mboost-dp1

Hvad vil du have sværest ved at undvære?

Gå til bund
Gravatar #1 - apkat
26. apr. 2009 08:14
Uden wikipedia havde jeg aldrig overlevet htx. Selvom google nok bruges oftere.
Gravatar #2 - hgul
26. apr. 2009 08:20
Jeg vil have sværrest mest svært ved at undvære Google.

Det er jo trods alt min ven :-P
Gravatar #3 - koogco
26. apr. 2009 08:21
jeg må så absolut sige googles søgemaskine, selvom wikipedia også ville være svær. der er konkurrenter til alle 4 valgmuligheder, og som sådan er de jo ikke uundværlige, problemet med dem er dog at deres konkurrenter er langt mindre eller dårligere efter min mening.
Gravatar #4 - coday
26. apr. 2009 08:23
Eftersom at jeg bruger google til at finde indhold på wikipedia, så stemte jeg google.
Gravatar #5 - Erroneus
26. apr. 2009 08:23
Hvis facebook lander over Wikipedia, så kan det da kun være fordi google "stjæler" alle stemmerne fra Wiki :P

Facebook vigtig... pffffffffs.
Gravatar #6 - cyandk
26. apr. 2009 08:26
Wikipedia og Google...

Så jeg undlader at stemme da jeg ikke kan vælge 2 :D
Gravatar #7 - lost-viking
26. apr. 2009 08:29
jeg var ekstremt tæt på at stemme youtube.. jeg bruger youtube til virkelig mange ting.. der er altid noget sjovt der.. men igen bruger google lige så meget så det blev google :)
Gravatar #8 - Tumleren
26. apr. 2009 08:39
Google, da alle andre søgemaskiner simpelthen bare er noget lort når man sammenligner dem med Google.
Gravatar #9 - rpey60
26. apr. 2009 08:58
Google er et uundværlig redskab i mine daglige gøremål, så stemte google.
Gravatar #10 - Louis
26. apr. 2009 09:00
Jeg har sværest ved at undvære Google, dernæst Wikipedia.

Der sker da også, at jeg er lidt inde på Facebook, men overvejer at droppe dem grundet deres sindssyge ophavsretspolitik.
Gravatar #11 - praktikant muffe AKA pewbe
26. apr. 2009 09:00
Google > Chuck Norris
Bedre kan det vist ikke siges :P
Gravatar #12 - Anders Fedеr
26. apr. 2009 09:01
Det er egentlig lidt utroligt at Google kan have været på markedet i så mange år efterhånden uden en eneste seriøs konkurrent er dukket op. Men den leverer godt nok også varen.
Gravatar #13 - Toff.
26. apr. 2009 09:07
stemte google... den giver for det meste de svar jeg gerne ville have
Gravatar #14 - Spiderboy
26. apr. 2009 09:10
Uh, den var svær. Det er stort set dødt løb mellem Google og Wikipedia. Hmm.
Gravatar #15 - simonduun
26. apr. 2009 09:51
Youtube, kunne sagtens finde alternativer til google...
Gravatar #16 - BurningShadow
26. apr. 2009 10:00
Google, skarpt forfulgt af Wikipedia.
Hvis Wikipedia ikke eksisterede, så ville jeg bruge Google til at finde de samme informationer andre steder. Hvis Google ikke eksisterede ville jeg være fucked, for Google er bare det eneste valg, hvis man leder efter noget der måske ikke lige er helt mainstream.
Gravatar #17 - BurningShadow
26. apr. 2009 10:03
Google har overtaget YouTube.
Google spytter penge i Wikipedia (var der en nyhed om engang for et par år siden),

Ud af en liste på fire muligheder, er der kun én Google ikke er involveret i...
Gravatar #18 - Bermann
26. apr. 2009 10:47
#17 Det er måske derfor der står "Google's søgemaskine" og ikke bare "Google" :) Google som selskab er jo komplet uundværligt... Ikke fordi der ikke er alternativer til det meste af det de laver, men fordi de simpelthen gør det så ufattelig meget bedre.

Stemte selv Google søgemaskine, men må sige wikipedia er en genistreg udenlige. Det er måske ikke altid 100% troværdigt, men hvad er også dét.
Gravatar #19 - Dreadnought
26. apr. 2009 11:48
Wikipedia, Altavista lever stadig, så google tror jeg ikke jeg vil savne..
Jeg savner dog at fjæsbogen forsvinder.
Gravatar #20 - thethufir
26. apr. 2009 12:41
Hvorfor kan man ikke stemme på ThePirateBay ? :P

Stemte dog Google :)

#19 Altavista er brakvand ift. google.... Prove me wrong.
Gravatar #21 - Dr_Mo
26. apr. 2009 15:00
Det er kun google der kan finde det du har brug for. hverken yahoo, live, msn, altavista osv. kan finde det du har brug for som resultat nr. 1-3.

