mboost-dp1
Hvor dårlig service kan man tillade sig?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg må bare af med den her rant!
Bestilte en ny skærm mandag, som blev afsendt i går (onsdag), med T&T nummer.
Pga. forstående eksamen har jeg ikke været i skole, og kunne derfor med god ro vente på pakken. Denne morgen satte jeg en seddel på postkassen om at jeg er hjemme, ligesom jeg satte en seddel på min dør. Og så satte jeg mig til at vente (læse, må det vel være?).
Kl. 11 havde posten ikke været forbi endnu.
Kl. 12 heller ikke.
Kl. 12:30 havde posten været der. Da en skærm ikke kan mases i postkassen måtte der være sket en fejl. Ganske rigtigt en pakke anmeldelse, jeg havde nok ikke været nok hjemme.
Min seddel på postkassen var væk, og medmindre jeg var momentalt døv så havde der ikke været nogen og bank på/ring på.
Nå ja, så måtte jeg ringe til servicenummeret (til den dame jeg snakkede med først, hvis du læser dette: det var ikke min mening at lyde sur på dig, dårlig karma fra min side). Damen jeg snakkede med stillede mig videre til Herning Pakkeafdeling.
Har fik jeg en anden dame i røret, som straks gik i gang med at lede efter buddet (som åbenbart lige var taget hjem). Mens jeg gentog mit navn og adresse en fem - ti gange for hende (på forskellige tidspunkter), ledte hun efter buddet og pakken (som var i en af to store containere til afhentning næste dag. Og hun kunne ikke finde hverken pakke eller bud. Jeg sagde at hvis det var et problem at lede kunne jeg da komme og hjælpe (bor 300 meter der fra), det mente hun bestemt ikke var sjovt.
Jeg forklarede hende at jeg havde betalt for en service der endnu ikke var opfyldt, og jeg gik ud fra at buddet måtte have et telefonnummer han kunne kontaktes på. Hvilket hun mente var lettere irrelevant. Da jeg insisterede, slog hun hans nummer op. Ti minutter senere stod han med pakken.
Det bedste kommer så nu:
Buddet kommer op til døren med pakken (jeg har en spejlglasrudde i døren) og ganske rigtigt, han banker på. Dørklokken er åbenbart ikke god nok, og det er ganske umuligt at høre om nogen banker på, medmindre de banker lidt hårdere end normalt (tyk dør med isolering).
Da han så finder pakken frem begynder han at undskylde med at han ikke troede der var nogen hjemme, og at det var i lejlighed nummer 6. Adresselablen viser ganske vist i tydeligt 2-tal, men wtf.
Ayway, nu er jeg den lykkelige ejer af en Samsung 204B skærm :-)
Fik jeg sagt at det er sket én gang før for mig? Den gang var det bare skolebøger der nok var for tunge. Samme bud i øvrigt. Skal have sendt en klage, gider ikke det pis fra et dovent bud. Han kan køre helt op til døren (minus to meter).
</rant>
[EDIT]
Poster lidt billeder af labels senere
Bestilte en ny skærm mandag, som blev afsendt i går (onsdag), med T&T nummer.
Pga. forstående eksamen har jeg ikke været i skole, og kunne derfor med god ro vente på pakken. Denne morgen satte jeg en seddel på postkassen om at jeg er hjemme, ligesom jeg satte en seddel på min dør. Og så satte jeg mig til at vente (læse, må det vel være?).
Kl. 11 havde posten ikke været forbi endnu.
Kl. 12 heller ikke.
Kl. 12:30 havde posten været der. Da en skærm ikke kan mases i postkassen måtte der være sket en fejl. Ganske rigtigt en pakke anmeldelse, jeg havde nok ikke været nok hjemme.
Min seddel på postkassen var væk, og medmindre jeg var momentalt døv så havde der ikke været nogen og bank på/ring på.
Nå ja, så måtte jeg ringe til servicenummeret (til den dame jeg snakkede med først, hvis du læser dette: det var ikke min mening at lyde sur på dig, dårlig karma fra min side). Damen jeg snakkede med stillede mig videre til Herning Pakkeafdeling.
