mboost-dp1

Din starthjemmeside?

Gå til bund
Gravatar #51 - 905i
9. dec. 2009 11:56
iGoogle her..! Så har jeg min gmail, newz, nasa potd, nyheder osv. med det samme - INGEN ventetid.

Jeg ved der er mange som holder af about:blank - Men jeg forstår slet ikke hvorfor. Med en startside kan du:
1) teste om du har net med et enkelt klik.
2) få et overblik over hvad der interesserer dig.
3) altid se om du har fået mail.

Kifo (3) skrev:
about:blank, men 90% af de gange jeg starter browseren op,
så er første klik på google :)

Så start med google i stedet for at gøre det mere besværligt for dig selv.

trylleklovn (28) skrev:
about:blank
hader hader hader HADER at vente på en browser

Så er det da noget skod net du har - du skal vente <500ms på at få (i)google frem. ^^

Yocal (50) skrev:
Windowstast + R = Aflivet startsiden for altid.

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har startet min browser ved at klikke på ikonet.
// Yoc.

Ok jeg forstår du godt kan li' run/kør. Men altså, du over-geeker den lidt. Det kræver også flere tryk på tasterne at komme ind på en side du ik har været inde på før. Du SKAL også skrive www foran adressen. smart smart ^^
Gravatar #52 - jonasbh
9. dec. 2009 12:16
Speed Dial med ni forsider selvfølgelig - https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/481...
Gravatar #53 - Chewy
9. dec. 2009 12:27
@51

1) teste om du har net med et enkelt klik.

Hvis jeg mister min netforbindelse skal Pidgin, µ-torrent eller lign. nok gøre mig opmærksom på det.
Og skulle jeg stå i en situation hvor jeg hurtigt skal tjekke om der er hul igennem så er det bare at benytte et af de 20-30 chrome application shortcuts som jeg har liggende på henholdsvis skrivebord og quicklaunch...

Hvad jeg interresere mig for på et givent tidspunkt er et meget vidt begreb.
Lige pt. har jeg 7 tabs i min igoogle, færre kan ikke lade sig gøre uden at det bliver uoverskueligt. Hvis jeg skulle have alt hvad der kunne være interresant for mig på igoogle så vil det først for alvor være uoverskueligt..

Hvorfor skulle jeg spilde tid på at åbne en browser for at se om jeg har fået mail, når min telefon gør mig opmærksom på det så snart mailen rammer indbakken? Det er da spild af tid...
Gravatar #54 - mikkeloerum
9. dec. 2009 12:45
Chromes startgrid.
Gravatar #55 - AzCii
9. dec. 2009 12:51
Google Chrome New Tab
Gravatar #56 - loki
9. dec. 2009 13:11
... har lavet min egen googleforside da jeg hurtigt blev træt af deres nye blank-skift-tingest. Så det er google, men så alligevel ikke.
Gravatar #57 - Fafler
9. dec. 2009 13:44
Jeg har den der hvor Firefox spørger om den skal genskabe min tabs...
Gravatar #58 - lost-viking
9. dec. 2009 15:15
About:Blank.. det gør den altid.. det findes jeg hurtigst..
Gravatar #59 - Niklas H
9. dec. 2009 15:57
Gravatar #60 - Blackkflyer
9. dec. 2009 15:58
Google Chrome New Tab
Gravatar #61 - jaynom
9. dec. 2009 17:04
Netvibes
Gravatar #62 - Alfix8700
9. dec. 2009 18:50
fjæsbog :)
Gravatar #63 - Woller
9. dec. 2009 19:17
Gravatar #64 - Sonderceed
9. dec. 2009 19:51
Min startside, er da Youtube. Det er klart..

Og så bennytter jeg panelet favoritter i IE til at få de jeg besøger mest
Gravatar #65 - ajust
9. dec. 2009 20:02
Chrismo (24) skrev:
#15 se #5

Ah, tak. Jeg havde ellers skimmet kommentarer igennem inden, må have overset den. MSN er altså ikke standard startsiden i mit IE, det må være i en gammel version.
Startside?

hedder det ikke new tab nu om dage?

Men jeg har observeret at kvinder er meget glade for Msn som deres "startside" :D
Gravatar #67 - Mnc
10. dec. 2009 09:38
Jeg har Opera Speed Dial : hav dine 9 yndlingssider med preview og hele møget :P
Gravatar #68 - OxxY
10. dec. 2009 09:41
Yocal (50) skrev:

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har startet min browser ved at klikke på ikonet. Jeg bruger kør-menuen og skriver den URL jeg vil besøge derfra.

// Yoc.

Så er der nogen af os der starter vores browser med Win+2 (Autohotkey ftw!), og har vores favorithjemmesider lige ved hånden Ctrl+# på speeddial.

Windows Vista/7 har iøvrigt minimeret mit win+r forbrug meget kraftigt grundet den nye startmenu.
Gravatar #69 - 905i
10. dec. 2009 13:28
Chewy (53) skrev:
@51

Hvis jeg mister min netforbindelse skal Pidgin, µ-torrent eller lign. nok gøre mig opmærksom på det.
Og skulle jeg stå i en situation hvor jeg hurtigt skal tjekke om der er hul igennem så er det bare at benytte et af de 20-30 chrome application shortcuts som jeg har liggende på henholdsvis skrivebord og quicklaunch...