Stemte derfor google. Finder det jeg leder efter over 30 gange så hurtigere, end hvis jeg skullle bruge en andet søgemaskine. så hvis jeg bruger 3 sekunder med google, tager det 90 sek med de andre. Hvilket passer meget godt, med da jeg prøvede at bruge live.com som min søgemaskine, efter 3 søg, var jeg tilbage til google.
Gravatar #22 - XorpiZ
26. apr. 2009 15:18

Det er sgu noget af en påstand. :D
Gravatar #23 - Clauzii
26. apr. 2009 15:26
Havde der stået 'lettest at undvære' havde jeg stemt Facebook, men stemte Google, da det, om noget, har defineret søgning på nettet.

Men kan egentlig ikke undvære hverken G, Y eller W ;)
Gravatar #24 - Dreadnought
26. apr. 2009 18:53
#20 Google søger selvfølgelig blandt langt flere sider, og finder af og til det man søger som første resultat, hvis man er rimelig specifik i sin søgning. Og som #21 skriver ligger målet blandt resultat 1-3, men når resultat 1 og 2 er sponsorede links falder succesraten.
Og med de utallige firmaer der tilbyder søgemaskineoptimering på google er mængden af spam voldsom stor.

Google er ikke uundværlig når vi har AltaVista. Prove me wrong.
Gravatar #25 - GormDK
26. apr. 2009 18:54
Egenligt er det Google og Wikipedia, jeg bruger mest. Men jeg stemte Facebook, fordi jeg ikke har noget alternativ (mine venner bruger ikke myspace og kommer nok aldrig til det - og jeg tror af en eller anden grund også de vil være mere tilbageholdende overfor en ny lignende side).
Der er mange andre søgemaskiner og hjemmesider til videoer. Wikipedia er måske også lidt unik, men enten ville jeg kunne finde samme informationer et andet sted, eller også ville der måske hurtigt komme noget lignende.
Gravatar #26 - XERXES
26. apr. 2009 19:53
Hvorfor er newz.dk og 4chan.org ikke på listen!?

Anyway jeg stemte Google, men ud fra besøgstallet i FireFoxs historik burde jeg nok have stemt Facebook.
Gravatar #27 - JensOle
26. apr. 2009 19:59
Sidney Lee mangler også på listen.
Gravatar #28 - zin
26. apr. 2009 21:47
Uden tvivl Google's søgemaskine. Hvordan skulle jeg dog ellers finde relevant information om ... Alt? :)
Gravatar #29 - graynote
27. apr. 2009 07:58
15% har ikke stemt Google?

Det overrasker mig.

Jojo, sider som Wikipedia er da fremragende, men at adgangen til et enkelt site skulle være vigtigere end adgangen til alt andet "hvad jo er, hvad Google giver), det har jeg svært ved at sætte mig ind i.

Jeg google mig frem til Wikipedia, dengang det ikke var kendt nok til at man lige kunne huske det lidt specielle navn..
Gravatar #30 - brixendk
27. apr. 2009 08:00
#11 du har da vendt > forkert. Den skal være:
Google < Chuck Norris
Gravatar #31 - sunz
27. apr. 2009 08:17

Helt enig. Youtube er vigtigst. Hvordan skulle jeg undvære alle de fede youtubere og alle mine videos.

Der findes mange gode alternativer til google og facebook, men IKKE til youtube.

Wiki kommer nok nr. 2 på min liste.
Gravatar #32 - spectual
27. apr. 2009 08:37
Google's søgemaskine er klart den side af de 4 som jeg bruger allermest selvom også wiki og youtube er uundværlige.

Men det er ikke utænkeligt at billedet vil ændre sig i fremtiden. Google's søgemaskine bliver dårligere og dårligere efter min mening - den er meget mere bloated i dag end den var for f.eks. 5 år siden.

Flere og flere af resultaterne er forurenede med irrelevante sider, som f.eks. er kopier af nyhedsgruppe indlæg.

Om det er nok til at blive døden for deres søgemaskine, er nu nok tvivlsomt, men det er i hvert fald temmelig irriterende.
Gravatar #33 - lorric
27. apr. 2009 09:07
Jeg vil have sværrest mest svært sværest ved at undvære Wikipedia. Jeg bruger dog google søgning en del mere end wikipedia. Facebook + Youtube er sjove men ikke vigtige for mig.

