mboost-dp1

Vandtæt Dell?

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
10. okt. 2006 10:36
Som mange sikkert har opdaget her inde på newz, er der en rimelig stor enighed om at Dell bærbare ikke er det bedste der findes, men jeg har faktisk en lille eventyr beretning omkring min fasters Dell Latitude D505 bærbare:

I sidste mandags (ikke igår, men ugen før) spildte min fætter åbentbart en "dråbe" vand i hans mors bærbare og den ville så ikke tænde selvom han havde prøvet mange gange! Da den ikke er blevet passet særlig godt på og jeg ikke vidste at han havde tabt vand i den prøvede jeg selvfølgelig også at tænde den med alle de metoder jeg nu kendte og vi satte strøm til osv osv. Men den ville altså bare ikke tænde! Imidlertidig opdager jeg så at den er lidt våd på undersiden og går ud får at tørre det af... Ude ved vasken tilter jeg den så over et tomt glas og det strømmer simpelthen ud med vand og da jeg ikke kunne vride mere vand ud, var glasset fyldt til randen! jeg tog så de dele jeg kunne ud (Optisk drev, ram, HDD) og satte den så til tørre oppe på en hylde...
Da de ikke kan undvære en pc gik vi ind og bestilte en ny for vi havde selvfølgelig regnede med at den var rimelig meget død... Men da jeg så kommer derned i går for lige at tjekke en ekstra gang at lortet er brændt sammen tænder lortet sq lige med det samme! Og underligt nok virker pcen uden strømforsyning sat til hvilket den ikke gjorde før!
Altså det har jeg aldrig oplevet før...!
Gravatar #2 - cjoey
10. okt. 2006 11:01
Det viser bare at Dell Latitudes bare er kram.
Gravatar #3 - Mort
10. okt. 2006 11:48
Jeg har selv brugt en Dell Latitude i flere år og er rimeligt tilfreds med den. Det er ikke det hurtigste dyr i skoven, men af en bærbar synes jeg faktisk det er en af de bedste jeg har haft.
Gravatar #4 - buch
10. okt. 2006 12:05
Det viser jo bare, at man aldrig helt kan stole på en Dell.
Gravatar #5 - MiniatureZeus
10. okt. 2006 16:22
#4 buch
hehe ja :P Men håber nu lidt at kunne overtage den når de får den nye! :P
Gravatar #6 - Saxov
10. okt. 2006 18:18
Jeg kan også sige, at jeg aldrig har været andet en 100% tilfreds med de to dell laptops jeg har haft..
Min første var en Latitude som holdte til knap 5 års direkte mishandling før jeg besluttede mig for at købe en ny, da jeg ikke gad rode med en 14" skærm og en 400 MhZ maskine mere... og min nye Inspiron 9200 kører også som en drøm...
Gravatar #7 - Ronson ⅍
10. okt. 2006 18:28
Har aldrig læst at der skulle være rimelig stor enighed om her at dell bærbare suger, jeg har dog læst det med deres batterier.. Har selv en dell, desværre kan jeg ikke få mit batteri skiftet. Tak, sony.. Hvorfor skulle i lige lave mit ordentligt?
Gravatar #8 - amokk
10. okt. 2006 22:08
#6 en 9200 er ikke hvad jeg vil kalde en laptop... snarere en flytbar desktop med batteri

#7 så du er simpelthen KED at af du ikke fik en laptop med et fejlbehæftet sony batteri?

Jeg tvivler i øvrigt på at de skelner mellem ordentlige og ikke ordentlige sony batterier, de har nok kaldt alt fra sony tilbage og erstattet med nye... Jeg fik selv et nyt batteri til min IBM laptop i går, det er nice nok, så har jeg 2, dvs. ekstra strøm!!!
Gravatar #9 - MiniatureZeus
11. okt. 2006 09:25
#8 amokk
men hvis din pc bryder i brand pga. du har brugt et dårligt batteri dækker din forsikring ikke lige så godt som normalt, da du har fået et ordentligt batteri. Det samme gælder med f.eks. strømforsyninger som du har fået en ny af...
Gravatar #10 - sissy
13. okt. 2006 21:43
Jeg hat spilt Cola i et par af mine venners bærbar, de skulle bare stå på hovedt i ca 4 dage og så virkede de igen, og ingen af dem var en Dell.
Gravatar #11 - Ronson ⅍
13. okt. 2006 22:07
#10: Du har "tit spilt cola i dine venners bærbare".. Du er da en god ven, hva'?
Gravatar #12 - holmen
13. okt. 2006 23:36
Definer tit. Jeg håber ikke at det sker ugentligt. Det ville være spøjst, synes jeg.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
14. okt. 2006 01:47
Ok, tit skulle jeg nok have udeladt (ved ikke engang hvor jeg fik det fra). Men at have spilt cola i flere af sine venners bærbare.. Hvordan kommer man til at gøre det så mange gange, som jeg kan forestille mig det er?
Gravatar #14 - sissy
15. okt. 2006 22:09
Hvornår er det blevet unormalt at spille cola i andre folks computer?
Og det sker normalt når der står et glas cola ved siden af computeren og så kommer man, for det meste ved et uheld, til at skubbe til glased
Gravatar #15 - ztyle
15. okt. 2006 22:14
#14 sissy
Ja, så kan de bare lære at drikke af flasken
Gravatar #16 - sissy
15. okt. 2006 22:27
15#
Har også overvejet det men det er ikke fedt at spilde halvanden liter cola, det tror jeg heller ikke at mine venner vil blive ret glade for.
Gravatar #17 - ztyle
15. okt. 2006 22:32
#16 sissy
Du har godt opdaget at der er skruelåg på sådanne en fætter, det sætter man på når man ikke drikker af flasken.

