mboost-dp1
Hvilken type højttalersystem har du tilsluttet din computer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Looove mit 5.1 :D
Pioneer forstærker.
front Jamo
center, rear right, rear left, en amerikansk mærke jeg ik kan huske xD
men damn det spiller godt :D
Pioneer forstærker.
front Jamo
center, rear right, rear left, en amerikansk mærke jeg ik kan huske xD
men damn det spiller godt :D
Startede med Ørebøffer, så købte jeg et Logitech Z-5500, hvor man IMO for rigtig meget lyd for pengene. Men jeg fik aldrig rigtig brugt de højtalere, for når jeg gamer, så skal det altså være med ørebøfferne på og så gad jeg ikke til at skifte hver gang jeg skulle se film osv..
Så nu står Z-5500 inde i stuen, tilsluttet mit 42" PX80 tv og WD TV player. Det giver en ganske udemærket lyd til film og så har det en exelente konefaktor, da de sattelitter er små og yndige. Så det helt store surround anlæg står i kælderen når der er fest...
Så nu står Z-5500 inde i stuen, tilsluttet mit 42" PX80 tv og WD TV player. Det giver en ganske udemærket lyd til film og så har det en exelente konefaktor, da de sattelitter er små og yndige. Så det helt store surround anlæg står i kælderen når der er fest...
Har min lækre sennheiser hd 280 pro sat til for det meste.. Ellers har jeg nogle billige skod 2.0 højtalere. Når jeg skal have nogle nye bliver det nok 2.1, hører primært musik på computeren så har ikke rigtigt brug for mere end stereo plus sub.
2.0, hvilket er dem der sidder i bærbaren. Ellers er der Sennheiser HD570, når jeg vil have den rene lyd.
Stemte 2.0, da det er det jeg primært bruger derhjemme, faktisk et par nærmest noname skrammel.
Ellers bruger jeg mine Sennheiser PC 1** (kan ikke lige huske det præcise nummer) derhjemme og mine Philips SHE **** earplugs på arbejde.... det går sku godt med at huske de numre :-/
Ellers bruger jeg mine Sennheiser PC 1** (kan ikke lige huske det præcise nummer) derhjemme og mine Philips SHE **** earplugs på arbejde.... det går sku godt med at huske de numre :-/
Fuck egentlig om det er 2.0, 2.1, 5.1 eller noget helt fjerde..
Det eneste som betyder noget er kvaliteten på højtallerne samt forstærkeren. Jeg *facepalmer* mig selv hver gang jeg ser nogen som har købt et direkte crappy 5.1 sæt, når de for samme penge kunne få et helt fair 2.0 sæt.
Men det må folk jo selv om - jeg synes bare at surroundsound er stærkt overvurderet.
Det eneste som betyder noget er kvaliteten på højtallerne samt forstærkeren. Jeg *facepalmer* mig selv hver gang jeg ser nogen som har købt et direkte crappy 5.1 sæt, når de for samme penge kunne få et helt fair 2.0 sæt.
Men det må folk jo selv om - jeg synes bare at surroundsound er stærkt overvurderet.
Nej 5,1/7,1 kan skam være meget godt hvis man er gamer, i mange spil giver det en hel klar fordel at have surround i forhold til stereo.
Men ja man kan købe for billige systemer.
Selv bruger jeg et Logitech Z5500 Digital (5,1) som faktisk giver rigtig god lyd i forhold til mange tilsvarende systemer.
Det kan dog ikke sammenlignes med et par B&W 801'ere
Nej 5,1/7,1 kan skam være meget godt hvis man er gamer, i mange spil giver det en hel klar fordel at have surround i forhold til stereo.
Men ja man kan købe for billige systemer.
Selv bruger jeg et Logitech Z5500 Digital (5,1) som faktisk giver rigtig god lyd i forhold til mange tilsvarende systemer.
Det kan dog ikke sammenlignes med et par B&W 801'ere
Creative T20 her, de giver en rigtig god lyd, der er praktisktalt ingen forstyrrelser. Jeg kan skrue helt op unden der kommer forstærker tøj der er værd at nævne.
Synes lidt at subwoofer systemer til computere forplumre mellemtonen og når jeg ikke høre tekno har mellemtonen ofte en stor betydning i musikken. Men det er jo smag og behag, hvordan man gerne vil have sin lyd.
Ørebøfferne har for flere år siden ødelagt mine stakkels øre ved at spille for højt på den måde, så jeg bliver hurtigt træt i hovedet af ørebøffer :-/
Synes lidt at subwoofer systemer til computere forplumre mellemtonen og når jeg ikke høre tekno har mellemtonen ofte en stor betydning i musikken. Men det er jo smag og behag, hvordan man gerne vil have sin lyd.
