mboost-dp1
Hvilket lagermedie bruger du til backup?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg bruger vel primært harddisk i det mit SAN er mit primære backup-mål. Dog tager mit SAN og sender alt data ud til KeepIt.
Internt på min bærbare har jeg 2 SSD'er hvor den ene holder replikeret data i tilfælde af at min primære SSD dør eller jeg laver et kæmpe fuckup. :)
Internt på min bærbare har jeg 2 SSD'er hvor den ene holder replikeret data i tilfælde af at min primære SSD dør eller jeg laver et kæmpe fuckup. :)
Hvor er muligheden for 'Disketter'? Jeg tager stadig backup med MSBackup på 1.44MB disketter, det tager godt nok lidt tid før alle 8TB på min NAS er sikrede. Det er self. fis, tror ikke jeg har plads til de 6 mio. disketter i lejligheden. :-)
Backup over nettet er ikke realistisk for mig da jeg kun har 1Mbps upload pga. ADSL, så jeg har et spejl af min NAS på harddiskene i den stationære. Det burde også være rimeligt sikkert, bortset fra indbrud og brand..
Backup over nettet er ikke realistisk for mig da jeg kun har 1Mbps upload pga. ADSL, så jeg har et spejl af min NAS på harddiskene i den stationære. Det burde også være rimeligt sikkert, bortset fra indbrud og brand..
Jeg er overrasket over hvor få, der benytter CD, DVD og blueray til backup. Er der virkeligt ikke engang 1% som bruger dem? Eller er der ingen som ved hvad en optisk disk er?
Ja. Hvis du laver backupkopi over nettet og hverken ved den præcise geografiske lokalitet af dine data eller hvilken type medie de ligger på, så må de siges at ligge i skyen. Jeg gætter på at Dropbox bruger en kombination af SSD, harddisk og bånd i deres datacentre, men jeg ved det ikke med sikkerhed.zymes (1) skrev:Betyder "Sky" Dropbox osv.?
Hvor stor er kapaciteten på sådan en 14 år gammel båndstation. Mon ikke den er blevet overhalet af DVD.Mr.Smiley (4) skrev:Jeg bruger Dropbox, samt en gammel båndstation (til de større ting) jeg fik smidt i nakken af min onkel for ~14 år siden eller sådan noget :)
Den fungerer ganske fint endnu :)
Ja, den burde vist have været med. Jeg tror ikke der er ret mange, der stadigvæk bruger disketter til backup. Men man kan aldrig vide. Jeg har én gang mødt en person, som bogstaveligt talt brugte papir som eneste backupmedie. Han mente at hvis han fik brug for det, så kunne han bare scanne alle sine printede word dokumenter.demolition (5) skrev:Hvor er muligheden for 'Disketter'?
Inkrementel backup og sneakernet kan løse den opgave.demolition (5) skrev:Backup over nettet er ikke realistisk for mig da jeg kun har 1Mbps upload
kasperd (6) skrev:Jeg gætter på at Dropbox bruger en kombination af SSD, harddisk og bånd i deres datacentre, men jeg ved det ikke med sikkerhed.
Dropbox bruger Amazon S3.
zymes (9) skrev:Jojo, bare skrifttype meget lille også print 30 tons papir med 100011101100101. Det tager bare lang tid når man skal indtaste det hele for at genskabe.. :D
Hvis man bruger BASE256 eller mere, fylder filer ikke alverden når de printes ud som tekst.
Bruger en kombination af to harddiske og sky. En harddisk til Timemachine, en anden harddisk som jeg manuelt backup på. Primært download stuff og tunge ting på den.
Derudover bruger jeg en kombination af hele tre skytjenester. Dropbox til projekter, da jeg på DB har 25 gb. Google Drive til Photos mm. Personlig stuff, og den dur. Og iCloud til at backe mine Apple enheder op.
Alt samme pure gratis
Derudover bruger jeg en kombination af hele tre skytjenester. Dropbox til projekter, da jeg på DB har 25 gb. Google Drive til Photos mm. Personlig stuff, og den dur. Og iCloud til at backe mine Apple enheder op.
Alt samme pure gratis
jeg bruger en kombination af Crashplan+ til deres sky samt eget NAS.
De helt uundværlige filer bliver der lavet dobbelt backup på (to forskellige backup formater på NAS og to backup leverandører i skyen)
Jeg har 60/60 mbit/s så er vældig tilfreds med med online backup muligheder.
De helt uundværlige filer bliver der lavet dobbelt backup på (to forskellige backup formater på NAS og to backup leverandører i skyen)
Jeg har 60/60 mbit/s så er vældig tilfreds med med online backup muligheder.
kasperd (6) skrev:Jeg er overrasket over hvor få, der benytter CD, DVD og blueray til backup. Er der virkeligt ikke engang 1% som bruger dem? Eller er der ingen som ved hvad en optisk disk er?
Vi lever i 2013... hvorfor i alverden skulle man dog lægge sine data på bøvlede optiske skiver med lav kapacitet?
Det er langt dyrere, meget langsommere, og meget mindre sikkert end harddiske.
