mboost-dp1

Windows Phone 8 support forlænget til 36 mdr

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
12. jul. 2013 11:25
http://blogs.windows.com/windows_phone/b/windowsph...

36 mdr support af WP8 istedet for de 18 som hidtil. Udover det kommer der en enterprise feature pack i første halvdel af 2014 med følgende:

-S/MIME to sign and encrypt email
-Access to corporate resources behind the firewall with app aware, auto-triggered VPN
-Enterprise Wi-Fi support with EAP-TLS
-Enhanced MDM policies to lock down functionality on the phone for more enterprise control, in addition to richer application management such as allowing or denying installation of certain apps
-Certificate management to enroll, update, and revoke certificates for user authentication

Specielt VPN og Wifi punkterne har været efterspurgte længe. Gad vide om de har tænkt sig at understøtte DirectAccess i samme omgang. - Kræver jo domain join, så det sker næppe.
Gravatar #2 - Nåkja
12. jul. 2013 11:39
Det var en interessant forlængelse. Men betyder vel kun opdateringer og ikke nye versioner som f.eks. WP9 eller hvad det kommer til at hedde...? Det er i hvert fald hvad MS normalt mener med support, når det kommer til desktop OS'er.
Gravatar #3 - Magten
12. jul. 2013 13:37
Lidt info om WP "Blue": http://www.neowin.net/news/further-details-emerge-...

Det hedder sig vist at det er "security & platform updates".. Om det så inkluderer WP9 or so, det ved jeg ikke.
Gravatar #4 - Nåkja
12. jul. 2013 13:50
Magten (3) skrev:
Lidt info om WP "Blue": http://www.neowin.net/news/further-details-emerge-...

Det lyder til at være en service pack, ligesom til Windows 8.

Magten (3) skrev:
Det hedder sig vist at det er "security & platform updates".. Om det så inkluderer WP9 or so, det ved jeg ikke.

Det er lidt tvetydigt.

Anyway, hvis de fikser notifikationer, lydstyrke, lukning af programmer og understøtter nyere hardware, så er det jo også ved at være ret komplet?
Gravatar #5 - Hubert
12. jul. 2013 13:55
478907111414718754684 (4) skrev:

Det er lidt tvetydigt.

Anyway, hvis de fikser notifikationer, lydstyrke, lukning af programmer og understøtter nyere hardware, så er det jo også ved at være ret komplet?

Hvordan har historikken været indtil nu?
Gravatar #6 - Nåkja
12. jul. 2013 14:46
Hubert (5) skrev:
Hvordan har historikken været indtil nu?

Når du køber en Windows desktop version, får du sikkerhedsopdateringer og servicepacks med gratis, indtil MS holder op med at understøtte den. Du får ikke nyere versioner med i prisen, så jeg er spændt på om det samme gælder WP. Indtil videre har det jo været ligesom med desktop versionerne.
Gravatar #7 - Hubert
12. jul. 2013 14:50
478907111414718754684 (6) skrev:
Når du køber en Windows desktop version, får du sikkerhedsopdateringer og servicepacks med gratis, indtil MS holder op med at understøtte den. Du får ikke nyere versioner med i prisen, så jeg er spændt på om det samme gælder WP.

wpP7.8 var da vist gratis så mon ikke evt opdateringer til wp8 vil være gratis også?
Gravatar #8 - Nåkja
12. jul. 2013 14:53
Hubert (7) skrev:
wpP7.8 var da vist gratis så mon ikke evt opdateringer til wp8 vil være gratis også?

Som jeg skriver i indlæg 2, forventer jeg at det er sådan. Det, jeg er interesseret i og spændt på, er om WP9 er med i prisen, og om man overhoved kan opgradere fra WP8 til WP9.
Gravatar #9 - Magten
12. jul. 2013 15:06
Spørgsmålet er også om vi ser en WP9 foreløbigt. Med den nye organisation i MS er WP kommet under samme gruppe som Windows. MS har jo selv udtalt at de vil gå efter hurtigere release cycle i Windows, herunder Windows 8.1/Blue.
Rygterne vil at WP 8.1/Blue var planlagt til release før 2014 men er blevet udskudt pga problemer, så mit gæt er at vi vil se release cycles blive "synkroniseret" - måske en gang ved v8.2?
Gravatar #10 - Nåkja
12. jul. 2013 15:17
Magten (9) skrev:
Spørgsmålet er også om vi ser en WP9 foreløbigt. Med den nye organisation i MS er WP kommet under samme gruppe som Windows. MS har jo selv udtalt at de vil gå efter hurtigere release cycle i Windows, herunder Windows 8.1/Blue.
Rygterne vil at WP 8.1/Blue var planlagt til release før 2014 men er blevet udskudt pga problemer, så mit gæt er at vi vil se release cycles blive "synkroniseret" - måske en gang ved v8.2?

