mboost-dp1

Hvad skabte universet?

Gå til bund
Gravatar #1 - smiley
26. mar. 2009 08:46
Kan godt lide at Gud ligger nederst. Og hvis der er en, ville han nok grine over afstemningen :D

edit: en Cookie (::) til hvem end der gætter hvad jeg stemte på... ;D
Gravatar #2 - cyandk
26. mar. 2009 08:56
Det gjorde små hvide mus da, det er ligeså videnskabeligt bevist som at "gud" skulle have skabt den.

For at gå lidt videre... Hvis det var "GUD" som havde skabt jorden, hvilken af de 500+ som mennesker tror/troede på lavede den rent faktisk?
Gravatar #3 - Du3-
26. mar. 2009 08:58
Smiley (1) skrev:
Kan godt lide at Gud ligger nederst. Og hvis der er en, ville han nok grine over afstemningen :D

edit: en Cookie (::) til hvem end der gætter hvad jeg stemte på... ;D

Chuck Norris :D Du sender bare den Cookie med posten :P

Stemte selv 42.. Fordi jeg kan :P
Gravatar #4 - Vejby
26. mar. 2009 09:03
Simpelt... Chuck Norris skabte The Big Bang
Gravatar #5 - flaxic
26. mar. 2009 09:05
hehe for grineren pole :)
Gravatar #6 - laspe18
26. mar. 2009 09:06
Jeg elsker det faktum, at på et nørd site tror næsten ligeså mange på Chuck Norris som The Big Bang. :-)
Gravatar #7 - chreddy
26. mar. 2009 09:10
det var da klart Chuck Norris der skabte universet :D
Gravatar #8 - MiniatureZeus
26. mar. 2009 09:17
Stemte Chuck Norris, men er ret sikker på at det var Mandalae!
Gravatar #9 - Du3-
26. mar. 2009 09:18
Haha.. Kom lige til at se, der er 42 der har stemt på 42 xD

Edit: Ja nu er det blevet ødelagt med flere stemmer :P
Gravatar #10 - AcidCrow
26. mar. 2009 09:19
Det er netop det der er så genialt ved Dan Simmons' Hyperion der (spoiler alert!) forklarer, at det er alt (hele universet) der skaber gud og ikke omvendt...
OT
Jeg stemte 42. Bare jeg vidste hvorfor?!?!
Gravatar #11 - Silas
26. mar. 2009 09:25
Jeg tror det var Gud der stod bag Big Bang.
Gravatar #12 - sparrez
26. mar. 2009 09:28
Det gjorde Flying Spaghetti Monster helt klart, ikke nogen tvivl overhovedet!!

Se det er en religion man kan forstå...
Gravatar #13 - Magten
26. mar. 2009 09:34
Det gjorde min gode ven Chuck sgu da!
Gravatar #14 - runeks
26. mar. 2009 09:35
Det gjorde universet selv.
Gravatar #15 - knasknaz
26. mar. 2009 09:38
Nej, det gjorde jeg!
Gravatar #16 - Mandalae
26. mar. 2009 09:42
MiniatureZeus (8) skrev:
Stemte Chuck Norris, men er ret sikker på at det var Mandalae!

Sssshhhh, jeg har lovet Vatikanet...
Gravatar #17 - Dreadnought
26. mar. 2009 09:48
Det var da Chuck Norris. Han trykkede universet sammen med hans bare næver, så det sprang i luften.
Gravatar #18 - Dirk Diggler
26. mar. 2009 09:54
Steve Jobs - klart...

DD
Gravatar #19 - praktikant muffe AKA pewbe
26. mar. 2009 10:01
Jeg stemte illusion fordi det er det jeg tror (læs: håber).
Men ellers er det da helt klart Chuck Norris :P
Gravatar #20 - njhvidberg
26. mar. 2009 10:16
Det var en flok svinsk fulde individer i Restaurenten for enden af Universet, altså, deres univers.
Så var der en der fik en "schhhiie go' idje, (hik!)"
"Vi lawer schgu dja lie nåej pischsse flot nået å kig' å"
- og så lavede de lidt fyrværkeri...
Gravatar #21 - ToFFo
26. mar. 2009 10:22
Gud ligger nederst. Chuck Norris ligger øverst.

