mboost-dp1

Skifter du til Windows 7?

Gå til bund
Gravatar #51 - zin
6. maj 2009 14:00
#43: For at kunne sige at han "skifter til Win7" skal han jo kunne sige, hvad han skifter fra.
Hvis han har flere OS'er (som han har) er det lidt svært at vælge nogen som helst af de ovenstående eksempler - jeg har samme problem med Win XP x 2 (arbejde og bærbar), Arch Linux (EEE) og Vista (Stationær).
Hvad skal jeg stemme? Ingen af dem bliver flyttet so far, men bærbaren får måske en installation senere... That being said, så "bliver jeg" jo stadig ved Linux/Vista ikke sandt? :-)
Gravatar #52 - lnc12
6. maj 2009 16:04
Jeg skifter ikke fra OS X, men det kan være jeg bygger en computer op fra grunden og smider windows 7 på den, men ved det ikke helt.

Man kan jo altid test windows 7 i virtual box eller paralles
Gravatar #53 - Norrah
6. maj 2009 18:17
Har været skiftet siden beta.
Gravatar #54 - BurningShadow
7. maj 2009 02:57
Hmm, en af de ganske få afstemninger, hvor der ikke er en mulighed der passer til mig, uanset hvordan jeg vender og drejer den...
Gravatar #55 - Trolle
7. maj 2009 06:00
#48 - Tak. det her jeg sgu ledt efter men ikke fundet, du er en redning. :P

#49 - 50mb vs 200mb skal ikke kunne sige hvorfor? var det lige efter install, eller var der flere programmer med? og hvormange smarte features havde du med? Og hvor meget ram var der i maskinen?
Gravatar #56 - Trentors
7. maj 2009 06:40
Nu er Vista og Windows 7 stort set samme OS - de har stadig samme kerne. Men med Windows 7 har Microsoft erfaret at folk er dumme og pengene er bedre brugt på PR end på udvikling.

Se alt den positivt hype der har været omkring Windows 7 sammenlignet med alt den negative omkring Vista. Det er jo lallende idioti at folk der hader Vista kan elske W7 men det kan de fordi de TROR der er en stor forskel.

Der ER selvfølgelig en lille forskel, men det ikke meget og hader/elsker er altså to ret forskellige ting.

Nutidens nørd er en person som elsker teknik og gadgets fordi han/hun bruger det meget. Men ALLE bruger Internet, PC'er, mobil-telefoner og MP3 walkman idag og fordi man er glad for disse ting gør det ikke en til en nørd. Nærmere gadget-freak!

Nu er newz.dk ikke "nyheder for rigtige nørder" mere. Men derfor ville jeg ønske at alle disse nye "nørder" ville tænke rationelt bare en gang imellem istedet for blindt at hoppe med på alt hype som dygtige PR-folk finder på. Og se så for helvede at få læst Hitchhikers guide to the galaxy! ;-)

Til alle dem som venter på SP1. Kom ind i kampen - erfaring og tradition er nytteløst i IT-branchen, hvor konservatisme ikke hører hjemme overhovedet. Se Windows Server 2008. Den blev født med SP1 - Fordi den stort set ER Vista og Vista havde haft sin første SP. Og da Windows 7 stort set er Vista også så kan man vel selv regne den ud ikk?
Gravatar #57 - xstefan
7. maj 2009 07:19
13# og jer andre #

hvis i er usikre på hvilke forskellige versioner af windows 7 der kommer så tjek dette link:
http://www.pcworld.dk/art/10768?a=search&i=0

56#
Interesting
Gravatar #58 - mcgreed
7. maj 2009 07:56
Ja jeg har dual boot installeret Windows 7, og for en som ikke kan fordrage Vista, så er det pusigt så glad jeg er for Windows 7 :) Dog er der en dårlig ting ved den, og det er jo nu nok ikke deres skyld men Skypes, da man ikke kan kører Skype 3.8 på Windows 7, men er tvunget til at bruge v4, som har et UI som STINKER.
Når der engang kommer en service pack ud til Windows 7, så skifter jeg nok helt, men indtil videre beholder jeg XP. Glæder mig dog til at kunne bruge mere en 3.2 gb ram og kører 64 bit :)
Gravatar #59 - Trentors
7. maj 2009 08:07
Nej det er ej:
Never underestimate the power of marketing – many people can tell you they don’t like Vista, few can tell you why. That’s marketing.
- AnandTech.

Du kan også spørge dig selv hvordan du kan gå fra at ikke kunne foredrage Vista til at være svært glad for Windows 7 når de er så ens. Du kan også læse de første sider i denne artiklen og forstå hvorfor:
http://anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=3557

Eller du kan spørge drengen om Kejseren har noget tøj på ;-)

P.S. Jeg hader ikke W7 - tværtimod. Jeg syntes bare at folk er sindsygt irrationelle fordi de kan se så stor forskel på det og Vista!

Gravatar #60 - Magten
7. maj 2009 08:22
Men hvad nu hvis det netop er de små forskelle som gør at folk er vildere med 7 end Vista? Personligt synes jeg der er rigtig mange små ændringer som gør min hverdag nemmere.. Ting som er pænere.. Ja, mange småting som jeg ikke lægger mærke til og registrerer er der, men som bare er der og virker bedre.

Jeg siger ikke at hypen ikke har noget med folks indtryk at gøre - men tit og ofte kan de små ting gøre rigtig meget ved oplevelsen..
Gravatar #61 - Trolle
7. maj 2009 08:35
#56 Er ikke helt sikker på om du mener mig gennem hele den lange smøre?

For det er jo ret meget det jeg siger, ikke? Folk siger at Win7 er en hurtigere, lettere vista, jeg prøver at sige at der stortset ikke er forskel, og så at der i Betaen var ting der ikke virkede på 7.

Og jeg har læst Hitchhikers guide to the galaxy :P
Gravatar #62 - Trentors
7. maj 2009 08:42
Tja hvis det er så små ting som folk syntes gør den store forskel så er det IMO ret vildt. Men fair nok.