Det lyder meget sandsynligt. Jeg tror ikke at vi ser WP9 før tidligst i 2015.
Gravatar #11 - Hubert
12. jul. 2013 17:01
478907111414718754684 (10) skrev:

Hvis det er tilfældet kan de formentlig lige så godt stoppe arbejdet nu. Jeg tror ikke på at wp har en fremtid hvis de vil køre med den slags release cycles. Vi taler jo ikke om et markede hvor de kan styre det som de kunne tidligere på desktop markedet. Android og iOS flytter sig hurtigt og ms bliver nødt til at få wp til at gøre det samme hvis de vil have en chance for at blive på markedet.
Gravatar #12 - Nåkja
12. jul. 2013 18:30
Jeg er ikke så sikker. De opgraderede ikke WP7 til WP8, og de har ikke nogen nævneværdig konkurrent i android, hvor du heller aldrig vil blive opgraderet med et helt revisionsnummer, som f.eks. fra 2.3 til 4. Og de har aldrig gjort det med andre OS'er
Gravatar #13 - Hubert
12. jul. 2013 19:55

Du har en del fejl i dit ellers korte indlæg. Android er en konkurrent til wp. Og så er nexus s gået fra 2.x til 4.x. Det er smarte Ios og Android det ikke har en konkurrrent i wp.
Gravatar #14 - Nåkja
12. jul. 2013 20:16
Hubert (13) skrev:
Android er en konkurrent til wp.

Ja, men det er Android opgraderingerne ikke på de telefoner, der sælger.

Hubert (13) skrev:
Og så er nexus s gået fra 2.x til 4.x.

Nexus telefonerne, er en ret ligegyldig konkurrent, og det er ekstremt sjældent at ikke Nexus telefoner opgraderes. GS3 er endda stadig på 4.1.2.
Gravatar #15 - Magten
12. jul. 2013 20:49
478907111414718754684 (10) skrev:
Magten (9) skrev:

Min pointe var mere at der måske ikke er nogen grund til at snakke om WP9, hvis de kommer til at køre en årlig stor update ud, som det ser ud til de vil med Windows. Om den hedder WP 8.2 eller 9.0 er for mig ligegyldigt, bare der kommer Updates og nye features regelmæssigt.
Gravatar #16 - Nåkja
12. jul. 2013 20:56
Magten (15) skrev:
Om den hedder WP 8.2 eller 9.0 er for mig ligegyldigt, bare der kommer Updates og nye features regelmæssigt.

Jeg er enig med dig, men det giver mening at snakke om WP9, når udsigten er 3 år. Jeg synes at det er interessant om telefonerne opgraderes til WP9, eller om de kun modtager service-opdateringer, når WP9 udkommer.
Gravatar #17 - Ronson ⅍
12. jul. 2013 21:50
Min HTC Sensation blev da også opgraderet fra 2.3.x til 4.x. Så det er da noget mærkeligt noget at skrive at ingen Androidenheder bliver opgraderet.

Det er ved at blive lidt kvalmt med 5 nye tråde om WP hver dag.
Gravatar #18 - Magten
12. jul. 2013 22:07
478907111414718754684 (16) skrev:
Jeg er enig med dig, men det giver mening at snakke om WP9, når udsigten er 3 år. Jeg synes at det er interessant om telefonerne opgraderes til WP9, eller om de kun modtager service-opdateringer, når WP9 udkommer.
Tror vi snakker forbi hinanden.

Lige nu ved vi ikke hvornår Windows/WP 9 er planlagt til og det er lidt svært at spå om med den nye strategi om at lave store opdateringer årligt. Der er mange måder at gøre et på
OSX har jo også været i "version" 10.x i >12 år men der er sket masser af udvikling.. Omvendt er Chrome i version 26-27 stykker, på ganske få år og hvert versionsnummer bringer ikke voldsomt meget nyt..

