mboost-dp1
standard browser?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Bruger selv primært Google Chrome på openSUSE (Linux) og Windows (samt på OSX, da min MBP levede), da jeg syntes det er deres sync tjeneste der fungerer bedst til mine behov.
Firefox - hastigheden er steget meget siden v.3 (altså, over de sidste to dage ;) ), og så kan jeg endnu ikke finde samtlige plugins til Chrome som jeg har til Firefox. Samtidig har jeg nemmere ved at styre alle funktioner end i Chrome; det er som om Chrome forsøger at bestemme ting for mig, som jeg selv vil bestemme.
Hold da op, et ubehjælpsomt formuleret spørgsmål. Jeg ignorerede tråden i forumoversigten, fordi jeg gik ud fra, at der var tale om en eller anden kegle, der ikke kunne finde ud af at ændre sin standardbrowser i Windows.
ABP = Adblock Plus?
For den findes da til Chrome.
Jeg bruger selv Chrome, fordi den er så hurtig at starte, men ikke mindst pga. synkroniseringstjenesten.
Jeg bruger selv Chrome, fordi den er så hurtig at starte, men ikke mindst pga. synkroniseringstjenesten.
Jeg har kørt med Firefox længe nu, og er rigtig glad for den. Chrome er også rigtig lækker, så hvis jeg en dag bliver træt af Mozilla's vanvittige idé om at brugerne vil have en ny version af Firefox smidt i hovedet hver anden måned (eller hvor tit det nu er), så bliver det helt sikkert Chrome jeg skifter til.
Safari og Opera er nu også udmærkede synes jeg. Ja selv Internet Explorer er efterhånden ved at komme med på beatet.
Safari og Opera er nu også udmærkede synes jeg. Ja selv Internet Explorer er efterhånden ved at komme med på beatet.
Firefox - den føles hurtigere når jeg åbner adskillige tabs på meget kort tid. Især med dette addons installeret.
Jeg bruger Firefox.
Jeg kan bedre lide tankegangen bag Firefox og organisationen bag.
Desuden synes jeg, at Firefox integrerer bedst i Ubuntu, fremfor Chrome og den der efterhånden blevet lige så hurtig som Chrome, så ser ingen grund til at skifte.
Desuden synes jeg ikke om, at Chrome indsamler private oplysninger om mig og autoupdater uden lige at give mig besked først.
Og ja jeg kender godt Chromium og har den da også inde som sekundær browser, men min standardbrowser skal være open source og findes til alle platforme, hvor Chromium ikke sådan lige kan nappes i binær form fra nettet, hvis man sidder ved en maskine skal bruge et alternativ til IE.
Jeg kan bedre lide tankegangen bag Firefox og organisationen bag.
Desuden synes jeg, at Firefox integrerer bedst i Ubuntu, fremfor Chrome og den der efterhånden blevet lige så hurtig som Chrome, så ser ingen grund til at skifte.
Desuden synes jeg ikke om, at Chrome indsamler private oplysninger om mig og autoupdater uden lige at give mig besked først.
Og ja jeg kender godt Chromium og har den da også inde som sekundær browser, men min standardbrowser skal være open source og findes til alle platforme, hvor Chromium ikke sådan lige kan nappes i binær form fra nettet, hvis man sidder ved en maskine skal bruge et alternativ til IE.
fjols (12) skrev:ABP = Adblock Plus?
Ja, der findes en version til Chrome, men jeg mener (og ret mig gerne hvis jeg tager fejl) at den i FF helt kan fjerne DOM elementer, hvor den i Chrome kun skjuler dem.
Louis (17) skrev:
Desuden synes jeg ikke om, at Chrome indsamler private oplysninger om mig
Hvilke private oplysninger bliver indsamlet og hvad bliver de brugt til?
Louis (17) skrev:
og autoupdater uden lige at give mig besked først.
Det synes jeg til gengæld er en genial feature. Jeg ser ingen grund til at brugere skal involveres i den slags, med mindre at opdateringen fjerner funktionalitet eller kompatabilitet.
fjols (12) skrev:ABP = Adblock Plus?
ABP på Chrome skjuler reklamerne efter de er blevet indlæst, hvor ABP på Firefox forhindrer dem i at blive hentet i første omgang. Har man f.eks. en af de billige abonnementer på mobilt bredbånd kan det godt have en betydning.
kimsey0 (22) skrev:ABP på Chrome skjuler reklamerne efter de er blevet indlæst, hvor ABP på Firefox forhindrer dem i at blive hentet i første omgang. Har man f.eks. en af de billige abonnementer på mobilt bredbånd kan det godt have en betydning.