Hvad jeg interresere mig for på et givent tidspunkt er et meget vidt begreb.
Lige pt. har jeg 7 tabs i min igoogle, færre kan ikke lade sig gøre uden at det bliver uoverskueligt. Hvis jeg skulle have alt hvad der kunne være interresant for mig på igoogle så vil det først for alvor være uoverskueligt..

Hvorfor skulle jeg spilde tid på at åbne en browser for at se om jeg har fået mail, når min telefon gør mig opmærksom på det så snart mailen rammer indbakken? Det er da spild af tid...

1) så Pidgin og µtorrent kører konstant hos dig? Og starter automatisk efter du har boot'et dit osx? Eller hvad når du er på den lokale cafés netværk?

2) Hvorfor 7 tabs? Du må ha' en masse ligegyldigt eller ting du ikke rigtig gider at checke. Hvorfor har du overhovedet en ig når du ikke rigtigt gider at bruge den? udfra hvad du skriver synes du åbentbart ikke om en startsider. Det kan jeg egentlig godt forstå hvis du har fyldt den med skrald.

3) Så din telefon er spændt fast til din krop hvorend du befinder dig? Det må godt nok være irriterende.

Ta' en slapper. Prøv at overvej hvad jeg skriver i stedet for bare at rakke ned.
Gravatar #70 - Chewy
10. dec. 2009 17:22
1) så Pidgin og µtorrent kører konstant hos dig? Og starter automatisk efter du har boot'et dit osx? Eller hvad når du er på den lokale cafés netværk?

Benytter ikke OSX, men eller er det korrekt. µ-torrent og Pidgin kører automatisk ved boot. Hvis jeg befinder mig på mobilt bredbånd eller offentligt netværk bliver µ-torrent lukket ned. Men Pidgin får da lov til at kører lige meget hvad. Kan ikke se hvorfor den ikke skulle?

2) Hvorfor 7 tabs? Du må ha' en masse ligegyldigt eller ting du ikke rigtig gider at checke. Hvorfor har du overhovedet en ig når du ikke rigtigt gider at bruge den? udfra hvad du skriver synes du åbentbart ikke om en startsider. Det kan jeg egentlig godt forstå hvis du har fyldt den med skrald.

Fordi at 7 tab er hvad jeg har behov for :-)
Jeg benyttede IG ufatteligt meget da jeg arbejdede som Traffic Controller for Telia. Vi kørte med IE, og jeg havde et hav af webapps kørende der fik computeren til at kører lige på grænsen.
Hvis jeg skulle have et IE vindue (og tabs) åbent med al den info jeg kunne have i IG. Så ville jeg ikke kunne bruge min computer på den måde jeg skulle. Derfor var IG et ufatteligt dejligt værktøj.
Nu har jeg ikke behov for IG, da jeg istedet bare åbner chrome, og så får jeg automatisk de sider jeg har brug for, og kan tjekke dem en ad gangen..
Jeg har intet imod startsider. Har bare ikke behov for en :-)

3) Så din telefon er spændt fast til din krop hvorend du befinder dig? Det må godt nok være irriterende.

Dog ikke :-)
Men hvis jeg sidder foran computeren ligger telefonen enten ved siden af mig. Eller i min lomme. Hvis jeg ikke er foran computeren ligger den ligeledes i lommen. Hvor skulle jeg ellers have den? Du ligger den måske i den taske så snart du sætter dig ved computeren?

Ta' en slapper. Prøv at overvej hvad jeg skriver i stedet for bare at rakke ned.

Jeg er skam fuldstændigt afslappet. Og har skam overvejet hvad du skrev.
Jeg kan kun sige det samme til dig. Kan ikke se hvilken del af mit forrige indlæg der er gentagelse. Måske du skulle læse det igen?

Jeg reagere udelukkende på det indlæg hvor du skriver:
Jeg ved der er mange som holder af about:blank - Men jeg forstår slet ikke hvorfor. Med en startside kan du:

Du skriver at du ikke forstår hvorfor man ikke bruger IG, og så prøver jeg at forklare dig hvorfor jeg benytter en blank side (er dog gået over til Google Chromes "startside"). Den mellemliggende pointe var så at det ikke er alle der har samme behov som dig. Hvilket betyder at det ikke er alle der får det samme ud af at benytte dit setup.

Hvis du finder det praktisk at benytte IG. Så super fedt! Som nævnt så har jeg også selv haft meget glæde af IG som uden tvivl er at godt værktøj.
Men det betyder ikke at alle kan få nytte af det...

Gravatar #71 - flywheel
10. dec. 2009 20:03
Har en statisk HTML-side der indeholder de mest benyttede henvisninger - har brugt den de sidste 7 år.

På min Internet Tablet benytter jeg dog standard opstartssiden nemlig en modificeret Google.
Gravatar #72 - Nagelfar^^
11. dec. 2009 12:12
Yocal (50) skrev:

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har startet min browser ved at klikke på ikonet. Jeg bruger kør-menuen og skriver den URL jeg vil besøge derfra.

// Yoc.

Den bruger jeg godt nok også tit :) "Kør" kan bruges til ALT.
Er vant til (næsten) aldrig at skrive www, så ofte taster jeg http:// i stedet for, selvom det resulterer i flere tastninger.

OT, Har igoogle på min stationære, google.dk på bærbar, og FF's google startside på min arbejdscomp.
stemte iGoogle
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login