Ronson (17) skrev:
Nu er det jo bare random nyheder der bliver postet i forummet fordi folk finder dem interessante.. Der er ingen der tvinger dig til at læse dem, eller forbyder dig at finde nyheder om det du synes er interessant.
Gravatar #19 - XorpiZ
12. jul. 2013 22:07
Hubert (11) skrev:
Hvis det er tilfældet kan de formentlig lige så godt stoppe arbejdet nu. Jeg tror ikke på at wp har en fremtid hvis de vil køre med den slags release cycles.

Hubert (11) skrev:
Android og iOS flytter sig hurtigt og ms bliver nødt til at få wp til at gøre det samme hvis de vil have en chance for at blive på markedet.

Så de må ikke køre med hurtige release cycles (som de jo netop er skiftet til, som du nok ved), men de skal skynde sig for at følge med?

Det giver sgu ikke rigtigt mening.

Ronson (17) skrev:

Du har det sgu hårdt. Så kan du jo spamme tagwallen med Android-tråde hvis du har lyst.
Gravatar #20 - Ronson ⅍
12. jul. 2013 22:31
Magten (18) skrev:
Der er ingen der tvinger dig til at læse dem, eller forbyder dig at finde nyheder om det du synes er interessant.
Det har desværre vist sig at man er nødt til at holde lidt øje med disse tråde for at rette visse løgne om Android. Undskyld, misforståelser.

Så jeg har ikke rigtig noget valg :)
Gravatar #21 - Nåkja
12. jul. 2013 22:46
Det er sket for nogle få modeller, men i det store hele er det ikke noget, der sker så almindeligt at MS behøver at opgradere hovedrevisioner for at være med Android på det område.

Det aktuelle billede, hvor Gingerbread jo er revisionen før ICS
http://chart.googleapis.com/chart?chl=Eclair%7CFro...
Kilde

Og jeg venter stadig, her et halt år efter 4.2 udkom, på at det kommer til min. Og det er oven i købet kun en mindre revision, ligesom WP8.1.

Det ville ikke være usædvanligt i forhold til konkurrenterne hvis der ikke kommer nye hovedrevisioner til alle telefoner med revisionen før.
Gravatar #22 - Ronson ⅍
12. jul. 2013 23:12
478907111414718754684 (12) skrev:
android, hvor du heller aldrig vil blive opgraderet med et helt revisionsnummer, som f.eks. fra 2.3 til 4

Og alligevel er der nævnt 2 eksempler. Det er sikkert også sket på andre producenter/modeller.
Gravatar #23 - Nåkja
12. jul. 2013 23:35
Ronson (22) skrev:
Og alligevel er der nævnt 2 eksempler. Det er sikkert også sket på andre producenter/modeller.

Din Sensation blev lanceret kun 6 måneder før ICS udkom, og var af samme generation hardware, som Galaxy Nexus, der blev lanceret senere, samme år. Samsung lavede samme stunt med deres Galaxy S2, som også var af samme generation.

Galaxy S fra året før, blev aldrig opdateret til ICS.
Gravatar #24 - Ronson ⅍
12. jul. 2013 23:55
Godt, så kan vi vist roligt konkludere at det er løgn at androidtelefoner "aldrig vil blive opgraderet med et helt revisionsnummer".
Gravatar #25 - Nåkja
13. jul. 2013 00:07
Ronson (24) skrev:
Godt, så kan vi vist roligt konkludere at det er løgn at androidtelefoner "aldrig vil blive opgraderet med et helt revisionsnummer".

Der har været meget meget få undtagelser.

Gravatar #26 - Hubert
13. jul. 2013 10:49
478907111414718754684 (14) skrev:
Ja, men det er Android opgraderingerne ikke på de telefoner, der sælger.

Såsom sgs4 og htc one..?

Nexus telefonerne, er en ret ligegyldig konkurrent, og det er ekstremt sjældent at ikke Nexus telefoner opgraderes. GS3 er endda stadig på 4.1.2.

