mboost-dp1

Ekstra Vurdering af en ny Pc. Og ønsket hjælp.

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
16. aug. 2007 03:01
Jeg er så småt i gang med at bygge en ny pc der skal erstate min efterhånden noget gamle maskine. Og jeg kommer nok til at nævne en hel del mængde information i denne tråd, så bær over med mig hvis noget af det ender med at være ligegyldigt fyld.

Min Gamle Maskine er en AMD64 3200+ med et 6800GT og 1gb ram. Så i kan vel forstå den er begyndt at hakke efter.

Den nye maskine har følgende krav. Den skal kunne køre det jeg nu ønsker, kan være alt fra spil til 3ds Max. I opløsningen 1920x1200 Den skal kunne sende lyd ud i SPDIF, omend jeg nok genbruger mit audigy 2 zs. Forsøger at få et Auzentech X-Fi importeret. Men feedback er ikke ilde set.

Har købt 2 ting ind, som jeg allerede kunne bruge og de skal bare Virke:

Logitech DiNovo EDGE
Raptor X 150gb *ikke mit første valg, ville havde haft en 74gb, men lagde under for press

Ikke noget med HDD der ikke virker uden Blank eller USB keyboard der ikke virker i startup. No Teething trouble.

Er fast besluttet på:

Kabinet: Lian-Li V Silent
CPU: Intel Core 2 duo Q6600 *needs no introduktion
RAM: Corsair 2x1 GB * CAS 4-4-4-12
PSU: Corsair 520w

Men hvad fanden stiller jeg op med disse tre ting, mangler jeg noget?:

MotherBoard: ???
GFX: ????
Mus: Bluetooth * Der er nemlig problemer med 2.4Ghz trådløs teknologi i min MX 610, da min rådløse baghøjtalere overdøver signalet, så min modtager er stribbet til undersiden af bordet for ikke at mangle signal. Meget skrappe krav til udseendet, og der er kun sølv/sort som farvevalg

Har stiret mig blind i bundkortet, og tror hele tiden jeg falder over det perfekte. Men nej.
For det Første.. Fuck SLI, det gider jeg ikke. Men det er sgu svært at finde en uden, og der skal helt sikkert være Passive cooling. Gerne *sort *blushing

Og pga kabinettet som ikke kan ændres. Så må det heller ikke blive for varmt, skulle vidst være ret skidt til at lufte ud.

Og lortet skal bare virke, har spenderet så mange timer på at fejlfinde venners maskiner i den sidste periode. Så spar endelig ikke på kvalitet. Nå ja, hvis i foreslår Asus P5N32-SLI/Premium/WiFi-AP som bundkort, så kan i forvente at vågne op sølet i blod fra akut mangel på penis. Vil ALDRIG se det lort igen.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
16. aug. 2007 06:32
Hvis jeg forstår dig ret i den bunke ævl der, så mangler du grafikkort og motherboard, samt mus ik?

Til grafikkortet kan jeg kun anbefale EVGA 8800 GTX. Designet passer til din pc, og EVGA er rigtig god og kvalitet, dyr, men man får helt sikkert hvad man betaler for.
Hvis du vil have det med passiv køling skal slippe med 5k

Angående motherboard vil jeg også anbefale et EVGA.
Igen, det passer til dit design (mat sort) og passivt kølet. Desuden så er det noget med at hvis man har EVGA bundkort og EVGA GFX så vil de clocke hinanden op. Kun noget jeg har hørt og er ikke sikker på.

Men EVGA er rigtig god kvalitet og lækkert udført, samt er det ikke så prangene som mange andre mærker, med grimme klistermærker og alt sådan noget pjat. Er meget stifuldt (betyder jo ik så meget godt nok, men alligevel)

Af mus ville jeg foreslå Logitech MX revolution. Jeg har ikke selv prøvet den til hverdagsbrug (kun kort hos en ven, hvor den var ret lækker) men mange har sagt at den er rigtig lækker og smart.
Den passer i din design ide (sort, krom) men er jo trådløs.

Der findes ikke rigtig nogen bluetooth mus, andet end til bærbare og så MX1000, som jo ikke passer ind i dit design. (den er blå)

Men det er lige det jeg ville foreslå.
Gravatar #3 - Norrah
16. aug. 2007 09:40
Bunke ævl, nu må jeg lige, dette her er et vigtigt problem.
Eller er det skrevet uforståeligt?

Anyway, tak for feedbacken, vil jeg helt sikkert overveje.
Gravatar #4 - MiniatureZeus
16. aug. 2007 09:57
:p
Var skrevet lidt rodet, men forstod jo pointen, hvilket vel egentlig er meningen med indlæg :)

Men held og lykke med købet, bliver noget af en wonderpc du får dig ihvertfald, og sikkert i den dyre ende :-)
Gravatar #5 - Norrah
16. aug. 2007 10:20
Ja, den bliver nok dyr. Men wonderPc bliver det ikke. Det bliver en dyr pc, der bare virker, skal ikke havde noget af det moderne "fata1ity" lort som SLI også går ind under i min vernden. Og det begynder alt at gå hen imod. Ingen Lys, og intet grimt design, plain rent design. Og så behøver jeg forhåbentlig ikke overclocke den.

Men min nuværende pc har holdt i fire fem år. Og den her gang vil jeg bare sikkre mig jeg ikke brænder inde med en død pc som sidst. AGP og socket 754. En uge efter kom PCI-E og 939.

Hvis jeg havde siddet med en 939 og PCI-E så havde jeg ikke haft så stort problem som jeg har nu, hvis jeg ville havde nyt GFX, så var det jo fandme CPU ram og bundkort i et rap. Så kunne ligesågodt bygge en ny.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
16. aug. 2007 11:00
Altså du kan jo næsten ikke undgå at få et bundkort uden SLI.
Men hvis du ikke kan lide det, så lade være med at bruge det :)

Men en wonder pc i min verden er heller ikke sådan en super casemodded satan med masser af lir, lys og tingeling, men mere som den du er ved at samle, altså en som kan stå som et stykke "kunst", men som også kan bruges.

Præcis som Arne Jacobsens Svanen og Ægget. Det er knaldhamrende flot, men kan også tåle at blive brugt.

Men altså en PC er jo ikke ny forevigt, og så snart du har fået den der ind ad døren, går der ikke mange sekunder før den er forældet! :)
Gravatar #7 - Norrah
16. aug. 2007 11:30
Ja, det er svært at få uden SLI, er så småt også begyndt at give op. Havde læst at nVidia havde en Single GPU løsning, men alle 650i er med SLI. Det er Død frustrerende.

Ser lige pt på den her Anyway, i sidste ende så bliver det forældet, men så skal det bare se godt ud til den tid.

Minder mig om, hvis nogen ligger inde med en Arne Jacobsen 3217 kontorstol de vil af med, så er jeg interreseret. *nok ikke forumet til den slags, men stolen er et forsøg værd.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login