mboost-dp1

YouSee åbner hotspot på alle kunders routere!

Gå til bund
Gravatar #1 - TLey
6. mar. 2014 10:45
Dette er endnu ikke kommet som en nyhed herinde, men det kommer nok meget snart

http://www.version2.dk/artikel/udstyr-hos-yousee-k...

YouSee har valgt at åbne alle kunders routere op, som WiFi-hotspots hvor andre kunder kan logge på. Der er ikke givet nogen former for information. Hvordan kan de bare tillade andre mennesker at logge på min router uden min tilladelse?!
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2672755956]
6. mar. 2014 11:30
Det er ikke din router, der står nok i kontrakten du har underskrevet at de kan tillade sig sådan noget.
Gravatar #3 - Saxov
6. mar. 2014 11:38
Det var ude for et halvt/helt års tiden siden, da de snakkede om de ville til at ændre det.

Så det blev varslet dengang.

Edit: Kan se det er et halvt år siden: artikel fra Computerworld
Gravatar #4 - spand-online
6. mar. 2014 12:22
Ikke på min. Jeg har nemlig pakket deres elendige skod modem ned igen og sat det gamle til.
Gravatar #5 - Hængerøven
6. mar. 2014 14:28
SlettetBruger (2) skrev:
der står nok i kontrakten du har underskrevet at de kan tillade sig sådan noget.

Det ville ikke nødvendigvis gøre det lovligt :)
Men alt andet lige, så kan det ikke være omkostnings frit for kunden, så hvis man vil slippe for sin binding, skal de lade dig gøre det.

Saxov (3) skrev:
Så det blev varslet dengang

En sådan ændring bør informeres om ved direkte kontakt, og bør virkeligt ikke være noget der er gemt væk på en hjemmeside.
Gravatar #6 - mbw2001
6. mar. 2014 14:30
#5 Hvorfor er det her ikke omkostningsfrit? Hvis lavet korrekt burde kunden ikke ane at det er sket.
Gravatar #7 - Hængerøven
6. mar. 2014 14:34
mbw2001 (6) skrev:
Hvorfor er det her ikke omkostningsfrit? Hvis lavet korrekt burde kunden ikke ane at det er sket.

Fordi der bruges strøm. Hvor meget strøm det så ender med at være hen over et måned er lidt irrelevant. Første øre er en omkostning.

(Og please stop med meningsløse flamebait ratings, det skaber kun dårlig stemning)
Gravatar #8 - spand-online
6. mar. 2014 14:47
Men burde man ikke kunne slippe af med det igen ved at sætte routeren i bridge mode. De burde da deaktivere dens egen wifi?
Gravatar #9 - Hængerøven
6. mar. 2014 14:49
spand-online (8) skrev:
Men burde man ikke kunne slippe af med det igen ved at sætte routeren i bridge mode. De burde da deaktivere dens egen wifi?

Ville man så ikke skulle til at trække kabler i hele hytten?
Gravatar #10 - spand-online
6. mar. 2014 14:53

Tjoo den løsning kræver naturligvis at man har en anden router på bagsiden :)
Gravatar #11 - Hængerøven
6. mar. 2014 14:56
spand-online (10) skrev:

Tjoo den løsning kræver naturligvis at man har en anden router på bagsiden :)

Men så vidt jeg forstår har man mulighed for at fravælge det (Dog først efter udrulning), så problemet er ikke voldsomt stort. Det er bare problematisk at de vælge at lave en frameldings løsning istedet for en tilmeldings løsning.
Gravatar #12 - spand-online
6. mar. 2014 15:09
Hængerøven (11) skrev:
Men så vidt jeg forstår har man mulighed for at fravælge det (Dog først efter udrulning), så problemet er ikke voldsomt stort. Det er bare problematisk at de vælge at lave en frameldings løsning istedet for en tilmeldings løsning.

Jeg er også ved at kigge lidt på om ikke der er mulighed for at framelde det, dog ser det ikke ud til de er nået til mit område med det endnu. Min nabo er i hvert fald ikke begyndt at sende endnu.
Mht til tilmelding/framelding så er jeg helt enig med dig men jeg forstår godt at de gør det, ellers ville de sikkert ende med 4 hotspots på landsplan.
Gravatar #13 - Saxov
7. mar. 2014 06:48
4. resultat på google, om "yousee wifi"
Frameld YouSee Wifi-spot
Gravatar #14 - Hængerøven
7. mar. 2014 15:19
Saxov (13) skrev:
4. resultat på google, om "yousee wifi"
Frameld YouSee Wifi-spot

Jeg kan have svært ved at forvente at folk googler sig frem til hvordan man afmelde noget man ikke er blevet informeret om, og ikke ved de er tilmeldt.

men da jeg ringede der ind blev jeg fortalt at jeg ikke kunne frameldes, da jeg endnu ikke var tilmeldt.
Gravatar #15 - OrangeNewton
10. mar. 2014 14:19
Så fik jeg en mail fra YouSee om at de vil tilføje det til mit modem, så helt hen i blinde skal vi da ikke stå. Hvis man klikker på linket i mailen kommer man også ind på en side hvor der er et link til afmeldings siden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login