Det er ligefør jeg vil skyde på at nexus telefonerne har en større andel af markedet end samtlige wp telefoner til sammen så lige gyldige ville jeg nok ikke kalde dem.
Gravatar #27 - Hubert
13. jul. 2013 10:52
Ronson (17) skrev:

Bare rolig det går snart over. Og som Magten nævner så er det et spørgsmål om, hvad folk finder spændende. Man kunne dog nok forvente en større diversitet, på et site som newz.dk men der er åbenbart, en grund til at balmer mente alle andre lande, kunne lære noget af Danmark.
Gravatar #28 - Hubert
13. jul. 2013 10:55
478907111414718754684 (21) skrev:
Det er sket for nogle få modeller, men i det store hele er det ikke noget, der sker så almindeligt at MS behøver at opgradere hovedrevisioner for at være med Android på det område.

Ms kom ganske sent ind i kampen og bliver for mig at se nødt til at levere bedre end konkurrenterne for at slå dem.
Gravatar #29 - Hubert
13. jul. 2013 10:57
478907111414718754684 (25) skrev:

Altså havde din første påstand intet hold i virkeligheden... Inden du priser ms for meget, skal de måske lige vise at de kan levere 2 major revisioner på samme hw. Det er ikke lykkes dem endnu,
Gravatar #30 - Nåkja
13. jul. 2013 11:37
Hubert (29) skrev:
478907111414718754684 (25) skrev:

Altså havde din første påstand intet hold i virkeligheden... Inden du priser ms for meget, skal de måske lige vise at de kan levere 2 major revisioner på samme hw. Det er ikke lykkes dem endnu,

Jo, den har. Statistisk set kan du være rimeligt sikker på at det aldrig sker, når du køber en android telefon. Du kan også være sikker på at selv underrevisionerne er vanvittigt lang tid om at komme til din telefon. Jeg venter stadig på 9. måned med min Note 2.

Hubert (28) skrev:
478907111414718754684 (21) skrev:

Ms kom ganske sent ind i kampen og bliver for mig at se nødt til at levere bedre end konkurrenterne for at slå dem.

Er opdateringerne det, der skal til? Jeg tvivler.
Gravatar #31 - XorpiZ
13. jul. 2013 12:45
Hubert (27) skrev:
Man kunne dog nok forvente en større diversitet, på et site som newz.dk men der er åbenbart, en grund til at balmer mente alle andre lande, kunne lære noget af Danmark.

Når det kommer fra ham, der elsker at poste MS (primært kritiske) nyheder på tagwallen, så har vi netop set en ny verdensrekord i hykleri.

Godt gået!
Gravatar #32 - praktikant muffe AKA pewbe
13. jul. 2013 13:00
Hubert (29) skrev:
Inden du priser ms for meget, skal de måske lige vise at de kan levere 2 major revisioner på samme hw. Det er ikke lykkes dem endnu,

Af ren nysgerrighed, hvorfor er major revisioner så vigtige for dig?
Gravatar #33 - Hubert
14. jul. 2013 09:59
Justin Beeper (30) skrev:

Jo, den har. Statistisk set kan du være rimeligt sikker på at det aldrig sker, når du køber en android telefon. Du kan også være sikker på at selv underrevisionerne er vanvittigt lang tid om at komme til din telefon. Jeg venter stadig på 9. måned med min Note 2.

Så fordi du venter på din note2 siger statistikken at det ikke sker? Vi er nu 2 der har kommet med modsat rettede eksempler. Ud over at jeg har kunne nævne 2 telefoner der fremover vil få den rene android. Men din "statistik" siger noget andet. Måske du snart burde vise din statistik..?

Er opdateringerne det, der skal til? Jeg tvivler.

Jeg aner ikke hvad der skal til. Jeg håber at ms får en så stor bid af markedet at de andre bliver nødt til at oppe sig for at holde deres marked. Konkurrence er godt for os alle.
Gravatar #34 - Hubert
14. jul. 2013 10:00
pewbe (32) skrev:
Af ren nysgerrighed, hvorfor er major revisioner så vigtige for dig?

Se tilbage på #12 og ret spørgsmålet hvor det burde være rettet imod...
Gravatar #35 - Slettet Bruger [3825003909]
14. jul. 2013 20:34
Der har kun fandtes én revision af den nuværende Windows Phone.

7 og 8 er så vidt forskellige produkter at de tilnærmelsesvis kun deler navn og design.

8 er ikke en major revision af 7, det er et helt andet OS.