Dog vil jeg mene at mange IKKE kan rationelt argumenterer for hvorfor de "hader Vista", men "elsker Windows 7". Det er altså som sagt to ret forskellige følelser ;-)

Jo jeg er netop ENIG med dig og kimer bare i med samme holdning, men med andre synspunkter + lidt kritik af dem som er "wannabe nørder" :-)
Gravatar #63 - NioBe
7. maj 2009 09:16
Har lige skiftet fra Vista til Win 7 RC :)... Må sige at jeg er meget tilfreds..!
Gravatar #64 - nissen
7. maj 2009 10:29
Jeg har aldrig rigtigt haft såå meget imod vista(men hader til gengæld microsoft utroligt meget) - men jeg vil nu stadig sige at der er stor forskel på vista og win7 - klart til win7s fordel.

Jeg er ikke nørd - jeg læser økonomi - og får hjælp af it-dudes når jeg har problemer. Det er muligt man skal være nørd eller it-dude for at kunne se hvor programmerne er ens henne...Meen at sige det er irrationelt at man bedre kan lidt win7 over vista er at gribe lidt for langt ned i lommen.
Tror aldrig det har været nogen hemmelighed at win7 er lavet for at rette op på alt det som folk havde imod vista - og mange af de ting var småting - såvidt jeg husker.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

Who cares om det er samme kerne eller hva der nu er ens på de to - der er stadig stor forskel på fornemmelsen på de to - og det er sku da det vigtigste.

btw så er Hitchhikers Guide to the Galaxy klart en af mine favoritter - men IMO er The Restaurant at the End of the Univers er klart den bedste af de 6 historier :P
Gravatar #65 - Trentors
7. maj 2009 11:32
Lad os lige tage lidt teknik ind over. Vista og W7 har stort set samme kernel, samme services og underlæggende drivermodel. De er minimum 95% ens ligesom Windows 2000 og XP er det. Og det er den samme historie som vi ser her.

Da det kom ud krævede Vista umiddelbart en del flere ressourcer end XP fordi det har langt større abstraktions-lag og isolerer video og lyddrivere fra kernel'en. Samtidig var der masser af ting som ikke virkede under Vista. Men Windows 7 har samme abstraktions-niveau og derfor ca. samme performance selvom det bruger lidt mindre RAM især hvis man har mange vinduer åbne. Samtidig er Vista efterhånden så gammelt at alting idag virker med det så det problem er også løst. Æren tilfalder dog W7 ligesom den tilfaldt XP i sin tid.

Jeg skriver ikke at det er irrationelt at bedre kunne lide W7 da det givetvis er bedre - det ville jo være idioti Men at gå fra hade til elske er sgu absurd. Generelt af alt det her had/elske ting mod produkter eller endnu værre firmaer også temmelig omsonst og det kommer altsammen fra en bitter lille marketingsafdeling som lærer folk at de andre er ens fjender. (Se filmen "The Pirates of Silicon Valley").

Stor forskel? Hvilke andre steder end lige nogle små ændringer i GUI'et ser du en kæmpe forskel? Et eller andet siger mig du kan se 2 millimeter dybt og det altså ikke særlig konstruktivt i en diskussion om OS'er.

Prøv at læse den artikel til jeg henviste til. Den er lidt og går lidt i dybden med det ligesom ArsTechnicas artikler om emnet også gør. Hvilket jo netop er nødvendigt for at kunne danne sin egen mening istedet for bare at hoppe på den populærer som kan læses på to linier. Ligesom med politik ;-)

-------------------

Jamen det er også en fantastisk bog og en fantastisk trilogi (i 6 dele hehe) som alt for få herinde har læst :-)
Gravatar #66 - mapples
7. maj 2009 11:41
Jeg køber det når det kommer ud.
Jeg er meget imponeret over hvad Ms har præsteret med 7'eren.

dog beholder jeg vista indtil Danskebank har opdateret deres netbank til at kunne køre på windows 7.
Gravatar #67 - nissen
7. maj 2009 12:07
Igen - I DONT FUCKING CARE om teknikken er anderledes - prøv at læs hvad jeg faktisk skriver istedet for at være så optaget over hvordan du skal svare på kritik.
Jeg skrev at jeg ikke kender de tekniske foreskelle på vista og win7 - og egentligt er ligeglad - som du måske kan forstå.

Men som slutbruger vil jeg sige at jeg kan "fornemme" en stor forskel på vista og win7 - ja man kan godt se at det er en "opgradering" - men det er stadig meget bedre. Men er GUI'en ikke en pænt vigtig ting for et OS? jeg er da glad for jeg ikke skal bruge dos mere. Ja jeg brækker mig over at microsoft ikke bare sender det ud som en update eller lign. og at vi faktisk skal betale for det(hvis det virkelig er så ens som du siger). Men det ændrer stadig ikke på at jeg idag hellere vil lave bachelorprojekt på min win7 maskine i forhold til min vista.

Som lifetime microsoft hater synes jeg at win7 gør at jeg måske overvejer ikke skifte til mac alligevel - så noget godt må det sku have gjort ved en "normal" forbruger
Gravatar #68 - Norrah
7. maj 2009 12:29
#56 Det er fordi du tænker på det rent teknisk.
Gui oplevelsen er helt anerledes.
Win 7 er langt mere behageligt at arbejde i, og det er for mig nok til at opveje for vista's irritations momenter.
Gravatar #69 - Trentors
7. maj 2009 12:41
Well jeg FUCKING CARE om teknikken er den samme eller ej. Min mor gør ikke men hun læser heller ikke newz.dk, men noget tyder på det efterhånden bliver mere og mere et forum for hende...

Er et GUI vigtigt? Du kan jo bare supplerer med tools, plugins og andet som overlay på GUI'et som du sikkert ville vide hvis du gad interesserer dig for teknik. Et populært OS som Linux har jo som udgangspunkt heller ikke noget GUI.

