mboost-dp1

Skifter du til Windows 7?

Gå til bund
Gravatar #1 - Tumleren
5. maj 2009 12:42
Skifter nok med det samme det kommer ud - Bedre end XP og bedre end Vista, hands down
Gravatar #2 - lbantonsen
5. maj 2009 12:44
Skifter med det samme, og hvis det viser sig at være noget skamel, så skifter jeg lige så hurtig tilbage til XP.
Gravatar #3 - ajust
5. maj 2009 12:45
Skifter nok til Windows 7, når jeg køber næste computer. Skifter som regel kun OS ved nye computere. Derfor kører jeg også XP på min stationære og Vista på laptoppen.
Gravatar #4 - mooboo
5. maj 2009 12:49
"Ja, efter første SP"

Har jeg gjort ved alle OS'er, så hvorfor skulle jeg ændre den tradition.
Gravatar #5 - fastwrite1
5. maj 2009 12:49
Har Vista Ultimate x64 nu.. købt i dyre domme, så hvis jeg kan købe en W7 licens til en billigere penge, er jeg med...
Gravatar #6 - Gjoedvad
5. maj 2009 12:53
Savnede muligheden "Bruger det allerede og har gjort siden beta release"

Bedre end XP - Ikke performance mæssigt (på mit system), men GUI'en og de mange lækre funktionaliteter, gør at det for mig, er bedre end XP.

Bedre end Vista - Don't know, don't care.. Hoppede let og elefant hen over det.
Gravatar #7 - XorpiZ
5. maj 2009 12:55
Regner bestemt med at skifte. Skal hjem og have hentet RC'en, og hvis det kører, så går jeg formentlig ikke tilbage til XP.
Gravatar #8 - Magten
5. maj 2009 12:58
Stemte "Skifter med det samme" - kører RC nu, og skal helt klart køre den færdige også =)
Gravatar #9 - Xaxian
5. maj 2009 13:16
Tror jeg bare holder mig til OS X :)
Gravatar #10 - jfs
5. maj 2009 13:17
Nu er jeg lige ved at installere RC på en laptop... godt nok kan jeg ikke huske hvor meget RAM den har, forhåbentlig nok :)

Jeg planlægger at gøre som jeg gjorde med Vista, spare op til en hardwareopgradering og så skifte OS i samme omgang.
Gravatar #11 - siliankaas
5. maj 2009 13:27
Ville ønske jeg kunne stemme "Lige med det samme" for jeg har indtil nu kun gode ting at sige om Windows 7 (beta)

Dog blir prisen stadigvæk en afgørende faktor - for hvis prisen er, i mine øjne urimelig, skifter jeg altså ikke 2 originale Vista og 1 original XP licens ud..

Men håber da de lave rnoget i retningen af en HomeLicens hvor man for f.eks 3 - 4K kunne købe en licens der kunne installeres på min 3 - 4 maskiner i hjemmet.
Gravatar #12 - conFen
5. maj 2009 13:29
Lige med det samme.

Har fået hentet RC'en idag mens jeg har været på arbejde, så så snart jeg kommer hjem, skal maskinen opgraderes.

Så må man bare håbe på at det spiller, da PC'en gerne skulle stå klar kl 19.30 i aften :)
Gravatar #13 - zin
5. maj 2009 13:51
#11: Der bliver en Win7 "Home"-edition. Den hedder hvis nok Business eller Home. Basic er ikke at anbefale. :-)
Gravatar #14 - iMan
5. maj 2009 13:53
Måtte svare OSX.. Venter til at Snow Leopard kommer og så bliver min iMac opgraderet med det, og Win7 i Bootcamp. Men har allerede Win7 RC på min eee og det kører jo som en drøm på den lille sag:)
Gravatar #15 - j_jorgensen
5. maj 2009 14:25
Jeg har ligeledes kørt Windows 7 siden første beta...og selvom jeg i en periode havde dualboot med min Vista, så har jeg primært brugt Windows 7...all the time! it rocks :-) Og RC'en er supercool. Kan også varmt anbefale den.
Gravatar #16 - vandfarve
5. maj 2009 14:30
Jeg har en stationær med XP og en bærbar med Vista, så i denne omgang kan min stationære måske godt trænge til en opgradering (og en formatering!).

Så jep, Win7 lyder rigtig fornuftig og lovende, så jeg venter med spænding på release!
Gravatar #17 - gensplejs
5. maj 2009 14:39
va med "Ja har skiftet for længst."
Gravatar #18 - one
5. maj 2009 14:42
Skifter nok, når jeg skal have ny bærbar. Venter dog til at jeg køber den, så jeg får en OEM version.
Gravatar #19 - Dreadnought
5. maj 2009 14:53
Hvor er: "Nej, bliver ved 2000" ?
Gravatar #20 - Niversen
5. maj 2009 15:01
bliver ved linux...
men er self åben over for win7 hvis den følger med en pc engang...
lige i pt kører jeg xp da det kræves af skolen... overrasket over så bøvlet og firkantet et os kan være...
så jeg vælger pingvinen
Gravatar #21 - Niklas H
5. maj 2009 15:09
Mine Windows-installationer bliver skiftet med det samme. Kører allerede betaen på den bærbare, og det kører upåklageligt.
Gravatar #22 - baloo
5. maj 2009 15:10
Nedgradere sq ikke fra GNU til Windows :P
Ej, så Beta'en, men var på ingen måde imponeret, så den vogn tror jeg ikke, jeg hopper på, andet end i det omfang det bliver krævet pga. arbejde...
Gravatar #23 - kapper_14
5. maj 2009 15:18
"Ja, med det samme"
Er ved at hente det og regner med at have det kørende i aften ved 21 tiden på min store maskine :D

