mboost-dp1
Hvilken type internet har du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Vores fiber kommer in i det ene hjørne af huset, og jeg har ikke magtet at få trukket kabler til et mere centralt sted endnu.
Desuden får alle Apple produkter på magisk vis højeste prioriet på netværket når de dukker op. Det resulterer som regel i at alt andet udstyr bliver disconnected fra netværket når konen streamer et eller andet på sin Iphone eller Macbook.
Vores fiber kommer in i det ene hjørne af huset, og jeg har ikke magtet at få trukket kabler til et mere centralt sted endnu.
Desuden får alle Apple produkter på magisk vis højeste prioriet på netværket når de dukker op. Det resulterer som regel i at alt andet udstyr bliver disconnected fra netværket når konen streamer et eller andet på sin Iphone eller Macbook.
Qw_freak (5) skrev:#4
Gi' mig en hammer og et netværkskabel, så skal jeg nok ordne det for dig. ;)
IT-ekspert Yvossen (6) skrev:Qw_freak (5) skrev:Blah blah blah..
Gi' mig en hammer og et netværkskabel, så skal jeg nok ordne det for dig. ;)
Det er desværre det sidste problem som er det mest presserende, det andet kommer når jeg får købt en skunk-lem og sat den i.
Har desværre ikke fiber.
Energifyn er ikke nået alle steder rundt i Odense.
Det bedste jeg kan få er VDSL 26/5, medmindre jeg vil betale for at få lagt antenne forening/kabelTv ind, for omkring 3-4000 -.-
Energifyn er ikke nået alle steder rundt i Odense.
Det bedste jeg kan få er VDSL 26/5, medmindre jeg vil betale for at få lagt antenne forening/kabelTv ind, for omkring 3-4000 -.-
Stemte andet, da min net forbindelse bliver leveret via ethernet termineret i en dåse med RJ45 connector.
Principielt kan min udbyder levere 1 Gbps, men jeg har ikke kunne få overtalt resten af foreningen, at det ville være en god ide, bare at levere fuld port speed til alle - så spare udbyder lidt udgifter til administration, som burde gå nogenlunde lige op med den smule mer forbrug i den totale båndbredde dette vil betyde.
Udgiften til "internet" kunne tilføjes som en post i lejekontrakten, så det var en del af lejeboligen ligesom eksempelvis den fælles vandregning er det.
Principielt kan min udbyder levere 1 Gbps, men jeg har ikke kunne få overtalt resten af foreningen, at det ville være en god ide, bare at levere fuld port speed til alle - så spare udbyder lidt udgifter til administration, som burde gå nogenlunde lige op med den smule mer forbrug i den totale båndbredde dette vil betyde.
Udgiften til "internet" kunne tilføjes som en post i lejekontrakten, så det var en del af lejeboligen ligesom eksempelvis den fælles vandregning er det.
90/90 Fiber fra SE
http://www.speedtest.net/result/4251887640.png
Ved ikke lige hvad der går galt med ping - nok pga WiFi
PHP-Ekspert Thoroughbreed (28) skrev:90/90 Fiber fra SE
Har også SE med 90/90, men 3 FEB. fik jeg 300/300, ring til dem og høre om du ikke skal havde 300/300
stargate (29) skrev:Har også SE med 90/90, men 3 FEB. fik jeg 300/300, ring til dem og høre om du ikke skal havde 300/300
Havde 40/40 før ;)
Det er åbentbart hovedsagelig folk med fiber, der går op i sådan noget. I vores grundejerforening valgte kun 2 ud af 14 huse at få det. Heldigvis kunne vi få det,fordi der allerede var lagt tomrør ind i alle husene, men det viser blot hvor ligeglade hovedparten af befolkningen er.
Stemte andet. Vi har 1GE ind via fiber til kollegiet, og 1GE til alle beboere termineret i RJ45 (8P8C) konnektor. Det er i øvrigt muligt at få forbindelse via fælles Wifi med Radius database. Der er meget få der bruger nettet, så der er som regel minimum 500 Mbit at bruge af...
Ville gerne have have Fiber og kan også få det men har valgt antenne bredbånd fra Stofa da den Router man får fra Trefor ikke har muligheden for at slå router dele fra og sætte den i bridge mode så derfor blev det Stofa.