Hvis ikke det var fordi Windows kom på en DVD så havde jeg nok ikke engang et DVD-drev i min maskine længere. Jeg kan huske at sidste gang jeg brugte det var da jeg opdaterede min installations-USB-stick til Win7SP1.
Ud over det har det ALDRIG kørt. Bare siddet i kabinettet og spildt plads og standby-strøm :-/
Langt de fleste jeg kender ejer en transportabel harddisk og laver backup på den. De eneste jeg kender som laver backup til optiske drev er nogle gamle nisser som lige er kommet med på noderne med "det der med at brænde en CD". Og de læser ikke newz og stemmer derfor heller ikke i denne poll :-D
#19
Better safe than sorry ;)
Bruger selv HDD til manuel filbackup, og SkyDrive til billeder/dokumenter fra mine windows-dimser
Better safe than sorry ;)
Bruger selv HDD til manuel filbackup, og SkyDrive til billeder/dokumenter fra mine windows-dimser
Bruger CDere/DVD-RWs til mine data. OSdiske (3) er Ghostet over på 2 diske (to, hvis nu den ene ryger).
Ville ønske at man lavede nogle USB-sticks på 1-2 TB UDEN at de var synderligt hurtige, for derved at holde prisen nede, men det er nok ønsketænkning, nu hvor hele verden skal bruge skyen.
Men problemet med skyen, synes jeg, er at man IKKE er garanteret mod nedbrud, tab af data osv. medmindre man betaler en halv bondegård for servicen. Desuden kræver skyen en rimelig god forbindelse til nettet, hvis det ikke skal føles langsomt ift. andre backup-løsninger.
Ville ønske at man lavede nogle USB-sticks på 1-2 TB UDEN at de var synderligt hurtige, for derved at holde prisen nede, men det er nok ønsketænkning, nu hvor hele verden skal bruge skyen.
Men problemet med skyen, synes jeg, er at man IKKE er garanteret mod nedbrud, tab af data osv. medmindre man betaler en halv bondegård for servicen. Desuden kræver skyen en rimelig god forbindelse til nettet, hvis det ikke skal føles langsomt ift. andre backup-løsninger.
Jeg kender stadigvæk ikke den fysiske placering eller det fysiske medie. Desuden kunne dropbox vælge at flytte til en anden udbyder. For mig understreger det blot, at det opfylder min definition af, hvad en cloud service er.freesoft (7) skrev:Dropbox bruger Amazon S3.
Man kan lægge backup hos to uafhængige udbydere og periodisk tage stikprøver for at se at data stadigvæk er der.Clauzii (23) skrev:Men problemet med skyen, synes jeg, er at man IKKE er garanteret mod nedbrud, tab af data osv. medmindre man betaler en halv bondegård for servicen.
HDD på NAS.
Alle småting som dokumenter og sådan er på hhv drive og dropbox, online backup af andet har jeg ikke tålmodighed til, selvom jeg nok burde.
Alle småting som dokumenter og sådan er på hhv drive og dropbox, online backup af andet har jeg ikke tålmodighed til, selvom jeg nok burde.
Købt 100gb subscription ved SkyDrive til backup af billeder fra mine mange rejser.
(Halv pris i forhold til Dropbox)
(Halv pris i forhold til Dropbox)
... der tror Google's currency converter er på steroider lige nu: http://imgur.com/AmSDYJi
backup? hvad er det for noget? hvis lortet går ned så må man jo bare starte forfra....sårdan er det.
Jeg svarede egentlig 'Jeg tager ikke backup', da praktisk talt alt min data ligger på min lokale NAS, der kører med RAID 5.
Men efter at have læst kommentarerne igennem, så blev jeg mindet om, at jeg rent faktisk har en del dokumenter liggende på Google Drive, samt alle mine billeder fra min telefon automatisk bliver synkroniseret både med Google+ og Google Drive.
Så noget data tager jeg rent faktisk backup af i skyen, dog kører det helt automatisk, hvilket nok er hvorfor jeg ikke tænkte over det til at starte med.
Men efter at have læst kommentarerne igennem, så blev jeg mindet om, at jeg rent faktisk har en del dokumenter liggende på Google Drive, samt alle mine billeder fra min telefon automatisk bliver synkroniseret både med Google+ og Google Drive.
Så noget data tager jeg rent faktisk backup af i skyen, dog kører det helt automatisk, hvilket nok er hvorfor jeg ikke tænkte over det til at starte med.
Skyen - uden tvivl! Med en hurtig fiberforbindelse er det virkelig lækkert at have noget 'skyplads'. Personligt bruger jeg Onlime, hvilket jeg er meget glad for - jeg har en håndfuld TB's liggende der med alle mine fotos og indspilninger. Jeg har forsøgt mig med Dropbox, men deres hastighed er for langsom og prisen for høj, så det har jeg droppet.
Hvordan laver I backup af jeres musik (især af det der er købt digitalt)? Jeg har overvejet at lægge det i Dropbox (jeg har 45 GB musik og ca 75 GB plads fri i Dropbox), men jeg ved ikke helt om der er en bedre løsning. Det er lidt meget plads at bruge.
På den anden side kan jeg vel lige så godt udnytte at jeg har det...
På den anden side kan jeg vel lige så godt udnytte at jeg har det...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.