Gravatar #34 - Hůňděštějlě2
27. apr. 2009 09:40
Jeg ville grundlæggende kunne undvære dem alle, da der hurtigt ville opstå gode alternativer, men valgte alligevel Google.
Gravatar #35 - RMJdk
27. apr. 2009 13:45
Google Aerospace Corporation, er ved at have taget over hehe :)

og nej ikke the UAC, det var i Doom hehe.
Gravatar #36 - NioBe
27. apr. 2009 14:20
Mig selv! Kan ikke undvære mig selv! :oP

*Stemte google*
Gravatar #37 - Inn0c
27. apr. 2009 14:26
wikipedia!
google og youtube har alternativer og bruger ikke fjasbog
Gravatar #38 - bbb2020
27. apr. 2009 15:20
Må rose idemanden M/K bag denne poll, da den faktisk tvang mig til at tænke lidt over hvad jeg skulle svare. Sker ikke ved mange polls.

Stemte Wiki, da det er et godt koncept til fremtidens videndeling. Google er "bare" en søgemaskine og skønt jeg bruger den daglig, så findes der alternativer.
Youtube er bare en rodet bunke af, gode og dårlige videoer. De trænger virkelig til at få indført et brugerstyret valideringsværktøj, så man kan sorterer skidtet fra.
Facebook har jeg kun hørt om.
Gravatar #39 - silan
27. apr. 2009 15:44
Som andre, for en gangs skyld en god poll.

Personligt føler jeg at jeg blevet mindre afhængig af google gennem årene. Idag henter jeg det meste information direkte fra wikis eller andre relevante sider, hvor jeg før i tiden bare ville google alt. Jeg stemte Wikipedia.
Gravatar #40 - b4@
27. apr. 2009 16:54
Det er det sværest spørgsmål jeg er blevet stillet på newz.dk i meget langt tid. Jeg valgte Google fordi der er meget information som ikke er i Wikipedias spektre.
Gravatar #41 - Systran
27. apr. 2009 19:22
Der er også alternativer til Wiki.

Stemte YouTube, da jeg har læst alt på Google..
Gravatar #42 - praktikant muffe AKA pewbe
27. apr. 2009 20:55
Nejnej:
Google > Chuck Norris > Alt andet :P
Gravatar #43 - mojo
27. apr. 2009 22:38
Glimrende poll, omend lidt kedelig. Resultatet er ret åbenlyst - særligt når man tænker på hvem der spørges :) Youtube og facebook hører ikke rigtig til synes jeg, så hellere fx Microsoft.

Men svært at svare på, da jeg sjældent eller aldrig bruger andet end WikiPedia og Google søg. AllTheWeb har fx aldrig fået en fair chance. Mon ikke hovedparten af de andre brugere her på Newz kan sige det samme?

Med mindre jeg har problemer med en service, eller bliver overbevist om at noget andet er bedre, så fortsætter jeg som jeg altid har gjort. Det er lidt det samme med Linux vs Windows: hvorfor skulle man skifte? (retorisk spm). Problemet er jo så bare at man reelt ikke aner om noget andet er eller kunne være bedre..

Stemte i øvrigt Wiki, fordi forklaringerne typisk er saglige og koncise. Hvis jeg søger på nettet, og det er et af resultaterne, så vælger jeg oftest Wikipedia. Jeg gætter på at der i dag findes søgemaskiner, der kan konkurrere med Google. Men hvem ved :)
Gravatar #44 - reaper.dk
28. apr. 2009 10:13
Google helt klart.
Gravatar #45 - slartie
28. apr. 2009 19:40
Jeg stemte blankt. Mest fordi jeg ikke ser mit internet liv stå og falde på nogle af valgmulighederne. Der findes altid alternativer.
Gravatar #46 - Skak2000
28. apr. 2009 20:40
Det er sku en ond afstemning !
Skydes, hænges eller kørt over?

Svært valg:
Men min stemme går til Google!

Gravatar #47 - Osten
28. apr. 2009 20:49
Hvordan kan Facebook være højere end YouTube?? come on people!
Gravatar #48 - Ctr
29. apr. 2009 15:40
Ser ud til alle gør sig svære valg, men de fleste giver dog stemme til vore alle sammens ven, google. Lige som jeg! Wikipedia er et godt værktøj, men ofte gør indexseringen på google, den endnu bedre, for så får du ofte de bedste artikler på området! :o)
Gravatar #49 - Legin
29. apr. 2009 15:52
Klart Google, gør alt for at støtte dem, hvis der er en gud er det klart skaberne af google. Har aktier hos dem selvom de falder, bruger kun google til at søge på, bruger kun Google Chrome og min næste telefon bliver sikkert med Andriod på. Synes virkeligt det er fantastisk at alt hvad google rører ved bliver til guld. Der findes ikke alternativer til Google tbh.
Gravatar #50 - knasknaz
29. apr. 2009 16:01
Why thank you, captain obvious! :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login