mboost-dp1
Bruger du en adblocker?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
@49
Det vil aldrig komme til at ske.
Newz vil enten være gratis for alle, men med reklamer.
Eller også brugerbetaling for ALLE, og ingen reklamer.
Grunden til det er måden reklameaftalerne bliver lavet på.
Som det ser ud nu kan Newz.dk garantere reklameudbyderne at der i gennemsnittet vil være X antal personer som vil se deres reklamer (adblock undtaget).
Hvis Newz så gik hen og gav os muligheden for at betale os fra at se reklamer (hvilket for de fleste nok ville ske på enten månedligt eller årligt basis). Så vil Newz for det første ikke kunne garantere det samme høje antal brugere der ser reklamerne.
Og værrer endnu (set med reklameudbydernes øjne). Newz vil ikke kunne give et semistatisk bud på hvor mange brugere der kan se deres reklamer. Da det tal hele tiden vil svinge, afhængigt af hvem der har betalt på daværende tidspunkt....
Det vil aldrig komme til at ske.
Newz vil enten være gratis for alle, men med reklamer.
Eller også brugerbetaling for ALLE, og ingen reklamer.
Grunden til det er måden reklameaftalerne bliver lavet på.
Som det ser ud nu kan Newz.dk garantere reklameudbyderne at der i gennemsnittet vil være X antal personer som vil se deres reklamer (adblock undtaget).
Hvis Newz så gik hen og gav os muligheden for at betale os fra at se reklamer (hvilket for de fleste nok ville ske på enten månedligt eller årligt basis). Så vil Newz for det første ikke kunne garantere det samme høje antal brugere der ser reklamerne.
Og værrer endnu (set med reklameudbydernes øjne). Newz vil ikke kunne give et semistatisk bud på hvor mange brugere der kan se deres reklamer. Da det tal hele tiden vil svinge, afhængigt af hvem der har betalt på daværende tidspunkt....
Jeg blokerer næsten alt. Hvis en side ikke på den ene eller anden måde kan overleve uden at jeg klikkere på deres reklamer, så må de lukke. Jeg har dog ikke blokeret for adsense da deres reklamer ikke er forstyrrende og endda kan være relevante.
Det er fair nok at berlingske.dk ikke vi lade mig bruge siden med adblocker aktiveret, men så må de leve med at have en mindre besøgende.
Det smukke er her, at der er frit valg. Man kan vælge at bruge adblocker eller lade være, og websites kan vælge at bruge reklamer eller at lade være. Bedre bliver det vist ikke.
Det er fair nok at berlingske.dk ikke vi lade mig bruge siden med adblocker aktiveret, men så må de leve med at have en mindre besøgende.
Det smukke er her, at der er frit valg. Man kan vælge at bruge adblocker eller lade være, og websites kan vælge at bruge reklamer eller at lade være. Bedre bliver det vist ikke.
@53
Fair nok, der er tilsyndeladende sket et skift i måden det fungere på :-)
Mit tidligere indlæg er baseret på udtalelser fra Newz.dk crew i forbindelse med en af de mange diskussioner i forbindelse med versionsskiftet.
Jeg kan ærligt talt ikke overskue at finde det frem.
Men det er fedt at se at der er sket et skift...
Fair nok, der er tilsyndeladende sket et skift i måden det fungere på :-)
Mit tidligere indlæg er baseret på udtalelser fra Newz.dk crew i forbindelse med en af de mange diskussioner i forbindelse med versionsskiftet.
Jeg kan ærligt talt ikke overskue at finde det frem.
Men det er fedt at se at der er sket et skift...
Min sidste post skal i øvrigt ses som et hint til newz' staff, lige pt. har jeg to tabs med newz-sider og jeg ser ikke reklamer i dem, da det er flash reklamer.
Jeg har intet imod reklamer, men jeg tillader ikke flash reklamer på min maskine, vis ordenlige reklamer i stedet så bliver de ikke blokeret her.
Jeg har intet imod reklamer, men jeg tillader ikke flash reklamer på min maskine, vis ordenlige reklamer i stedet så bliver de ikke blokeret her.
Hvorfor tror jeg skrev det var et hint til newz, at jeg ikke ser deres reklamer pga. det er flash?
Det sælger bare ikke her og det kommer det ikke til.
Men når de selv vælger det, så kan de jo vælge at have reklamer til at vise til dem der ikke har flash eller som ikke tillader tilfældige flash-objekter. Hvis de altså er interesseret i at få en indtægt den vej.
62 skrev:Du er vel klar over at de forskellige sider, inkl newz, selv definerer hvad de vil acceptere at reklamer gør, ikke?
Hvorfor tror jeg skrev det var et hint til newz, at jeg ikke ser deres reklamer pga. det er flash?
62 skrev:Så når newz siger god for flash reklamer så er det nok fordi det er det eneste der sælger?
