mboost-dp1

Hvem overvejer du at stemme på til det kommende valg?

Gå til bund
Gravatar #51 - Makey
12. maj 2011 09:33
@49:
Jeg mener at hvis man ikke kan holde styr på sit liv derhjemme, så kan man heller ikke hjælpe andre med at holde styr på deres. Det der er med politikere er at vi helst skal have tillid til deres person, for ellers kan de jo snyde som de har lyst med det ene og det andet afhængigt af hvilken ansvarspost de får i folketinget/for staten.
Jeg mener ikke at folk skal have et /kickban for at leve enkelte fejl og Henriette Kjær er et trist tilfælde. Desværre er det sådan at uanset hvilket parti der har et MF som kandiderer til en bortvisning fra politik vil virke som ren guf for de andre partier. Det er en god mulighed for resten af salen at fortælle om hvor dårligt partiet er, ikke har styr på egne rækker osv. Hvilket udelukkende foregår på grund af konstant stemmesult.

Jeg er forresten ikke uenig med dig i at personfnidder ikke hører til i politik. Men det forsvinder ikke, uanset hvor meget vi ønsker det.
Gravatar #52 - Brugernavn
12. maj 2011 09:54
terracide (8) skrev:
Venstre, danmarks socialdemokratiske parti.

Fixed.

Det er længe siden de sidst førte rigtig liberal politik.
Gravatar #53 - terracide
12. maj 2011 10:10
Skærmmende så mange folk ikke har indset det hul vi har i økonomien og bare vil forsætte ud over afgrunden.

Igen efterløn > Danmark går bankerot.

Sidste gang vi var tæt på var da Anker førte os helt hen til kanten...lær for helvede af historien, tåber!!!
Gravatar #54 - Alrekr
12. maj 2011 10:16
terracide (53) skrev:
Skærmmende så mange folk ikke har indset det hul vi har i økonomien og bare vil forsætte ud over afgrunden.

Sidste gang vi var tæt på var da Anker førte os helt hen til kanten...lær for helvede af historien, tåber!!!

Sig mig igen, hvorfor er det, at du bor i Sverige?
Gravatar #55 - idiotiskelogin
12. maj 2011 10:23
#48 er egentlig ikke uenig. Ved heller ikke hvem jeg rent faktisk vil stemme på. Nok dem der fyrer mindst lort af og så er de største udelukket.
Gravatar #56 - crispy
12. maj 2011 10:28
De er sgu alle en gang magtliderlige sociopater. Gid vi kunne have et demokratisk system uden politikere, det må simpelthen være muligt i denne tid med hightech INTERNET!

Men de Radikale virker til at være til at stole på. LA er liiiiiiiige en tand for ideologiske på samme måde som EL er det, men i det midste ved man hvor man har dem.
Gravatar #57 - crispy
12. maj 2011 10:31
terracide (53) skrev:

Ja, lad os lære af de sidste 10 år og ikke stemme på V, O eller K, det er mig bekendt der gælden steg :)
Gravatar #58 - terracide
12. maj 2011 10:32
Alrekr (54) skrev:
terracide (53) skrev:

Sig mig igen, hvorfor er det, at du bor i Sverige?

Pga. den høje skat og de grinagtige afgifter, samt boligpriserne i KBH.

Sjove myter, som ikke passer (men dnakserne æder det råt):

- Lukkeloven vil dræbe små butikker.
Bollocks, der er ignen lukkelov i Sverige og det mydlre med små butikker herovre.

- Sukker-afgift giver færre fede børn.

Bollocks jeg ser ikke flere fede børn i Sverige (snarere tværtimod)..og de har ikke sukkerafgift.

- Fedt afgift giver færre fede mennesker.
Bollocks, jeg ser færre ede mennskser i Sverige...som ikke har en fedtafgift.

Det størte problem i Danmark er dog at flertallet enten er offentlige ansatte...eller lever af overførelses indkomster.
Det betyder at mindretallet skal forsørge flertallet.

Og de offentlige nassere vil aldrig stemme for at skære ned i den pose penge de får fra staten af.