Når man kan så vælger jeg nok Fiber men indtil da kan de rende mig i røven
Når man kan så vælger jeg nok Fiber men indtil da kan de rende mig i røven
BetaLyte (37) skrev:Har selv 10/1 fra Telia lige pt., men Stof er begyndt at tilbyde til højere hastigheder via Coax. Dem der har opkobling via Coax, hvordan oplever I svartider i belastningsperioder? Er det til at overkomme?
Har Stof(a) via Coax (20/10). Jeg oplever ca. en gang om måneden (i 5-10 min. MAX!) at det staller lidt, men ikke noget jeg føler den mindste grund til at brokke mig over.
Så længe der er så mange sider på nettet, der stadig består af langsom slam-kode, er det nok mere dér man bør sætte ind :)
BetaLyte (37) skrev:Har selv 10/1 fra Telia lige pt., men Stof er begyndt at tilbyde til højere hastigheder via Coax. Dem der har opkobling via Coax, hvordan oplever I svartider i belastningsperioder? Er det til at overkomme?
Jeg har haft YouSee via antenne i flere år - har engang i mellem haft lidt 'klumper' i nettet, men ikke noget som har generet mig ret meget. Jeg er godt tilfreds, det er meget stabilt og YouSee levere i hvert fald for mit vedkommende mere hastighed end jeg betaler for.
##38, 39
Ok, tak for det. Så tror jeg, at jeg vil prøve at høre Stofa, om de måske har noget statistik på deres udfald. Jeg havde det for en nogle år siden (samme adresse), men der var udfald på 5-30 min flere gange om ugen nogle gange. Det var derfor, jeg skiftede. Men hvis de har noget fra dengang og fra nu, så jeg kan sammenligne, så kunne jeg overveje at skifte tilbage igen.
Ok, tak for det. Så tror jeg, at jeg vil prøve at høre Stofa, om de måske har noget statistik på deres udfald. Jeg havde det for en nogle år siden (samme adresse), men der var udfald på 5-30 min flere gange om ugen nogle gange. Det var derfor, jeg skiftede. Men hvis de har noget fra dengang og fra nu, så jeg kan sammenligne, så kunne jeg overveje at skifte tilbage igen.
BetaLyte (40) skrev:##38, 39
Mon ikk bare du får et standard svar ala "vi har opgraderet meget i løbet af de sidste x år, så det kør' bar' "?
zymes (41) skrev:Mon ikk bare du får et standard svar ala "vi har opgraderet meget i løbet af de sidste x år, så det kør' bar' "?
Jo, det kunne jeg forestille mig. Men de må jo have noget statistik, så jeg prøver at presse lidt på, og se om jeg ikke kan få tilsendt noget rå data.
Jeg har haft stofa via coax i omkring 10 måneder nu og jeg er udemærket tilfreds. Den nedetid der har været har været annonceret på forhånd.
fra 0.5/0.1 I 9år til 70/70 fiber for 1½ år siden :D.
For pokker jeg følte mig IT handicappet, aldrig kunne jeg se en simpel youtube video uden at vente på en god portion var i buffer.
Skulle noget som helst større end 10mb hentes, så var det næsten hurtigere at køre hjem til de gamle.
El selskabet har været utrolig gavmilde at ligge fiber 500meter ned til kun dette hus for enden, gratis(så vidt jeg husker, også hos andre). Mon de nogensinde tjener det ind?.
For pokker jeg følte mig IT handicappet, aldrig kunne jeg se en simpel youtube video uden at vente på en god portion var i buffer.
Skulle noget som helst større end 10mb hentes, så var det næsten hurtigere at køre hjem til de gamle.
El selskabet har været utrolig gavmilde at ligge fiber 500meter ned til kun dette hus for enden, gratis(så vidt jeg husker, også hos andre). Mon de nogensinde tjener det ind?.
Mirk (46) skrev:fra 0.5/0.1 I 9år til 70/70 fiber for 1½ år siden :D.
.
Hvordan er det lykkedes dig at have en 0.5?
Har en minimum 50/50 fra Parknet, og har intet at brokke mig over...
http://www.speedtest.net/result/4309893704.png
http://www.speedtest.net/result/4309893704.png
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.