Har fik jeg en anden dame i røret, som straks gik i gang med at lede efter buddet (som åbenbart lige var taget hjem). Mens jeg gentog mit navn og adresse en fem - ti gange for hende (på forskellige tidspunkter), ledte hun efter buddet og pakken (som var i en af to store containere til afhentning næste dag. Og hun kunne ikke finde hverken pakke eller bud. Jeg sagde at hvis det var et problem at lede kunne jeg da komme og hjælpe (bor 300 meter der fra), det mente hun bestemt ikke var sjovt.
Jeg forklarede hende at jeg havde betalt for en service der endnu ikke var opfyldt, og jeg gik ud fra at buddet måtte have et telefonnummer han kunne kontaktes på. Hvilket hun mente var lettere irrelevant. Da jeg insisterede, slog hun hans nummer op. Ti minutter senere stod han med pakken.
Det bedste kommer så nu:
Buddet kommer op til døren med pakken (jeg har en spejlglasrudde i døren) og ganske rigtigt, han banker på. Dørklokken er åbenbart ikke god nok, og det er ganske umuligt at høre om nogen banker på, medmindre de banker lidt hårdere end normalt (tyk dør med isolering).
Da han så finder pakken frem begynder han at undskylde med at han ikke troede der var nogen hjemme, og at det var i lejlighed nummer 6. Adresselablen viser ganske vist i tydeligt 2-tal, men wtf.
Ayway, nu er jeg den lykkelige ejer af en Samsung 204B skærm :-)
Fik jeg sagt at det er sket én gang før for mig? Den gang var det bare skolebøger der nok var for tunge. Samme bud i øvrigt. Skal have sendt en klage, gider ikke det pis fra et dovent bud. Han kan køre helt op til døren (minus to meter).
</rant>
[EDIT]
Poster lidt billeder af labels senere
Jeg har været ude for det samme med en tekniker fra TDC. jeg havde sat en tydelig seddel på døren og postkassen, om at jeg var hjemme og han bare kunne gå ind.
Der sad jeg så og ventede hele dagen på en tekniker der ikke kom. Jeg fandt min seddel fra postkassen klistret på en seddel om at han havde været der og banke på, men der ikke var blevet åben.
WTF??? men han kunne nok ikke læse.... Jeg ringede så lettere ophidset til TDC, hvor jeg fik af vide hun kunne se teknikeren havde været der men ikke fandt nogen hjemme. Jeg forklarede hende situationen, hvorefter jeg fik regningen for teknikerbesøget annulleret og en ny tid.... 3 uger efter.
Se, det er service på et højere plan end jeg forstår.
Der sad jeg så og ventede hele dagen på en tekniker der ikke kom. Jeg fandt min seddel fra postkassen klistret på en seddel om at han havde været der og banke på, men der ikke var blevet åben.
WTF??? men han kunne nok ikke læse.... Jeg ringede så lettere ophidset til TDC, hvor jeg fik af vide hun kunne se teknikeren havde været der men ikke fandt nogen hjemme. Jeg forklarede hende situationen, hvorefter jeg fik regningen for teknikerbesøget annulleret og en ny tid.... 3 uger efter.
Se, det er service på et højere plan end jeg forstår.
#3
Og for at gøre det hele helt perfekt, så bor du sikkert i Løgstør, i den del der kan forvente at få vand i stuerne, i løbet af i aften, eller i morgen...?
Og for at gøre det hele helt perfekt, så bor du sikkert i Løgstør, i den del der kan forvente at få vand i stuerne, i løbet af i aften, eller i morgen...?
buch: desværre ja.... men nu er den købt via postordre, så hvis de ikke vil andet så må jeg trække betalingen tilbage via mit pengeinstitut... så må de jo føle... fuckers...