Holder stadig fast i Ubuntu på min bærbar!
Gravatar #24 - squad2nd
5. maj 2009 15:23
Valgte: "Ja, efter første SP"
Jeg foretrækker de fleste børnesygdomme er væk før der bliver installeret noget.

Forresten, jeg er lidt skuffet over nogen af jer herinde... er der virkelig nogen der kører med Windows 7 RC som main? Er der overhovedet nogen firewall og andre sikkerheds-tools der er ordenligt testet i Windows 7?

Jeg turde ikke køre Windows 7 RC i andet end en vm hvis jeg skulle teste det.

Men jeg er også meget paranoid.

(Fuck, nu kommer de efter mig! Igen!!)

Gravatar #25 - Blackwater
5. maj 2009 15:51
Jeg skifter personligt efter første service pack. Jeg synes at vista var noget C*** indtil service pack 1, dog blev det mit favourit OS efter service pack 1. (Angående stabilitet og performance).

Jeg regner med at lige give RC versionen en test på en gammel stationær, og se om det er noget for mig at skifte med det samme.
Gravatar #26 - spangsberg
5. maj 2009 16:02
Skifter ved næste HW indkøb/udskiftning/opgradering. Kører XP på min main i dag.

Smed RC'en på en gammel stationær i formiddag, og det ser sgu lovende ud.
Gravatar #27 - angelenglen
5. maj 2009 16:14
Der mangler en "Jeg er allerede skiftet" mulighed :-)
Gravatar #28 - BluepaiN
5. maj 2009 16:46
Hvor er "måske/har ikke bestemt mig endnu"-muligheden?

Overvejer hvertfald at skifte, hvis det er så hurtigt som folk siger. Dog ser jeg ingen grund til det, før jeg engang tager mig sammen til at købe en ny computer.
Gravatar #29 - Jakob Jakobsen
5. maj 2009 17:27
Mangler også muligheden for "er allerede skiftet"
Har kørt med Betaen siden den blev offentliggjort, og den har kørt ekstremt stabilt og hurtigt!
Gravatar #30 - mark.
5. maj 2009 17:33
Hvem fanden har dog tænkt sig at beholde Vista... :S
Gravatar #31 - Zombie Steve Jobs
5. maj 2009 18:14
Bruger kun OS X, men alle jeg kender der bruger Vista eller XP opfordrer jeg på det stærkeste til at skifte til 7 når tiden er.
Hvis jeg brugte Windows ville jeg allerede køre den.
Gravatar #32 - zin
5. maj 2009 19:10
#24: Ja, der er baade firewall, ntbackup, og mange andre "tools" i Windows 7 RC (antager jeg - har betaen paa en VM) - ogsaa i betaen.
Proev dog at bruge lidt nmap, og se hvor meget den ligner en opdateret WinXP :-)
Gravatar #33 - Simm
5. maj 2009 19:34
Jeg skifter nok med det samme på begge mine maskiner. Windows 7 Beta'en kører temmelig godt på mit gamle vrag af en bærbar, så selvfølgelig skal jeg have 7'eren.

Det ville være et fint træk hvis så Microsoft ydede købsrabat på Windows 7 til folk med en Vista-licens...
Gravatar #34 - Orange
6. maj 2009 06:29
Er lige blevet nybagt Linux bruger, og efter bare 2 dage med Ubuntu må jeg sige, at Win7 virkelig skal flashe noget lir, for at få mig til at overveje Windows igen.
Gravatar #35 - froggiestone
6. maj 2009 06:51
Hvad med en "jeg har allerede skiftet" ? skiftede i december efter at havde kørt det et par dage var jeg overbevist =) selv på min craptop (1,7 ghz 1GB ram) kører det rimelig godt. Glæder mig til at se letvægts modellen der komme rtil bærbare.
Gravatar #36 - kasperow
6. maj 2009 06:52
Jeg er stadig ikke overbevist om, at Windows 7 er bedre, så jeg holder mig til XP. Ihvertfald indtil jeg selv har set den som andet end screenshots
Gravatar #37 - froggiestone
6. maj 2009 06:54
#36 det ER bedre, MEGET bedre.. Havde jeg stadig xp var jeg nok den første der var hoppet på vognen i beta'en :)
Gravatar #38 - MiniatureZeus
6. maj 2009 07:21
Dreadnought (19) skrev:
Hvor er: "Nej, bliver ved 2000" ?

