mboost-dp1

Er Googles "Don't be evil"-motto faset ud?

Gå til bund
Gravatar #51 - Jakob Jakobsen
23. maj 2010 19:23

Nej, hvis jeg oden værktøj eller vold kan anskaffe mig brevene, er det skam ikke et indbrud.
Det er heller ikke et indbrud hvis du har glemt at låse din dør og tyvene benytter den.
Gravatar #52 - LinguaIgnota
23. maj 2010 19:27
Vi skal også huske på, at delfiner ynder at voldtage norske sømænd. Det læste jeg engang i en udgave af Ud & Se.

Jeg begyndte at researche lidt i, hvilke andre dyrearter der holder af at voldtage hinanden, men da jeg fandt det her på Wikipedia:
In 2007, research suggested that in the Acilius genus of water beetles (also known as "diving beetles"), an "evolutionary arms race" between the genders means that there is no courtship system for these beetles. "It's a system of rape. But the females don't take things quietly. They evolve counter-weapons." Cited mating behaviours include males suffocating females underwater till exhausted, and allowing only occasional access to the surface to breathe for up to six hours (to prevent them breeding with other males), and females which have a variety of body shapings (to prevent males from gaining a grip). Foreplay is "limited to the female desperately trying to dislodge the male by swimming frantically around."

blev jeg så opstemt, at jeg måtte stoppe.

De forstår sgu at more sig, de vandbiller.
Gravatar #53 - themuss
23. maj 2010 20:32
Ænder kan finde på at gruppevoldtage dameænder og snuffe dem i iveren.
Gravatar #54 - LinguaIgnota
23. maj 2010 20:43
Denne her kom vist også op i Things that bla, bla, bla-tråden for noget tid siden:
http://moeliker.wordpress.com/the-duck/ skrev:
In June 1995 I witnessed an hitherto hidden aspect in the life of the mallard duck (Anas platyrhynchos). It took me six years to write it up and publish it. Here is the reference and the abstract:

Moeliker, C.W., 2001 – The first case of homosexual necrophilia in the mallard Anas platyrhynchos (Aves: Anatidae) – DEINSEA 8: 243-247 [ISSN 0932-9308]. Published 9 November 2001

On 5 June 1995 an adult male mallard (Anas platyrhynchos) collided with the glass façade of the Natuurhistorisch Museum Rotterdam and died. An other drake mallard raped the corpse almost continuously for 75 minutes. Then the author disturbed the scene and secured the dead duck. Dissection showed that the rape-victim indeed was of the male sex. It is concluded that the mallards were engaged in an ‘Attempted Rape Flight’ that resulted in the first described case of homosexual necrophilia in the mallard.

Gravatar #55 - vandfarve
23. maj 2010 21:05
LinguaIgnota (54) skrev:
Denne her kom vist også op i Things that bla, bla, bla-tråden for noget tid siden:

Jep, vinder af en IG Nobel-pris. Ikke den fineste pris, som man kan hive hjem som seriøs forsker, men pengepræmien burde give nok til en blowjob og en taxa hjem.

... og, nåja, så er der vel buffet til prisoverrækkelsen. Andet kan man ikke forvente!
Gravatar #56 - Emil
24. maj 2010 17:21
Jeg synes ikke lige, jeg kunne se, at dette link var dukket op endnu - men det er en kort video, der er værd at se :)

Gravatar #57 - Mulpacha
24. maj 2010 17:42
Jakob Jakobsen (49) skrev:
Så hvis det er muligt for mig at få mine fingre ind i din postkasse og hive et par breve ud, er de breve at betragte som at brevene er offentliggjorte?

Nej, din analogi passer ingen steder.
Hvis man råber, kan ALLE høre det.
Hvis du har et ukrypteret netværk, kræver det udstyr, samt at du aktivt forsøger at aflytte det.