Nåede at sende fire hademails på ti minutter... med billeder af skærmen... smider dem lige på flickr
Nåede at sende fire hademails på ti minutter... med billeder af skærmen... smider dem lige på flickr
#11
Nej nej, du misforstår det... Han er vild med hende fordi hun kigger i bøger (så laver hun jo ikke ulykker i den tid)... ;)
Nej nej, du misforstår det... Han er vild med hende fordi hun kigger i bøger (så laver hun jo ikke ulykker i den tid)... ;)
#13
Jeg var gået totalt kold på dem, og de havde haft mig i telefonen til de havde fundet en løsning, det er helt sikkert.
Jeg var gået totalt kold på dem, og de havde haft mig i telefonen til de havde fundet en løsning, det er helt sikkert.
BS: ringede også... de har telefontid mellem 11 og 12 hverdage... Så i morgen kl. 11 har de jordens sureste kunde i røret... Men jeg gik helt kold da jeg så det, men jeg er efterhånden ved at være kølet ned (nok godt nok telefonen ikke var åben), så er jeg frisk på en 50% rabat :-) hvis de spørger pænt.
Men når de bytter den så må de sørge for at jeg har en ny skærm først, så skal jeg nok sende den gamle til dem. Når jeg får tid... og lyst.
Hele denne tråd ryger desuden direkte på EDB-priser.dk når den er overstået. Faktisk vil jeg helst holde al kommunikation med dem via mail, da det er lettere at dokumentere.
Hvis det er en smutter, så fairnok. Jeg har trodsalt ikke hørt fra dem endnu. Det der dog pisser mig af er at skærmen kom med Told-tape (tape som tolderne lukker æskerne med efter toldinspektion), så de har ikke engang selv gidet kigge hvad der var i => mit pis begyndte at koge.
Men når de bytter den så må de sørge for at jeg har en ny skærm først, så skal jeg nok sende den gamle til dem. Når jeg får tid... og lyst.
Hele denne tråd ryger desuden direkte på EDB-priser.dk når den er overstået. Faktisk vil jeg helst holde al kommunikation med dem via mail, da det er lettere at dokumentere.
Hvis det er en smutter, så fairnok. Jeg har trodsalt ikke hørt fra dem endnu. Det der dog pisser mig af er at skærmen kom med Told-tape (tape som tolderne lukker æskerne med efter toldinspektion), så de har ikke engang selv gidet kigge hvad der var i => mit pis begyndte at koge.
#1
Kan da være værre end det... du fik i det mindste din pakke.
I den bygning jeg arbejder har pakkebuddet det med at bare stille pakkerne foran firmaernes dør hvis de ikke lige er der.
Har bl.a. set en stor sony fladskærm til over 10k stå og blomstre i flere timer foran deres dør, ved ikke om de nåede at få den. Senere på dagen blev et par vagter set stå og snakke med nogen fra firmaet.
Har også set andre dyre ting bare stå der og blomstre foran døren. Posten har det også nogle gange med bare at smide blevene i en vindueskarm hvis han ikke lige kan finde ud af hvilken etage brevet skal afleveres på.
Kan da være værre end det... du fik i det mindste din pakke.
I den bygning jeg arbejder har pakkebuddet det med at bare stille pakkerne foran firmaernes dør hvis de ikke lige er der.
Har bl.a. set en stor sony fladskærm til over 10k stå og blomstre i flere timer foran deres dør, ved ikke om de nåede at få den. Senere på dagen blev et par vagter set stå og snakke med nogen fra firmaet.
Har også set andre dyre ting bare stå der og blomstre foran døren. Posten har det også nogle gange med bare at smide blevene i en vindueskarm hvis han ikke lige kan finde ud af hvilken etage brevet skal afleveres på.
#18
Det bliver samtalen også :-) svjh. er det kun den ene part der skal vide at der bliver optaget.
#19
Man kan vel altid linke hertil? :-)
#20
Hmm, lader til at PostDK burde have et los i røven. Anyway, så har jeg indsendt en klage over buddet, og gravet den gamle sag op, for at se hvad de nåede frem til dengang.
Alt i alt, så det der skræmte mig mest er at dem jeg snakkede med naturligvis lød som om de var interesserede i at finde en løsning, men de virkede ikke som om de gad gøre et lille stykke arbejde for det.