Well kan du ikke fortælle hvad du hader så meget ved Vista så du overvejede at skifte platform, men som W7 gør så godt at det ikke er på tale mere. I min bog lyder det som noget af en omvæltning.
Gravatar #70 - Trentors
7. maj 2009 12:43
Jamen hvad er det for irriations-momenter som er så voldsomme i Vista? I min bog så begge OS'er stort set lige hurtige, og det har AnandTech da også målt dem til næsten at være.
Gravatar #71 - Niklas H
7. maj 2009 12:52
Trolle (55) skrev:
50mb vs 200mb skal ikke kunne sige hvorfor? var det lige efter install, eller var der flere programmer med?

Det var både lige efter install og lige siden da. Jeg kører stadig Windows 7 Beta på denne bærbar jeg sidder ved nu, og der snupper Windows 7 stadig 200MiB mindre end Vista.

EDIT: Det skal lige siges at jeg kører uden firewall (pga. hardware firewall) og min AV tager næsten intet RAM. Så der er den stort set uændret.
Gravatar #72 - nissen
7. maj 2009 13:07
Vidste ikke newz.dk kun var for folk med "expert knowledge" - men hvis det er, så skal jeg nok holde mig væk i fremtiden - var bare ikke klar over det var sådan.

Jo men nu vil jeg jo netop undgå at skulle installere alle mulige lorte addons, plugins, tools eller hva fanden du kalder det - jeg vil have et OS som jeg kan installere og sætte mig foran uden problemer - og der er win7 bedre end vista.

Igen du læser intet af hvad andre skriver - jeg har aldrig sagt jeg hader vista - jeg undrede mig over hvorfor folk havde så meget imod det da jeg ikke havde specielt store problemer. Men jeg kan stadig bedre lidt win7 hands down - uanset om det i din bog er hurtigere eller langsommere. Hvis de er lige hurtige men folk bedre kan lidt win7 hvorfor så ikke skifte? Jeg ved ikke hvad du prøver at opnå - skal vi alle hoppe tilbage til XP - er det det?

Desude interesserer jeg mig meget for teknik - rigtigt meget faktisk. Jeg er bare ikke IT-dude så det er klart jeg hverken kan eller vil sætte mig ind i forskellene i koder og shit.
Gravatar #73 - Jakob Jakobsen
7. maj 2009 13:41
Har hørt både Vista og Win7 siden de første betaer, og selv om jeg var mere eller mindre tilfreds med Vista, så er WIn7 bare så meget bedre.
Alt kører hurtigere, mere stabilt, og systemet bruger færre ressourcer.
Gravatar #74 - Trentors
7. maj 2009 14:06
Da jeg startede på dette forum for 9 år siden hed siden "newz.dk - nyheder for rigtige nørder". Det gør den ikke mere, så bliv endelig.

Prøv du at starte med at læse hvad jeg skriver. Jeg skriver intet om Windows 7 ikke er bedre. Jeg skriver at det er IRRATIONELT at folk kan gå fra at HADE et produkt til at ELSKE et produkt som NÆSTEN er det samme. Der forskel - som jeg HELE TIDEN HAR SKREVET - men den er ikke stor.

Du skrev du var lifetime MS hater. Du skrev du var ved at skifte til Mac hvis det ikke var for W7. Så det læser jeg som at du hader Vista.

I lige præcis hvilket indlæg "undrede du over hvorfor folk havde så meget imod det da du ikke havde specielt store problemer"? Jeg kan ikke se det. Måske skulle du også læse hvad du SELV skriver.

Jeg vil opnå at folk tænker sig om og ikke vurdere på et komplekst OS på meningsløst hype. Det er for latterligt.

Du vil ikke sætte dig ind i "koder og shit" men du vil gerne udtale dig om det. Jeg vil ikke sætte mig ind i "økonomi og shit" men jeg er så heller ikke så dum at jeg udtaler mig om det.
Gravatar #75 - Magten
7. maj 2009 14:19
Hvor svært er det lige at acceptere at folk har forskellige opfattelser af det?

DU synes de er ens.. Det er de sikkert også dybt nede.. Men for end-useren er de LANGT FRA ens..

Jeg synes 7 er langt mere behageligt at arbejde i, og nemmere at navigere rundt i. Og så er der igen alle de småting som man ikke lægger mærke til, men som er der, og gør livet nemmere..

Prøv iøvrigt at lade være med at være et arrogant røvhul når du skriver her. nissen har hele tiden sagt han ikke så på det tekniske i det..

Og tillykke med at du har været her i 9 år og ved en hel del.. Men lad være med at sidde og svine andre fordi de ikke går op i det samme som dig.
Gravatar #76 - nissen
7. maj 2009 14:35
Trentors (74) skrev:

Prøv du at starte med at læse hvad jeg skriver. Jeg skriver intet om Windows 7 ikke er bedre. Jeg skriver at det er IRRATIONELT at folk kan gå fra at HADE et produkt til at ELSKE et produkt som NÆSTEN er det samme.

hvilket jeg også skrev jeg ikke mente var noget med rationalitet eller ej

Trentors (74) skrev:

Du skrev du var lifetime MS hater. Du skrev du var ved at skifte til Mac hvis det ikke var for W7. Så det læser jeg som at du hader Vista.

Skriver nu som de første ord i min første besked at jeg aldrig har haft noget imod vista - skriver det vist flere gange.

Trentors (74) skrev:

I lige præcis hvilket indlæg "undrede du over hvorfor folk havde så meget imod det da du ikke havde specielt store problemer"?

Jeg har nu på intet tidspunkt sagt at det kom fra et indlæg her på newz.dk - har hørt det mange steder siden det kom ud - specielt i starten. Der var der da pænt mange som var super negative.

Trentors (74) skrev:

Jeg vil opnå at folk tænker sig om og ikke vurdere på et komplekst OS på meningsløst hype. Det er for latterligt.

