mboost-dp1
Skifter du til Windows 8?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Har opdateret fra Windows 7, via internettet.
men der er et eller andet i vejen, for den kan ikke opdatere længere. Den installere opdateringen, ved nedlukning og bruger så 10 minutter på at afinstallere den igen ved opstart. Har den gjort 6-7 gange nu, så må nok geninstallere og så tror jeg, at jeg bliver ved windows 7.
men der er et eller andet i vejen, for den kan ikke opdatere længere. Den installere opdateringen, ved nedlukning og bruger så 10 minutter på at afinstallere den igen ved opstart. Har den gjort 6-7 gange nu, så må nok geninstallere og så tror jeg, at jeg bliver ved windows 7.
Nej... pga følgende mønster som efterhånden bliver meget tydeligt:
Dos --> Win
Windows 95 --> Fail
Windows 98 --> Win
Windows ME --> Fail
Windows XP --> Win
Windows Vista --> Fail
Windows 7 --> Win
Windows 8 --> Fail
Som nævnt af utallige andre ser jeg ikke Win8 som andet end "Win7 hvor man har flyttet alle ting flere klik væk."
Jeg kan godt se at startmenuen ikke længere er relevant, men at Microsoft istedet laver en "start-skærm" hvor der er hundredevis af pixels mellem de elementer man vil klikke på, er ikke ligefrem et skridt fremad IMHO.
Dos --> Win
Windows 95 --> Fail
Windows 98 --> Win
Windows ME --> Fail
Windows XP --> Win
Windows Vista --> Fail
Windows 7 --> Win
Windows 8 --> Fail
Som nævnt af utallige andre ser jeg ikke Win8 som andet end "Win7 hvor man har flyttet alle ting flere klik væk."
Jeg kan godt se at startmenuen ikke længere er relevant, men at Microsoft istedet laver en "start-skærm" hvor der er hundredevis af pixels mellem de elementer man vil klikke på, er ikke ligefrem et skridt fremad IMHO.
TrolleRolle (56) skrev:...
Du kan mounte iso filer uden tredje parts programmer. Det er da en tiltraengt forbedring. :)
Filling in the blanks...
Windows 95 --> Fail
Windows 98 --> Fail
Windows 98SE --> Win
Windows ME --> Fail
Windows 2000 --> So so
Windows XP --> Fail
Windows XPSP1 --> Fail
Windows XPSP2 --> Win
Windows Vista --> Fail
Windows VistaSP1 -->Good enough
Windows 7 --> Win
Windows 8 --> Fail
Windows 95 --> Fail
Windows 98 --> Fail
Windows 98SE --> Win
Windows ME --> Fail
Windows 2000 --> So so
Windows XP --> Fail
Windows XPSP1 --> Fail
Windows XPSP2 --> Win
Windows Vista --> Fail
Windows VistaSP1 -->Good enough
Windows 7 --> Win
Windows 8 --> Fail
RMJ (53) skrev:Rolig nu lille fan boy, blev du ked af det der ? :) du kan i det mindste få min adresse og komme og sige det til min ansigt, sådan plejer vi at gøre her.
Imponerede. Jeg troede ikke var var nogen, der kunne køre niveauet længere end men det lykkes dig faktisk...
Det er blevet bestemt at der skal prøves Linux det næste stykke tid og dermed bliver det ikke Windows 8 lige foreløbigt. Jeg har ellers været en glad og tilfreds Windows 7 bruger i længere tid (er det stadig), men der skal prøves noget anderledes og valget faldt på Linux Mint.
Windows 8 virker ikke specielt tiltrækkende som almindeligt desktop OS, til tablet synes jeg dog det foreløbigt virker fantastisk.
Mit største ønske ville dog være at have Modern UI/Metro/hvad end det nu hedder og det normale Windows UI sådan man kunne afinstallere det ene eller det andet, så det ikke er sådan man skal arbejde lidt i det ene og lidt i det andet.
Windows 8 virker ikke specielt tiltrækkende som almindeligt desktop OS, til tablet synes jeg dog det foreløbigt virker fantastisk.
Mit største ønske ville dog være at have Modern UI/Metro/hvad end det nu hedder og det normale Windows UI sådan man kunne afinstallere det ene eller det andet, så det ikke er sådan man skal arbejde lidt i det ene og lidt i det andet.
RMJ (63) skrev:Og du kørte det lige endnu længere ned, utroligt, men der er altid nogen som er lavere.
Desværre, du har vist påvist det absolutte nulpunkt. (For individer der trods alt er intelligente nok til at sammensætte simple sætninger)
det_mig (66) skrev:#5 der burde også være en mulighed der hedder ja. Der er vist ikke tænkt så meget over den her afstemning.