Gud sagde onde ting om Chuck Norris' mor. Det var dumt gjort så chuck norris lavede et cirkelspark så kraftigt det slog guds tænder ud. Det er så det der er blevet til universet.

ja man kan så sige det er dem begge 2.

Hvis der er nogen der har set Family Guy så ved de også hvad der foregik i Peter Griffins univers. Det var gud der var ved at lægge arm og så slår han en prut for at vinde. Da han så har vundet sår han en kæmpe fis mere og derudfra kom universet...

Chuck Norris er også fremtidens energikilde! en skægstub fra chuck norris rummer mere energi end solen. Dog er det ikke lykkedes nogen at få krummet et af hans uber tight skæg. End ikke ham selv. fordi han rocks
Gravatar #22 - mathiask
26. mar. 2009 10:31
The big bang theory:
God spoke
and BANG! - it happened
Gravatar #23 - Mr. Q
26. mar. 2009 10:42
Unfair afstemning.. Der er 2 ting fra Hitchikers guide med! - FY!
Gravatar #24 - smiley
26. mar. 2009 11:06

(::) Cookie hermed leveret.

(Skrev det fordi at jeg først bagefter lagde mærke til at jeg stadig har den signatur xD )
Gravatar #25 - LayZee
26. mar. 2009 11:08
42? Kun mig der ikke forstår?
Gravatar #26 - PhilipBjerre
26. mar. 2009 11:12
LayZee (25) skrev:
42? Kun mig der ikke forstår?

Vildt nok, så kan man faktisk bare google det.
Øverste resultat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Notable_phrases_from_...

OT:
Jeg hader al den blasfemi.
Det er helt absurd, så mange kættere, som forpester et spørgeskema som dette.
Alle rigtige troende ved, at det var Chuck Norris!
Gravatar #27 - zymes
26. mar. 2009 11:15
Gravatar #28 - Mulpacha
26. mar. 2009 11:31
Der må jeg vidst stemme Xel´Naga, men Big Bang kommer tæt på.

Rettelse til afstemning: "Protos" er med to s'er
Gravatar #29 - JesperZ
26. mar. 2009 12:07
Stemte blank da jeg mener universet altid har eksisteret, omend med "big bangs" der har sat gang i nogle processer, men tror aldrig der har været en start som sådan.
Gravatar #30 - Daniel-Dane
26. mar. 2009 12:30
Øv, en nederen afstemning!
Gravatar #31 - Blackwater
26. mar. 2009 12:31
Chuck Norris!
Men seriøst, big bang eller noget andet ukendt ;)
Gravatar #32 - nerddk
26. mar. 2009 12:54
folk der stemmer 42, kan vist ikke deres hichhicker historie.

det jo to hvide mus der lavede jorden for at finde ud af hvilket spørgsmål 42 passer på ;)
Gravatar #33 - Psykocyber
26. mar. 2009 12:56
Nej, de bestilte bare jorden. De lavede den ikke og designede den ikke.
Gravatar #34 - Hůňděštějlě2
26. mar. 2009 13:08
SparreZ (12) skrev:
Det gjorde Flying Spaghetti Monster helt klart, ikke nogen tvivl overhovedet!!

Se det er en religion man kan forstå...

Øv, du kom før mig.
Enhver der mener at det ikke er Det Flyvende Spaghettimonster, bør stenes til døde. Jeg har valgt ikke at svare på denne blasfemiske poll.
Gravatar #35 - b4@
26. mar. 2009 13:09
Alle dem som stemmer 42 aner ikke hvad de taler om. De var sku' da ikke tallende som lavede universet.
Gravatar #36 - mortensp2
26. mar. 2009 13:36
Man får da ikke at vide hvad/hvem der lavede universet i The hitchhikers guide to the galaxy?

