mboost-dp1
Hvad bruger du?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Ved det ikke helt, andet en det finde "Intel Inside Centrino Mobile Technology" på min laptop indikere at der forefindes noget intel inden i.. Men tror det er nvidia.. Men er nu egentlig ret lige glad..
Intel C2D E8400 + ATi Radeon 3870..
Ville egentlig aldrig have købt et ATi kort, men købte det her til et lan da mit 7900GT var ved at være ret langsomt og jeg fik det nye brugt til 450 kroner:)
Ville egentlig aldrig have købt et ATi kort, men købte det her til et lan da mit 7900GT var ved at være ret langsomt og jeg fik det nye brugt til 450 kroner:)
Intel og nvidia i både min stationære og min laptop.
Min laptop er fra arbejdet så der har jeg ikke selv kunne vælge.
Har altid brugt intel cpu'er siden mine kammeraters gamle AMD athlon computere kogte og gik ned hele tiden. Grafikkortet købte jeg fordi mit gamle ATI gik i stykker og så var nvidias på tilbud.
Min laptop er fra arbejdet så der har jeg ikke selv kunne vælge.
Har altid brugt intel cpu'er siden mine kammeraters gamle AMD athlon computere kogte og gik ned hele tiden. Grafikkortet købte jeg fordi mit gamle ATI gik i stykker og så var nvidias på tilbud.
Intel i5 or ATI HD 4870
Intel har jeg altid brugt..
ATI er noget nyt jeg har prøvet.. Og er allerede meget mere glad for det end det Nvidia crap jeg kørte med tidligere. I hvert fald Nvidias drivere er noget buggy lort IMO.. Men det kan godt være det bare er mig.. Jeg skal i hvert fald ikke have Nvidia igen.
ATI er noget nyt jeg har prøvet.. Og er allerede meget mere glad for det end det Nvidia crap jeg kørte med tidligere. I hvert fald Nvidias drivere er noget buggy lort IMO.. Men det kan godt være det bare er mig.. Jeg skal i hvert fald ikke have Nvidia igen.
iNielssonnich (14) skrev:Intel i5 or ATI HD 4870
Hmm plejer at være omvendt:)
Intel/Nvidia herfra.. og der skal meget til at jeg ville skifte..
Intel C2D 6750 2.6ghz overclocket til 3.6 med noctua køler på, samt nvidia XFX260 med core overclocket fra 576 til 670 shadere på 1500 og memory på 2300. Men Cpu blir snart skiftet Icore 7. Det er hovedsystemet... har en gammel amd athlon 3200+ med 2 gb ddr samt 4670 1 gb ddr3 sapphire AGP Kort, kan til nød bruges til lan på grund af graffikkortet.
Nvidia+Intel
Sidst jeg prøve ATI gik det helt galt. Kortet var et par generationer nyere end det gamle kort jeg havde, men kunne ikke køre halvdelen af mine spil, selvom det var en frisk installation af Windows. De spil det kunne køre, var med enten samme kvalitet/framerate eller meget lille forbedring
Output til tv var meget skod (dog i de sidste par år er Nvidia's output til tv også blevet meget skod, men dengang jeg brugte det output fandtes der også et andet tv-output program til nvidia kort der var meget bedre)
Efter en måned lykkedes det mig endeligt at få det byttet, fik en GeForce 5500 istedet, eller noget i den retning (ATI kortet skulle være af samme klasse)
De sidste par gange jeg har købt grafikkort har benchmarks vist at Nvidia kortene var de bedste til prisen
Sidst jeg prøve ATI gik det helt galt. Kortet var et par generationer nyere end det gamle kort jeg havde, men kunne ikke køre halvdelen af mine spil, selvom det var en frisk installation af Windows. De spil det kunne køre, var med enten samme kvalitet/framerate eller meget lille forbedring
Output til tv var meget skod (dog i de sidste par år er Nvidia's output til tv også blevet meget skod, men dengang jeg brugte det output fandtes der også et andet tv-output program til nvidia kort der var meget bedre)
Efter en måned lykkedes det mig endeligt at få det byttet, fik en GeForce 5500 istedet, eller noget i den retning (ATI kortet skulle være af samme klasse)
De sidste par gange jeg har købt grafikkort har benchmarks vist at Nvidia kortene var de bedste til prisen
#21 Hvis du prøvede et HD2000 eller 3000 serie kort, fulgte ATI ikke særlig godt med Nvidia. Det var først i HD4000 serien de kom der op af og nu i 5000 serien. Så må vi se hvad Nvidia har at byde på som modspil lidt senere i år. ATI havde den ide efter deres x1000 serie at de ville lave gpuerne mindre. Det gjorde de to efterfølgende generationer ikke var særlige spændende. Men nu er de gode nok. Prismæssigt er ATI kort næsten altid bedre end nvidia kort for lignede performans. Eller det har det været de sidste lange stykke tid i hver fald.