Ørebøfferne har for flere år siden ødelagt mine stakkels øre ved at spille for højt på den måde, så jeg bliver hurtigt træt i hovedet af ørebøffer :-/
logitechs 7.1 her, roder en del med hjemmebrygget musik så der skal være god lyd/frekventz dækning. Kan anbefales, er super nice i spil =)
2.1:
1 sæt Behringer 2031A (hver med en 150+75W forstærker indbygget)
1 stk. 2091A Subwoofer (med 360W indbygget). Kan klart anbefales til alle der mangler bund :D
Og bare rolig - det er ikke nødvendigvis for at kunne spille højt :D
Bruger desuden et par små hjemmebyggede nærfelts monitors når jeg laver musik.
1 sæt Behringer 2031A (hver med en 150+75W forstærker indbygget)
1 stk. 2091A Subwoofer (med 360W indbygget). Kan klart anbefales til alle der mangler bund :D
Og bare rolig - det er ikke nødvendigvis for at kunne spille højt :D
Bruger desuden et par små hjemmebyggede nærfelts monitors når jeg laver musik.
Yamaha forstærker og 2 x AKAI front + eltax sub. Spiller ganske fornuftigt.
Og så et par Sennheiser HD202, når naboerne klager ;)
Og så et par Sennheiser HD202, når naboerne klager ;)
Skifter mellem enten et sæt Heybrook HB1, eller et sæt (stærkt modificerede) KRK K Rok med Dynaudio diskanter og basreflekshullerne stoppet til, og så suppleret med en AudioVector K-Sub Super som subwoofer. Grado SR 325i hvis jeg skal checke tingene i hovedtelefoner.
"Men lyder det godt?"
Aner det ikke. Min PC larmer så meget, jeg ikke kan høre en skid.
"Men lyder det godt?"
Aner det ikke. Min PC larmer så meget, jeg ikke kan høre en skid.
Jeg bruger hovedsageligt min beyerdynamic DT880 hovedtelefoner til gaming eller musik og film når det er sent på aftenen eller om natten. Specielt gaming tror jeg er ret irriterende for en nabo at lytte til. Spil har mange irriterende, gentagende lyde, som dog ikke er så irriterende når man selv spiller. Nogle deciderede pc-højttalere har jeg ikke, men computeren er sluttet til mit anlæg hvor jeg har to styk B&W 803s. Så der er god lyd over hele linjen. :)
Når man kun bor i en 1-værelses lejlighed som jeg gør, så kan jeg ikke se at man har brug for pc-højttalere. Skal man høre musik, skal det være over et ordentligt anlæg.
Når man kun bor i en 1-værelses lejlighed som jeg gør, så kan jeg ikke se at man har brug for pc-højttalere. Skal man høre musik, skal det være over et ordentligt anlæg.
God gammeldags 2.0 "hifi". Det kører så gennem en bordmixer hvor jeg også har høretelefoner på, som jeg skifter til hvis jeg skal game eller lignende. (Bruger mixeren til at mixe output fra to lydkort, og til mikrofonhalløj når jeg en sjælden gang laver icecast radio.)
Jeg synes altid lyden fra PC højttalersæt med subwoofer lyder elendig, der er dårlig balance mellem frekvensområderne. Ordentligt højttalere giver langt bedre lyd :)
Jeg synes altid lyden fra PC højttalersæt med subwoofer lyder elendig, der er dårlig balance mellem frekvensområderne. Ordentligt højttalere giver langt bedre lyd :)
Har selvfølgelig hørebøffer, hader folk med højtalere der snakker på ventrilo eller teamspeak og man kan høre sig selv eller andre igen og hvis der er flere der ikke har hørebøffer så forstærker de hinanden og voldtager samtliges ører
har 5.1 fra logitech... og det er jeg udmærket tilfreds med...
så har jeg 2.1 i min bærbar ( Acer Aspire 2001 ), og ja der er en dedikeret subwoofer i den, hvis der er nogen som skulle undre sig... og det giver faktisk en relativ god lyd...
så har jeg 2.1 i min bærbar ( Acer Aspire 2001 ), og ja der er en dedikeret subwoofer i den, hvis der er nogen som skulle undre sig... og det giver faktisk en relativ god lyd...
To af computerne er sat til 2.0:
Thule Audio forstærker, Dynaudio højttalere.
Samme system i 5.1 ville ende i lidt over 100k. Så det bliver ikke endnu.
Så har jeg et par AKG Monitor 240 og en forstærker til dem.
Styrer den ene via VNC, en slags fattigmands Airtunes, der virker.
Thule Audio forstærker, Dynaudio højttalere.
Samme system i 5.1 ville ende i lidt over 100k. Så det bliver ikke endnu.
Så har jeg et par AKG Monitor 240 og en forstærker til dem.
Styrer den ene via VNC, en slags fattigmands Airtunes, der virker.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.