Musene skulle kontrollerede jorden i dens lange program, så jorden kunne finde ud af hvad det RIGTIGE spørgsmål var. Desværre sprang den i luften 5 min. før de ville få spørgsmålet.
Damn you, vogoner!
Gravatar #37 - nerdcoder
26. mar. 2009 13:56
Jeg ville gerne have stemt på "Big Bang" OG Gud...

Jeg har svært ved at tro på Big Bang, uden noget der har igangsat det + det er umuligt for at tro på de halv-dårlige forklaringer, der er på et Big Bang opstået ud af "ingenting" :-P

Bare lige til jer, der tror, at jeg dermed tror på Gud som en Gammel-far med hvidt skæg og alt det der...
Nej ikke sådan en Gud - ikke ham fra børnehistorier fra Bibelen...
Ham der er beskrevet I Bibelen ;-)
Og dermed en Gud, som ikke kan beskrives af menneskelige ord og billeder, da fatte-evnen er for lille, til at fatte et væsen af den karakter, Gud må have for at passe i Bibelens beskrivelse...

Anyways... Det var ikke et debat-oplæg.... bare en lang kommentar! :-D
Gravatar #38 - Yilar
26. mar. 2009 14:08
Gud er for de fleste folk indbegrebet af den løgn der er religion. Man kan godt sige at gud har skabt universet, men så har gud ihvertfald ikke en skid med religion at gøre.

Jeg stemte selv Chuck Norris, det er det der giver mest mening!
Gravatar #39 - Fisker
26. mar. 2009 14:31
Universet er en illusion der er skabt for mig.
Gravatar #40 - KarstenP
26. mar. 2009 14:36
The Architect.
Gravatar #41 - runekh
26. mar. 2009 14:46
Jeg er 100% overbevist om at Gud rent faktisk skabte universet. Det kan ikke bevises 100%, men forskere kan se mange logiske ting i at jorden ikke er mere end 8000 år gammel og bibelhistorien passer.
Big bang er jo bare en anden form for religion, det er lige så umuligt som Gud, og så giver det bare ikke mening. Forskere kan ikke bevise big bang, teorien er fyldt med huller og mangler, men alligevel æder folk deres teori rådt uden at vide hvor meget fup den indeholder.

Prøv eks. at se nogle creationist videoer. ex. Kent Hovind. Det er meget interessant og mindst lige så sandsynligt som Big bang og evolutions teorien..

Har selv set de omkring 15 timer video med Kent Hovind, og synes det er super interessant, og muligvis sandt! I hvert fald tror han på Gud, og det er nu engang meget fornuftigt! Fordi han findes og laver mirakler og elsker dig :)

Bed en bøn og mærk at der er mere mellem himmel og jord :)

>Blessings!

- Rune
Gravatar #42 - ToFFo
26. mar. 2009 14:51
Var der egentlig dinosaurere i biblen? mener jeg ikke jeg har hørt om. men alligevel er der blevet fundet en masse knogler rundt omkring. Hvis gud skabte mennesket... hvem skabte så alle de mikrober, bakterier, insekter og dyr der var på planeten inden menneskene kom?
Gravatar #43 - silashansen
26. mar. 2009 15:07
#42, lige præcis!
Kulstof 14 analyser plejer ikke at lyve.. medmindre at det er en exception til reglen som gud har indsat i Videnskab.cpp da han skrev den for 8000år siden..
Gravatar #44 - runekh
26. mar. 2009 15:29
#42: Hvis Gud har skabt mennesket, tror du så ikke han har en plan og tror du ikke han har magt til at lave microber osv.? Han har jo både skabt bjerge, dale, hunde og katte og mennesker. ALT! - det siger bibelen jo også..
Den taler også om "kæmperne", her refereres til dinosaurene! Jep! - de er med i bibelen og de er skabt i samme uge som mennesket (og alt andet). det er også derfor at man har fundet mennesker og dino'er ligge side om side i samme jordlag osv. Og man har endda fundet mennesker der er knap 4 meter høje, fordi dengang var der et vandlag rundt om atmosfæren hvilket nedsatte vores påvirkning af solens farlige stråler, og forøgede indholdet af O2 i atmosfæren. Dvs. vi får mere ilt og vores celler bliver ikke nedbrudt, derfor kan vi blive større og det var også det fænomen vi så ved dinosaurene. krokodiller i dag er fx. lige som dino'er, dengang var de bare større, fordi der var vand omkring jorden. Men dette vand lod Gud regne ned da han skabte syndfloden, og det dræbte alle dinosaurere og næsten alle mennesker. Gud siger i biblen til Noa: "Du skal ikke tage kæmperne med ombord på arken". Derfor finder vi dem ikke i dag, og dem vi "muligvis" finder, er dem der lever i vandet. Vi har dyr som Loch Ness uhyret som er meget diskuteret og kunne være virkelig, vi har beretninger om underlige væsener uden for australiens kyst og kæmpe blæksprutter osv. osv.