Fx da dame #2 ikke ville finde buddet (han var jo gået hjem) sagde jeg at der hvor jeg arbejder laver man sit arbejde færdig, og så går man hjem. Hvis man har lavet et fuck-up og det først bliver opdaget når man er gået, tja, så må man dukke op igen og lave sit arbejde færdig. Den politik mente hun ikke var god, og buddet kunne jo bare komme ud med pakken i morgen (dvs. i dag). Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg sagde, men jeg er nogenlunde sikker på at det ikke var overvejende positivt.
Burde måske også fortælle at jeg forsøgte ikke at blive sur på nogen af de to damer jeg snakkede med, da det dybest set ikke er deres skyld, og jeg sagde til nr. 2 at jeg ikke håbede at jeg havde virket sur på hende personligt. Det skyldes nok mest at jeg selv står i butik, og derfor hader folk der bliver sure på mig, personligt, for noget jeg på ingen måde har skylden for.
Det bliver samtalen også :-) svjh. er det kun den ene part der skal vide at der bliver optaget.
#19
Man kan vel altid linke hertil? :-)
#20
Hmm, lader til at PostDK burde have et los i røven. Anyway, så har jeg indsendt en klage over buddet, og gravet den gamle sag op, for at se hvad de nåede frem til dengang.
Alt i alt, så det der skræmte mig mest er at dem jeg snakkede med naturligvis lød som om de var interesserede i at finde en løsning, men de virkede ikke som om de gad gøre et lille stykke arbejde for det.
Fx da dame #2 ikke ville finde buddet (han var jo gået hjem) sagde jeg at der hvor jeg arbejder laver man sit arbejde færdig, og så går man hjem. Hvis man har lavet et fuck-up og det først bliver opdaget når man er gået, tja, så må man dukke op igen og lave sit arbejde færdig. Den politik mente hun ikke var god, og buddet kunne jo bare komme ud med pakken i morgen (dvs. i dag). Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg sagde, men jeg er nogenlunde sikker på at det ikke var overvejende positivt.
Burde måske også fortælle at jeg forsøgte ikke at blive sur på nogen af de to damer jeg snakkede med, da det dybest set ikke er deres skyld, og jeg sagde til nr. 2 at jeg ikke håbede at jeg havde virket sur på hende personligt. Det skyldes nok mest at jeg selv står i butik, og derfor hader folk der bliver sure på mig, personligt, for noget jeg på ingen måde har skylden for.
Så i morgen kl. 11 har de jordens sureste kunde i røret...Hvad havde de så at sige til deres forsvar?
BS: at de sender en ny ASAP. Truede med at trække min betaling tilbage, det fik dem i gang. Dog accepterede jeg at vente til mandag, så jeg kan tale med deres über-chef.
[Edit]:
Jeg gik helt kold da jeg ringede til dem, og den bare ringede ud de første fire gange. Så satte jeg hemmeligt nummer på og kom igennem første gang. Tror nok jeg kom til at svine personen jeg snakkede med lidt meget til :-)
hgul:
det har en af mine venner også udpeget for mig nu. Oh well. Er bare glad for at det er Samsung der har supporten på enhederne, og ikke PC-Huset (dermed skal jeg aldrig handle med dem igen).
[Edit]:
Jeg gik helt kold da jeg ringede til dem, og den bare ringede ud de første fire gange. Så satte jeg hemmeligt nummer på og kom igennem første gang. Tror nok jeg kom til at svine personen jeg snakkede med lidt meget til :-)
hgul:
det har en af mine venner også udpeget for mig nu. Oh well. Er bare glad for at det er Samsung der har supporten på enhederne, og ikke PC-Huset (dermed skal jeg aldrig handle med dem igen).
#24
Det er sgu flabet at de ikke tager telefonen, medmindre man ringer med hemmeligt nummer. Det lugter lidt af at de var helt klar over at de var "kommet til at lave en fejl".
Det er sgu flabet at de ikke tager telefonen, medmindre man ringer med hemmeligt nummer. Det lugter lidt af at de var helt klar over at de var "kommet til at lave en fejl".
