mboost-dp1

Hvad vil du have sværest ved at undvære?

Gå til bund
Gravatar #51 - Chillyskye
30. apr. 2009 07:21
Jeg er også forundret over at google ikke har fået 100% af stemmerne. Men det må være fordi folk tager dem for givet nu.

Ja der er alternativer til googles søgemaskine, men de har ikke udviklet sig siden dengang google tog over.

Googles søgemaskine har så meget større indflydelse på internetttet som vi kender det end nogle af de andre sider nogensinde vil få.
Wikipedia er genialt og jeg bruger det tit, og som så mange andre så finder jeg dog tingene på deres site via google, fordi deres success rate for at ramme det jeg mente er meget højere end hvis jeg søgte direkte på siden. (Google har på grund af deres enorme mængde data om brugeres søgninger fundet ud at forstå hvad folk mener, istedet for hvad de skrivet, og det synes jeg sgu godt nok er en bedrift i sig selv)

YouTube er ikke uundværelig, den er den største spiller på markedet, men ihvertfald til min brug, så kunne det lige så godt have været en af de andre der var standarden.

Facebook er lidt en joker, jeg bruger det da, og enda en del, men det ville ikke komme bag på mig hvis deres popularitet ville falde drastisk inden for det/de næste år.
Mennesker har en trang til at komme hinanden ved og facebook gør et godt stykke arbejde for at gøre dette nemmere, men når vi snakker om en side der er bloated som jeg læste en omtale google som, så er det da facebook.

PT er min hva sker der liste 50% quiz resultater, 25% status besked opdateringer og 25% alt muligt andet.
Jeg kan ikke se hvorfor det er relevant at vide at Jensen synes jeg ligner en squash mere end en agurk.

En anden ting med facebook, deres application API vil tiltænkt som en universal internet platform for alle slags applicationer, men fortrinsvis blevet brugt til quizzes og games. Synd for jeg synes det er rigtig smart, men i mine øjne skal de nok til at omlægge deres forretningsgang for at gøre siden lidt mere relevant. Så kan det være den kan blande sig mellem de uundværelige sider.
Gravatar #52 - MadMartigan
30. apr. 2009 13:04
#19:

Lige præcis...
Gravatar #53 - searchia
2. maj 2009 21:58
Kan ikke undvære Wikipedia.

Google kan erstartes meget let af mange andre søgemaskiner, og mange er med i budet men mit bud vil være Hakia.com eller en eller and "natural language"-Søgemasine
Gravatar #54 - mojo
2. maj 2009 22:55
At svare på denne poll kræver vel at man med sikkerhed ved at alle alternative services er dårligere og at man derfor er ringere stillet hvis en forsvinder?

Personligt kan jeg ikke påstå at jeg udtømmende har afprøvet alternativerne, har I andre på newz.dk det?

I øvrigt.. På Facebook og til dels Youtube er man afhængig af de kontakter man har på sitet, så de er svære at sammenligne med Google søg og Wikipedia.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login