mboost-dp1

Hvilket lydformat bruger du?

Gå til bund
Gravatar #51 - gnаrfsan
6. aug. 2009 21:04
iTunes filer, så mp4 vel. Det er ikke noget, jeg går op i. Sikkert som den typiske iTunes bruger.
Gravatar #52 - Oinkstah
6. aug. 2009 22:00
Syntes det er ret underligt AAC ikke er med. Det gør da den pole temmelig upræcis vil jeg mene, da man skære en stor del af "kagen" væk fra undersøgelsen.

Det er jo det samme som at spørge, hvilken bil køre du? og så undlade VW i undersøgelsen.

Seriøst dårligt..
Gravatar #53 - kjoller
6. aug. 2009 22:23
#50 Ja, og firkanter dufter bedre end småkager.

'Lossless' om at man ikke mister kvalitet i forhold til det oprindelige format (såfremt det oprindelige format er digitalt).

Hvis du snakker CD vs. Vinyl, så er det en diskussion som aldrig bliver færdig. Jeg ved ikke hvad 'opløsningen' på en vinylplade er, men jeg forestiller mig i virkeligheden at den indeholder mere information end 16 bit, 44.100 kHz.

Men udover at jeg savner lyden når pickup'en løftes når siden er slut, så foretrækker jeg CD'er fordi de er nemmere at have med at gøre, især hvis man vil overføre musikken til sin MP3-afspiller.
Gravatar #54 - izym
6. aug. 2009 22:41

Hey hey, jeg skrev bedre kvalitet. Jeg foretrækker selv vinyl til DJ'ing. Men hvis det oprindelige format er digitalt er lossless bedre kvalitet.
Gravatar #55 - nielsbuus
6. aug. 2009 23:01
Filerne bliver jo mixet digitalt i dag....... det er naivt at tro at de bliver forbedrede ved at man spiller dem over på en analog vinyl-plade.

Hvis man vil have den udgave som lyder mest som det der blev optaget i studiet, så skal man købe cd'en.

Eller iTunes Plus-versionen ;)
Gravatar #56 - qed
7. aug. 2009 02:02
Jeg encoder altid mine CD'er til FLAC. Jeg har ikke pladsmangel, så det er ikke et argument for at encode til MP3 eller lignende.
Og når først man har sangene i lossless, kan man jo efterfølgende gøre, hvad man vil med dem..
Gravatar #57 - terracide
7. aug. 2009 05:41
Nevermind (49) skrev:
Lyd skal komme fra vinyl!

Terracide>>
Al den snak om watt kan du kaste i havet.
Et godt eksempel er Rega - Britisk håndbygget HiFi -, her finder du højtalere på ca 60 watt, der kan spille div. "mange watts" anlæg langt ind i næste uge. Så dine 2500 watt i bilen er langt fra et tegn på et godt anlæg, men mere et tegn på god markedsføring...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gramophone_record#Fre...

Vinyl er overrated...

Desuden var det ikke xsound jeg brugte:
3x10" HZ, 1x18" Fanatic, 2x3way Alpine, 4xmellem Alpine og 4xtreble Alpine koblet til nogle Phoenix Gold tripple darlington amps..
Gravatar #58 - simonduun
7. aug. 2009 06:37
.m4a og .aiff
Gravatar #59 - OmniGnu
7. aug. 2009 07:43
Jeg ridser det sq selv ned på magnet eller valse !

kan godt være guitaren lyder som en harle krishna munk med maveondt, men som man siger: selvgjort er velgjort ! :D
Gravatar #60 - knasknaz
7. aug. 2009 09:10
Hvorfor kan jeg kun vælge et af dem? Jeg er lydtekniker, og bruger derfor mange af dem. Dog mest wav, aiff, mp3 og flac.
Gravatar #61 - method
7. aug. 2009 17:26
FLAC, hvis der er muligt.
Ellers MP3 CBR 320kbps, ellers lavere. :(
Gravatar #62 - mee
8. aug. 2009 10:47
terracide (46) skrev:
#41:
Jeg har kun en 210 Watt sub og 7 x 70Watt satelitter(20-40.000KHz) så jeg spiller ikke så højt som jeg gerne ville...men glem ikke at et stort lydsytem betyder bedre klang/dynamik selv når du spiller lavt...derjeg jeg altid har over 2500watt i min bil(når jeg har en)...kan ikke klare "dåselyd"...