Det blev rettet tidligere i år. Adblock Plus blokerer nu reklamer på Chrome ligesom på FireFox.
Ellers eksisterer der altså Alternativer. Det almindelige Adblock kan også stoppe reklamer før de bliver loaded (det kan også bare gemme dem ganske simpelt). Jeg bruger det selv her på Newz.dk til at blokere de der forfærdelige Facebook/Twitter etc. knapper som gør sitet så forfærdeligt langsomt (specielt når du har 25-50 nyheder på forsiden).
Men nu fik jeg ikke givet mine begundelser for Chrome her, så jeg vil gøre det:
- Hastigheden er stadigvæk imponerende. Jeg sidder på FireFox 7 lige pt. fordi jeg skriver dette indlæg hjemme fra en kammerat, og den er bare langsom til sammenligning på trods af at min kammerat har en monster-PC med 12 GB RAM og en stærk i7 mens jeg sidder på en bærbar med i5 (og det er ikke hans netforbindelse der er flaskehalsen).
- Omnibaren >>>>> Seperat bar til søgning. Jeg har omkring 20 foreskellige søgemaskiner konfigureret i Chrome, og det spiller bare 10 gange bedre at kunne skrive "y" for at søge på YouTube eller "w" for Wikipeadia end at skulle vælge den i en dropdown menú, samt at du i Chrome 10 gange nemmere kan lave dine egne custom søgemaskiner.
- Privat Browning på SAMME tid som ikke privat Browsing. Seriøst, det er stadigvæk en af de STØRSTE mangler i Firefox at du skal vælge den ene frem for den anden, hvor du i Chrome både kan køre med og uden privat browsing samtidigt.
- Det minimalistiske design er stadigvæk at foretrække.
Eneste problem med Chrome er stadigvæk at Ramforbruget umiddelbart lægger over Firefox og andre browsere. Det burde de kigge på før eller siden, men jeg har 8 GB RAM i min egen maskine, så det er heldigvis ikke et problem mere. Det er værre for folk med 4 GB eller mindre og mange tabs åbne.
- Hastigheden er stadigvæk imponerende. Jeg sidder på FireFox 7 lige pt. fordi jeg skriver dette indlæg hjemme fra en kammerat, og den er bare langsom til sammenligning på trods af at min kammerat har en monster-PC med 12 GB RAM og en stærk i7 mens jeg sidder på en bærbar med i5 (og det er ikke hans netforbindelse der er flaskehalsen).
- Omnibaren >>>>> Seperat bar til søgning. Jeg har omkring 20 foreskellige søgemaskiner konfigureret i Chrome, og det spiller bare 10 gange bedre at kunne skrive "y" for at søge på YouTube eller "w" for Wikipeadia end at skulle vælge den i en dropdown menú, samt at du i Chrome 10 gange nemmere kan lave dine egne custom søgemaskiner.
- Privat Browning på SAMME tid som ikke privat Browsing. Seriøst, det er stadigvæk en af de STØRSTE mangler i Firefox at du skal vælge den ene frem for den anden, hvor du i Chrome både kan køre med og uden privat browsing samtidigt.
- Det minimalistiske design er stadigvæk at foretrække.
Eneste problem med Chrome er stadigvæk at Ramforbruget umiddelbart lægger over Firefox og andre browsere. Det burde de kigge på før eller siden, men jeg har 8 GB RAM i min egen maskine, så det er heldigvis ikke et problem mere. Det er værre for folk med 4 GB eller mindre og mange tabs åbne.
Athinira (27) skrev:
10 gange nemmere? I Firefox højreklikker du i søgefeltet og vælger 'Tilføj et stikord til denne søgning' - du vælger så et stikord, og så kan du skrive, f.eks., 'y monkey raping frog' for at søge på youtube efter en abe der voldtager en frø.
Edit: Søgningen foregår selvfølgelig fra awesome bar.
Personligt er jeg lidt i mod omnibarer.
Taster man et link forkert, så havner det jo automatisk hos google.
Links osv. kan jo indeholde ting man ikke lige har lyst til kommer ind under foreslagne når andre søger på google.
Taster man et link forkert, så havner det jo automatisk hos google.
Links osv. kan jo indeholde ting man ikke lige har lyst til kommer ind under foreslagne når andre søger på google.
Ja jeg må så indrømme at jeg stadigvæk bruger internet explorer da der er en del sider som simpelthen ikke fungerer ordentligt med chrome og de andre.
F.eks er der flere sider hvor kommentar funktionen ikke virker eller f.eks hvor hele ens tekst kommer til at stå i en lang smøre uden linieskift.
Når/Hvis google får styr på de problemer så bruger jeg hellere chrome men indtil da er jeg tvunget til at bruge IE..