Det er muligt du synes det er meningsløst hype - men jeg(og mange andre) føler stor forskel på vista og win7 - andre har vel lov til at have deres egen mening om tingene - på deres egne præmisser. Husk vi bruger måske et OS på forskellige måde.

Trentors (74) skrev:

Du vil ikke sætte dig ind i "koder og shit" men du vil gerne udtale dig om det.

Jeg kunne ikke drømme om at udtale mig om det - det prøver jeg jo at undgå det - jeg ved ikke hvor jeg har gjort det.
Gravatar #77 - Trentors
7. maj 2009 14:45
Jeg syntes ikke de er langt fra ens. Jeg syntes de er meget ens men W7 er marginalt bedre.

Men som AnandTech skriver så er det mest hype og PR der gør at Vista går fra være totalt forhadt til at være alles nye darling i form af W7.

Det er så satans belastende at folk ikke kan se igennem det og at jeg kan det gør mig (foruden store sites som ArsTechnica og AnandTech) til arrogante. Tillykke. Janteloven har ikke levet forgæves. Du er stadig på vi hader eksperterne og ved bedre-selv vognen med rested af DF's vælgere. Flot. Jeg er glad for den ros for det lægger en tydelig distance.
Gravatar #78 - Trentors
7. maj 2009 15:13
hvilket jeg også skrev jeg ikke mente var noget med rationalitet eller ej

Jamen det mener jeg det er. Det mere følelser end det rationalitet, idet folk ikke kan argumenterer for hvorfor Vista er verdens undergang.

Skriver nu som de første ord i min første besked at jeg aldrig har haft noget imod vista - skriver det vist flere gange.

Jeps det gjorde du i starten. Sorry havde ikke lige set det. Har dog ikke set det flere steder og da du skrev du hadede MS og ville være skiftet til Mac hvis det ikke var for W7 gik jeg ud fra du ikke var langt fra glad for Vista.

Jeg har nu på intet tidspunkt sagt at det kom fra et indlæg her på newz.dk - har hørt det mange steder siden det kom ud - specielt i starten. Der var der da pænt mange som var super negative

Du skrev det i SAMME sætning som du startede med at svine mig for at jeg ikke læser hvad du skriver. Så hvordan skulle lige kunne se det?

Ja folk var især bitre over performance og kompabilitet som jeg husker det. Problemer hvor Vista og W7 stort set ikke er forskellige.

Det er muligt du synes det er meningsløst hype - men jeg(og mange andre) føler stor forskel på vista og win7 - andre har vel lov til at have deres egen mening om tingene - på deres egne præmisser. Husk vi bruger måske et OS på forskellige måde.

Det er det ord igen - føler - som er et underligt ord at bruge når jeg snakker rationalitet ;-) Jeg kritiserer heller ikke at du bruger det på den måde uden at gå i dybden med teknikken.

Men PERSONLIGT syntes jeg det er sørgeligt at man fra MS side har indset at penge til PR, hype og leflen med GUI'en er vigtige end solide tekniske løsninger. Det er i min bog ret overfladisk og som software-udvikler finder jeg det fagligt fornærmende. Vista var en seriøs genial overhaling og det går over i historien for en gang forhadt skidt hvorimod W7 bliver elsket for hype og lidt leflen for Hr. og Fru Jensen. Jeg kritiserer ikke sidstnævnte - jeg syntes nærmere at det er en sørgelig udvikling og hvis du læser AnandTechs artikel står der også hvor den startede.

Jeg kunne ikke drømme om at udtale mig om det - det prøver jeg jo at undgå det - jeg ved ikke hvor jeg har gjort det.

Hvert et indlæg er en udtalelse IMO. Selvom du siger du ikke interesserer dig for teknikken kommer du stadig med din holdning til produktet :-)
Gravatar #79 - Jakob Jakobsen
7. maj 2009 15:18
Men som AnandTech skriver så er det mest hype og PR der gør at Vista går fra være totalt forhadt til at være alles nye darling i form af W7.

Det er så satans belastende at folk ikke kan se igennem det og at jeg kan det gør mig (foruden store sites som ArsTechnica og AnandTech) til arrogante. Tillykke. Janteloven har ikke levet forgæves. Du er stadig på vi hader eksperterne og ved bedre-selv vognen med rested af DF's vælgere. Flot. Jeg er glad for den ros for det lægger en tydelig distance.

Du mener altså at man skal stole mere på "eksperterne" end ens egen erfaring?
At en eller anden side på nettet skriver noget, betyder ikke at det er rigtigt, eller at alle andre skal mene det samme.

Jeg ved i hvertfald at jeg har prøvet Vista og Win7 siden de første betaer, og at der ingen tvivl er om at Win7 slår Vista, endda med flere længder.

Jeg læser ikke diverse "hype" sider, nej jeg prøver det selv, og kommer med erfaringer ud fra det, ikke fra hvad en eller anden selverklæret site prøver at hjernevaske mig med.

Gravatar #80 - nissen
7. maj 2009 16:29
Ej nu må du stoppe - Hva er du så fortørnet over?

Trentors (78) skrev:

Du skrev det i SAMME sætning som du startede med at svine mig for at jeg ikke læser hvad du skriver. Så hvordan skulle lige kunne se det?

Hvor? og hvad skriver jeg?

Trentors (78) skrev:

Det er det ord igen - føler - som er et underligt ord at bruge når jeg snakker rationalitet ;-) Jeg kritiserer heller ikke at du bruger det på den måde uden at gå i dybden med teknikken.

Jeg tror ikke det er ordet føler der er problemet - problemet er at du ikke forstår at folk bruger programmet forskelligt og har forskellige krav til det.
En som jeg bruger (stortset) kun et OS til at spille, gå på nettet, skrive en opgave eller to samt snakke med mine venner igennem diverse sider og/eller programmer. Hvis mine egne erfaringer gør at jeg heller vil have win7 over vista - selvom der kun er en marginal forskel - er det en rationel beslutning fra min side da jeg har undersøgt det ud fra mine krav og præmisser.
Måske ikke 100% rationel - men vi ved vist alle at det er kun er en teoretisk mulighed at være 100% rationel.

