mboost-dp1
Hvad er den største fordel ved piratkopiering fremfor lovlige alternativer?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Lowkey (50) skrev:Større udvalg betyder bestemt noget, men hverken gratis og ingen drm tror jeg er specielt store faktorer i forhold til hvor belejligt det er at bruge.
Det gælder måske mest spil, men der er faktisk nogen af os der bekymrer os om vores indkøb kan bruges om 5-10 års tid når firmaet der solgte os det er gået ned, og har taget deres licensing servere offline. Det skete f.eks. for Microsoft med deres MSN Music Store, hvor de gav deres købere nogle måneders varsel til at konvertere deres musikindkøb til andre formater før licensserverne blev taget ned. Fik man ikke gjort dette kunne man vinke farvel til sin lovligt indkøbte musik uden kompensation.
http://en.wikipedia.org/wiki/MSN_Music
Samme kan SAGTENS ske med andre services, Steam inkluderet (det kører måske på skinner for Steam lige pt. men ingen kan forudsige hvordan det ser ud 10-20 år fremme i tiden, og selvom de har udtalt at de har en DRM-removal løsning klar hvis det skulle ske de blev tvunget til at gå ned så kræver det at brugerne har taget backup af alle deres ting). Dertil har du spil som Assassins Creed hvor DRM tvinger dig til at have en konstant aktiv internetforbindelse selvom det er et single-player spil. Vi så jo fint hvordan de betalende kunder blev straffet kort tid efter Screed 2 kom ud bare pga. et simpelt nedbrud:
Assassin’s Creed 2 unplayable as Ubisoft DRM servers go down
TL;DR: Jeg finder det "belejligt" hvis jeg ved at når jeg har købt et produkt vil jeg kunne bruge det til jeg falder død om, uden at være afhængig af om firmaet som producerede det bliver opkøbt/smider håndklædet i ringen/whatever de nu kan finde på.
Mht. "Gratis" vil jeg argumentere at der i visse tilfælde er en fordel i at kunne prøve noget før man køber det. iTunes tilbyder f.eks. kun 30 sekunders previews af deres musik, hvilket ikke altid er nok (specielt ikke hvis man er på udkig efter et bestemt remix af et nummer, hvilket jeg f.eks. ofte er). Problemet med online-salg af varer er at man ikke kan prøve dem af før man køber, og er man ikke tilfreds med produktet er der ingen returret. Spilfirmaer kan kompensere for dette til en grad med demoer, og granted, det er sjældent at folk køber et musiknummer/en film de finder ud af de ikke kan lide, men det ER altså en belejlighed at kunne anskaffe sig noget og vide at man intet har mistet hvis man ikke bryder sig om det.
Følte mig fanget mellem to muligheder, nemlig: Større udvalg af titler, og mindre DRM.
Hvis der blev udbudt nyt materiale, til en fair pris, og uden DRM, ja så skulle de gladeligt få mine surt optjente kroner.
Og det gør de såmænd stadig, i det omfang det ellers er muligt.
Har en ret stor samling af DVD, HD DVD, Blu-ray, og spil.
Og havde sikkert mere hvis ikke branchen opsatte kunstige begrænsninger.
Hvis der blev udbudt nyt materiale, til en fair pris, og uden DRM, ja så skulle de gladeligt få mine surt optjente kroner.
Og det gør de såmænd stadig, i det omfang det ellers er muligt.
Har en ret stor samling af DVD, HD DVD, Blu-ray, og spil.
Og havde sikkert mere hvis ikke branchen opsatte kunstige begrænsninger.
SpYkE112 (45) skrev:iTunes er 100% DRM[-fri], bare lige så du ved det. Det virker som en generel misforståelse at folk tror man er låst til at bruge iTunes til at afspille ens indkøb, det er man så langt fra, da stortset samtlige afspillere kan spille aac, man skal nemlig ikke betale Apple noget som helst for at distribuerer i aac formatet, kun hvis man vil lave et codec.
Du er selv inde på det, men det med at være DRM-fri gælder vist kun for musik, ikke film og serier (jeg har ikke prøvet iTunes for nyligt, det er et hæsligt program).
For musikkens vedkommende er der heldigvis gode alternativer efterhånden (7digital, iTunes, Wimp), nu mangler vi bare at mediebranchen får slæbt sin anden fod ind i herværende århundrede.
idiotiskelogin (10) skrev:Hvordan fanden skulle jeg ellers komme til at se Colbert Report eller Conan for den sags skyld? :)
Colbert Report kan du se på www.colbertnation.com - lovligt, gratis og i ganske god kvalitet. Comedy Central er en af de få som tillader streaming af deres programmer uden for USA :)
MBM (58) skrev:Colbert Report kan du se på www.colbertnation.com - lovligt, gratis og i ganske god kvalitet. Comedy Central er en af de få som tillader streaming af deres programmer uden for USA :)
Det har de ikke gjort altid...