Det lyder sikker lidt underligt i jeres øre, men jeg har undersøgt lidt, og teorierne stemmer overens med både bibelen og mange videnskabelige facts, i hvertfald de der mere eller mindre kan bevises.

#43:Kulstof 14 er noget pis. Alle forskere ved at det ikke holder til at datere særligt præcist. Nogle nordmænd har lavet en undersøgelse hvor de gravede en død ko op som var blevet begravet, de daterede den til at være knap 5000 år. Men finder ud af at personen der har gravet koen ned havde gjort det for omkring 10 år siden. Nogle gange giver det bedre resultater, men sjovt nok fungere prøven ikke når man kommer længere tilbage end omkring 5000 år, måske fordi jorden slet ikke er så gammel som vi tror, hvert fald virker prøven ikke optimalt.
En anden brugt prøve er at se i jordlag, og betragt de forskellige jordlag og se fossilers alder på den måde, men det sjove ved den metode er at de betragter fossiler i forhold til jordlaget og jordlaget i forhold til fossilerne, der er ikke nogen "konstant" de kan regne med, så derfor kan metoden slet ikke bruges. Det eneste man kan se på et fossil er at det er dødt og har levet engang, men ingen kan sige hvor gammelt det er.

Hvis i er interesseret kan i jo prøve at se videoer om emnet, det er super interessant, det omhandler trods alt vores ganske eksistens!

På drdino.com kan i læse mere om det..
Gravatar #45 - Nextnx
26. mar. 2009 15:39
Rune jeg er lidt nysgerrig, har du btw set Biblen - Nørrebro Teater?

runekh (41) skrev:
Jeg er 100% overbevist om at Gud rent faktisk skabte universet. Det kan ikke bevises 100%
Hvordan kan du så være 100% og ikke næsten 100%?

runekh (41) skrev:
Big bang er jo bare en anden form for religion, det er lige så umuligt som Gud, og så giver det bare ikke mening.
Hvorfor og hvilken dag skabte han universet?
Hvilken behov er der for universet set i dine øjne?

Jeg er måske lidt sær da jeg nok har spenderet mere tid på at snakke med Jehovas Vidner i døren end jeg har fået snakket med postbudet eller min frisør. Men de er sjove at snakke med somehow og det ender da som regel med at de har mere at tænke på end jeg har bagefter.
Gravatar #46 - runekh
26. mar. 2009 15:48
Hehe.. Altså, der er jo stor forskel på hvad jeg tror 100% og hvad forskerne kan bevise 100%, det er jo det jeg har skrevet..

Det ville være løgn hvis jeg skrev at Gud kunne bevises 100%, det kan du sagtens anfægte og sige er løgn, men om jeg tror på det 100% kan du ikke sige noget til, derfor er der intet underligt i at sige jeg tror på det, selvom det ikke kan bevises 100 %?