Point beeing, WP er ikke gammelt nok til at skulle have flere major revisioner i sig.
Gravatar #36 - Magten
19. jul. 2013 07:20
Har lige fået GDR2 (også kendt som 8.0.10327.77) opdateringen til min HTC 8X og er ved at opdatere..

Edit: Den er også kommet til 8S..
Gravatar #37 - Magten
19. jul. 2013 07:49
Øv, ingen Data Sense til mig (3 abonnement) :(
Gravatar #38 - Nåkja
19. jul. 2013 07:51
Og ingen LTE til min nye Lumia 920 på Oister, fordi Oister ikke understøtter LTE, siger de. Men heldigvis udbyder 3 det samme abonnement til samme pris, med LTE.

Wuddafuuk?
Gravatar #39 - Magten
19. jul. 2013 11:16
Kører Oister ikke på 3's net? o_O

En anden ting i denne opdatering: CalDAV og CardDAV er nu implementeret så man kan synce med Google når de lukker helt for EAS.
Gravatar #40 - Hubert
19. jul. 2013 18:59
Magten (39) skrev:
Kører Oister ikke på 3's net? o_O

En anden ting i denne opdatering: CalDAV og CardDAV er nu implementeret så man kan synce med Google når de lukker helt for EAS.

Oister er så vidt jeg ved et 3's lavprisselskab
Gravatar #41 - Chewy
19. jul. 2013 19:32
Og det er normal at de 4 store holder nye netværk for sig selv, til at starte med. Sådan har det altid været...
Gravatar #42 - Nåkja
22. jul. 2013 07:59
Det er sandt nok at de med vilje holder LTE tilbage for Oister, men det er bare dumt at de kommer med svar som:

Mail fra Oister skrev:
Hej Fætter Fedthage

Hos Oister anvender vi endnu ikke 4G - og vores udmelding er pt. den samme som i 2012 - vi afventer spændt, at netværket bliver mere geografisk udbredt, stabilitet og flere 4G telefoner. Og ja, vi følger udviklingen nøje, og glæder os til at at bringe flere nyheder fra den front.

Hvis du har spørgsmål eller brug for vejledning, kan du finde svar under Kundeservice på http://www.oister.dk/. Har du yderligere spørgsmål til denne mail, er du meget velkommen til at svare tilbage uden at rette i emnefeltet.

De bedste hilsner
Alexander den store
OiSTER Kundeservice

(der kan forekomme rettede navne i dette citat)

Når de har LTE på dækningskortet:
http://www.oister.dk/mobilabonnement/daekning/
Og det oven i købet dækker ret godt.
Gravatar #43 - XorpiZ
22. jul. 2013 08:02
Hah, Fætter Fedthage. Det er et fint navn
Gravatar #44 - Nåkja
22. jul. 2013 09:21
Anyway... Nu har jeg haft lidt tid i selskab med WP8, og IMO er det blevet et helt anvendeligt OS. Bortset fra de lejlighedsvise problemer med pludselig genstart og problemer med at finde mobilnet, synes jeg at det er en fornøjelse at bruge. Jeg ved dog ikke om de problemer, jeg nævner er problemer med WP8 eller min Lumia 920.

Og lige et par ting, jeg har kommenteret tidligere omkring Nokia Lumia 920:

Jeg har kritiseret Nokias LCD valg. Det var en fejl. Skærmen er ikke bare perfekt, den er virkelig god, og det er næsten umuligt at se punkter på den.

Telefonen er ikke klodset. Den er smuk, veldesignet og føles virkeligt behagelig i hånden. Den er lydt tykkere og tungere end konkurrenterne, men jeg synes at det gør den bedre at holde ved.

WP8 kører bare super godt på den. Alt er flydende og lækkert, og jeg må erkende at Android bare ikke er med på det område. Min GN 2 har slet ikke samme glidende bevægelser. Hverken med stock firmware eller med top tunede rommer og overclocking.
Gravatar #45 - Saxov
22. jul. 2013 12:37
478907111414718754684 (30) skrev:
Statistisk set kan du være rimeligt sikker på at det aldrig sker, når du køber en android telefon
Tja, Min HTC Hero gik fra 1.5 til 2.1 - min næste mobil, en Htc Incredible S gik fra 2.2 til 4.0.4.

og min nuværende Sony Xperia Z kom med 4.1.2 og har fået 4.2.2 - men har endnu en Major revision til gode, med mindre du tæller API level 16 -> 17 som et major release :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login