers :)
Gravatar #8 - Sybreed
19. feb. 2008 16:59
Jeg fik det ikke i detaljer, men det skulle være noget med hvis en modstander bevæger sig, også kan der værer slør. Jeg forstår det sgu heller ikke helt :S
Gravatar #9 - izym
19. feb. 2008 17:19
#8 Afaik har det ikke noget med størrelse at gøre, men med skærmens kvalitet.

#offtopic: Håber den 226BW er så god som i siger, da jeg lige har bestilt en :D
Gravatar #10 - reefermadness2
19. feb. 2008 17:43
#8 Det har noget med respons tiden at gøre... f.eks vil der være mere "slør" på en skærm med 7ms opdaterings hastighed end en med 2...
Gravatar #11 - reefermadness2
19. feb. 2008 17:46
#9 - Det er skam en udemærket skærm, men som klh påpeger så er baggrundsbelysningen ikke helt i top...

Og alt efter hvor heldig du er med LCD panelet så kan farverne også være lidt blå i det, men det kan som regel ordnes via skærmens menu ..
Gravatar #12 - MiniatureZeus
19. feb. 2008 18:58
#11 Det burde næsten ikke være muligt at få en med et gammelt panel, da de smed de nye i i starten af november.
Gravatar #13 - Sybreed
19. feb. 2008 20:11
Så anbefalingen er altså Samsung SyncMaster 206BW eftersom Samsung har rettet "fejlene" med ikke helt skarp baggrundlys + en tendense til en anelse for meget blå i farverne? ..
Gravatar #14 - klh
20. feb. 2008 07:20
#6+8 Sybreed
Næsten alle 20" og 22" widescreen-skærme kører med den samme opløsning; nemlig 1680x1050. Altså må pixels jo, logisk nok, være marginalt større på en 22" skærm. Det er dog ikke noget du bør kunne se med det blotte øje, og valget mellem 20" og 22" er jo så nærmest kun afhængig af hvor meget man har plads til...

Mht. slør, så kan du risikere det på alle fladskærme. De skærme der er nævnt i den her tråd (både Philips og Samsung), er baseret på TN-paneler. Dvs. LCD-paneler, som "kun" viser 6 bits farvedybde. De sidste farver, sørger skærmens software for at mikse sammen af de farver, som panelet nu kan vise. Den teknologi er i dag så god, at man normalt ikke kan se forskel på et TN og fx et S-IPS-panel, som viser alle farver. Grunden til at man bruger TN-paneler, er, at de har den hurtigste responstid i øjeblikket. Panelet i begge både 20" og 22" Samsung er 2 millisekunder om at skifte farver fra grå -> hvid -> grå (G2G). Her vil den hurtige opdage, at man jo burde måle sort -> hvid -> sort, så man fik hele bevægelsen med. Dette har dog i praksis ikke den helt store betydning - selvfølgelig vil sort -> hvid -> sort vare længere tid end G2G, men det er sjældent der skiftes fra sort -> hvid -> sort.

Jeg spiller forresten selv CS:S på min skærm - med højeste settings, og oplever ingen problemer overhovedet :)

Hvad angår anbefalingen, så delvist ja. De har forsøgt sig med 3-4 forskellige paneler i 226BW'eren, og sikkert også i 206BW'eren. Men forskellen på dem er marginalt, og jeg tvivler på, at det er noget, du vil lægge specielt meget mærke til - Samsungs software hjælper dig med at få helt styr på billedet og farverne. Hvad angår baggrundsbelysningen, så tror jeg ikke du skal regne med, at de har ændret deres samlebånd for at få panelet bedre på plads. Du vil da også højst sandsynligt kun lægge mærke til det, når din computer booter, og du ser windows' boot skærm :)

Så jeg anbefaler dig Samsung SyncMaster 226BW - fordi jeg kender den skærm, men 206BW er nok lige så god, bare mindre :)

#9 Izari
Bare rolig - det er en af de bedste skærme til prisen! ;D Som #11 påpeger, kan der være lidt med farverne på nogle af de paneler der bruges i skærmen. Men Samsungs software hjælper dig med at få rettet dem til, hvis du ikke synes de er helt perfekte :)

Off-topic:
Jeg må se at begrænse mig, og stoppe med de teknologiske udredninger... Undskyld ;)
Gravatar #15 - Sybreed
21. feb. 2008 18:00
Jeg har fundet ud af hvorfor der kommer den der "bleeding effect" og horfor nogle skærme ikke er ens.

SAMSUNG produvere kun ganske få af de skærm, de har et "S-PAEL" Mærke bag på. S-Panels er utrolig sjældne og skal bestilles fra SAMSUNG selv, hvis det muligt.

