mboost-dp1
WiFi Roaming
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mojn
Min sviger paps står i den situation af WiFi ikke strækker ret langt i hans hus (Tilbygning på Tilbygning gør at vægene er dobbeltmuret med ekstra isolering.
Han skal derfor bruger 2-3 AP's for at dække hele hytten.
PT er det forskellige net, hvilket gør at man nogengange manuelt skal ind og skifte over til den SSID der er nærmest.
Det ville være smart hvis enhederne slev kunne finde ud af at Roame.
Det skulle være så nemt som at sætte samme SSID på netværket.
Men samtidig læser jeg at enheder sjældent selv skifter til det bedste netværk, før det svage er helt ude af række-vidde.
Er der nogen der kan bekræfte det? og hvad er den bedste løsning i sådan en situation.
Min sviger paps står i den situation af WiFi ikke strækker ret langt i hans hus (Tilbygning på Tilbygning gør at vægene er dobbeltmuret med ekstra isolering.
Han skal derfor bruger 2-3 AP's for at dække hele hytten.
PT er det forskellige net, hvilket gør at man nogengange manuelt skal ind og skifte over til den SSID der er nærmest.
Det ville være smart hvis enhederne slev kunne finde ud af at Roame.
Men samtidig læser jeg at enheder sjældent selv skifter til det bedste netværk, før det svage er helt ude af række-vidde.
Er der nogen der kan bekræfte det? og hvad er den bedste løsning i sådan en situation.
SlettetBruger (1) skrev:
Så vidt jeg ved vil et trådløst netkort koble op på det ap, der har det stærkeste signal.
Hjemme hos mig hopper telefonerne selv over på 2,4 GHz B/G hvis signalet ryger ned på 15-20% på mit 5GHz N netværk?
Men mangler du flere AP/stærk router? Som du kunne se, så har jeg lidt liggende ;)
Hjemme hos mig hopper telefonerne selv over på 2,4 GHz B/G hvis signalet ryger ned på 15-20% på mit 5GHz N netværk?
Men mangler du flere AP/stærk router? Som du kunne se, så har jeg lidt liggende ;)
SlettetBruger (1) skrev:Er der nogen der kan bekræfte det? og hvad er den bedste løsning i sådan en situation.
Ja.
Den bedste løsning ville være et netværk fra Meru networks, hvor alle access points ser ud til at være det samme, og en controller så bestemmer hvilket accesspoint du er forbundet til.
Det er dog nok lige et stykke over dit budget :P
Vi bruger dem her på jobbet: http://ubnt.com/unifi
Fungerer ret godt synes jeg. Hvis man køber dem i Polen skulle de være til at betale for private ogsp :D
Fungerer ret godt synes jeg. Hvis man køber dem i Polen skulle de være til at betale for private ogsp :D
Magten (10) skrev:Vi bruger dem her på jobbet: http://ubnt.com/unifi
Vi har en Rocket M2 hos Shell, med kæmpe antenne blev den 1500,- mener jeg. Det er da ikke voldsomt taget i betragtning at den er vejrforseglet og med en 70 cm 18 dBi sektor antenne.
SNMP overvågning... ikke relevant.
Men at have en Server stående :D ...
Glæder mig til jeg får eget hus.. og eget rack
Men at have en Server stående :D ...
Glæder mig til jeg får eget hus.. og eget rack
Jeg mindes en nyhed (gider ikke at søge på mobilen) om en fremtidig WiFi standard, der netop skulle tage højde for, at enheder ikke slap et AP, før forbindelsen røg. Så det er ikke sikkert at det blot er et levn, endnu.
Men, Android fx har en "Avoid poor connections" indstilling, som jo kunne være nyttig i dette tilfælde. Så burde den hoppe over på det nærmeste AP, når signalet bliver tilpas dårligt. Jeg kunne næsten forestille mig, at iOS har noget tilsvarende.
Jeg mindes en nyhed (gider ikke at søge på mobilen) om en fremtidig WiFi standard, der netop skulle tage højde for, at enheder ikke slap et AP, før forbindelsen røg. Så det er ikke sikkert at det blot er et levn, endnu.
Men, Android fx har en "Avoid poor connections" indstilling, som jo kunne være nyttig i dette tilfælde. Så burde den hoppe over på det nærmeste AP, når signalet bliver tilpas dårligt. Jeg kunne næsten forestille mig, at iOS har noget tilsvarende.
Mener jeg så en artikel om et mejeri der havde fået installeret et trådløst net der mere eller mindre "bare" en vældig lang antenne der blev trukket rundt i bygningen.
Der har sikkert været mere i det men der er måske en der kender noget til det?
Der har sikkert været mere i det men der er måske en der kender noget til det?
Nå, min tidligere anbefaling tror jeg godt jeg vil trække tilbage..
Vi har haft massive problemer med vores access points de sidste par dage uden at kunne gennemskue hvorfor, forbindelsen fra switch til AP er fin, genstart løser intet, problemet kommer og går og opstår på hvert AP uafhængigt at hinanden..
Har så forsøgt at lave en upgrade hvilket virkede på de 3 AP's men ikke det sidste. Forsøgte manuelt at opdatere det hvilket resulterer i en fejl som ingen andre tilsyneladende er stødt på.
Imens har jeg så læst en hel del på deres (mega rodede) forum for at finde ud af hvordan vi kom op på version 3 af deres software, som de har reklameret med på deres website i et års tid. Den er så stadig i beta og de anbefaler selvfølgelig ikke at installere den i produktion....
Jeg har lyst til at pille lortet ned lige nu..
Vi har haft massive problemer med vores access points de sidste par dage uden at kunne gennemskue hvorfor, forbindelsen fra switch til AP er fin, genstart løser intet, problemet kommer og går og opstår på hvert AP uafhængigt at hinanden..
Har så forsøgt at lave en upgrade hvilket virkede på de 3 AP's men ikke det sidste. Forsøgte manuelt at opdatere det hvilket resulterer i en fejl som ingen andre tilsyneladende er stødt på.
Imens har jeg så læst en hel del på deres (mega rodede) forum for at finde ud af hvordan vi kom op på version 3 af deres software, som de har reklameret med på deres website i et års tid. Den er så stadig i beta og de anbefaler selvfølgelig ikke at installere den i produktion....
Jeg har lyst til at pille lortet ned lige nu..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.