#10 - Tjek Colbert Report ud her
Ontopic: Må indrømme at det for mig primært er hastigheden. Det irriterer mig voldsomt, at der er oftest er forskellige udgivelsesdatoer, pga. forældede systemer, processer og aftaler, som så langt fra er fulgt med den efterspørgsel som findes - og velsagtens også en af de største grunde til, at piratkopiering trives den dag i dag.
Ontopic: Må indrømme at det for mig primært er hastigheden. Det irriterer mig voldsomt, at der er oftest er forskellige udgivelsesdatoer, pga. forældede systemer, processer og aftaler, som så langt fra er fulgt med den efterspørgsel som findes - og velsagtens også en af de største grunde til, at piratkopiering trives den dag i dag.
Når koncernerne ikke vil tilbyde os ting som TiVo, Netflix og Hulu, så er det letteste alternativ jo klart piratmetoden, hvis det skal gå hurtigt og nemt. De danske alternativer fra Yousee, Stofa og Viasat, er jo en joke i forhold til "the real deal".
Desværre går der nok et par år endnu, før vi får nogle ordentlige bokse og applikationer ind i hjemmene.
Desværre går der nok et par år endnu, før vi får nogle ordentlige bokse og applikationer ind i hjemmene.
Ville vælge flere valgmuligheder....Men valgte det er lettere....
Lettere dækker ret mange af valgmulighederne :D
Men når folk siger at hvis forretningsmodellen blev lavet anderledes i Danmark, så ville de stoppe med at piratkopiere passer dælme ikke.... Der er MANGE der gør det fordi det er gratis og fordi det er lidt spændende at være en del af "den hemmelige underground"...som det så knap er mere. :b
Kan huske for nogle år tilbage, der købte jeg EA's Spore.... stjernespil.... men kunne sq aldrig få det originale til at fungere på min computer...efter en masse google og forum søgen gav jeg op og hentede en cracked version(DRMfri) (ja kom og anhold mig!) på nettet.... og den spillede med det samme... Men igen, Hurra for PS3 og Steam :D At købe fysiske pc spil er hul i kraniet!
Musikmæssigt der har jeg givet op....Det er nemmere at streame radio og podcasts. At købe et nummer hos TDC/iTunes/whatever og det så kun kan spilles på min computer eller min telefon holder bare ikke.... Har ALTID været ude for problemer så snart jeg vil have en sang med mig ned i min bil eller fra computeren over på mit anlæg....Stor finger til branchen på det punkt...
Film - well.... Det er noget der skal ses i biograffen....og min DVD samling dækker nok for resten af historien :P Eneste jeg faktisk sniger mig til er Amerikansk comedy....Inrique Iglesias, Eddie Murphy, Lewis black, Pablo francisco har jeg ikke formået at finde i nogen butikker endnu....så igen, der låner jeg når tilgængeligt :b
Lettere dækker ret mange af valgmulighederne :D
Men når folk siger at hvis forretningsmodellen blev lavet anderledes i Danmark, så ville de stoppe med at piratkopiere passer dælme ikke.... Der er MANGE der gør det fordi det er gratis og fordi det er lidt spændende at være en del af "den hemmelige underground"...som det så knap er mere. :b
Kan huske for nogle år tilbage, der købte jeg EA's Spore.... stjernespil.... men kunne sq aldrig få det originale til at fungere på min computer...efter en masse google og forum søgen gav jeg op og hentede en cracked version(DRMfri) (ja kom og anhold mig!) på nettet.... og den spillede med det samme... Men igen, Hurra for PS3 og Steam :D At købe fysiske pc spil er hul i kraniet!
Musikmæssigt der har jeg givet op....Det er nemmere at streame radio og podcasts. At købe et nummer hos TDC/iTunes/whatever og det så kun kan spilles på min computer eller min telefon holder bare ikke.... Har ALTID været ude for problemer så snart jeg vil have en sang med mig ned i min bil eller fra computeren over på mit anlæg....Stor finger til branchen på det punkt...
Film - well.... Det er noget der skal ses i biograffen....og min DVD samling dækker nok for resten af historien :P Eneste jeg faktisk sniger mig til er Amerikansk comedy....Inrique Iglesias, Eddie Murphy, Lewis black, Pablo francisco har jeg ikke formået at finde i nogen butikker endnu....så igen, der låner jeg når tilgængeligt :b
SlettetBruger (64) skrev:Den er relevant fordi ingen af os har været ude for det der er i det diagram?
Bare fordi du har været heldig ikke at have oplevet det, betyder ikke at det ikke er sket. Jeg har selv oplevet det en del gange og hver gang jeg oplever det tænker jeg tilbage på det billede
"heldig"
Jeg har måske 3-400 film og serier... aldrig har jeg oplevet det det diagram viser.
og i de tilfælde hvor jeg har oplevet bare en brøkdel af det.. har det sjældent været skippable eller generene.
Hvorvidt ting kan skippes er iøvrigt afhængig af afspiller...