De mindre gode er mærke "C-PANEL" og er altså lavet af SAMSUNG underproducent... Forskellen mellem S og C Paneler skulle være helt minimale... og i EKSTREME Tilfælde kan skærmen byttes.

A-Panels skal man under INGEN omstændigheder bytte, der er reporteret mange fejl på dem, og kvaliteten er helt i bund...

Opsummering:
S & C-Panels kan godt købes. Og virker som de skal

A-Panels skal man IKKE købe.
Gravatar #16 - Sybreed
21. feb. 2008 18:02
Forresten..

Er der nogle butikker i København området som sælger Samsung SyncMaster 226BW ?? Vil helst ikke købe den over nettet siden jeg vil se hvilken Panel version det er.
Gravatar #17 - klh
21. feb. 2008 21:11
#15+16 Sybreed
Det med, at man udelukkende skal købe skærmen på baggrund af hvilket panel den er lavet med, er fis i en hornlygte.

Jeg har en skærm med et A-panel, og jeg lover dig for, at det panel på ingen måde har skuffet mig. Jeg har haft den stillet op ved siden af en skærm med et S-panel, og forskellen var minimal. Det er desuden også C-panelet, du skal være bange for, hvis du frygter for farvegengivelsen og et voldsomt backligt-bleed.

Hvis du går fra en fladskærm, som er et par år eller ældre, vil du, IMO, uanset hvad, opleve kraftigt forbedrede farver og backlight fordeling.

Det er selvfølgelig bedst, når man skal købe en fladskærm, at se den live i en butik. Tag evt. og smid Flatpanels.dk's testværktøj ned på en usb-pen og spørg om du må køre det på den i butikken, så du ved selvsyn kan vurdere om skærmen er god nok til dig.

Nu bor jeg ikke i København, men Fona her hvor jeg kommer fra, har haft skærmen stående fremme. Ved dog ikke om det har det længere.
Gravatar #18 - jkbdk
3. mar. 2008 09:20
HOLD JER LANGT VÆK FRA SAMSUNGS PRODUKTER
Vi bestillte en Monitor, Samsung SyncMaster 226bw fra PC-huset, da vi modtaog den var der langt over 20 lysende pixelfejl; på sort baggrund står skærmen nærmest som en stjernehimmel, da Samsung har 0 tollerance over for pixel fejl, ja så blev den straks fejlmeldt d. 7/2 08 hvor vi modtog med.
Vi blev lovet en ny skærm straks, men idag har vi stadig ikke set noget til den og hverken Samsung eller deres servicecenter Infocare er til at komme I kontakt med.
Da Samsung åbebart ikke ønsker at udvise en bare nogelunde service over for købere af deres produkter , ja så hold jer fra dem, både hvad angår køb af monitor og fladskærms TV, Find hellere et produkt far et andet firma, med en odenligt kundeservice end den man kan få hos Samsung, for der er som sagt absolut ingen hjælp at hente, de gider ikke engeng ringe tilbage som lovet..
Så HOLD JER FRA SAMSUNGS PRODUKTER[
Gravatar #19 - Cyrack
3. mar. 2008 09:58
jkbdk:

Ikke fair at give Samsung skylden for hvad PC-huset udsætter sine kunder for, se evt. min oplevelse med dem. PC-huset er vist kandt for at skide sine kunder et stykke :-/
Gravatar #20 - klh
3. mar. 2008 10:02
#18 jkbdk
Nu vil jeg ikke virke som en ambassadør for Samsungprodukter, når jeg udtaler dette (udtrykker kun mine egne holdninger).

18 skrev:
HOLD JER LANGT VÆK FRA SAMSUNGS PRODUKTER

Men jeg må nok indrømme, at jeg ikke helt forstår hvorfor du beder alle om at holde sig langt væk fra produkter fra Samsung (eller bare deres monitors). Det er selvfølgelig ærgeligt for dig, at du har fået en skærm som skulle være blevet fanget af deres kvalitetskontrol. Hvis du har modtaget skærmen fra en netbutik, hvorfor har du så ikke benyttet dig af den 14 dages returret, og fået den ombyttet til en anden?

Det er som udgangspunkt der, hvor du har købt skærmen du skal klage over fejl eller mangler ved produktet, hvor det så er sælgers ansvar at udbedre en eventuel fejl.

Hvis du endnu ikke har fået nogen skærm tilbage fra InfoCare, så må du blive ved med at kime dem ned, indtil de svarer - har hørt at de ikke er de hurtigste i verden...

Som #19 siger, og som jeg også prøvede at sige i starten er din udtalelse på ingen måde fair overfor Samsungs produkter. Du skulle hellere kritisere PC-huset på det kraftigste, og kime dem ned under gulvbrædderne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login