mboost-dp1
Benytter du briller/kontaktlinser?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Nej, jeg bruger ikke noget af det længere.
Jeg har fået en laseroperation der betyder at jeg nu kan se med ca. 200% (jeg kunne læse den mindste linje de havde) uden proteser af nogen art.
Jeg har selv betalt for den, men jeg fik at vide at hvis man havde +/- 6 i styrke (eller hvis man havde en forskel på over 3 mellem de to øjne) kan man få det betalt af det offentlige.
Under alle omstændigheder kan det kraftigt anbefales hvis man har pengene og er lidt træt af at bruge tid hver morgen på at stikke fingre i øjnene.
Jeg har fået en laseroperation der betyder at jeg nu kan se med ca. 200% (jeg kunne læse den mindste linje de havde) uden proteser af nogen art.
Jeg har selv betalt for den, men jeg fik at vide at hvis man havde +/- 6 i styrke (eller hvis man havde en forskel på over 3 mellem de to øjne) kan man få det betalt af det offentlige.
Under alle omstændigheder kan det kraftigt anbefales hvis man har pengene og er lidt træt af at bruge tid hver morgen på at stikke fingre i øjnene.
Jeg har selv hørt samme historie om, at man slet og ret ikke får trænet øjnemusklerne, når man kigger på skærmen. For at rette op på det, skulle man bruge lidt tid på at fokusere på ting, som har forskellige afstande til en.trylleklovn (27) skrev:Thatguy (18) skrev:
Enten er newsbrugerne en gammel flok eller også "synes" der at være en sammenhæng mellem internettet/computerbrug og dårligt syn :)
Hørte engang at manglende D-vitamin under opvæksten kan resultere i nærsynhed. Ved ikke om det har noget på sig. Angiveligt skulle ens øjne også kunne blive "dovne" hvis man kun fokuserer på ting tæt på (e.g. computerskærm) meeen den forklaring er jeg dog lidt kritisk overfor.
Nå ja, min historie;
Jeg bruger briller. Jeg har faktisk købt nogle nye briller I DAG! 300 kroner! Dejlig billigt! :D
Højre: -1,5
Venstre: -1,25
Bygningsfejl i dem begge! ):
Jeg bruger briller. Jeg har faktisk købt nogle nye briller I DAG! 300 kroner! Dejlig billigt! :D
Højre: -1,5
Venstre: -1,25
Bygningsfejl i dem begge! ):
Makeybussines (3) skrev:Offtopic: Er folk løbet helt tør for idéer til gode afstemninger? Sorry, but I find this one silly.
Har haft den her til at stå i kø i flere år, så det er ikke fordi de ikke har muligheder!
Anyway, ontopic. Har + el. - 0.25 (maskinen kunne ikke måle lavere) på et øje, så nej. Men det er en bygningsfejl, så skal måske havde kontaktlinser en gang jeg keder mig..
Emil Melgaard (61) skrev:20.000 kr. hos godtsyn.dk.
Jeg har hørt, at bivirkninger ved øjenlaser behandling ofte kan være, at man har en smule svagere følsomhed overfor farve kontraster bl.a.
Er det noget du har oplevet efter behandlingen?
Laseroperation... 18.000,- (tilbud) hos godtsyn.dk for ca. 1 år siden. Betalte selv gildet.
Operationen var en LASEK og altså ikke noget med at skære i øjet som de billigere tyrkiske rejser man kan få.
Har ikke fortrudt på et eneste tidspunkt. End ikke under det efterfølgende smertehelvede jeg var igennem, fordi jeg ikke åd den sidste smertestillende pille. Fik besked på at tage den når det var værst... og hvornår er smerten værst..? ;)
Jeg anbefaler det til alle jeg kender der bærer briller/kontaktlinser, men når jeg forklarer hvordan operationen foregik, bliver de fleste så skræmte at de ikke tør... kyllinger! :P
Operationen var en LASEK og altså ikke noget med at skære i øjet som de billigere tyrkiske rejser man kan få.