Gravatar #59 - terracide
12. maj 2011 10:34
crispy (57) skrev:
terracide (53) skrev:

Ja, lad os lære af de sidste 10 år og ikke stemme på V, O eller K, det er mig bekendt der gælden steg :)

Er du så stor en idiot at du tror hvilken regering der sad i DK ville have haft indflydelse på den globale ressecion?!

Det var heller ikke der Anker fejlede.
Hans fejl var at blive ved med at bruge som om det gik godt...og ikke skære ned og sætte tæring efter nærig.
Gravatar #60 - Cloud02
12. maj 2011 10:36
terracide (58) skrev:
Pga. den høje skat og

Du betaler jo stadigvæk skat i Danmark.
Lukkeloven afskaffes pr næste år. (fandme også på tide)

Svenskerne er generelt sundere end danskerne på stort set alle punkter. :)
Gravatar #61 - Adagio
12. maj 2011 10:39
Til nu har jeg ingen ide om hvem jeg skulle stemme på, jeg ved bare at stemmes ikke skal smides på DF. At have dem i toppen er mildest talt en katastrofe. Vi har brug for nogle der kan trykke på 'undo', ved alt DF har lavet
Gravatar #62 - terracide
12. maj 2011 10:39
Cloud02 (60) skrev:
Du betaler jo stadigvæk skat i Danmark.
Lukkeloven afskaffes pr næste år. (fandme også på tide)

Svenskerne er generelt sundere end danskerne på stort set alle punkter. :)

Jeg betaler mindre i skat (grænsegænger) og har højere fradrag (kørsel + grænsegænger).

Jeg gider ikke vente til næste år.

Ja...uden de skal tvinges med afgifter...
Gravatar #63 - LinguaIgnota
12. maj 2011 10:41
terracide (58) skrev:
Bollocks jeg ser ikke flere fede børn i Sverige (snarere tværtimod)..

terracide (58) skrev:
Bollocks, jeg ser færre ede mennskser i Sverige...

Bollocks, dine små anekdoter kan ikke bruges til en skid.
Gravatar #64 - crispy
12. maj 2011 10:57
terracide (59) skrev:
crispy (57) skrev:
terracide (53) skrev:

Er du så stor en idiot at du tror hvilken regering der sad i DK ville have haft indflydelse på den globale ressecion?!

Det var heller ikke der Anker fejlede.
Hans fejl var at blive ved med at bruge som om det gik godt...og ikke skære ned og sætte tæring efter nærig.

Er din mor så stor en luder at du bliver nødt til at kalde mig idiot?
Gravatar #65 - Mavor
12. maj 2011 11:05
Fup og fakta om efterløn

Hvis VKO nu ikke havde fucket det så meget op på de andre fronter, ville der måske have været penge nok til at underskuddet ikke var så stort... Men deres forstand på økonomi har jo vist sig at være mildest talt dårlige!

Tag nu bare kommunalreformen som et eksempel... Den skulle afskaffe arbejdspladser, effektivisere det offentlige og spare den danske stat penge. Hvad gjorde den? Den blev meget dyrere end først antaget, der blev ansat mange flere folk og nu drukner alt det offentlige arbejde i bureaukrati. Faktisk blev der alene i 2009 ansat folk for omkring 12 mia. kr. i det offentlige, eller det der svarer til omkring 15000.

Det kan godt være nogen folk synes rød blok er uansvarlig med deres manglende svar, men jeg synes blå blok har vist deres værd! Hvis VK skal til magten skal det i hvert fald være uden DF!
Gravatar #66 - HenrikH
12. maj 2011 11:07
Terra: Mange af de eksempler på tåbelige tiltag du nævner er netop det, tåbelige. Men det er den siddende regering der mener at man skal mikro-lovgive på alle områder, under illusionen at det betyder noget.
Alene af den årsag, fortjener de i hevrt fald 4 år ude. Herregud, de rokerer ministre efter at optimere pensionen kunne man jo næsten mistænke.