AMD/ATI her.
Fik et godt tilbud og har kun været glad for det.
phenmom II X4 810 ved 3,4 GHz
Radion HD4870 1 GB udgaven
AMD/ATI her.
Fik et godt tilbud og har kun været glad for det.
phenmom II X4 810 ved 3,4 GHz
Radion HD4870 1 GB udgaven
Jeg går 100% efter price/performance ratioen. Jeg har intel+nvidia lige nu, men byggede da en AMD+nvidia til en ven, da den skulle koste under 4k, og anbefaler stærkt intel+ati lige nu.
Altså det hurtigste til prisen, hader fanboys ;)
Altså det hurtigste til prisen, hader fanboys ;)
Phenom II X3 720 BE @ 3.3 og et 1GB 4870
Foretrækker ikke som sådan noget over det andet, nu gik jeg bare efter ydelse v. pris, og der lå de ret godt. Hvis jeg fik valget mellem AMD og Intel til samme pris og ydelse, ville jeg godt nok vælge AMD, da jeg synes de har brug for noget støtte når det går så dårligt for dem.
Foretrækker ikke som sådan noget over det andet, nu gik jeg bare efter ydelse v. pris, og der lå de ret godt. Hvis jeg fik valget mellem AMD og Intel til samme pris og ydelse, ville jeg godt nok vælge AMD, da jeg synes de har brug for noget støtte når det går så dårligt for dem.
AMD Phenom 9550 Quad-core 2,2 Ghz
Ati 4850
Har faktisk købt AMD siden jeg opgradrede fra min Pentium 75 Mhz. Dette er dog mit første Ati kort. Yderst tilfreds med den lave lydudbredelse efter min støvsuger som var Nvidia 7900 GTX:o)
Ati 4850
Har faktisk købt AMD siden jeg opgradrede fra min Pentium 75 Mhz. Dette er dog mit første Ati kort. Yderst tilfreds med den lave lydudbredelse efter min støvsuger som var Nvidia 7900 GTX:o)
Det er en lidt forvirrende afstemning. Der står ikke at det er grafikkort+processor kombinationer... Alle 4 navne laver jo grafikkort (AMD står bag ATI og intel laver jo også grafikkort), så jeg undrede mig over hvorfor det var interessant at se hvilke grafikkort kombinationer der er derude.
Desuden mangler der jo helt klart intel+intel... eller AMD+intel.
Jeg kører intel+intel. Jeg spiller ikke (krævende) spil, og jeg bruteforcer heller ikke.
Desuden mangler der jo helt klart intel+intel... eller AMD+intel.
Jeg kører intel+intel. Jeg spiller ikke (krævende) spil, og jeg bruteforcer heller ikke.
Wille (16) skrev:havde sgu ik regnet med at efter 500 stemmer så stod den
60%Intel og Nvidia
Så burde du følge lidt med her:
http://store.steampowered.com/hwsurvey/
Køre selv med en i7 og et GTX285...mens jeg venter på Fermi...og muligvis i7 980X og en intel SSD.
Intel Core i7 920
XFX ATI Radeon HD 5770
Jeg kørte før med GTX 295, men jeg blev konstant irriteret over manglende udnyttelse af den anden kerne og diverse bivirkninger som forsinkelse i billedet, hvorfor jeg besluttede mig for dels at skifte til et kort med én kerne og dels at prøve ATI. Bortset fra et defekt kort første gang (ombyttet) har jeg endnu ingen problemer haft med HD 5770.
XFX ATI Radeon HD 5770
Jeg kørte før med GTX 295, men jeg blev konstant irriteret over manglende udnyttelse af den anden kerne og diverse bivirkninger som forsinkelse i billedet, hvorfor jeg besluttede mig for dels at skifte til et kort med én kerne og dels at prøve ATI. Bortset fra et defekt kort første gang (ombyttet) har jeg endnu ingen problemer haft med HD 5770.
Intel og ATI
I min nybyggede comp er der et i7 920 fra Intel, mest fordi mine venner sagde jeg skulle vælge den og fordi jeg altid har haft Intel. Grafikkortet blev et 5850 da det så ud til at være udemærket og kunne holde et par år. Og så var det der DirectX 11 jo noget der skulle prøves :b
I min nybyggede comp er der et i7 920 fra Intel, mest fordi mine venner sagde jeg skulle vælge den og fordi jeg altid har haft Intel. Grafikkortet blev et 5850 da det så ud til at være udemærket og kunne holde et par år. Og så var det der DirectX 11 jo noget der skulle prøves :b
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.