mboost-dp1
Din yndlingskonsol gennem tiderne?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
N64. Ingen dikkedarer som i moderne konsoller, fantastisk grafik (For den tid), og den bedste kontroller.
Jeg stemte NES.. Jeg har spillet rigtig mange spil på nes gennem tiden.. men det var tæt valg mellem N64, Playstation 1 og NES.. Men det er svært at slå 3 super mario spil og alle de andre seje spil der var :)
Må Blive Sega Master - Nes'en må lade førstepladsen da controlleren gav nogle ret betydelige sår ved roden af tommelfingeren pga. det mildest talt firkantede udtryk.
Kan i huske hvor svært det var at spille mario med fingre der lige havde været i sneboldkamp?? total nice tid, den kunne jeg godt genopleve...
Kan i huske hvor svært det var at spille mario med fingre der lige havde været i sneboldkamp?? total nice tid, den kunne jeg godt genopleve...
Siden jeg i min barndom kun opholdte mig på det mobile konsol område, ville min stemme gå til Gameboy, da det ikke er en mulighed lander min stemme hos Wii, da jeg alt i alt synes jeg har haft sjovere oplevelser med den fremfor PS3. Mange af mine spil er dog portet fra N64, så hvis det udelukkende var spillene som talte ville jeg have stemt på den. :-)
Ronson (15) skrev:Det gør den så ikke
Tror aldrig helt jeg har forstået hvorfor, man tilsluttede den et TV, man havde et joystik, og når man smed en disk i startede den automatisk spillet.
Men hvis amigaen ikke tæller må det blive xbox360, dejlig maskine med masser af muligheder for en gammel casual gamer som mig :p
Der er vel næppe nogen officiel definition af konsol og computer (som i personal computer), men hvis man kan bruge den som en arbejdscomputer og der følger mus og/eller tastatur med så vil de fleste ikke betegne det som en konsol.
De fleste mener i øvrigt "spillekonsol" når de siger "konsol".
De fleste mener i øvrigt "spillekonsol" når de siger "konsol".
ko (20) skrev:OxxY (18) skrev:og når man smed en disk i startede den automatisk spillet.
Hvad vil du kalde en moderne pc, hvor man sætter harddisken/dvden/usbnøglen/etc til automatisk at starte et spil ved boot?
Det er stadig noget du skal gøre aktivt, OG du skal installere spillet! Installation vil jeg mene automatisk diskvalificerer at blive klacificeret som konsol.
Mus+Keyboard kan jeg forstå som argument, og det faktum at der var massere af programmer der ikke var spil til Amigaen.
OxxY (21) skrev:Det er stadig noget du skal gøre aktivt, OG du skal installere spillet! Installation vil jeg mene automatisk diskvalificerer at blive klacificeret som konsol.
Mus+Keyboard kan jeg forstå som argument, og det faktum at der var massere af programmer der ikke var spil til Amigaen.
Det kommer jo helt an på, hvordan spillet udvikles. Man kan sagtens udvikle et spil, som ikke kræver Windows installeret.
Dit fjernsynsargument... en moderne pc kan også tilsluttes et fjernsyn. Min Amiga havde en rigtig monitor tilsluttet.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (17) skrev:#14 #15 #16
Hvad definerer en konsol? Min C64 var jo tilsluttet TV via RCA stik ...
Men nåja, afstemning! Har ikke prøvet NES (har aldrig ejet en konsol. Første PC var en Armstrad, derefter C64 og så en K6-2)
Anyway, SNES - har spillet ufattelig meget Street Fighter på en kammerats konsol!
Personligt synes jeg ikke, at noget med et tastatur kan kaldes en konsol. Slet ikke hvis man kan sidde og programmerer med fuld adgang til lyd/gpu osv.
Den nåede vist aldrig tilstrækkelig stor udbredelse til at blive husket af ret mange i dag. Så vidt jeg husker var hardwaren næsten identisk med Amiga 1200 (selvom kabinettet var meget anderledes).holmen (2) skrev:Hvor er amiga CD32?
De forskelle jeg har kendskab til på de maskiner er for det første at 1200 havde tastatur og floppydrev mens CD32 havde en anden slags input (kan ikke huske om det var joystick eller anden controller) og CD drev.
På stort set samtlige punkter hvor der er forskel på en computer og en konsol kan der laves en maskine som ligger et sted mellem de to, så det er svært at trække en grænse. På hardwaresiden er den mest åbenlyse forskel at computerne normalt er udstyret med et tastatur, hvilket konsollerne ikke er.PHP-Ekspert Thoroughbreed (17) skrev:Hvad definerer en konsol?
Derudover har computere mulighed for at brugeren kan lagre sine data. Det er ikke alle konsoller, der har det. Hvilket type medie der bruges har dog varieret gennem tiderne, f.eks. har man brugt bånd, floppydisks, harddisk, SSD.
Men softwaren man lægger derpå kan også gøre en forskel. På et tidspunkt blev der lavet computingclusters ved at installere passende software på playstations og forbinde dem alle gennem en switch.
En konsol er lavet til kun at dække en enkelt eller få specifikke anvendelser blandt det langt større udvalg af anvendelser en general purpose computer har.