BS:
Undskyldning var der ingen af, bare at deres telefon system ikke altid stillede videre ... og så tror jeg på den og julemanden, og så heller ikke mere.
Anyway, så virkede han mega chokeret over at pakken stadig var lukket med Told-kontroltape, og han ville gøre hvad han kunne (ved ikke om jeg tror på ham, men jeg lader tvivlen komme ham til gode).
Uanset hvad, så har jeg snakket med banken, og de vil gerne lade mig trække betalingen tilbage hvis de ikke makker ret, derfor skal der stå en ny skærm på min adresse tirsdag morgen, ellers så mister de pengene og jeg sender skærmen tilbage... pakket ind hvis de spørger pænt.
Fyren jeg snakkede med var ikke sikker på om de havde flere på lager, og så sagde jeg bare at hvis de ikke skaffede en, så fik de en RMA-skærm på lager hurtigere end de ville kunne lide det. Så tror jeg faktisk han fattede alvoren.
Jeg er bare så overdrevent skuffet over at nogen tror de kan slippe afsted med sådan noget. Jeg kunne gå med til at der manglede et kabel eller en driver, det kan smutte hvis de har haft pakken åbnet, men at den ankommer:
* i uoriginal emballage
* uden CD eller manual
* lukket med tape fra Toldkontrollen (dvs, de har ikke set hvad der er i)
* pakket med nogle få luft-boble beskyttere
* indeholdende RMA-report (hvis den ikke er på flickr nu, så kommer den)
Hvis nogen er interesseret kanjeg godt poste min e-mail udveksling med dem, bare så længe I husker at der kan forekomme sarkasme og onde undertoner.
Undskyldning var der ingen af, bare at deres telefon system ikke altid stillede videre ... og så tror jeg på den og julemanden, og så heller ikke mere.
Anyway, så virkede han mega chokeret over at pakken stadig var lukket med Told-kontroltape, og han ville gøre hvad han kunne (ved ikke om jeg tror på ham, men jeg lader tvivlen komme ham til gode).
Uanset hvad, så har jeg snakket med banken, og de vil gerne lade mig trække betalingen tilbage hvis de ikke makker ret, derfor skal der stå en ny skærm på min adresse tirsdag morgen, ellers så mister de pengene og jeg sender skærmen tilbage... pakket ind hvis de spørger pænt.
Fyren jeg snakkede med var ikke sikker på om de havde flere på lager, og så sagde jeg bare at hvis de ikke skaffede en, så fik de en RMA-skærm på lager hurtigere end de ville kunne lide det. Så tror jeg faktisk han fattede alvoren.
Jeg er bare så overdrevent skuffet over at nogen tror de kan slippe afsted med sådan noget. Jeg kunne gå med til at der manglede et kabel eller en driver, det kan smutte hvis de har haft pakken åbnet, men at den ankommer:
* i uoriginal emballage
* uden CD eller manual
* lukket med tape fra Toldkontrollen (dvs, de har ikke set hvad der er i)
* pakket med nogle få luft-boble beskyttere
* indeholdende RMA-report (hvis den ikke er på flickr nu, så kommer den)
Hvis nogen er interesseret kanjeg godt poste min e-mail udveksling med dem, bare så længe I husker at der kan forekomme sarkasme og onde undertoner.
Det værste er sådan set ikke hvad du nu oplever her, CyRacK, selvom det da selvfølgelig er pisse ærgleligt og øv-bøv. Men det værste det er at der findes en god håndfuld af de firmaer som snyder folk til dagligt, og folk gør intet ved det.
De bliver snydt og går så ned i fona og køber endnu en skærm. Tror at det er fåtallet af dem som bliver snydt i sådanne sager, klager til forbruger nævnet.
I hvertfald så kender jeg et par stykker som har købt, forholdsvis dyre vare over nettet, og så er blevet snydt, med enten nogle ridser på de ting de har fået eller også mangler der ting og sager, som ikke skal mangle (kabler, manualer, garantibeviser) og så siger de bare: "Nåja det kan jo ske, og hvis vi stiller ex. skærmen på denne måde, så ser man jo slet ikke de store fede ridser der er i den." eller som en ven sagde da han opdagede at der var 5-6 pixelfejl på en ny ViewSonic fladskærm "Ej ved du hvad Daniel? Faktisk så lægger man slet ikke overhovedet mærke til de her prikker i hverdagen........."
