mboost-dp1

Vista kan kun reaktiveres et bestemt antal gange

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
16. feb. 2007 09:31
Comon har i en ny artikkel skrevet at en OEM version af Vista kun kan reaktiveres et bestemt antal gange og derfor ikke egner sig til dem som skifter hardware ofte.

Havde Microsoft ikke trukket i land med den idé, da det gav et ramaskrig iblandt deres fremtidige kunder ?
Gravatar #2 - tgr
16. feb. 2007 10:20
OEM versionen af XP kan også kun reaktiveres et bestemt antal gange. Ser ikke det store problem.
Gravatar #3 - milandt
16. feb. 2007 10:30
det kan nok ikke aktiveres over internettet mere end et betstemt antal gange - ligesom OEM WinXP - der skal man have fat i telefonen og manuelt aktivere det, ved at indtaste en lang række tal som vises på skærmen i denne process.. Mon ikke det bliver præcis det samme i Vista.
Gravatar #4 - Blinklys
16. feb. 2007 11:42
Jeg mener også at huske noget med, at aktiveringsdata bliver nulstillet efter en periode på 120 dage uden reaktivering. Jeg har ihvertfald engang installeret XP på to vidt forskellige maskiner, hvor der var gået cirka et halvt år imellem. Jeg ved så ikke om det er det samme med Vista.

Sådan som Comon beskriver det i den artikel lyder det som værende fuldstændig identisk med XP's aktiveringssystem. Der er mig bekendt heller ikke nogen forskel på aktiveringssystemet i OEM og retailudgaven - de nægter begge at aktiverer via nettet, hvis der er sket større hardware-ændringer. Her skal man ringe til en MS-supporter, og så får du en kode du skal indtaste. Forskellen på OEM og retail, er at med retail må du skifte hardware så ofte du har lyst, mens OEM kun må bruges på det hardware du først har installeret den på. Jeg har aldrig haft problemer med at aktiverer retail-udgaven over telefonen, men jeg ved ikke med OEM-udgaven - det kan måske være de nægter at give dig en ny kode... nogen der har prøvet det?
Gravatar #5 - Mort
16. feb. 2007 20:42
Jeg har prøvet at aktivere min OEM version af XP 3 gange på samme dag, fordi Windows synes der var ny hardware hver gang jeg installerede nye drivere. Til sidst ville de vide en masse ting omkring hvordan jeg havde købt og brugt min software men jeg fik da min aktiverings kode.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login