Hvis du ikke bruger windows er det da stadig relevant om du skifter til windows 8. Har windows 8 fået dig til at skifte? Hvis ja, så skifter du til windows 8. Hvis nej, så skifter du ikke og kan dermed svare nej. Hvorfor skal alle svarmulighederne pensles helt ud for at de kan bruges?
HrJakobsen (68) skrev:Hvis du ikke bruger windows er det da stadig relevant om du skifter til windows 8. Har windows 8 fået dig til at skifte? Hvis ja, så skifter du til windows 8. Hvis nej, så skifter du ikke og kan dermed svare nej. Hvorfor skal alle svarmulighederne pensles helt ud for at de kan bruges?
Jeg tror han mente at der mangler en simpel 'Ja' svar mulighed. Det er da en meget relevant svarmulighed.
Nar du fravaelger WIndows 8 pga. brugergraensefladen (det lyder saadan), kunne det vaere meget interessant at hoere hvilken brugergraenseflade du saa goer brug af i Linux Mint i stedet.
Jeg skiftede på en af mine computere - og er ikke specielt imponeret over den GUI (Metro) endnu, men måske bliver det bedre i fremtiden.
Og så har jeg fundet ud af, at Windows absolut ikke er beregnet til at kører på en fælles computer og ikke kan benytte NAS til noget fornuftigt.
Plus:
- Hastighed
- Pålidelighed
Minus:
- Knyttet op på Live konto
- Brugergrænsefladen er version beta 0.1 (New UI / Metro)
- Ikke intuitiv - overhovedet!
- Mange standardprogrammer i New UI virker absolut kun med basale funktioner (browser, billeder, player etc)
- Ikke muligt (praktisk) at tilgå NAS drev uden at kopiere data først
- Ikke nogle avancerede opsætningsmuligheder for startskærmen
- Svært at udnytte en touchskærm ordentligt uden mus og tastatur
Windows 8 - det kunne være så godt...
Men skifter nok alligevel til Win8 på min bærbar - hvis man kan undgå den New UI som standard.
Og så har jeg fundet ud af, at Windows absolut ikke er beregnet til at kører på en fælles computer og ikke kan benytte NAS til noget fornuftigt.
Plus:
- Hastighed
- Pålidelighed
Minus:
- Knyttet op på Live konto
- Brugergrænsefladen er version beta 0.1 (New UI / Metro)
- Ikke intuitiv - overhovedet!
- Mange standardprogrammer i New UI virker absolut kun med basale funktioner (browser, billeder, player etc)
- Ikke muligt (praktisk) at tilgå NAS drev uden at kopiere data først
- Ikke nogle avancerede opsætningsmuligheder for startskærmen
- Svært at udnytte en touchskærm ordentligt uden mus og tastatur
Windows 8 - det kunne være så godt...
Men skifter nok alligevel til Win8 på min bærbar - hvis man kan undgå den New UI som standard.
Wassini (70) skrev:Jeg skiftede på en af mine computere - og er ikke specielt imponeret over den GUI (Metro
DET HEDDER WINDOWS UI
Wassini (70) skrev:- Knyttet op på Live konto
Nej det er ej, kun hvis du vil benytte dig af cloud services som gemte indstillinger osv.
Det er valgfrit. Og for at kommentere på dit åndssvage blogindlæg så kan du også snildt lave lokale brugere uden password.Wassini (70) skrev:- Knyttet op på Live konto
Hvad er det du ikke kan?Wassini (70) skrev:- Ikke muligt (praktisk) at tilgå NAS drev uden at kopiere data først
Tag og undersøg tingene inden du skriver så debilt et blogindlæg om noget du tydeligvis ikke ved noget om eller har undersøgt bare det mindste.
#71/#72: Det er sjovt så kloge I er. Så må I også kunne fortælle mig, hvad der skal gøres for at:
1) Benytte en lokal konto - og samtidig have adgang til Skype og App Store? Jeg forsøgte NETOP med en lokal konto først - men løb ind i en masse andre problemer.
2) Benytte billeder på en "Tile" fra en NAS uden at skulle kopierer dem over lokalt først (indeksere)!
PS) Windows UI er ca. et lige så genial navn til en GUI som "The New iPad". Så efterfølgeren til Windows UI kommer til at hedde The New Windows UI - og så The Brand New Windows UI ;-)
1) Benytte en lokal konto - og samtidig have adgang til Skype og App Store? Jeg forsøgte NETOP med en lokal konto først - men løb ind i en masse andre problemer.
2) Benytte billeder på en "Tile" fra en NAS uden at skulle kopierer dem over lokalt først (indeksere)!