Altså man hører ham ikke skabe universet, men man hører ham skabe/ændre på jorden i universet. Inden skabelsen var jorden en uformelig masse (altså en masse uden nogen form, svært at forestille sig ja) Men så gør Gud den rundt og skaber liv, vand, lys, varme osv. og mennesket..

Jeg ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet om hvilket behov der er for universet?
Gravatar #47 - markjensen
26. mar. 2009 15:49
Rune: Hvor henne i biblen ser du det med dinosaurerne?

På denne side læser jeg det som at "kæmperne" er helte (mænd).

Ydermere læser jeg ikke at gud siger noget om kæmper i arken. Jeg citerer lige:

gud skrev:
Du skal gå ind i arken sammen med dine sønner, din kone og dine svigerdøtre. v19 Af alle levende væsener skal du bringe ét par ind i arken, for at de kan overleve sammen med dig; de skal være han og hun. v20 Af alle slags fugle, al slags kvæg og af alle slags krybdyr på jorden skal ét par gå ind til dig for at overleve. v21 Du skal tage noget af alt, der kan spises, og samle det hos dig; det skal du og de have til føde.

Jeg ved ikke så meget om biblen, så måske læser jeg et forkert sted.
Gravatar #48 - Nextnx
26. mar. 2009 16:01
Rune nu var det dig selv der skrev at det ikke kunne bevises. :D
Altså som i du ikke har set/læs et 100% bevis for gud er til.

runekh (46) skrev:
Altså man hører ham ikke skabe universet, men man hører ham skabe/ændre på jorden i universet. Inden skabelsen var jorden en uformelig masse (altså en masse uden nogen form, svært at forestille sig ja) Men så gør Gud den rundt og skaber liv, vand, lys, varme osv. og mennesket..
Nemlig han skaber lys, men hvorfor månen, stjernerne, og sorte huler (her kan du så sige at det ikke er bevist), osv.

runekh (46) skrev:
Jeg ved ikke helt om jeg forstår spørgsmålet om hvilket behov der er for universet?
Der er ikke så meget i det, men med andre ord, hvilken behov tror du der er for det gud har skabt i universet?
Gravatar #49 - MyNameIsMudd
26. mar. 2009 16:01
Alle der har svaret "42" eller "de små hvide mus", har vist ikke læst "So Long, and Thanks for All the Fish", for så ville de have svaret "Gud" :)

I øvrigt så er "Chuck Norris" og "Gud" vel det samme svar?
Gravatar #50 - runekh
26. mar. 2009 16:18
Jeg må indrømme at det er ved at være længe siden jeg har set videoerne og kan heller ikke huske hvor det står i bibelen, og kan ikke engang finde nu jeg leder..

#48: Jeg tror Gud har skabt os for at tilbede ham. Derfor er mennesket blevet skabt. Men hvorfor han har skabt stjerner og hvorfor han har skabt sorte huller, det må du ikke spørge mig om. Men hvis vi ser på hans værk har han altid skabt utrolig smukke ting, derfor er det bare fedt at han har lavet noget så fantastisk som universet med stjerner osv! (og dette har videnskabet vist bevist ret meget :))

#47: Jeg husker som sagt ikke hvor, men lidt googling, viser at der også er folk der mener at nogle dinosauere var med ombord på arken, hvilket er ret spændende.
Enten har de været ombord på arken, og så på grund af at menneskers og dermed dyrs leve alder er blevet langt lavere efter syndfloden (fordi laget af vand regnede ned på jorden og giver os mulighed for stråling fra solen og mindre ilt i atmosfæren) så ser vi krokodiller og flyvende øgler der kan ligne dinosauere, men bare ikke er store nok.
Eller kom de ikke med på arken, som jeg tror, selvom jeg ikke lige kan finde det i bibelen lige nu, og så derfor ser vi dem ikke længere, kun de der svømmer (fordi de kunne klare de store mængder vand)

Jeg leder videre efter passagens med kæmperne på arken
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login