A500 har en DB23 monitor udgang, men for at tilslutte til et TV krævedes en adapter. Det var ikke muligt at få et lige så godt billede ud af en A500 ved brug af et TV som det var med en egentlig monitor.OxxY (18) skrev:man tilsluttede den et TV
Jeg fik min fætters Atari 2600 jr. da jeg ikke var ret gammel, så hvis Amiga ikke tæller med så må det blive den :D
NES for mit vedkommende. Jeg har alle konsoller fra C64 og op til PS3 endnu. Og en satans bunke spil til dem. Jeg benytter faktisk konsollerne rimelig ofte endnu, og gameplayet på NES'en er intet mindre end fantastisk. Super Mario 3, Zelda, Turtles, Duck Tales, Darkwing Duck, Maniac Mansion - jamen der er så ekstremt mange fede titler til den konsol!
:-)
:-)
PHP-Ekspert Thoroughbreed (17) skrev:#14 #15 #16
Hvad definerer en konsol? Min C64 var jo tilsluttet TV via RCA stik ...
En C64 var jo en computer egentlig. Da man både kunne programmere på den og bruge skrive programmer og meget andet de skulle bare loades. Det samme gælder på Amiga 500. Der var både skrive programmer og tegne programmer og ja mange forskellige programmer. En konsol bliver jo stort set kun brugt til at spille på. Tror ikke kan man få skriveprogrammer eller lign til PS3 eller Xbox.
Hvilke to referer du til? Man kunne installere Linux på både xbox og en af playstation modellerne, men de to vil man nok alligevel betegne som konsoller, da det var det de primært var designet efter. Og de var vel ikke som standard udstyret med et tastatur.Ronson (33) skrev:Man kunne installere linux på begge (mere eller mindre officielt), men jeg mener stadig de skal betegnes som spillekonsoller.
Du nævnte ikke hvilket indlæg du svarede på, og #32 nævnte C64, Amiga 500, PS3 og Xbox.Ronson (35) skrev:Og jeg refererer til "Xbox" og "PS3". Muligheden for Linux blev vist fjernet fra PS3, men min Xbox har da stadig GentooX installeret.
Men hvis det du referede til var sætningen:
så har du vist ret i at man uofficielt kan køre Linux på begge.lost-viking (32) skrev:Tror ikke kan man få skriveprogrammer eller lign til PS3 eller Xbox.
Sega Master System 2!
Jeg har altid holdt mere af Sonic end Mario :)
Dagen i dag ejer jeg samtlige Sega konsoller og det har altid undret mig at PS vandt over Dreamcast. Den havde noget seriøs potentiale den konsol, men den manglede desværre nogle flere gode spil.
Sonic Adventures, Shenmue og Skies of Arcadia var ikke nok...
Jeg har altid holdt mere af Sonic end Mario :)
Dagen i dag ejer jeg samtlige Sega konsoller og det har altid undret mig at PS vandt over Dreamcast. Den havde noget seriøs potentiale den konsol, men den manglede desværre nogle flere gode spil.
Sonic Adventures, Shenmue og Skies of Arcadia var ikke nok...
Var svært at vælge, men min stemme endte på PS1.
Ingen konsol har givet mig flere vabler end Sega Master System og Mortal Kombat, det var også den første konsol jeg havde.
PS2 var tæt på at tage første pladsen, fordi den har så enormt et udvalg af spil, inklusive alle(?) spil til PS1, og mit favorit design hehe.
PS1 vinder fordi, det er den som har underholdt mig mest og i længst tid. Utallige nætter med Tekken, Red Alert over link kabel, Future Cop LAPD og hvad vi nu ellers fandt på.
Ingen konsol har givet mig flere vabler end Sega Master System og Mortal Kombat, det var også den første konsol jeg havde.
PS2 var tæt på at tage første pladsen, fordi den har så enormt et udvalg af spil, inklusive alle(?) spil til PS1, og mit favorit design hehe.
PS1 vinder fordi, det er den som har underholdt mig mest og i længst tid. Utallige nætter med Tekken, Red Alert over link kabel, Future Cop LAPD og hvad vi nu ellers fandt på.
Nintendo Entertainment System!!!! Brugte så usandsynligt meget tid med den maskine som knægt, lige fra Mario, Zelda, Metroid, Mega Man og Castlevania. Har stadig min originale NES maskine i komplet stand (Dog moddet til at være regionsfri) og finder den da frem i ny og næ og tager et spil Mario :D
Det var et svært valg i mellem NES og SNES, men det første Zelda, Super Mario 1-3 og Mega Man 1-4 er dog stadig blandt mine absolut favorit spil. Hold kæft så meget nostalgi der er forbundet med de to konsoller.
Åh, hvor jeg dog håber at Nintendo finder deres magi frem igen, deres konsoller har ikke været de samme siden N64.
Det var et svært valg i mellem NES og SNES, men det første Zelda, Super Mario 1-3 og Mega Man 1-4 er dog stadig blandt mine absolut favorit spil. Hold kæft så meget nostalgi der er forbundet med de to konsoller.
Åh, hvor jeg dog håber at Nintendo finder deres magi frem igen, deres konsoller har ikke været de samme siden N64.
Uden tvivl PS3 :)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.