mboost-dp1

Hviket OS foretrækker du til gaming?

Gå til bund
Gravatar #51 - zin
20. dec. 2008 21:23
#48: Hm. Nogle gode sider til at anbefale spil til GNU/Linux? :-P
Gravatar #52 - photonatic
20. dec. 2008 22:29
#43:

c:\windows\games\dynabomber\dyna.exe

Hvad fanden laver spil i c:\windows-mappen? Det skal da være i c:\games. :p
Gravatar #53 - Elgaard
21. dec. 2008 14:00
Helenius (49) skrev:

Har dog Vista på min laptop. Hvis blot Microsoft havde en mulighed et sted i systemet, som satte hele PC'en i "gamer-mode", hvor den fjerne eye-candy etc, så tror jeg de ville have haft mange flere kunder til Vista, og ville ikke være nød til at udgive Windows 7 så kort tid efter.

Nå jo, og så burde de have fjernet Bruger-kontostyringen. Det er somregel den der gør folk sure og trætte af vista.

Det gør Vista allerede. Når du starter et spil bliver Aero mv. slået fra.

Og UAC? Efter SP1 blev antallet af dialoger skruget en del ned, og hvis det virkelig stadig generer nogle så meget, så kan det slåes fra på 5 sekunder... Dem der bruger UAC som et argument imod Vista viser virkelig hvor lidt de ved om OSet.
Gravatar #54 - floptickle
21. dec. 2008 14:23
@#48

Det er fordi du lugter :D

Baklager flame :P

Har ikke tillid nok til at bruge vista, iøvrigt er min hjerne mere eller min programmeret til at bruge xp, så XP 32bit.
Gravatar #55 - Lobo The Man
22. dec. 2008 12:40
[quote=hmeco (42)]hvad vil du også med 8 GB ram.. 2 - 4 er riligt

Er egentlig enig med dig at 2- 4 GB er rigeligt, men jeg købte fornyligt 4 GB ekstra ram til min Spand med 64 bit Vista, men det var mere af nysgerrighed for at se om det gav noget mere ydelse end 4 GB RAM, men også for at der ikke skulle samle sig støv i de 2 ramslots som stod tomme :-).

Performance Index på min Vista blev ikke bedre med springet fra 4 til 8 GB, memory scoren var den samme (5.9).
En lille hastigheds forøgelse har jeg dog bemærlet, når baner skal læses ind i spil.

*Ontopic*
Jeg valgte 64 bit vista business edt. da jeg mener at det kører meget stabilt, og min fornemmelse er at driverne er bedre kodede end de er det til 32 bit windows.

Og nu er DX10 heller ikke at kimse ad, lys effekterne er sgu dejlige at se på i forhold til DX9. Det er ihvertfald mit indtryk i et spil som f.eks. STALKER: Clear Sky.

Gravatar #56 - terracide
22. dec. 2008 14:48
Indtil for nyeligt trak DX10 ned i performance.
Men de første spil desginet med DX10 i mente viser nu andre resultater:

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTU...

Vægtstagen er begyndt at tippe nu...
Gravatar #57 - Jacksonist
22. dec. 2008 17:37
Lobo The Man (55) skrev:
Performance Index på min Vista blev ikke bedre med springet fra 4 til 8 GB, memory scoren var den samme (5.9).

5.9 er maximum scoren i performance index'et ;) .
Gravatar #59 - Skak2000
22. dec. 2008 20:23
Windows XP !