Trentors (78) skrev:

Men PERSONLIGT syntes jeg det er sørgeligt at man fra MS side har indset at penge til PR, hype og leflen med GUI'en er vigtige end solide tekniske løsninger.

Jeg synes det er sørgeligt at du antager at folk hovedløst tager en beslutning baseret på hvad microsoft fortæller dem, pga. hype eller lignende - og ikke deres egne valg. Fordi jeg tror det er en helt forkert antagelse. Du skulle måske ikke gøre folk dummere end de er.

Trentors (78) skrev:

Det er i min bog ret overfladisk og som software-udvikler finder jeg det fagligt fornærmende.

Bare fordi det ikke lever op til dine forventninger/krav som professionel IT-dude, så betyder det jo ikke at andre har det på samme måde - hver sine behov og smag.

Trentors (78) skrev:

Vista var en seriøs genial overhaling og det går over i historien for en gang forhadt skidt hvorimod W7 bliver elsket for hype og lidt leflen for Hr. og Fru. Jensen.

Helt enig om at vista var en stor overhaling i forhold til xp - men jeg synes mest de negative udtalelser om vista stammede fra IT-dudes og ikke Hr. og Fru. Jensen. Personligt er hypen gået helt forbi min næse fordi jeg har ikke oplevet den.

Trentors (78) skrev:

hvis du læser AnandTechs artikel står der også hvor den startede.

Siger ikke de tager fejl, men måske skulle du engang imellem prøve at danne din egen mening. Det er godt med eksperthjælp, men det er sku også vigtigt selv at træffe sine egne beslutninger.

Trentors (78) skrev:

Hvert et indlæg er en udtalelse IMO. Selvom du siger du ikke interesserer dig for teknikken kommer du stadig med din holdning til produktet :-)

Ja selvfølgelig kommer jeg med mine holdninger det er jo klart :D - men jeg har på intet som helst tidspunkt kommet med udtalelser omkring win7s teknik, koder eller lignende. Jeg hverken kan eller vil.

Gravatar #81 - mee
8. maj 2009 00:10

Holy hell nogle lange post i er begyndt at lave.

# Trentors

Jeg syntes det er sejt der endelig er nogen der gider markere den minimale forskel på Vista og W7, men ingen grund til at sable folk ned.

W7 er blandt andet sendt ud fordi folk er sure på navnet Vista, men det indeholder nogle nye ting og selv plejer jeg at sammenligne forskellen på Vista og W7 med XP før og efter SP2. Der er nogle nye ting der gør en stor forskel for den gennemsnitlige slutbruger, men næsten alt bag facaden er uændret. Den store fejl i sammenligningen er så at folk fik SP2 til XP gratis, men er glade for at betale for W7 (suckers :-) )

# dem der skriver om ram forbrug

I kan ikke sammenligne ram forbrug i Vista og W7 ved at kigge i task manager, da i ikke har nogen kontrol over hvad de to OS har "cached" i hukommelsen, selv ved første opstart. Den metode virkede kun ved XP og tidligere, da de smed alle inaktive programfiler ud af hukommelsen og ikke forsøgte at gætte hvilke programmer i kan finde på at åbne.
Gravatar #82 - Magten
8. maj 2009 00:20
Trentors (77) skrev:
Jeg syntes ikke de er langt fra ens. Jeg syntes de er meget ens men W7 er marginalt bedre.

Now what the? Jeg skrev:
Magten (75) skrev:
DU synes de er ens.. Det er de sikkert også dybt nede.. Men for end-useren er de LANGT FRA ens..

Trentors (77) skrev:
Og AnandTech = The Fact?

Jeg siger ikke at der er meget forskel på Vista og 7 rent teknisk, men for hr. og fru. Jensen der hjemme i stuerne er der STOR forskel på oplevelsen..
#81 forklarer det rimelig godt.

Trentors (77) skrev:
Det er så satans belastende at folk ikke kan se igennem det og at jeg kan det gør mig (foruden store sites som ArsTechnica og AnandTech) til arrogante.
Nej.. Din satans arrogante måde at fortælle folk det på gør dig arrogant. At det så ovenikøbet er dig der misforstår nissen fra første post gør det ikke nemmere at føle med dig.

Trentors (77) skrev:
Tillykke. Janteloven har ikke levet forgæves. Du er stadig på vi hader eksperterne og ved bedre-selv vognen med rested af DF's vælgere. Flot. Jeg er glad for den ros for det lægger en tydelig distance.
Ja for jeg er den vilde DF tilhænger.. Har du også læst det på AnandTech?
Og sjovt nok er jeg typen der lytter til folk der ved noget om det de siger, for jeg sidder på en arbejdsplads hvor alle mine kollegaer har minimum 10 års erfaring mere end mig.
Gravatar #83 - nissen
8. maj 2009 10:02
mee (81) skrev:
Holy hell nogle lange post i er begyndt at lave.

Helt enig - det må stoppe nu :P
Gravatar #84 - Trentors
9. maj 2009 14:01
Ja jeg mener at man skal stole mere på eksperterne end andres "almindelige" brugers erfaring. Jeg kender folk som insisterer 100% på de har set spøgelser, men ingen kan bevise det vel? Jeg kender også folk som syntes at Transformers var en fantastisk film. Kald mig bare snobbet men så vil jeg hellere lyttere til en "arrogant filmanmelder" som HAR RET i at det er film-idioti for masserne.

Mht. til min EGEN erfaring så er jeg i dette tilfælde enig med eksperterne. Forskellen er skindeep og Vista er et suverænt (og har altid været) OS.