Den med tæring efter næring, er så lidt besværlig. Under ordnede forhold (begrænset spekulation i futures mv.), ville en regering faktisk ofte med fordel kunne øge sine udgifter (og sin gæld) i krisetider.
Det er en måde at knække en nedadgående spiral, men smtidig skal der så også være vilje til at gå den anden vej, så man ikke får en for stejl opadgående spiral. Der er bare ingen der forstår hvis det offentlige begynder at spare under "gode" tider.
Gravatar #67 - cyandk
12. maj 2011 11:52
Ikke overraskende afstemning herinde fra.

En del er højtuddannet og tænker således med penge pungen fremfor de andre partiers sociale dagsordener, hvilket jo selvfølgelig er helt i orden.
Gravatar #68 - JesperZ
12. maj 2011 12:07
cyandk (67) skrev:

En del er højtuddannet og tænker således med penge pungen fremfor de andre partiers sociale dagsordener, hvilket jo selvfølgelig er helt i orden.

Hvilket er problemet med demokrati. Folk stemmer ikke for at forme samfundet til noget de synes er ideelt for alle. Folk stemmer for at få mest muligt til dem selv med de midler de har. Der er for mange idioter i verden med stemmeret til at demokrati kan fungere ordentligt.
Gravatar #69 - terracide
12. maj 2011 12:18
LinguaIgnota (63) skrev:
terracide (58) skrev:
Bollocks, jeg ser færre ede mennskser i Sverige...

BMI?

Wauw...flot selvmål ;)
Gravatar #70 - terracide
12. maj 2011 12:20
crispy (64) skrev:

Da du ikke svarede på sprøgsmålet, så går jeg ud fra du er sådan en stor idiot.

Det næste bliver vel at du også tror politkere skaber "jobs"? :)

Gravatar #71 - crispy
12. maj 2011 12:22
terracide (70) skrev:

Jeg gider ikke bruge tid på indlæg der starter på den måde. Prøv at lav indlægget igen.
Gravatar #72 - terracide
12. maj 2011 12:23
crispy (71) skrev:
terracide (70) skrev:

Jeg gider ikke bruge tid på indlæg der starter på den måde. Prøv at lav indlægget igen.

Stik nu bare af med dig, idiot...

Du kan ikke spille hellige efter den her smøre:

crispy (64) skrev:

Terra - Flere selvmål? :)
Gravatar #73 - Robotusch
12. maj 2011 12:29
I guder, må endnu engang erklære mig enig med Terra. Men er iøvrigt også medlem af Venstre, så det er der min stemme havner hver gang.

Men for at tage dem fra venstefløjen og henover:
EL: Gider ikke kommunisterne
SF: Se ovenstående. Og Ole Sohn som minister? Nej vel? Hende Baastrup-damen er iøvrigt den eneste person der formår at give mig stress, hver gang hun åbner munden. Iøvrigt skræmmende at se hvor mange der støtter dem pga persongalleriet og som ikke aner en kæft om hvad de egentlig står for.
S: Aldrig i livet. For meget Socialkammerateri og rygklapperi med fagbevægelsen.
R: Respekt for at de ikke er til blok-politik, men de er stadig for røde til min smag.
V: Passer fint til min personlige holdninger. Man må selv tage ansvar for sig selv, men samtidig er der et socialt sikkerhedsnet til dem der ikke kan klare det. Så mangler vi bare, at de der ikke vil tage ansvar for sig selv får lov at mærke konsekvenserne deraf.
L: For selvhøjtidige. Deres "max 40% skat" er vist mest styret af, at deres støtter selv vil betale mindre skat, end af nogen egentlig nationaløkonomisk årsag.
K: For meget rod internt. De mangler ærligt talt en Bendt Bendtsen, der om nogen magtede at få lidt ro omkring partiet.
DF: De siger af og til nogle fornuftige ting, men i guder hvor er jeg ved at være træt af deres bundracistiske populisme.
Gravatar #74 - crispy
12. maj 2011 12:32
terracide (72) skrev:
crispy (71) skrev:
terracide (70) skrev:

Stik nu bare af med dig, idiot...