PS) Windows UI er ca. et lige så genial navn til en GUI som "The New iPad". Så efterfølgeren til Windows UI kommer til at hedde The New Windows UI - og så The Brand New Windows UI ;-)
PPS) Det er sjovt som I læser mine problemer med Win8 som om jeg er en anti-MS fanboy. Jeg har nu brugt Windows siden 3.0 og skifter nok ikke lige foreløbigt, men derfor kan jeg vel godt være løbet ind i så mange problemer på grund af mine høje forventninger til W8, at jeg ville dele dem :-)
Det kan NATURLIGVIS ikke lade sig gøre at bruge Windows store uden at logge på sin Live konto :P på samme måde som det ikke kan lade sig gøre på nogen platforme uden et login. (betaling af apps skal jo hægtes op på et eller andet)
Når du siger Skype, er det WindowsUI appen, eller desktop appen - som du henter fra skypes hjemmeside?
NAS:
Jeg går ud fra at dét du vil, er at have et link til en folder på en NAS via WindowsUI.
Når du siger Skype, er det WindowsUI appen, eller desktop appen - som du henter fra skypes hjemmeside?
NAS:
Jeg går ud fra at dét du vil, er at have et link til en folder på en NAS via WindowsUI.
Du må absolut ikke være negativ over Windows Pixibog edition herinde, det kan fanbois absolut ikke klare.
Du må absolut ikke være negativ over Windows Pixibog edition herinde, det kan fanbois absolut ikke klare.
Jakob Jakobsen (76) skrev:det kan fanbois absolut ikke klare.
Intet galt i at påpege at manden tager fejl.
Der er jo heller ingen der brokker sig over ikke at kunne bruge facebook, uden en facebook konro?
Som de andre siger: Du kan selvfølgelig ikke bruge Marketplace uden at have en bruger det er bundet op på.. Ligesom du ikke kan i Android, iOS eller OSX.Wassini (73) skrev:1) Benytte en lokal konto - og samtidig have adgang til Skype og App Store? Jeg forsøgte NETOP med en lokal konto først - men løb ind i en masse andre problemer.
Jeg må indrømme jeg ikke har undersøgt Skype app'en nærmere. Men hent desktop klienten, der er så vidt jeg ingen krav til hvilken konto du bruger.
Den må du gerne uddybe?Wassini (73) skrev:2) Benytte billeder på en "Tile" fra en NAS uden at skulle kopierer dem over lokalt først (indeksere)!
Jeg læser det mere som endnu en person der forventer at ALT virker som det har gjort før og nægter at gøre det på en ny måde.Wassini (74) skrev:PPS) Det er sjovt som I læser mine problemer med Win8 som om jeg er en anti-MS fanboy.
Hovedløs kritik og platte øgenavne hører til på EB og deres Nationen. Men der er du jo også rigeligt aktiv så det er nok deraf det kommer.Jakob Jakobsen (76) skrev:#74
Hvad vil du ellers kalde et mobil GUI på en desktop?
Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på mine 27" skærme.
Hvad vil du ellers kalde et mobil GUI på en desktop?
Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på mine 27" skærme.
Det var det der med hovedløs kritik.
Windows UI er ikke et mobil GUI. Det bliver det heller ikke bare fordi du bliver ved med at gentage det.Jakob Jakobsen (81) skrev:Hvad vil du ellers kalde et mobil GUI på en desktop?
Hvis du har så store knapper bør du nok kigge på dine egne skills med en computer for et eller andet har du ødelagt.Jakob Jakobsen (81) skrev:Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på min desktop.
Du kan forgylde en lort, men den bliver altså ved med at være en lort.
Og så synes jeg at din konstante ad hominem, virkelig beviser hvor meget bedre du er end mig.
Og så synes jeg at din konstante ad hominem, virkelig beviser hvor meget bedre du er end mig.
Jakob Jakobsen (83) skrev:#82
Din kritik er sgu lidt ensidig "det er noget lort", "pixibog", "10x10cm knapper".
Forventer du at blive taget seriøst?
Jeg forsøger skam ikke at være bedre end dig. Men modsat dig vil jeg gerne deltage i en konstruktiv debat i stedet for det niveau du lægger for dagen.Jakob Jakobsen (83) skrev:Og så synes jeg at din konstante ad hominem, virkelig beviser hvor meget bedre du er end mig.
Jakob Jakobsen (81) skrev:Selvfølgelig kan jeg jo ikke leve uden 10x10 cm. knapper på mine 27" skærme.
BTW er der en "Make Tiles Smaller" funktion til store skærme... Jeg kan bare ikke finde den >_< så en guide i fredags, og tænkte at jeg ville hjem og gøre det.
Start-> SETTINGS->Tiles-> Make Tiles smaller (mener jeg.. den er bare ikke på min :( )
Edit; Nope, den er bar væk...
Magten (88) skrev:Jeg forsøger skam ikke at være bedre end dig. Men modsat dig vil jeg gerne deltage i en konstruktiv debat i stedet for det niveau du lægger for dagen.