Hehe prøver AnandTech at hjernevaske folk? Hvem? De dækker både Apple og MS ting. Det samme gør ArsTechnica. Men de har nok en hemmelig agenda som de har haft siden et ufoen styrtede ned i Area 51.
Gravatar #85 - Trentors
9. maj 2009 14:07
Ja jeg mener at man skal stole mere på eksperterne end andres "almindelige" brugers erfaring. Jeg kender folk som insisterer 100% på de har set spøgelser, men ingen kan bevise det vel? Jeg kender også folk som syntes at Transformers var en fantastisk film. Kald mig bare snobbet men så vil jeg hellere lyttere til en "arrogant filmanmelder" som HAR RET i at det er film-idioti for masserne.

Mht. til min EGEN erfaring så er jeg i dette tilfælde enig med eksperterne. Forskellen er skindeep og Vista er et suverænt (og har altid været) OS. W7 er bedre men kun marginalt.

Hehe prøver AnandTech at hjernevaske folk? Hvem? De dækker både Apple og MS ting. Det samme gør ArsTechnica. Men de har nok en hemmelig agenda som de har haft siden et ufoen styrtede ned i Area 51.
Gravatar #86 - Trentors
9. maj 2009 14:33
Ej nu må du stoppe - Hva er du så fortørnet over?

Prøv at læse hvad jeg skriver. Jeg skriver det i stort set hvert indlæg.

Hvor? og hvad skriver jeg?

Are you kidding me? Læs eventuelt hvad der står i citat ovenover.

Du læser overhovedet ikke hvad jeg skriver. Jeg skriver ikke det er dumt at hellere ville have W7 - tværtimod. Jeg skriver det er absurd at der findes så mange som HADER Vista og som pludselig ELSKER W7.

Jeg synes det er sørgeligt at du antager at folk hovedløst tager en beslutning baseret på hvad microsoft fortæller dem, pga. hype eller lignende - og ikke deres egne valg. Fordi jeg tror det er en helt forkert antagelse. Du skulle måske ikke gøre folk dummere end de er.

Hvorfor? Det tyder på at være sandt. Siger ikke det gælder dig men jeg har mange som HADER Vista og som pludselig ELSKER W7. Med den marginale forskel som er kan det ikke just være logik som får folk til at føle sådan. Så er det bare udelukkelses-metoden og se på hvad MS har gjort anderledes denne gang udover softwaren. Enkelt: Hype or PR. Og kald mig bare arrogant men de fleste folk ER dumme og irationelle. Altså Mandags-chancen var i mange år det mest sete program i Danmark og de fleste syntes at Michal Bay film er gode. Måske ikke alle herinde i dette forum men vi er ikke just repræsantive for størstedelen af Danmarks befolkning.

Bare fordi det ikke lever op til dine forventninger/krav som professionel IT-dude, så betyder det jo ikke at andre har det på samme måde - hver sine behov og smag.

Helt enig. Det er som sagt ikke det jeg opponerer imod. Det stadig det sindsyge i at gå fra had til elske. Nu har jeg efterhånden sagt det nok gange.

Siger ikke de tager fejl, men måske skulle du engang imellem prøve at danne din egen mening. Det er godt med eksperthjælp, men det er sku også vigtigt selv at træffe sine egne beslutninger.

Det gør jeg også. Bruger bare eksperterne til at bakke den op.

men jeg har på intet som helst tidspunkt kommet med udtalelser omkring win7s teknik, koder eller lignende. Jeg hverken kan eller vil.

Nej men det har jeg og det har du kommenteret ;-)

--------------------------------------------------------

Nu vil jeg gerne slå det fast for 1111117 gang, siden du valgte at starte indlægget med at spørge hvad jeg er så fortørnet over. Det står godt nok i min første post og alle andre men here goes:

Windows 7 er BEDRE en Vista, ligesom XP er bedre end W2000 og 98 bedre end 95. Men så stor forskel er der ikke ligesom der heller ikke var på de andre. Derfor syntes jeg at det er IRRATIONELT at folk kan gå fra at HADE Vista til at ELSKE W7. Der er forskel på de to produkter men ikke ligeså stor forskel som der er på at HADE og ELSKE. W7 er bedre men ikke 100 gange bedre eller lignende.
Gravatar #87 - Nextnx
9. maj 2009 14:36
Nu må i lige stamme op. :D

1. Sådanne som jeg ser det, henviser Trentors til dem som direkte er efter Vista og siger den sutter ifh til w7 (læs bigtime).
2. Husk nu lige på hvad den oprindelige hate var på Vista.
- Compatibility
- Software der ikke var forberedt på UAC eller Vista.
- Drivere der ikke var forberedt på UAC eller Vista.
3. Sige nu ikke at hele humlen med Vista er flyttet over på over UI dat og dat nu er minimal bedre.
- For så snakker vi om features, hvilket Vista ikke har været beskyldt for. Samt manglende features er noget alle os lider af i mere eller mindre grad.
Gravatar #88 - Trentors
9. maj 2009 14:37
Er helt enig i dit argument omkring Vista og W7.

Syntes altså ikke jeg sabler folk ned. Derimod startede nissen med at skrive I DONT FUCKING CARE og beskylde andre for ikke at læse hvad han skriver. Retorikken bliver unægteligt lidt hårdere efter den slags :-(
Gravatar #89 - nissen
9. maj 2009 18:04
Jeg har "lovet" ovenover at gøre det kort - og helt ærligt så gider jeg heller ikke mere nu hvor det bare er mundhuggeri og ordkløveri.

Grunden til jeg skriver I DONT FUCKING CARE var jo fordi du bliver ved med at skrive om det "tekniske" efter jeg har sagt at det ikke er det jeg tænker på - og det er derfor jeg skriver at du ikke læser hva jeg skrev.