Du kan ikke spille hellige efter den her smøre:

Terra - Flere selvmål? :)

Jeg spiller ikke hellig. Jeg gider simpelthen bare ikke debattere med en der kalder mig idiot.
Gravatar #75 - patrickpetersen
12. maj 2011 12:35
Jeg tror det er fixed - Der er også en sum i stemmerne her på 101 % ;)
Gravatar #76 - pinata
12. maj 2011 12:58
Elite styrer, hvor det er ingeniører fra deres respektive områder, måler og sammenligner på kryds af tværs - og finder en løsning der er målbar. Det med venstre og højrefløj er noget af det dummeste.
Gravatar #77 - reefermadness  
12. maj 2011 13:05
Robotusch (73) skrev:
Man må selv tage ansvar for sig selv, men samtidig er der et socialt sikkerhedsnet til dem der ikke kan klare det.

Nåå så det var derfor at venstre og K har gjort en masse for at vi andre skal betale for flexlånernes fuck ups.. Er det virkelig det du kalder "at tage ansvar for sig selv" ?

Og lad os tage en mærke sag for mig: legalisering af cannabis, er det at lade folk tage ansvar for sig selv ved gang på gang på gang at afvise diverse overlæger og social-eksperters råd om legalisering, blot fordi det ikke liige passer ind i deres egne værdier og mønstre?

Hvis venstre virkelig VAR liberale så ville de ikke rende rundt og rodde med sådan noget pisse smagsdommeri!

Er det liberalt med fedt/sukker afgifter? Eller er det liberalt at rygerne betaler for hele danmarks kræftbehandling og mere til?

Er der et hul i statskassen, så bliver det bare lukket med en eller anden total irrelevant afgift, det er sku ikke liberalt, det grænser sig til kommunisme.
Gravatar #78 - onetreehell
12. maj 2011 13:07
Det er faktisk ikke engang for sjov :(
Gravatar #79 - idiotiskelogin
12. maj 2011 13:11
JesperZ (68) skrev:
cyandk (67) skrev:

Hvilket er problemet med demokrati. Folk stemmer ikke for at forme samfundet til noget de synes er ideelt for alle. Folk stemmer for at få mest muligt til dem selv med de midler de har. Der er for mange idioter i verden med stemmeret til at demokrati kan fungere ordentligt.

Well som Churchill sagde:

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Gravatar #80 - Alrekr
12. maj 2011 13:44
terracide (58) skrev:
Pga. den høje skat og de grinagtige afgifter, samt boligpriserne i KBH.

Grammatisk skriver du, at du bor i Sverige pga. den høje skat og grinagtige afgifter.

Anywhores, idet du vælger ikke at bidrage helt til det danske samfund, så har du meldt dig ud, og har som sådan ikke noget at sige.

Adagio (61) skrev:
Til nu har jeg ingen ide om hvem jeg skulle stemme på, jeg ved bare at stemmes ikke skal smides på DF. At have dem i toppen er mildest talt en katastrofe. Vi har brug for nogle der kan trykke på 'undo', ved alt DF har lavet

Ctrl+Z virker desværre ikke i den virkelige verden :(

terracide (69) skrev:

BMI?

Wauw...flot selvmål ;) [/quote]

Hvordan vil du ellers måle fedme? BMI kan misledes af muskler, men jeg tvivler på at der går langt flere muskelbundter rundt i Sverige end i Danmark. Har du været i hele Sverige for at undersøge vægtklasserne?

Robotusch (73) skrev:
Man må selv tage ansvar for sig selv, men samtidig er der et socialt sikkerhedsnet til dem der ikke kan klare det. Så mangler vi bare, at de der ikke vil tage ansvar for sig selv får lov at mærke konsekvenserne deraf.