Det sælger bare ikke her og det kommer det ikke til.
Men når de selv vælger det, så kan de jo vælge at have reklamer til at vise til dem der ikke har flash eller som ikke tillader tilfældige flash-objekter. Hvis de altså er interesseret i at få en indtægt den vej.
Korrekt, du har helt selv kontrol over hvad der skal vises på din maskine.
Du har bare ikke kontrol over hvad annoncører vil betale for. Hvis gif billeder ikke giver samme afkast som flashreklamer så er det bare sådan det er.
Og hvis du synes newz er værd at bevare betaler du for driften, enten af den ene vej, eller den anden, den er ikke længere.
Korrekt, du har helt selv kontrol over hvad der skal vises på din maskine.
Du har bare ikke kontrol over hvad annoncører vil betale for. Hvis gif billeder ikke giver samme afkast som flashreklamer så er det bare sådan det er.
Og hvis du synes newz er værd at bevare betaler du for driften, enten af den ene vej, eller den anden, den er ikke længere.
64 skrev:Du har bare ikke kontrol over hvad annoncører vil betale for
Nej, men jeg kan prøve at påvirke det ved ikke at acceptere det.
64 skrev:Hvis gif billeder ikke giver samme afkast som flashreklamer så er det bare sådan det er.
Så må annoncørerne lærer, at hvis de vil have deres reklamer igennem til mig, så sker det på mine præmisser som ikke er svære at opfylde.
64 skrev:Og hvis du synes newz er værd at bevare betaler du for driften, enten af den ene vej, eller den anden, den er ikke længere.
Jeg betaler gerne gennem reklamer, men det sker på mine meget milde præmisser, længere er den ikke.
Jeg synes ikke det er et stort krav at stille, at jeg ikke vil have irriterende reklamer. Da langt de fleste irriterende reklamer er lavet med flash, så er det logiske skridt at jeg simpelhen ikke aktivere flash andet end når det er nødvendigt.
Hvis ikke det var for sider som youtube, så ville jeg slet ikke have det installeret, ville din reaktion være lige på samme måde i det tilfælde? Hvad hvis min maskine slet ikke var understøttet af adobe flash?
Det er ikke ret lang tid siden, jeg slet ikke kunne få flash player til min stationære da den kører native 64bit.
mat (47) skrev:#43
Jeg er sikker på at aviserne gerne så en anden financieringsmodel end reklamer - har du en?
Hvad skal driften af newz.dk betales med, nørd ideologi og luftfrikadeller?
Ville du betale for de sider du benytter? Hvor mange tror du ville?
Hvis jeg mener at en side bidrager til andet end tidsspilde og overspringshandlinger ville jeg nok betale, men det ville nok kun give mig bedre sengetider og mere koncentreret arbejde, hvis div. sider var lukkede eller brugerbetalte
- Jeg kunne sagtens leve uden newz og politiken, men nu er de et alternativ til at rejse mig og så i seng og så bruger jeg tiden her, fordi det er lettere at blive siddende end det er at rejse mig og gå i seng.
#67 tja man må jo tænke sig grundigt om og finde på et produkt, som er værd at sælge. Altså noget, der kan tages penge for. Hvis ikke nyhederne i sig selv, så noget andet, som f.eks. t-shirts, nøgleringe, m.m. Man kan arrangere fælles busture, og andre arrangementer. Opkræve medlemsskab. Osv osv.
I virkeligheden er reklamen nok bare den letteste løsning og derfor er det blevet standard at man simpelthen bare har reklamer liggende for at få en fast indtægt.
I virkeligheden er reklamen nok bare den letteste løsning og derfor er det blevet standard at man simpelthen bare har reklamer liggende for at få en fast indtægt.
mat (67) skrev:#65
Jeg har ikke noget problem med at folk blokerer for flash, jeg er bare nysgerrig om der er nogen der har ideer til hvordan man financierer en side, når nu 36% af dem, der har svaret her blokerer reklamer.
Viser bare at man ikke skal fokusere på at reklamere for nørder, resten af IT-Danmark ved ikke hvad en browser er, så endnu mindre hvad en ad-blocker er...
Fair nok :)
Jeg tror det man skal gøre er at finde ud af hvorfor folk blokere reklamer og prøve at gøre noget ved det, så de ikke føler de er nødtil det.
Jeg stemte "ja - på nogle hjemmeside", men jeg har ikke aktivt blokeret en eneste reklame på newz, den eneste grund til jeg ikke ser reklamer er fordi det er flash.
Fair nok :)
Jeg tror det man skal gøre er at finde ud af hvorfor folk blokere reklamer og prøve at gøre noget ved det, så de ikke føler de er nødtil det.
Jeg stemte "ja - på nogle hjemmeside", men jeg har ikke aktivt blokeret en eneste reklame på newz, den eneste grund til jeg ikke ser reklamer er fordi det er flash.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.