Har ikke fortrudt på et eneste tidspunkt. End ikke under det efterfølgende smertehelvede jeg var igennem, fordi jeg ikke åd den sidste smertestillende pille. Fik besked på at tage den når det var værst... og hvornår er smerten værst..? ;)
Jeg anbefaler det til alle jeg kender der bærer briller/kontaktlinser, men når jeg forklarer hvordan operationen foregik, bliver de fleste så skræmte at de ikke tør... kyllinger! :P
rd-Target (62) skrev:Jeg har hørt, at bivirkninger ved øjenlaser behandling ofte kan være, at man har en smule svagere følsomhed overfor farve kontraster bl.a.
Er det noget du har oplevet efter behandlingen?
Jeg har ikke mærket nogen forskel. Der er en risiko for at man får en såkaldt "halo" effekt på lyskilder mv., men det er ikke noget jeg har bemærket.
TigerShark (63) skrev:Jeg anbefaler det til alle jeg kender der bærer briller/kontaktlinser, men når jeg forklarer hvordan operationen foregik, bliver de fleste så skræmte at de ikke tør... kyllinger! :P
Den operation du fik, hvis du får grå/grøn stær, hvordan står du så?
Jeg har fået at vide at hvis man har fået laseroperation, og senere udvikler dette, så er man lidt fucked!
#62: Det er ikke noget jeg har oplevet. Jeg ser bedre nu end jeg gjorde med kontaktlinser.
#63: Resultatet med LASIK er det sammen som med LASEK og de koster det samme i Danmark. Forskellen er at man med LASEK har en del flere smerter end med LASIK, men til gengæld er det ikke alle der kan få LASIK.
Andre der ikke ved hvad vi snakker om kan læse om det her: http://godtsyn.dk/metoder.html
#63: Resultatet med LASIK er det sammen som med LASEK og de koster det samme i Danmark. Forskellen er at man med LASEK har en del flere smerter end med LASIK, men til gengæld er det ikke alle der kan få LASIK.
Andre der ikke ved hvad vi snakker om kan læse om det her: http://godtsyn.dk/metoder.html
miicklol (70) skrev:Er jeg den eneste her der er så dum, at jeg bruger mine endagslinser i 3-4 dage ad gangen? :p
Fix'd for ya.
Det er kun dig selv det går ud over, men hvem har også brug for synet resten af livet.
Er du heldig, bliver du tvunget til at stoppe med linser om et par år, da dine øjne så er for "slidte" på grund af konstant udtørring.
Er du uheldig, mister du en stor del af dit syn, på grund af infektioner osv.
Det er kun dig selv det går ud over, men hvem har også brug for synet resten af livet.
Er du heldig, bliver du tvunget til at stoppe med linser om et par år, da dine øjne så er for "slidte" på grund af konstant udtørring.
Er du uheldig, mister du en stor del af dit syn, på grund af infektioner osv.
jeg opfatter alt i 2d.. så jeg bruger 3d-briller... bwahahahaha
ej. de fleste i min familie bruger brilller.. men jeg slap :-)
ej. de fleste i min familie bruger brilller.. men jeg slap :-)
Nej. Den burde være OVER 9000!!!!!!111oneonetwomvoigt27 (76) skrev:Moog (66) skrev:40%?!?!
Enten er der noget galt med biologien eller også er optik industrien bare rigtig gode til at bilde folk ind at når man er +0.25 så skal man da ha briller...
Du er på et nørde forum, procenten burde være over 40!!!!
trylleklovn (27) skrev:Hørte engang at manglende D-vitamin under opvæksten kan resultere i nærsynhed. Ved ikke om det har noget på sig. Angiveligt skulle ens øjne også kunne blive "dovne" hvis man kun fokuserer på ting tæt på (e.g. computerskærm) meeen den forklaring er jeg dog lidt kritisk overfor.
Den med D-vitamin lyder ikke helt forkert. Har en ven som var nærsynet og brugte læsebriller, så fandt de ud af at han desuden manglede D-vitamin og begyndte at stoppe piller i ham. Han brugte desuden sådan en dims til at træne øjenmusklerne med (et stykke pap med prikker på op langs midten som man så skal køre og ned af med øjnene). Det hjalp, han bruger i hvert fald ikke brillerne mere.
Han er her, også omkring D-vitamin, men ikke lige specifikt omkring synet: http://www.tvsyd.dk/artikel/48977?autoplay=0 (at TVsyd så har fucket op og han i virkeligheden gik på første år da det blev optaget er så en helt anden sag).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.