Flexlånerne (boligejerne) kom i klemme i finanskrisen. Af frygt for at miste stemmer reddede regeringen dem, ved at tage penge fra Landsbyggefonden, som de almene boliger har spyttet penge i. De penge skal, ved lov, gå til at opføre nye almene boliger, som folk med dårligere økonomi kan bo i. De svage har altså betalt for de stærkes fest. Ideen ved flexlån er liberalistisk: Man tager chancen. Man er sin egen lykkes smed. Med det gælder sguda kun indtil regeringen går ind og tørrer deres røv!!

reefermadness (77) skrev:
Eller er det liberalt at rygerne betaler for hele danmarks kræftbehandling og mere til?

Nu er det sådan, at de afgifter som en ryger når at betale på tobak ikke engang kan dække én persons kræftbehandling.
Gravatar #81 - cyandk
12. maj 2011 13:54
Gravatar #82 - Alrekr
12. maj 2011 14:24
cyandk (81) skrev:

I see your bet, and I raise with this:
Gravatar #83 - Robotusch
12. maj 2011 14:31
#77 + 80
Mig bekendt har jeg ikke kaldt Venstre for særligt liberalt, så jeg aner ikke hvorfor jeg skulle skydes alt det i skoen mht. liberalisme?

Et rendyrket liberalt parti vil have overordenligt svært ved at komme nogle steder i Danmark (se bare LA), eftersom folk er blevet forvænt med at staten går ind og giver dem en blød pude at lande på hvis de kommer i uføre (ikke at jeg brokker mig, var selv kunde med et 6-cifret indlån i Roskilde Bank da den krakkede).

Så Venstre gør sgu bare det de er er nødt til for at sikre stemmer, alt imens de prøver at holde sig marginalt på den borgerlige side af stregen. Og skulle de skeje for langt mod højre på det økonomiske, så står DF klar til at skyde de intentioner ned.
Gravatar #84 - Danish Dude
12. maj 2011 14:34
crispy (56) skrev:
Men de Radikale virker til at være til at stole på. LA er liiiiiiiige en tand for ideologiske på samme måde som EL er det, men i det midste ved man hvor man har dem.

Ved hvor du har dem?! LA?!

Hvis Anders Samuelsen i dag mener 'sort' - så tør jeg vædde på, at han siger 'hvid' i morgen, hvis jeg stikker ham en halvtredser!

Protip: Det virker også på ham fodboldstjernen fra Zulu.. men resten må ikke mene noget som helst om politiske emner!

B~)
Gravatar #85 - crispy
12. maj 2011 14:40
Danish Dude (84) skrev:
Ved hvor du har dem?! LA?!

Hvis Anders Samuelsen i dag mener 'sort' - så tør jeg vædde på, at han siger 'hvid' i morgen, hvis jeg stikker ham en halvtredser!

Protip: Det virker også på ham fodboldstjernen fra Zulu.. men resten må ikke mene noget som helst om politiske emner!

B~)

Ja netop, man ved hvor man har dem :D
Gravatar #86 - terracide
12. maj 2011 14:59
Alrekr (80) skrev:
Grammatisk skriver du, at du bor i Sverige pga. den høje skat og grinagtige afgifter.

Anywhores, idet du vælger ikke at bidrage helt til det danske samfund, så har du meldt dig ud, og har som sådan ikke noget at sige.

Nej, jeg betaler skat i Danmark, har stemmeret i Danmark og er dansk statsborger.
Større selvmål er næppe muligt *thumbs up*

Hvordan vil du ellers måle fedme? BMI kan misledes af muskler, men jeg tvivler på at der går langt flere muskelbundter rundt i Sverige end i Danmark. Har du været i hele Sverige for at undersøge vægtklasserne?

http://en.wikipedia.org/wiki/Body_mass_index#Limit...

Broken scale is broken scale...
Gravatar #87 - Alrekr
12. maj 2011 15:06
terracide (86) skrev:
Broken scale is broken scale...