Det samme kan siges om "Wndows Me"... Det havde bare sådan nogle total seje skins til Windows Media Player..
Gravatar #39 - zin
6. maj 2009 08:40
#38: Så skal vi da også have en "bliver ved NT4" for de der seje pauseskærme... :D
Gravatar #40 - Viggo
6. maj 2009 10:15
adddd... OS X OG LINUX... PUHAAAA.. de er da klamme :D
Gravatar #41 - starz#1
6. maj 2009 10:48
øhh... ja og nej?
bruger OS X, Linux, FreeBSD, XP & Vista.
hvordan skal jeg så stemme?

men XP røg igår til fordel for w7, stadig i dualboot m. Linux.
FreeBSD bliver på serveren, Vista bliver på arbejdsmaskinen, OS X bliver på MAC'en, Linux bliver på netbooken, ect...
Gravatar #42 - KomIgen
6. maj 2009 10:59
starz#1 (41) skrev:
men XP røg igår til fordel for w7, stadig i dualboot m. Linux.
FreeBSD bliver på serveren, Vista bliver på arbejdsmaskinen, OS X bliver på MAC'en, Linux bliver på netbooken, ect...

Forskellige OSer til forskellige formål... Se dét giver mening.
Gravatar #43 - Magten
6. maj 2009 11:01
starz#1 (41) skrev:
øhh... ja og nej?
bruger OS X, Linux, FreeBSD, XP & Vista.
hvordan skal jeg så stemme?
Øh, hvad har dine nuværende OS'er med det at gøre?
Gravatar #44 - Trolle
6. maj 2009 11:03
Da jeg fik ny spand lavede jeg nogle tests. Og faktisk kunne jeg ingen forbedringer se mellem Vista Ultimate og 7Beta. Der var da 50mb forskel i ram forbrug. Der var masser af programmer der ikke virkede optimalt på 7 (skype bla)
Bundkort drivere til 7 var ikke eksisterende.
Og faktisk vandt vista i flere GFX tests, godt nok kun med et par frames men den var hurtigere.
Den største fornyelse ved 7 som jeg kunne mærke med det samme var at når man trykker luk, så lukker den, ikke vistas elendige dvale..

Det skal selvfølgelig prøves igen når det er ude i fuld version, men jeg hopper sgu ikke på RC vognen. :P
Gravatar #45 - -N-
6. maj 2009 11:05
#44 Shyyyy... Du må ikke sige noget positivt om vista :-D

Jeg er med på vognen med det sammen, håber at man kan få en upgrade lincens.
Gravatar #46 - Trolle
6. maj 2009 11:17
#45 hehe I know.. Den er helt gal.. :D
Gravatar #47 - Mirk
6. maj 2009 12:10
Med det samme. Altså når den endelige version kommer. har kun brugt beta ind i mellem, og lige hentet RC..
Bliver dejligt. Windows XP er begyndt at blive lidt ligesom et par sure gamle underbukser med fart striber, selvom det virker fint.. sprang over vista.
Gravatar #48 - DCNR
6. maj 2009 12:15

Hvis du mener dvale knappen i start menuen, ændrer du den til shutdown ved at gå ind i strømstyring > skift indstillinger for model > skift avancerede strømstyringsmodeller > tænd/sluk-knap og låg > tænd/sluk-knap i menuen start og ændre til sluk...
En af de første ting jeg ændrer i en ny Vista install =)

On-Topic

Stemte "venter til første SP"... Selvom de siger 90 % af alle drivere nok skal virke, skal der nok være en eller anden form for funktion, som ikke virker efter hensigten... Så vil lige ha det rettet først =)
Gravatar #49 - Niklas H
6. maj 2009 12:30
Trolle (44) skrev:
Der var da 50mb forskel i ram forbrug.

Jeg har 200 MiB i forskel

Trolle (44) skrev:
(skype bla)
Bundkort drivere til 7 var ikke eksisterende.

Jeg har haft meget held ved at installere visse programmer og drivere i Vista-kompatibel tilstand.

------------------

(Glemte lige at skrive at jeg faktisk ikke har prøvet RC'en, så ved ikke om hvordan den er. Mine "resultater er fra beta'en build 7000)
Gravatar #50 - nissen
6. maj 2009 13:57
Har kørt med Win7 RC siden igår og jeg vil da sige jeg har fortrudt at jeg havde så travlt. Havde ingen problemer med installationen eller drivere(og har ellers noget lidt specielt HW hvor vista voldte problemer). Faktisk virkede alt perfekt der har ikke være et program eller spil jeg ikke har kunne køre og en hurtigt test at crysis synes at falde i win7's fordel. MEEEN jeg har ikke kunne bruge IE i win7 - jeg hentede messenger og efter det så går IE ned konstant. Men på trods af at jeg ikke kan bruge browseren har jeg ikke oplevet nogle problemer overhoved - bare surt at man bruger IE så meget i løbet af en dag :(

Ohh glemte lige: Kan vildt godt lide det - mange smarte feature og sådan - og så er det flot. Skal bestemt have det når der ikke er problemer med IE mere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login