Eller også tager folk sig ikke lige sammen og gør noget ved det... Tror desværre at det er derfor de butikker stadig fungere nutildags... også selvom det er så nemt at melde virksomheder for svindel, og man faktisk er rimelig godt stillet i Danmark ifølge forbrugerloven.
Det er sq trist, at der ikke er flere nørder til stede, som gider brokke sig...
De bliver snydt og går så ned i fona og køber endnu en skærm. Tror at det er fåtallet af dem som bliver snydt i sådanne sager, klager til forbruger nævnet.
I hvertfald så kender jeg et par stykker som har købt, forholdsvis dyre vare over nettet, og så er blevet snydt, med enten nogle ridser på de ting de har fået eller også mangler der ting og sager, som ikke skal mangle (kabler, manualer, garantibeviser) og så siger de bare: "Nåja det kan jo ske, og hvis vi stiller ex. skærmen på denne måde, så ser man jo slet ikke de store fede ridser der er i den." eller som en ven sagde da han opdagede at der var 5-6 pixelfejl på en ny ViewSonic fladskærm "Ej ved du hvad Daniel? Faktisk så lægger man slet ikke overhovedet mærke til de her prikker i hverdagen........."
Eller også tager folk sig ikke lige sammen og gør noget ved det... Tror desværre at det er derfor de butikker stadig fungere nutildags... også selvom det er så nemt at melde virksomheder for svindel, og man faktisk er rimelig godt stillet i Danmark ifølge forbrugerloven.
Det er sq trist, at der ikke er flere nørder til stede, som gider brokke sig...
MZ:
Jeg er slet ikke i tvivl om at der er mange der bliver taget ved næsen her, derfor vil jeg også kæmpe endnu hårdere for at løse denne sag, og gerne på en måde så det har så store udgifter for dem som muligt. Hvis jeg bare gav efter, og sendte skærmen til dem, tja, så var det ikke engang et rap over fingerne. Hvis jeg tvinger dem til at sende en ny skærm, inden jeg sender den gamle, så vil de ligge mærke til det. Hvis mange gjorde det, så ville det ikke være økonomisk for dem, og det vil blive droppet.
Hvis der ikke er en løsning på plads tirsdag ryger den til forbrugerklagenævnet, plus jeg skal have undersøgt om man kan anklage dem for noget strafbart (tror det desværre ikke, da de altid kan undskylde sig med at det var en enkelt fehler).
Når jeg bestiller noget over nettet forventer jeg at få "the whole package", dvs. det samme som hvis jeg stod i en fysisk butik (medmindre andet er skrevet). Når jeg fået et dårligere produkt brokker jeg mig. Og jeg bliver ved med at brokke mig til jeg enten får min vilje, eller de kan bevise at jeg lavede et fuck up (er ikke sket endnu).
Jeg er slet ikke i tvivl om at der er mange der bliver taget ved næsen her, derfor vil jeg også kæmpe endnu hårdere for at løse denne sag, og gerne på en måde så det har så store udgifter for dem som muligt. Hvis jeg bare gav efter, og sendte skærmen til dem, tja, så var det ikke engang et rap over fingerne. Hvis jeg tvinger dem til at sende en ny skærm, inden jeg sender den gamle, så vil de ligge mærke til det. Hvis mange gjorde det, så ville det ikke være økonomisk for dem, og det vil blive droppet.
Hvis der ikke er en løsning på plads tirsdag ryger den til forbrugerklagenævnet, plus jeg skal have undersøgt om man kan anklage dem for noget strafbart (tror det desværre ikke, da de altid kan undskylde sig med at det var en enkelt fehler).
Når jeg bestiller noget over nettet forventer jeg at få "the whole package", dvs. det samme som hvis jeg stod i en fysisk butik (medmindre andet er skrevet). Når jeg fået et dårligere produkt brokker jeg mig. Og jeg bliver ved med at brokke mig til jeg enten får min vilje, eller de kan bevise at jeg lavede et fuck up (er ikke sket endnu).