Jeg uddyber: Hvordan vil du så kvantificere fedme, så vi kan sammenligne på tværs af landegrænser? Og tror du virkelig, at der ikke er spredning, at folk i Nordsverige generelt kan være sundere end de magelige i Malmö (som efterhånden har mange danske indbyggere)?

terracide (86) skrev:
Alrekr (80) skrev:

Nej, jeg betaler skat i Danmark, har stemmeret i Danmark og er dansk statsborger.
Større selvmål er næppe muligt *thumbs up*

Kodeordet var 'helt' - du siger selv at du betaler en lavere skat pga. at du er grænsegænger. Du bidrager ikke lige så meget til det danske samfund som hvis du boede i Danmark.
Gravatar #88 - 4dd0
12. maj 2011 15:07
Selv om jeg er ateist og anti-royalist, er jeg mangeårigt medlem af De Konservative og stemmer naturligvis også på dem. Dette til trods for, at jeg på centrale punkter, bl.a. vedrørende skat, deler synspunkter med LA. Men, et parti besat af kendisser uden tilstrækkelige kundskaber og som åbenlyst er tilhænger af anarkokapitalisme, kan jeg ikke forholde mig til.

Både liberalismen og socialismen er utopiske ideologier, mens konservatisme har et pragmatisk udspring. Selv om den konservative profil er blevet styrket med Lars Barfoed, bærer partiets nuværende politik desværre stadig præg af, at man er Venstre's skødhund.

At folk stadig tør stemme på S og SF er en gåde. Alene det faktum at Helle Thorning lægger op til at hver minister skal vartes op af op til tre spindoktorere, burde få en klokken eller sytten til at ringe.

Senest er Helle Thorning blevet kritiseret af sin egne rækker (Sociolog Henrik Dahl i Information) for at være en 'blank person', med en begrænset almen viden og i besiddelse af en reproduktiv begavelse. Ikke specielt flatterende. Flere tidligere S-ministre kritiserer ligeledes HTS' ledelsesstil og mangel på visioner og selvstændighed.

Kombineret med den tidl. værtshusmusiker fra SF, Villy Søvndahl, hvor man med rette også kan sætte et stort spørgsmålstegn ved intelligensen, tegner der sig et rent skræksenarie, hvis de får magt som de har agt.

Det eneste parti man må have lidt respekt for på venstrefløjen, er Enhedslisten. Ikke at jeg bifalder de autonomes talerør, men de skal have credit for ikke at være opportunistiske som de øvrige repræsentanter på Christiansborg.

Dansk Facistparti gider jeg ikke engang kommentere...

I det hele taget savner jeg mere integritet blandt de 179 folkevalgte, end tilfældet er i dag.
Gravatar #89 - Alrekr
12. maj 2011 15:16
4dd0 (88) skrev:
Alene det faktum at Helle Thorning lægger op til at hver minister skal vartes op af op til tre spindoktorere, burde få en klokken eller sytten til at ringe.

Så længe partierne selv betaler, så ser jeg ikke det store problem. Lige så snart det er embedet (Statministeriet, Justitsministeriet m.v.) der betaler, så er det noget slam, da ministeriet (og dermed staten) ikke skal støtte ministeren til at blive valgt igen. Uanset om vi taler blå, røde, grønne eller lilla partifarver.

4dd0 (88) skrev:
Kombineret med den tidl. værtshusmusiker fra SF, Villy Søvndahl

Men i det mindste har han arbejdet med andet end politik - modsat de fleste unge politikere i dag. De tager en cand. og går direkte efter at blive politikere. VS ved i det mindste hvordan det er/har været på arbejdsmarkedet...

4dd0 (88) skrev:
hvis de får magt som de har agt.

Var det ikke Pia Kjærsgaard som gjorde det udtryk kendt? ;)

4dd0 (88) skrev:
I det hele taget savner jeg mere integritet blandt de 179 folkevalgte, end tilfældet er i dag.