Jeg har måske 3-400 film og serier... aldrig har jeg oplevet det det diagram viser.
og i de tilfælde hvor jeg har oplevet bare en brøkdel af det.. har det sjældent været skippable eller generene.
Og jeg har omkring 300 DVD'er og har oplevet det indtil flere gange, så det lyder til at du har været heldig
Ok, nu er nævnte en af de værste skækeksempler, som jeg har set en enkelt gang, men mange af de ting de nævner ser jeg ofte
Jeg kan ikke huske antallet af gange jeg f.eks. har smidt en dvd i, hvor den typiske "You wont steal a car" video er unskippable, da det tal er alt for højt. Og så er det selvfølgelig alle de typiske unskipable FBI warnings, osv
Men det kan selvfølgelig også være mig der bare har været meget uheldig
Ok, nu er nævnte en af de værste skækeksempler, som jeg har set en enkelt gang, men mange af de ting de nævner ser jeg ofte
Jeg kan ikke huske antallet af gange jeg f.eks. har smidt en dvd i, hvor den typiske "You wont steal a car" video er unskippable, da det tal er alt for højt. Og så er det selvfølgelig alle de typiske unskipable FBI warnings, osv
Men det kan selvfølgelig også være mig der bare har været meget uheldig
Det er ogsaa ret meget moentet paa amerikanske udgivelser. I DK er det noget mindre typisk, men det er ret sjaeldent at du kan skippe "ADVARSEL! DU ER EN TYVEKNAEGT!"-bullshit i starten, fx.
Men den ser du maaske heller ikke ? :D
Sjaeldent ikke vaeret skippable, mener du vel?
Men ja, det er sjaeldent man kan springe det over. Trailers er de dog blevet bedre til at fikse.
Tjoh, det er afhaengigt af om Afspilleren overholder de playlists der er lavet af producenten, korrekt.
Det er ogsaa ret meget moentet paa amerikanske udgivelser. I DK er det noget mindre typisk, men det er ret sjaeldent at du kan skippe "ADVARSEL! DU ER EN TYVEKNAEGT!"-bullshit i starten, fx.
Men den ser du maaske heller ikke ? :D
Sjaeldent ikke vaeret skippable, mener du vel?
Men ja, det er sjaeldent man kan springe det over. Trailers er de dog blevet bedre til at fikse.
Tjoh, det er afhaengigt af om Afspilleren overholder de playlists der er lavet af producenten, korrekt.
Er i bare nogen retards eller hva? i billedet kan jeg tælle 10 unskippable ting
i kan nævne én?
Kan vi blive enige om at det billede er propoganda? eller ihvertfald fuldstændig irellevant for EU?
i kan nævne én?
Kan vi blive enige om at det billede er propoganda? eller ihvertfald fuldstændig irellevant for EU?
Adagio (71) skrev:Nope, det kan vi ikke blive enige om, eftersom at jeg selv har været ude for det her inden for EU
Det er derfor langt fra normen.
Hummer kører kort på L, ergo skal alle biler laves om.
Samtlige DVD'er i min Boston Legal samling har en warning man ikke kan skippe og den kommer igen, hver gang man smider den i. Det er sgu da latterligt.
På samtlige af de blu-rays jeg har købt(Hvilket godt nok kun er en 20 styks), har der været unskippable shit i starten. Hver, evig, eneste, af, dem.
Selv hvis det var skippable, som det er på nogle dvd'er, hvad fanden er så pointen? Smid det dog ind i "Extras" og lad det blive der. Så må folk fandeme selv opsøge det, hvis de vil se det.
Så om det er normen eller ej er fuldstændig ligegyldigt, det skal væk, vi betaler jo for fanden for skiverne!
Og grats med endnu en fail bil analogi.
Samtlige DVD'er i min Boston Legal samling har en warning man ikke kan skippe og den kommer igen, hver gang man smider den i. Det er sgu da latterligt.
På samtlige af de blu-rays jeg har købt(Hvilket godt nok kun er en 20 styks), har der været unskippable shit i starten. Hver, evig, eneste, af, dem.
Selv hvis det var skippable, som det er på nogle dvd'er, hvad fanden er så pointen? Smid det dog ind i "Extras" og lad det blive der. Så må folk fandeme selv opsøge det, hvis de vil se det.
Så om det er normen eller ej er fuldstændig ligegyldigt, det skal væk, vi betaler jo for fanden for skiverne!
Og grats med endnu en fail bil analogi.
Om det er normen eller ej, om det kan skippes eller ej, hva fanden laver de der til at starte med?
Burde der ikke istedet stå "Tak fordi du har købt denne film!"?
Når man downloader en film skal man bare dobbelt klikke på filen, og så starter filmen. Der skal man ikke igennem alt det fis, for det bliver strippet.
Burde der ikke istedet stå "Tak fordi du har købt denne film!"?
Når man downloader en film skal man bare dobbelt klikke på filen, og så starter filmen. Der skal man ikke igennem alt det fis, for det bliver strippet.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.