Og man skruer det af når man skal drikke af flasken ;P
Gravatar #18 - amokk
15. okt. 2006 22:37
#17 hvis man sidder og gamer er det jo ik altid man lige kan nå at skrue et låg af og på
Gravatar #19 - sissy
15. okt. 2006 22:38
DEt har man ikke tid til at sætte på hvis man sidder og spiller

Jyapp eller som amokk siger
Gravatar #20 - ztyle
15. okt. 2006 22:43
#18 & #19
Det er et spørgsmål om øvelse ;)
Lad vær at øve foran compen, det var der en af min venner der gjore, han skulle ud og købe en ny comp.

Edit: man kan ikke gøre det med 2Liters da de er for bløde
Gravatar #21 - sissy
15. okt. 2006 22:49
Eller man kan drikke af glas og så kun spilde lidt af gangen, så kan man nå at rede den når man spilder.
Gravatar #22 - ztyle
15. okt. 2006 23:05
#sissy
Du må være utroligt klodset, jeg havde en net café i et år og der var aldrig nogle der spildte nå de sad og gamede, det skete kun i mit café hjørne
Gravatar #23 - sissy
15. okt. 2006 23:18
hmmm
Næste gang jeg kommer på net cafe spilder jeg cola i alle computerene og så ka de lære at øhhmmm bare glem det....
Jeg tror bare jeg går i seng nu.
Gravatar #24 - MiniatureZeus
16. okt. 2006 08:40
Fik sådan en football hat med plas til to dåser i siden og med sugerør i gave af min kæreste i sommers... hehe det var rimelig mange underlige blikke til lan... :P
Gravatar #25 - cjoey
16. okt. 2006 17:17
Hvad med at tage et headset med mikrofon, gå i silvan og køb en meter blød plasticrør og så binde det på mikrofonen. Vupti så har man et headset med indbygget cola.

Hvor stor beholderen der leverer colaen er, sætter egentlig ingen begrænsninger :-)
Gravatar #26 - sissy
17. okt. 2006 00:14
#cjoey
Genialt, men tror det er lidt hårdt at suge i det, så ma skal bare sætte en pumpe på den, ligesom den man bruge til de små lorte springvand man kan købe.

Edit: eller såden en her
Gravatar #27 - amokk
17. okt. 2006 00:15
#26 hvorfor skulle det være hårdere end at suge i et sugerør?
Gravatar #28 - sissy
17. okt. 2006 00:21
Hvis det er langt er det jo hårdt at suge i det, hvis man fx sætter 4 sugerør sammen kan man næsten ikke suge i dem, derfor en pumpe
Gravatar #29 - cjoey
17. okt. 2006 06:29
#26 Smart med sådan en doseringspumpe, så får man et skud cola selvom man glemmer at drikke.
Gravatar #30 - MiniatureZeus
17. okt. 2006 06:46
ja sådan 2000L på en gang kan man altid bruge :P
Gravatar #31 - Deternal
17. okt. 2006 07:30
For at gå lidt on-topic har jeg oplevet det samme med IBM/Lenovo thinkpads og Fujitsu-Siemens laptops - så jeg tillader mig at formode det er en intel feature som nægter strøm at passere hvis den detekter at den bærbare er våd/fugtig.
Gravatar #32 - MiniatureZeus
17. okt. 2006 17:04
#31 Deternal
Så tror jeg nærmere at det er motherboardet for hverken lys eller skærm eller noget ville tænde eller reagere... den var fuldkommen død..
Gravatar #33 - Deternal
17. okt. 2006 20:27
Well, jeg er ret sikker på at alle 3 bærbare ikke har samme chipset eller motherboards - men du har da ret i at det er på et meget lav niveau, sandsynligvis kædet til psu enheden.
Gravatar #34 - simonsweb
18. okt. 2006 10:17
#4 Lige præcis ;). Har aldrig turde købe, selv røre ved/en dell!!!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login