# 28 CyRacK
Det er også derfor at der virkelig mangler nogle som dig, blandt almindelige mennesker, som får dårlige service over nettet.
Var ikke ment som negativ kritik af dig, hvilket jeg heller ikke tror at du syntes ;)
Jeg er også selv skide "skrap" til at få mine rettigheder opfyldt angående sådan noget :)
Det er også derfor at der virkelig mangler nogle som dig, blandt almindelige mennesker, som får dårlige service over nettet.
Var ikke ment som negativ kritik af dig, hvilket jeg heller ikke tror at du syntes ;)
Jeg er også selv skide "skrap" til at få mine rettigheder opfyldt angående sådan noget :)
Nu vi taler om dårlig service..
Jeg havde læst en masse godt om "Salgsbutikken ApS" og deres fine service, jeg ringer derfor ind til dem for at høre om de har en k800i på lager og om jeg derfor kan få den med lørdagsekspress (i dag). De har én tilbage (sikkert noget salgsfis for at få mig til at købe med det samme), fint nok.
Jeg opdager så at lørdagsekspress skal bestilles inden kl. 13, en times tid før jeg ringede. Sagde han jo ikke noget om i telefonen. Så ringer jeg igen.
Han vil personligt sørge for at pakke min telefon med lørdagsekspress så jeg når at få den, det kunne godt lade sig gøre.
Så jeg bestiller lørdagsekspress til 97 kroner ekstra. Men kom den så i dag - total næppe.
Jeg havde læst en masse godt om "Salgsbutikken ApS" og deres fine service, jeg ringer derfor ind til dem for at høre om de har en k800i på lager og om jeg derfor kan få den med lørdagsekspress (i dag). De har én tilbage (sikkert noget salgsfis for at få mig til at købe med det samme), fint nok.
Jeg opdager så at lørdagsekspress skal bestilles inden kl. 13, en times tid før jeg ringede. Sagde han jo ikke noget om i telefonen. Så ringer jeg igen.
Han vil personligt sørge for at pakke min telefon med lørdagsekspress så jeg når at få den, det kunne godt lade sig gøre.
Så jeg bestiller lørdagsekspress til 97 kroner ekstra. Men kom den så i dag - total næppe.
MZ:
Tog det heller ikke som negativ kritik :-) jeg holder altid på mine rettigheder, hvilket nogen synes er en pain, men hvis man først opgive nogle rettigheder, så smutter resten også.
Ronson:
Har oplevet det samme med SHG, men svjv så er det vist mere PostDKs skyld end forretningernes.
Buch:
Det var ikke pænt sagt, hvis man ikke har en telefon så svarer det jo til at være afgået ved døden, i hvert fald til man får en ny :-)
Tog det heller ikke som negativ kritik :-) jeg holder altid på mine rettigheder, hvilket nogen synes er en pain, men hvis man først opgive nogle rettigheder, så smutter resten også.
Ronson:
Har oplevet det samme med SHG, men svjv så er det vist mere PostDKs skyld end forretningernes.
Buch:
Det var ikke pænt sagt, hvis man ikke har en telefon så svarer det jo til at være afgået ved døden, i hvert fald til man får en ny :-)
Her er lige en hurtig update på hvad der er sket med sagen:
I går (mandag) fik jeg kontakt til ejeren af PC-huset, og jeg fik ham forklaret sagen, og hvordan jeg stod i forhold til den (de skulle sende ny skærm, før jeg sendte tilbage). Til at starte med nægtede han den mulighed, til jeg sagde at købet så var opsagt, og jeg ville sende skærmen tilbage, plus jeg nødvendigvis ville give dårlig rating + denne tråd fandtes og jeg ville fortælle hvordan der service var/er.
Han undskyldte med at de vidste at deres service ikke var tip top, men en ny mand var ansat (hvilket jeg ikke kan kontrollerer og jeg sagde det til ham) til at højne niveauet.