Terra - /que "Boom boom pow" og 70% vol :D

Jeg overvejede at svine dig til Terra, men måske skulle jeg bruge dig som reference på nogle mennesker kan høre bedre end andre, siden du ikke er tilfreds med traditionelt udstyr der kan nå 25.000 Hz, men køber enheder der kan klare 40.000.000 Hz.
Hvem laver egentlig lydudstyr der kan klare så høje frekvenser?

Det ser ud til at der er folk som kan blive irriteret over jeg styrer motorer med en PWM frekvens omkring 20.000 Hz, som normalt betragtes over den menneskelige hørelses frekvensspektrum, børn undtaget..

P.S. de 2 Ohms højtalere som folk installerer i biler, og bil forstærkere er rated efter, giver en horribel lyd. Bil kabiner er desuden næsten håbløse til god lydgengivelse, det opdagede B&O da de skulle levere lyd til Audi. Derfor er der ingen grund til at referere til bil anlæg, specielt hjemmelavede, når folk snakker om hvad der giver god lydkvalitet.

EDIT:
Bruger selv en blanding af MP3 og OGG vorbis, da jeg ikke gider spilde plads på FLAC når jeg har originalen på en skive, og min lejlighed er så lille at jeg godt kan klare at gå et par skridt efter originalen.
Gravatar #63 - terracide
8. aug. 2009 11:47
#62:
Det handler ikke om jeg kan høre 40.000KHz, men om at alle de frekvenser jeg KAN høre afspilles UDEN forvrægning.
En treble enhed der kan ramme 20.000Hkz forvrænger en hulans masse mere ved 20.000KHz end en treble der kan ramme 40.000Khz...

Terra - Føl dig fri til at udstille dig selv igen...pauseklovne er sjove.
Gravatar #64 - Riotfellow
8. aug. 2009 13:30
Bruger LAME MP3 på dertil indrettede afspiller.
Ogg Vorbis på musik til PC (Open Source FTW!)
Gravatar #65 - gensplejs
8. aug. 2009 16:08
MadiZone (29) skrev:
Og hvad sker der for alle de obskure lossless formater? Kunne man ikke slå dem sammen til:
- Apple Lossless
- FLAC
- Andet lossless format

Og hvorfor skal Apple losless og flac nævnes seperat når windows media losless ikke nævnes?
Gravatar #66 - mee
8. aug. 2009 16:08

Jeg kan se min vits med at du skriver enhederne kan nå flere millioner hertz forbliver overset :-(

25 kHz er godt over hvad det menneskelige øre kan høre, så det er vel brgrænset hvor meget du får ud af at enheden kan klare endnu højere frekvenser.

Jeg ville fortrække at fabrikanten fokuserer på velbalancerede enheder og et godt kabinet i stedet for at jage frekvenser jeg ikke kan høre, men ok jeg køber så heller ikke 40.000.000 Hz højttalere.
Gravatar #67 - Oinkstah
8. aug. 2009 21:58
terracide (63) skrev:

Det handler ikke om jeg kan høre 40.000KHz, men om at alle de frekvenser jeg KAN høre afspilles UDEN forvrægning.
En treble enhed der kan ramme 20.000Hkz forvrænger en hulans masse mere ved 20.000KHz end en treble der kan ramme 40.000Khz.

Navn og model? Tak!..

Terra - Liar liar pants on fire..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login