Men jeg vil lige slutte som jeg starter: Jeg er uenig med dig om at det er irrationelt da du ikke ved på hvilke grundlag folk bedre kan lidt Win7. På det rent tekniske er det måske - men det er lang fra det fulde billede.
Gravatar #90 - Trentors
11. maj 2009 07:32
Ja til Hr. og Fru Jensen er der ikke stor forskel hvilket passer fint med at min mor heller ikke kan se forskel. Ergo leflen for pøblen, satsning på det overfladiske fremfor det dybe.

Nej.. Din satans arrogante måde at fortælle folk det på gør dig arrogant. At det så ovenikøbet er dig der misforstår nissen fra første post gør det ikke nemmere at føle med dig.

Tja det kan være jeg er virker arrogant (og du har vist generelt problemer med folk der virker sådan hva?) men det er jo nødvendigt når folk svarer ens indlæg med "I DON'T FUCKING CARE". At du ikke dømmer dette som flamebait eller påpeger det sprogbrug viser bare at du er en kæmpe hykler når du tricker helt irrationelt af fordi jeg er "arrogant".

Og nej HAN misforstod mig. Han skriver:

Meen at sige det er irrationelt at man bedre kan lidt win7 over vista er at gribe lidt for langt ned i lommen.

Men jeg skrev:

Dog vil jeg mene at mange IKKE kan rationelt argumenterer for hvorfor de "hader Vista", men "elsker Windows 7". Det er altså som sagt to ret forskellige følelser ;-)

Som du kan se skriver jeg IKKE at W7 ikke bedre end Vista (det ville jo være dumt) men det skriver nissen jeg gør. Jeg skriver at folk ikke rationelt kan argumenterer fra HAD til at ELSKE som jeg HELE tiden har skrevet. OG det er stadig ikke lykkedes nogen at argumenterer for dette heller i denne diskussion.

Han misforstår mig fra første post. Det står sort på hvidt, men det ser du ikke fordi har så travlt med at hade min "arrogance".

Ja for jeg er den vilde DF tilhænger.. Har du også læst det på AnandTech?

Tja din holdning til eksperter ligger fuldstændig op af deres holdning til eksperter. Og den sidste bemærkning understreger dette. Hader du AnandTech fordi de ved hvad de snakker om? Læser DU overhovedet deres artikler?

Og sjovt nok er jeg typen der lytter til folk der ved noget om det de siger, for jeg sidder på en arbejdsplads hvor alle mine kollegaer har minimum 10 års erfaring mere end mig.

Fint nok. Men erfaring er ikke nødvendigvis et stort asset når det gælder IT for hvad der var sandt igår kan være forkert i morgen. At sætte sig ind i tingene er langt vigtigere IMO.

Et godt eksempel er at jeg kender mange IT-administratorer som nægter at benytte Norton 2009 fordi stort set alle de foregående version var bloatede til det ekstreme. Men Norton 2009 er klart det mindste og mest effektive security suite jeg til dags dato har prøvet på en Windows platform. Jeg er ikke den eneste der deler denne holdning og mange EKSPERTER har rost Symantec for at have taget sig så alvorligt sammen.

Men de erfarne IT-administratorer bruger deres erfaring frem for deres fornuft og nægter at røre skidtet.

Samme med folks erfaring med service packs hvor der er mange som har den forstokkede holdning at man resolut skal vente til den første SP før man installerer et nyt OS. Men hvad så med Windows Server 2008 som udkom med en SP1? Skal man så vente til SP2. Nej man bliver selvfølgelig nødt til at kigge på hvorfor MS har gjort dette.

Ligesom at vente til SP1 til W7 også vil være ret spildt da Vista og W7 stort set er arkitekturisk ens og da Vista er oppe på SP1 er børnesygdommene væk. Alligevel vil mange IT-administratore sikkert vente til en SP udkommer for det siger deres erfaring og sådan har det altid været.

Lad mig koge det ned: Erfaring = godt. Fornuft = bedre. Fornuft + erfaring = bedst.
Gravatar #91 - Magten
11. maj 2009 08:29
Trentors (90) skrev:
Tja det kan være jeg er virker arrogant (og du har vist generelt problemer med folk der virker sådan hva?)
Ja, jeg har det meget svært med folk der er arrogante og mener deres holdning er den eneste rigtige, så længe der ikke er fakta til at understøtte deres påstande - specielt når der som i det her tilfælde er flere sider af sagen (hvad brugeren oplever og hvad der rent faktisk er sket)

Trentors (90) skrev:
men det er jo nødvendigt når folk svarer ens indlæg med "I DON'T FUCKING CARE". At du ikke dømmer dette som flamebait eller påpeger det sprogbrug viser bare at du er en kæmpe hykler når du tricker helt irrationelt af fordi jeg er "arrogant".
Ja han skrev det fordi han i tidligere indlæg påpegede at det ikke var det tekniske han kommenterede. I har højst sandsynligt bare snakket forbi hinanden.. Hvem der gjorde det først og hvornår gider jeg ikke diskutere..

Trentors (90) skrev:
Og nej HAN misforstod mig.
Det var han så ikke alene om...

Trentors (90) skrev:
Han misforstår mig fra første post. Det står sort på hvidt, men det ser du ikke fordi har så travlt med at hade min "arrogance".
Jeg ser det helt fint, men det ændrer ikke på min holdning om at dit svar var lige skarpt nok i kanten.

Trentors (90) skrev:
Tja din holdning til eksperter ligger fuldstændig op af deres holdning til eksperter.
Min holdning til eksperter er præcis den samme som til alle andre mennesker. Specielt fordi alle der har en mening og fortæller befolkningen om den, nærmest per refleks bliver kaldt eksperter efterhånden.

Trentors (90) skrev:
Og den sidste bemærkning understreger dette.
Læs det med et smil på læben - det var fordi du fremhævede AnandTech som værende det eneste rigtige svar ;)

Trentors (90) skrev:
Hader du AnandTech fordi de ved hvad de snakker om? Læser DU overhovedet deres artikler?
Nej, jeg hader ikke AnandTech, det ved jeg ikke hvor du har fra. Og ja, jeg læser deres artikler en gang imellem når jeg har tid.