Host host Vista skrammel host host
Gravatar #60 - terracide
22. dec. 2008 22:51
#58:
Eller fortrækker lavere FPS...
Gravatar #61 - Niversen
23. dec. 2008 12:10
wine 32bit...

come on guys... et OS har ikke noget at gøre om dit gaming... fair nok hvis du ikke kan afvikle det pga OS, fair nok... men ellers ikke der er mange gode spil som ikke fungerer på vista...

personligt går jeg efter open source spil da de bedst bliver afviklet på linux, og så skal man ikke til at betale for spil eller finde cracks... problemet er at for mange kun ser en fremtid i DX og ikke openGL...
desuden syntes jeg at det er rart at folk som blizzard laver sine spil til at blive afviklet på alle OS sådan at man mange år efter det holdte op med at være populært kan læne sig tilbage med en omgang dota i Wc3...

edit:
ZiN (51) skrev:
#48: Hm. Nogle gode sider til at anbefale spil til GNU/Linux? :-P

jeg kan anbefale at du prøver urban terror... godt FPS minder meget om alm CS, bare lidt mere fart på med mulighed for at løbe og forbløde mm...
Gravatar #62 - mrF0x
23. dec. 2008 18:39
Vista klart, men 64-bit tak.

Med Vista var det ikke kun et nyt OS der udkom. DX10 var også en helt ny teknologi hvor grafik producenterne haltede voldsomt efter i starten. Ej at forglemme at DX10 var en ny arkitektur der blev introduceret i forhold til kernen og API's.

XP var blot en bøffet 2K (NT 5) - og dengang kan jeg da huske at snakken gik på at Windows 2K/XP var meget krævende i forhold til Windows 98 - så Vista har haft en lidt hård fødsel - men langtfra så problematisk som XP.
Gravatar #63 - mZungu
24. dec. 2008 14:34
Hallo. Hvor f... er server 2008?? Det har 10 % forbedret ydelse i forhold til vista. Du kan ovenikøbet få skins så du ikke kan se forskel. Og så kan man altid bruger hyper-v :-)
Server 2008 er dog lidt dyrere i indkøb;-)

"But why?" siger du måske? læs:
http://www.win2008workstation.com/wordpress/2008/0...

eller

http://wastingtimewithmikeandari.wordpress.com/200...

Gravatar #64 - hmeco
30. dec. 2008 21:15
terracide (60) skrev:
#58:

nu ved jeg ikke lige hvor du har ideen med at du får lavere FPS ved at spille på en unix box end en windows kasse.

men hvis du har en god emulator til at levere dig en dx motor så er der ingen problemer whatsoever med fps.

- meco
Gravatar #65 - Miravlix
31. dec. 2008 08:36
Hmm, lidt dårligt poll?

Hvis du spørger mig hvilket OS jeg bruger til at spille så er det Windows XP 32 bit.

Hvis du spørger mig hvad jeg foretrækker så er svaret Linux.

Jeg bruger jo kun Windows til spil fordi jeg ikke har noget ándet valg.
Gravatar #66 - Hambee
31. dec. 2008 10:32
Jeg er nu også meget glad for at game på Mac OS X, jeg føler at man får mere kraft ud af sit hardware med dette styresystem.
Der er jo desværre bare ikke super mange spil der kommer til Mac platformen, håber dog det ændre sig :P
Gravatar #67 - terracide
31. dec. 2008 11:07
hmeco (64) skrev:
terracide (60) skrev:
#58:

nu ved jeg ikke lige hvor du har ideen med at du får lavere FPS ved at spille på en unix box end en windows kasse.

men hvis du har en god emulator til at levere dig en dx motor så er der ingen problemer whatsoever med fps.

- meco

Jeg har fået ideen fra den virkelige verden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Windows...

Og jeg gider ikke ikke ofre FPS for at game.

hambee (66) skrev:
Jeg er nu også meget glad for at game på Mac OS X, jeg føler at man får mere kraft ud af sit hardware med dette styresystem.
Der er jo desværre bare ikke super mange spil der kommer til Mac platformen, håber dog det ændre sig :P

Din følelse er til grin:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=31195...

Den bedste understøttelse(og ydelse) af dit hardware får man under Windows...

Terra - Prøv med facts, ikke OS-fanboyisme...
Gravatar #68 - owrflow
3. jan. 2009 15:45
Mangler der ikke mindst et valg?

Bruger Ubuntu 8.10 x86_64 til alt pt, men har overvejet at lave en super optimeret Gentoo kun til spil:P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login