mboost-dp1
Forslag til gaming desktop
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Kabinet fra topdata. PSU fra e-tech. Harddisk fra multimedia-experten. Grafikkort, Bundkort, RAM, Processor fra Midtdata.
er det en box processor? ellers skal du huske at bestille en, det er surt, hvis det er det eneste man mangler for at kunne tænde computeren.... hvis din PSU af en eller anden grund aldrig dukker op har jeg en af samme model til at ligge som du godt kan købe
hvis det er Asus motherboardet du har købt, finder du den et sted på asus' hjemmeside, www.asus.com - kig under support, download eller hvad det nu hedder, find den model du har købt og vælg manual, så kan du downloade den i PDF format
jeg siger ikke, at jeg ikke vil læse den, jeg siger heller ikke, at jeg synes den er lang, jeg siger bare: 120 SIDER!
Jesus Titty F*cking Christ!
('Titty' er da ikke et bandeord?)
Jesus Titty F*cking Christ!
('Titty' er da ikke et bandeord?)
Well, de første 60 sider er vel bare bare advarsler til amerikanere, om at de ikke må installere motherboardet i deres badekar eller bruge det som brødkniv.
Well, de første 60 sider er vel bare bare advarsler til amerikanere, om at de ikke må installere motherboardet i deres badekar eller bruge det som brødkniv.
Det her kan godt lyde som et dumt spørgsmål, nu hvor jeg har bestilt og modtaget det meste, men hvad med lydkort? :)
Hmm, jeg har ikke fået nogen kabler med til min harddisk, og dem der fulgte med motherboardet 'passer' ikke.
Er det monstro en post fejl, eller skal jeg selv ud og købe disse kabler?
Er det monstro en post fejl, eller skal jeg selv ud og købe disse kabler?
Damn det tager lang tid med den PSU, jeg overvejer at plugge min gamle PSU i, som en midlertidig løsning.
er 250w mon nok?
er 250w mon nok?
det tvivler jeg på, men prøv at sætte den i og se, hvis maskinen er ustabil er den i hvert fald ikke nok.
men inden du sætter strøm til så check lige en ekstra gang at ALT sidder som det skal, og at der ikke ligger løs ledninger hen over motherboard osv.
Men ellers, kan du ikke bare gå ud og købe en PSU i en butik et sted?
men inden du sætter strøm til så check lige en ekstra gang at ALT sidder som det skal, og at der ikke ligger løs ledninger hen over motherboard osv.
Men ellers, kan du ikke bare gå ud og købe en PSU i en butik et sted?
jo, men valgte du ikke chill innovation af en særlig grund? eller kan jeg bare finde en hvilken som helst 400w PSU?
#73 jeg valgte den PSU netop fordi den var lidt mere lækker end de andre, havde alle de stik jeg skulle bruge, og den var støjsvag.
Men i princippet kan de fleste 400W PSUer bruges, bare sikre dig at den kan levere mindst 20 Ampere ved 12 volt, og at den har 24 pinx ATX stik...
Men i princippet kan de fleste 400W PSUer bruges, bare sikre dig at den kan levere mindst 20 Ampere ved 12 volt, og at den har 24 pinx ATX stik...
#76 tror lige du skal læse købeloven igen... Det er KUN ved fjernsalg, at der er nogen lovpligtig fortrydelsesret...
karl: skriv evt. de ting ned, altså min. 400W, 20 A ved 12volt og 24 pins ATX stik - så du ik kommer hjem med den forkerte fordi butikken tror de ved alt...
og husk at afbestille den PSU du har bestilt, hvis du får det til at virke med en anden PSU
karl: skriv evt. de ting ned, altså min. 400W, 20 A ved 12volt og 24 pins ATX stik - så du ik kommer hjem med den forkerte fordi butikken tror de ved alt...
og husk at afbestille den PSU du har bestilt, hvis du får det til at virke med en anden PSU
#77 alle danske butikker skal yde 14 dages retturret, medmindre at der bliver skiltet med andet.
edit: undskyld, havde misforstået noget så lige det her. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
men hvis de yder den service, ville jeg benytte mig af den.
edit: undskyld, havde misforstået noget så lige det her. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsgui...
men hvis de yder den service, ville jeg benytte mig af den.
Der fulgte 3 'varme føler ledninger'/temperatur måler med, en skal ligges mellem cpu'en og motherboardet, den anden ved grafikkortet og den tredje på harddisken.
hvordan kan man bedst sætte dem fast? og er der noget man skal undgå, som f.eks. gaffa tape :)
hvordan kan man bedst sætte dem fast? og er der noget man skal undgå, som f.eks. gaffa tape :)
start med at installere nforce driverne fra www.nvidia.com
og hent så driverne til grafikkortet fra www.ati.com og herefter evt. drivere til lydkort osv.
og til slut opdater windows
og hent så driverne til grafikkortet fra www.ati.com og herefter evt. drivere til lydkort osv.
og til slut opdater windows
Nvidia driver? seriusly? før din post prøvede jeg bare at hente og installere Ati's 'Catalyst' driver, den kom med en fejlmelding: INF: Videodriver ikke fundet.
Kan det være grundet manglen på Nvidia driveren?
Kan det være grundet manglen på Nvidia driveren?
nforce, der er et helt lille udvalg af forskellige nforce drivere:
- nforce1/2/3
- NVIDIA Ntune
- nforce 4 AMD
- nforce 4 intel
- Audiodriver package
- nforce1/2/3
- NVIDIA Ntune
- nforce 4 AMD
- nforce 4 intel
- Audiodriver package
Ja okay så :)
Men nu kører den ihvertfald, hurtigt, smukt og smooth!
Ord kan ikke udtrykke den glæde og taknemlighed jeg føler,
så jeg prøver med tusind tak!
Men nu kører den ihvertfald, hurtigt, smukt og smooth!
Ord kan ikke udtrykke den glæde og taknemlighed jeg føler,
så jeg prøver med tusind tak!
damn ja, HL 2, CS:S, Empire Earth 2, BF2 og GTA:SA kører allesammen så smooth! det er virkelig lækkert efter at have siddet med et 'Geforce 4 mx 440' i nogle år..
overhovedet ikke, jeg frygtede bare der ville være alt for mange problemer med selv at få den op at køre men det var da pænt kontrolleret.
nå nå, og lige som man troede det her indlæg ikke kunne blive længere; jeg fandt lige ud af at min com åbenbart tror jeg har en harddisk på 130 GB istedet for de reklamerede 250?
251 gb.
nyt problem, under start up gir den mig en fejl meddelelse(jeg kan dog godt starte i fejlsikret tilstand:
"Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned, for at forhindre beskadigelse af computeren.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
hvis det er første gang du har set denne stop fejl, skal du genstarte computeren.
Tekniske oplysninger
*** STOP 0X0000000A, 0xffffffe8,0x00000002, 0x00000001,0x804e9d8e
nyt problem, under start up gir den mig en fejl meddelelse(jeg kan dog godt starte i fejlsikret tilstand:
"Der er fundet en fejl og windows er blevet lukket ned, for at forhindre beskadigelse af computeren.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
hvis det er første gang du har set denne stop fejl, skal du genstarte computeren.
Tekniske oplysninger
*** STOP 0X0000000A, 0xffffffe8,0x00000002, 0x00000001,0x804e9d8e
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.