Efter en del diskussion (hvor han blandt andet (ind)direkte anklagede mig for at ville beholde den ødelagt skærm når jeg havde modtaget den nye) blev vi enige om at jeg skulle sende en mail(!)* hvor i jeg lovede at sende den gamle tilbage.
Det blev gjort, og min kæreste tog i mod den nye i dag, og jeg sender den gamle tilbage i morgen (har ikke tid i dag pga. eksamensforberedelse).
Generelt var det en ubehagelig samtale, der ikke blev bedre af at han virke mildt irriteret over at jeg ikke bare gjorde som der blev sagt.
Min dom: PC-husets service stinker den brede, men hvis man holder på sin ret (og mere til, som jeg gjorde) kan man få hvad man vil have.
Nu glæder jeg mig bare til at se om de refunderer portoen på den defekte skærm. Jeg synes de skal gøre det. Ellers bliver det et helvede for deres telefonlinjer :-)
* alle der ved en smule om SMTP ved hvor let det er at fake en afsenderadresse
I går (mandag) fik jeg kontakt til ejeren af PC-huset, og jeg fik ham forklaret sagen, og hvordan jeg stod i forhold til den (de skulle sende ny skærm, før jeg sendte tilbage). Til at starte med nægtede han den mulighed, til jeg sagde at købet så var opsagt, og jeg ville sende skærmen tilbage, plus jeg nødvendigvis ville give dårlig rating + denne tråd fandtes og jeg ville fortælle hvordan der service var/er.
Han undskyldte med at de vidste at deres service ikke var tip top, men en ny mand var ansat (hvilket jeg ikke kan kontrollerer og jeg sagde det til ham) til at højne niveauet.
Efter en del diskussion (hvor han blandt andet (ind)direkte anklagede mig for at ville beholde den ødelagt skærm når jeg havde modtaget den nye) blev vi enige om at jeg skulle sende en mail(!)* hvor i jeg lovede at sende den gamle tilbage.
Det blev gjort, og min kæreste tog i mod den nye i dag, og jeg sender den gamle tilbage i morgen (har ikke tid i dag pga. eksamensforberedelse).
Generelt var det en ubehagelig samtale, der ikke blev bedre af at han virke mildt irriteret over at jeg ikke bare gjorde som der blev sagt.
Min dom: PC-husets service stinker den brede, men hvis man holder på sin ret (og mere til, som jeg gjorde) kan man få hvad man vil have.
Nu glæder jeg mig bare til at se om de refunderer portoen på den defekte skærm. Jeg synes de skal gøre det. Ellers bliver det et helvede for deres telefonlinjer :-)
* alle der ved en smule om SMTP ved hvor let det er at fake en afsenderadresse
Saxov:
Nu kan jeg ikke finde en egentydig reference online, men ud fra hukommelsen mener jeg at forretningen skal betale portoen ved reparation (som dette er) når der er medhold i klagen. I dette tilfælde er der både medhold og tale om reparation (ved ombytning), så de kommer til at betale. Ikke at det betyder det store for mig, men jeg finder mig sjældent i ret meget fra forretninger, da mange enten ignorer lovene, eller er totalt uvidende om hvad forbrugeren har ret til.
Nu kan jeg ikke finde en egentydig reference online, men ud fra hukommelsen mener jeg at forretningen skal betale portoen ved reparation (som dette er) når der er medhold i klagen. I dette tilfælde er der både medhold og tale om reparation (ved ombytning), så de kommer til at betale. Ikke at det betyder det store for mig, men jeg finder mig sjældent i ret meget fra forretninger, da mange enten ignorer lovene, eller er totalt uvidende om hvad forbrugeren har ret til.
Forbrug.dk er også enig imin påstand. Bemærk at det kun er hvis der ikke er mulighed for at indbringe ting i butikken (dette gælder svjh. uanset om butikken eller du er flyttet, blot skal det være på sælgers foranledning at fremsendelsen sker).
kunne være sjovt og bestille samme slags skærm som dig CyRacK, og så få den defekte skærm :/ De smider den vel bare ikke ud..?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.