Så min mening betyder altså intet, fordi jeg har valgt at kalde Windows 8 for Windows pixibog edition?
Det er jo fuldstændigt op til dig, kan du ikke forstå resten af mine indlæg, fordi jeg har skrevet ordet pixibog", så må du jo bare lade være.
Det er jo fuldstændigt op til dig, kan du ikke forstå resten af mine indlæg, fordi jeg har skrevet ordet pixibog", så må du jo bare lade være.
Jeg kan skam godt forstå dem. Jeg har bare ikke set dig gøre et eneste forsøg på at komme med konstruktiv kritik så jeg har som sagt meget svært ved at tage dig seriøst.Jakob Jakobsen (92) skrev:#91
Så må du jo bare lade være med at tage mig seriøst.
Af en eller anden grund, så tror jeg nok jeg skal overleve det.
Så må du jo bare lade være med at tage mig seriøst.
Af en eller anden grund, så tror jeg nok jeg skal overleve det.
Magten (57) skrev:#56
Hvor er 2000?
Og andre versioner for den sags skyld...
Jeg har kun taget dem med som ikke er beregnet til "hjemmebrug".
Windows 2000 var jo primært tiltænkt servere og firmabrug.
Jeg har heller ikke medtaget divs servicepack-udgaver, da det jo basalt set er samme system. #59 forsøger at udvide listen men glemmer da i hvert fald XPSP3 for bare at nævne en.
Windows NT, Server 2003, osv burde nok også være på hans liste...
#95 men det mønster du mener er meget tydeligt er kun tydeligt hvis man undlader versioner og service packs. Du starter med at give XP en Win karakter, men det kan vist kun være efter SP2 hvor MS havde fået lukket de alle største ladeporte af sikkerheds huller.
Så good/bad hypotesen virker ret gennemhullet.
Så good/bad hypotesen virker ret gennemhullet.
Ha! Nu har jeg siden jeg kom hjem i dag rodet rundt med denne her Windows 8 maskine, og har fundet ud af noget mere. Det hjalp lidt på mit humør at sætte en rigtig mus til, så jeg ikke kun har touchskærmen.
Efter jeres Win-forsvar tænkte jeg, at der måtte være noget galt, så jeg søgte på nettet og fandt en demo-video, der præcist visre alle de ting jeg efterlyste. Og - så er det måske ikke Windows, der er noget galt med... Så gik jeg ellers i gang med at finde driver etc, men efter 4 timer må jeg konstaterer, at den touch PC jeg har, bare ikke spiller sammen med Windows 8 UI! :-(
Jeg kan hverken swipe eller scrolle eller pinche eller noget. Den opfører sig totalt som en mus med kun en knap. Derfor kan jeg hverken få menuen til højre frem. Jeg kan ikke lukke programmer. Jeg kan ikke vælge "Tiles" og jeg kan ikke scrolle startskærmen...
Så er der ikke noget at sige til, at det bare ikke spiller!
Mht til at se billeder via NAS, så findes der en Tile, der hedder "Billeder". Den kan ikke vise billeder fra et netværksdrev!
PS) Hvad hedder en Tile på dansk? En flise?
Sendt fra min Windows 8 maskine - med tastatur og mus ;-)
Efter jeres Win-forsvar tænkte jeg, at der måtte være noget galt, så jeg søgte på nettet og fandt en demo-video, der præcist visre alle de ting jeg efterlyste. Og - så er det måske ikke Windows, der er noget galt med... Så gik jeg ellers i gang med at finde driver etc, men efter 4 timer må jeg konstaterer, at den touch PC jeg har, bare ikke spiller sammen med Windows 8 UI! :-(
Jeg kan hverken swipe eller scrolle eller pinche eller noget. Den opfører sig totalt som en mus med kun en knap. Derfor kan jeg hverken få menuen til højre frem. Jeg kan ikke lukke programmer. Jeg kan ikke vælge "Tiles" og jeg kan ikke scrolle startskærmen...
Så er der ikke noget at sige til, at det bare ikke spiller!
Mht til at se billeder via NAS, så findes der en Tile, der hedder "Billeder". Den kan ikke vise billeder fra et netværksdrev!
PS) Hvad hedder en Tile på dansk? En flise?
Sendt fra min Windows 8 maskine - med tastatur og mus ;-)
Jakob Jakobsen (92) skrev:#91
Det står i de ti uskrevne bud på newz at kritik mod de hellige produkter (win8, linux, windows phone og android) SKAL skrives som unuancerede konstruktive (hvad helvede det så betyder?) indlæg .. Ellers er man blot en syndig blasfemist som fortjener hån og spot - thi det er DIG som den er gal med, aldrig de hellige produkter !
Amen !
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.