XxXxX
F.eks er der flere sider hvor kommentar funktionen ikke virker eller f.eks hvor hele ens tekst kommer til at stå i en lang smøre uden linieskift.
Når/Hvis google får styr på de problemer så bruger jeg hellere chrome men indtil da er jeg tvunget til at bruge IE..
XxXxX
Hvad jeg savner i Firefox er en ordentlig søgning på en markeret tekst. Lige nu kan man kun vælge den, som er valgt i søgefeltet. Bare en 'sub context menu' ville være rart.
Prøv at lave en kommentar på www.ditcentrum.dk Der kan du trykke enter nok så mange gange mellem afsnit i det du skriver men lige forbandet så kommer hele pisset i en lang køre uden mellemrum med chrome.
Som bruger er jeg sådan set græsk katolsk med om det er browseren der har fejlen eller hjemmesiden, jeg har brug for noget der virker og hvis siden virker med IE og ikke med chrome så vælger jeg IE.
XxXxX
Prøv at lave en kommentar på www.ditcentrum.dk Der kan du trykke enter nok så mange gange mellem afsnit i det du skriver men lige forbandet så kommer hele pisset i en lang køre uden mellemrum med chrome.
Som bruger er jeg sådan set græsk katolsk med om det er browseren der har fejlen eller hjemmesiden, jeg har brug for noget der virker og hvis siden virker med IE og ikke med chrome så vælger jeg IE.
XxXxX
JesperZ (33) skrev:#32 Vil gerne se et eksempel, har nemlig ikke selv stødt på nogle kompatibilitetsproblemer i lang tid efterhånden.
Jeg har tvært i mod oplevet flere kompatibilitetsproblemer i IE9 end i Chrome.
Firefox efter Microsoft Security Essentials fjernede mit Chrome mistænkt malware.. Orker ikke at skifte tilbage.
I 2004 så det vidst lidt anderledes ud, her på newz :P..
http://newz.dk/forum/afsteminger/hvilken-browser-b...
Hvorfor står Mozilla og Firefox egentlig hver for sig selv. på den gamle afstemning?.
http://newz.dk/forum/afsteminger/hvilken-browser-b...
Hvorfor står Mozilla og Firefox egentlig hver for sig selv. på den gamle afstemning?.
Google Chrome på Windows og OSX, Chromium på Ubuntu.
Den primære grund er det minimalistiske design. Jeg er ikke interesseret i at have en stor fed titelbar som ikke har noget formål. Det at Chrome udnytter den til sine faner giver mig mere plads til indhold.
Sekundære grund er hastigheden. Opstartshastigheden synes jeg stadig (under Windows) er klart bedre for Chrome end de andre browsere, måske med undtagelse af Internet Explorer 9.
Til gengæld savner jeg en ting ved Chrome ift. Firefox, og det er MRU tab tabulering. Altså når man CTRL+TAB'er mellem faner, at den så bruger "senest brugt" rækkefølgen, fremfor bare første til sidse fane. Ved Firefox fik jeg relativt nemt den funktionalitet med TabMixPlus.
Den primære grund er det minimalistiske design. Jeg er ikke interesseret i at have en stor fed titelbar som ikke har noget formål. Det at Chrome udnytter den til sine faner giver mig mere plads til indhold.
Sekundære grund er hastigheden. Opstartshastigheden synes jeg stadig (under Windows) er klart bedre for Chrome end de andre browsere, måske med undtagelse af Internet Explorer 9.
Til gengæld savner jeg en ting ved Chrome ift. Firefox, og det er MRU tab tabulering. Altså når man CTRL+TAB'er mellem faner, at den så bruger "senest brugt" rækkefølgen, fremfor bare første til sidse fane. Ved Firefox fik jeg relativt nemt den funktionalitet med TabMixPlus.
Er skiftet til chrome for at prøve det noget mere, da firefox bliver sløvere og sløvere for hver ny version og jeg alligevel skulle have reinstalleret en pc.
Men for hæwle hvor det pisser mig af at man ikke kan tage fat i scrollbaren i højre side og rykke den helt i top. Det kan man sagtens i IE og firefox.
Men for hæwle hvor det pisser mig af at man ikke kan tage fat i scrollbaren i højre side og rykke den helt i top. Det kan man sagtens i IE og firefox.
Mirk (41) skrev:I 2004 så det vidst lidt anderledes ud, her på newz :P..
http://newz.dk/forum/afsteminger/hvilken-browser-benytter-du-primaert-29794#new
Haha, der er bare en der er gået Flamebait rampage i den afstemning :P
Edit: Hov, og Chrome forhelvede!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.