mboost-dp1

Hjælp til Bundkort - sidste del

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
26. aug. 2007 20:06
Jeg er så småt færdig med at samle en ny pc som jeg er i gang med, se her hvis du vil se hvad jeg rodder med.

Anyway, jeg kan stadig ikke beslutte mig for bundkortet. Jeg har stirret mig blind i det i flere timer på shg. *som jeg af idiotiske grunde er nød til at købe det fra.

Anyway, har følgende krav:

Socket: 775 og skal være Quad core compatibel.
DDR2 ram.
FSB skal helst være 1333.
Det må gerne være et nForce, men det er ikke et krav.
Det må ikke være Crossfire.
Det skal helst være sort, men finder du det rigtige så må jeg leve med en anden farve.
Og det skal findes hos shg. Som sagt ikke noget jeg er glad for, men igen, kan du finde noget bedre i en århus lokal forretning vil jeg gerne være lydhør.
Gravatar #2 - Norrah
26. aug. 2007 20:18
Nå ja, det skal helst være med Passiv kølling.
Gravatar #3 - kilo77
26. aug. 2007 21:54
#Off-Topic
Jeg kan ikke forstå hvad du har imod shg i århus.
Fantastisk butik og koncept.

Hvis du gør som de beskriver i deres forretningsbetingelser ifbm handlen, RMA sager eller lignende, så er de 100 gange nemmere at have med at gøre, end enhver anden butik IMO.

Man skal forstå at shg lever af at sælge mængder. De tjener så uendelig lidt pr. del de sælger, så der skal bare langes over disken.
Det gør samtidig at de ikke har tid til at svare på "dumme" spørgsmål, som man har kunnet læse sig til og RMA sager skal overståes hurtigt.

Det handler jo også om hvordan vi kommunikerer med hinanden. Man må jo behandle folk, som man ønsker selv at blive behandlet.

"Nu virker det her lorte-lort ikke igen. Hva' faen har I tænkt Jer at gøre ved det. Det fanme ved at være en farce, og jeres tegneseriehold af en RMA afdeling sidder og roder i deres egen afføring".

Jeg ville sgu heller ikke føle mig specielt motiveret til at hjælpe denne herre. :P

Nå, nok om det.

#On-Topic
Personligt ville jeg nok vælge et Intel/Gigabyte MB og med Intel 975 eller P35 Chipset. (Synes Asus er blevet for "poppet" og det er gået lidt ud over kvaliteten de sidste år)
Eksempler:
Intel:
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr...
Gigabyte:

NB: Intel SLI (Crossfire) kræver ATI GPU'er AFAIK.

Men du vil alligevel ikke benytte SLI (hvilket jeg tilslutter mig 100%) og jeg ville nok vælge en Nvidia GPU. Desuden skal SLI på MB ikke få dig til at fravælge det. Man kan jo sagtens køre single-gpu alligevel.
Hvis du spiller meget (hvilket det kunne lugte lidt af) så vil jeg foreslå dig at smide mere end 2GB RAM i maskinen - altså hvis pris ikke er et issue ;)

Mht. mus, så er jeg ikke den store tilhænger af trådløse løsninger. Pt. har jeg en G5 og elsker den.

Mht. HDD valg. Da du kun har én disk I og derfor tilsyneladende er ligeglad med datasikkerhed, ville jeg PERSONLIGT vælge 2 Seagate ES modeller (server model kontra 7200.9/10) og køre dem i et RAID0 på den On-Board RAID controller, som er på de to kort jeg har linket til.
Det er godt nok "wannabe" controllere, men jeg vil gætte på at dette vil performe ENDNU bedre end dine ene 150GB Raptor.
Både pga. den højere data tæthed, men også grundet SATA2 kontra SATA1. Søgetiden er dog lidt ringere, men overall er jeg rimelig sikker på at denne løsning vil være bedst - og billigst.
Raptor X SATA 150GB = 1.700,-
Seagate ES SATAII 160GB = 500,- x 2 = 1000,-

Nu bliver jeg helt sikkert flamet ned og jeg har da heller ikke cold-hard facts til at bygge dette op på. Men dét er nu engang min overbevisning indtil videre.

Håber du kunne bruge noget af mit input ;)
Gravatar #4 - Norrah
26. aug. 2007 22:46
#3 mit forhold til shg er specielt. Er pt igang med en diskution over e-mail med ledelsen, og har allerede fået mere end en undskyldning. Har samtidig skrevet at til dem at der skal mere end end blot en undskyldning til at jeg handler med dem igen.

Ikke desto mindre var jeg igang med at bygge en ny maskine, og er af "årsager" jeg ikke gider diskutere, nød til at handle hos dem.

Men vil helt sikkert tage dit feedback til mig, og bare rolig, du bliver ikke flamet for det du har skrevet af mig. Og forhåbentlig ikke af andre brugere. Men med hensyn til mus og hdd må jeg sige jeg har bedre alternativer.
Gravatar #5 - kilo77
28. aug. 2007 22:36
Hehe, træls at være "trælbundet" så ;)
Tror jeg måske kan gætte hvorfor du SKAL handle der, men den lader vi ligge. :P

Happy hunting.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login