Trentors (90) skrev:
Lad mig koge det ned: Erfaring = godt. Fornuft = bedre. Fornuft + erfaring = bedst.
Helt enig ;)
Gravatar #92 - zin
15. maj 2009 11:16
Man kunne forestille sig at MS har tænkt sig at lave en interessant model ud af Windows, som jeg tror jeg har gennemskuet.
Idéen er at få brugere til at være "vant" til et nyt udseende og OS. Folk er bange for forandring, så derfor må vi have et OS der er totalt anderledes og byder på alt det nye - det som Win2000 og Vista kom med. Det kalder vi "TechRelease", fordi det er her teknologien ændres og platformen for det næste release kommer.
Derefter kommer vi med et nyt, "PR-Release", hvor vi fikser de problemer der var i det tidligere OS - så folk ikke behøver vente til SP1 - dette bliver så Windows 7 og Windows XP.
Så dropper vi supporten til det defakto OS (p.t. XP), lidt efter det nye PR-Release kommer - så kan folk ikke klandre os for at afslutte support for hurtigt, og vi genvinder ansigt igennem PR-releaset.
Dermed er min forudsigelse; Næste Windows (Lad os kalde den Windows Marvelous for sjov skyld) bliver det nye TECH-OS, hvor alt bliver anderledes, måske et casesensitivt filsystem, med ny struktur? Eller hvad med, at man lavede bedre software distribution og laver denne åben som den er til *nix platforme?
Whatever. Men mange nye ting - derefter udkommer det næste PR-OS (Windows Fanciful) i 2016 (3 år til Marvelous, 3 år mere til Fanciful), og supporten til 7 ender i 2017 (Q2).

Køber i den? ;)
Gravatar #93 - praktikant muffe AKA pewbe
17. maj 2009 20:58
Jeg gør, hvis det næste Windows faktisk hedder Marvelous ;P
Gravatar #94 - Clauzii
18. maj 2009 05:21
Man må også huske at Vista allerede var forsinket da det udkom. Microsoft skulle undgå evt. store aktiefald (pga. et manglende produkt) og skar samtidigt en del af de mere hypede funktioner væk, for at få det ud af døren.

Ikke en køn start for et nyudviklet OS. Måske har det også 'hjulpet' på Vistas startproblemer at XP egentlig er et godt system til det meste, og mange derfor udsatte/har udsat OS-skift, og dermed, i mange tilfælde, også hardware opgraderinger.

Alt imens Vista har været på markedet, har Microsoft så haft tid til at finpudse de dele af systemet der var knap så heldigt lavet, og vælger (set i bakspejlet) at redesigne brugerfladen nok til at man kan sige 'Windows 7' istedet for 'Windows Vista', og dermed slippe af med et (til en hvis grænse velbegrundet) dårligt ry som Microsofts næstdårligste OS.

Lad os håbe Windows 7 bliver mere helstøbt, selvom det 'i virkeligheden' mere korrekt nok er et 'Vista 2'.
Gravatar #95 - zin
18. maj 2009 19:57
#94: Ja, mange siger jo at Vista er enormt dårligt. Jeg kan stadig ikke følge dem - min version af Vista Business (fra MSDNAA) kører helt upåklageligt fint - selvom jeg savner mange af de små funktioner Win7 har, som jeg har vendet mig til i den uge jeg fik lov til at køre Win7 (RC) på arbejdspladsen.
Gravatar #96 - Norrah
18. maj 2009 20:40
#95 Vista er en brugermæssig katastrofe. Det handler for mit vedkommende ikke om stabilitet, men at brugerfladen er tåbelig.

Win 7 er reelt set kun en sp, til vista. Men brugerfladen er drastisk forandret, og det ændre for mit vedkommende på hele sagen!
Gravatar #97 - Simm
18. maj 2009 21:16
Min anke mht. Vista var helt sikkert hastigheden. Jeg kunne sidde og arbejde på min stationære computer en hel dag, men så pludselig kunne Vista gå amok og hamre afsted på harddisken så mit system var ubrugeligt i 10-15 minutter (Indexing?) fordi det trak så mange ressourcer så man bare kunne se til, mens den gjorde hvad-det-nu-var-den-lavede færdig.

Det har jeg endnu ikke oplevet med Win7RC - jeg har endda været så vovet at kyle det på en gammel Celeron M 1.4 GHz laptop med 1 GB Ram og det kører bare derudaf (m/Aero Basic).. Okay jeg kan bestemt da godt mærke det trækker flere ressourcer end WinXP som maskinen var født med, men det er bestemt brugbart.
Gravatar #98 - Systran
18. maj 2009 21:39
Installerer Win7 ved lejlighed.
Gravatar #99 - Norrah
18. maj 2009 21:47
#97 den har jeg også været træt af, men det var mest støjen fra harddisken.
Gravatar #100 - Clauzii
18. maj 2009 22:57
#95:
ZiN (95) skrev:
..selvom jeg savner mange af de små funktioner Win7 har..

Men som med XP, er der vel altid en lille gadget der kan gøre det samme i mange tilfælde? Ja, jeg 'sidder' på XPsp3, men som jeg har skrevet i tråden om antal BSODs, har jeg kun haft dem, da jeg fik nyt grafikkort. Jeg skev 1½-2 år, men det er nok nærmere 3. Klippestabilt :D

Og rent tidsmæssigt har jeg valgt at springe Vista over. Jeg gider simpelthen ikke at skulle hele opsætningen igennem igen med drivere, programmer, codecs osv. Ikke fordi jeg er doven, men mit XP kører bare. Og hvorfor ændre på det hvis det kører med en 'oppetid' på >99,97%...

Men jeg ser absolut frem til W7, der nok nærmere er hvad Vista skulle have været fra starten. Inklusive en mere strømlinet brugerflade. Og nærmere det tidspunkt hvor et nyt OS måske ville være relevant for mig.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login