Hørt.
Gravatar #90 - cgt
12. maj 2011 15:26
Har ikke stemmeret endnu, men hvis jeg havde ville jeg nok stemme på LA. Ikke fordi jeg bryder mig om deres politik (jeg er ikke socialliberal), men fordi det er det eneste parti der går ind for mere frihed.
Gravatar #91 - gnarfsan
12. maj 2011 15:30
Jeg har ikke rigtigt løst til at stemme på nogen af dem. Det er som om at det er ligegyldigt, hvem man stemmer på, når der ikke rigtigt er nogen, der har en realistisk vej ud af krisen.
Gravatar #92 - Morphin
12. maj 2011 15:48
Hvis jeg havde stemmeret ville jeg nok stemme Enhedslisten - alt andet bliver sgu lidt fladt og ensartet. Det eneste minus er dog, at de ikke vil fjerne efterlønnen og derfor ikke tager stilling til fremtidens overbefolkning af ældre. Men hvis man vil finde ligesindede omkring det inden for murene, skal man til højre for midten og - nej, det går bare ikke.
Gravatar #93 - cyandk
12. maj 2011 16:14
[quote=Alrekr (82)]I see your bet, and I raise with this:

Det er et humoristisk indslag?!

Fatter slet ikke at han (du) har behov for at være så alvorlig når alle kan se at det er komik. Bl.a derfor jeg holder mig udenfor politiske diskussioner på nettet, det tager altid overhånd og folk bliver hånlige m.m
Gravatar #94 - Thalion
12. maj 2011 16:28
SF

Mest fordi for mig er det det mindst værste man kan stemme på.
Gravatar #95 - Alrekr
12. maj 2011 16:31
cyandk (93) skrev:
Det er et humoristisk indslag?!

Fatter slet ikke at han (du) har behov for at være så alvorlig når alle kan se at det er komik. Bl.a derfor jeg holder mig udenfor politiske diskussioner på nettet, det tager altid overhånd og folk bliver hånlige m.m

Alvorlig? Hvis jeg var alvorlig havde jeg ikke udtrykt mig i poker-chargoner! Jeg var chokeret over de 10 minutter han kunne bruge på at snakke om ingenting...
Gravatar #96 - Yenzen
12. maj 2011 18:01
Jeg stemmer på det parti som:

- Går ind for at politikere skal have samme pensionsalder (dvs, ikke hyklere).

- Har en realistisk politisk plan, der ikke kun er baseret på egeninteresse.

- Hvor størstedelen af dem har betydelig erfaring med andet arbejde end politik, og udskifter deres repræsentanter på regulær basis så de ikke gror trætte og magtglade.

- Er åbne omkring deres interne kommunikation og planer, og tillader deres medlemmer en vis mængde stemmefrihed da ingen kan være 100% enig i partipolitikken.

Desværre er partiet ikke stiftet endnu.

Gravatar #97 - Alrekr
12. maj 2011 18:32
#96: Det første og de to sidste punkter lyder som EL. Punkt to - tja, realistisk er den nok ikke, men deres plan er ikke baseret på egeninteresser :P
Gravatar #98 - -N-
12. maj 2011 18:41
#30 Nu er der mere til et samfund en hvad du får på lønsedlen.

Med den stil V har kørt, så er danmark albanien 2.0 om 50-70år.

Vi har kun viden, hvor dum er man så, når man spare på uddannelse?

Bare en af de få ting, som viser, at folk tænker til næste 1. og ikke aner en klap om hvad de egentligt stemmer om, når de går til folketingsvalg.

Jeg synes folk der ikke kender partiers 20 og 30års planer burde fratages deres stemmeret. De fem punkter de går til valg på er yderst uinteressante, de fylder ingen ting, hverken på 4 års sigt, eller på de lange bane.
Gravatar #99 - Alrekr
12. maj 2011 18:44
-N- (98) skrev:
Jeg synes folk der ikke kender partiers 20 og 30års planer burde fratages deres stemmeret. De fem punkter de går til valg på er yderst uinteressante, de fylder ingen ting, hverken på 4 års sigt, eller på de lange bane.

De færreste partier aner hvor de står om 20-30 år - hvordan skulle vi kunne vide det?
Gravatar #100 - Cloud02
12. maj 2011 19:19
terracide (86) skrev:
har stemmeret i Danmark

nani? Du mister den da efter du har boet uden for Danmark i 2 år. Eller gælder der andre regler for dem der stadigvæk har arbejdsplads i Danmark?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login