Hvis man råber kan alle med øre høre det.
Hvis man sætter et ukrypteret Wi-Fi hot-spot op kan alle Wi-Fi modtagere optage informationen uden besvær.
Det er sådan teknologierne fungere.
I begge tilfælde bliver der råbt, og der er ingen beskyttelse på what-so-ever - i modsætning til din postkasse hvor der formodentligt er en lås på (at sammenligne med kryptering).

Jeg kan stadig ikke se hvad der er galt med den sammenligning. Men prøv endeligt igen.
Gravatar #58 - Jakob Jakobsen
24. maj 2010 17:54

Nej, de skal stadig aktivt forsøge at aflytte netværket.
Desuden er det ulovligt, i hvert fald i Danmark, at tilgå et trådløst netværk uden tilladelse, ligemeget om det er krypteret eller ej.
Gravatar #59 - Daniel-Dane
24. maj 2010 18:14
Men det er lovligt at pille posten ud af folks postkasser, såfremt man ikke bruger andet værktøj end sine hænder samt ikke udøver vold?

Det er stadigvæk ulovlig indtrængen.
Gravatar #60 - Jakob Jakobsen
24. maj 2010 18:42
Ja? Nøjagtigt som at aflytte folks trådløse netværk.
Gravatar #61 - Mulpacha
24. maj 2010 19:16
Jakob Jakobsen (58) skrev:
Nej, de skal stadig aktivt forsøge at aflytte netværket.
Desuden er det ulovligt, i hvert fald i Danmark, at tilgå et trådløst netværk uden tilladelse, ligemeget om det er krypteret eller ej.

Om det er en aktiv handling at lytte til hvad folk sender ud af radiobølger eller ej kan vi diskutere i en uendelighed.
Og om det er ulovligt at gøre er for så vidt også irelevant for min pointe som du svarede på.

Det er også ulovligt at tage en 100-krone seddel på gaden og beholde den.
Men jeg kan ikke forstå at folk forventer at deres trådløse kommunikation er privat hvis de ikke kryptere den. På samme måde som at man ikke burde forvente at en offentlig gade var et sikkert sted at opbevare sin 100-krone seddel.
Min pointe handler om hvordan folk opfatter kommunikation over deres trådløse hot-spot, og hvad der er rimeligt at forvente af privat sikkerhed i den forbindelse.

[off-topic]
Dette leder så til min holdning, at jeg ikke har så meget til overs for folk der ikke kryptere deres forbindelse, og derefter klager over privatlivs-krænkelse når Google ved en fejl optager 1min af deres kommunikation.
Hvis privat-heden af deres kommunikation var bare en lille smule vigtig for dem, så skulle de nok have - nååh, jeg ved ikke, krypteret deres forbindelse???
[/off-topic]
Gravatar #62 - Mulpacha
24. maj 2010 19:24
Jakob Jakobsen (60) skrev:
Ja? Nøjagtigt som at aflytte folks trådløse netværk.

Nøgle-ordet du misforstår her er "ulovlig indtrængen".
Folk med ukrypterede hot-spots sender selv deres Wi-Fi ud på gaden hvor den er frit tilgængelig uden nogen form for beskyttelse.
Ved "indtrængen" bevæger man sig ind på privat/beskyttet område. Det gør man ikke ved at optage et signal tilgængeligt på et offentligt område.
Der er en fundamental forskel.
Gravatar #63 - Jakob Jakobsen
25. maj 2010 05:26
Mit hus står frit tilgængeligt op ad vejen, alligevel er det ulovligt at gå ind i det hvis du ikke har tilladelse.
Her skal du gå ind af døren (aktiv handling)

Hvis du skal aflytte trådløst netværk, skal du sætte dit HW/SW op til det (aktiv handling)

Man kommer ikke bare til at aflytte et trådløst netværk, det er noget man aktivt skal vælge.

Så jeg kan absolut ikke se en sammenligning med at råbe da det ikke kræver udstyr eller en aktiv handling for at aflytte.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login