mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ikke efter min bog. For at det skal virke, så skal fjernsyn kune tage RGB via SCART, som Deadnought siger. Jeg snakker om DVI -> VGA.
Ikke efter min bog. For at det skal virke, så skal fjernsyn kune tage RGB via SCART, som Deadnought siger. Jeg snakker om DVI -> VGA.
Langt de fleste grafikkort understøtter analogt signal via DVI, men det er praktisk talt ligemeget da det analoge VGA signal absolut ikke er kompatibelt med dit fjernsyn, med mindre det har en dedikeret VGA indgang.
@Doh09
Kan du ikke fortælle os hvilket grafikkort det er du bruger?
@Doh09
Kan du ikke fortælle os hvilket grafikkort det er du bruger?
Jo da, man kan sige at hastighedsmæssig har det ikke så meget at sige med NTFS og NCC. Men jo mindre din harddisk skal "bevæge" sig, jo mindre slider det på den :)
Bare engang imellem skal det gøres, :) men ikke konsekvent.
Nyere styresystemer gør det også af sig selv i baggrunden. ^^ én af de ting Vista fik huk for, fordi folk ikke kan klare ikke selv at have styr på deres ressourcer.
Jo da, man kan sige at hastighedsmæssig har det ikke så meget at sige med NTFS og NCC. Men jo mindre din harddisk skal "bevæge" sig, jo mindre slider det på den :)
Bare engang imellem skal det gøres, :) men ikke konsekvent.
Nyere styresystemer gør det også af sig selv i baggrunden. ^^ én af de ting Vista fik huk for, fordi folk ikke kan klare ikke selv at have styr på deres ressourcer.
#4057 Jeg gætter på at de ser fodbold, og snotabeholdet lige har scoret, hvilket de så fejrer ved at opføre sig som klassiske uintelligente sportsafhængige.
Dreadnought (4058) skrev:#4057 Jeg gætter på at de ser fodbold, og snotabeholdet lige har scoret, hvilket de så fejrer ved at opføre sig som klassiske uintelligente sportsafhængige.
Men hvad har det med vold i fjernsynet/fodbold at gøre? Giver ikke mening for mig
Dreadnought (4058) skrev:#4057 Jeg gætter på at de ser fodbold, og snotabeholdet lige har scoret, hvilket de så fejrer ved at opføre sig som klassiske uintelligente sportsafhængige.
Tumleren (4059) skrev:Men hvad har det med vold i fjernsynet/fodbold at gøre? Giver ikke mening for mig
Du kigger på bagsiden af din computer og kigger på hvordan stikkene der sidder på dit grafikkort ser ud.
Dit grafikkort er det kort som er forbundet til din skærm :)
Du kigger på bagsiden af din computer og kigger på hvordan stikkene der sidder på dit grafikkort ser ud.
Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave, mit liv hænger i en tynd tråd lige nu - jeg beder brugerne af newz om at hjælpe en bro: http://imgur.com/CrxTz.png
Schrum (4066) skrev:Jeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave, mit liv hænger i en tynd tråd lige nu - jeg beder brugerne af newz om at hjælpe en bro: http://imgur.com/CrxTz.png
Jeg ville gerne, men jeg gider ikke. Desuden brændte jeg mine matematiknotater efter gymnasiet, men jeg kan fortælle dig, hvorfor EU spiller så en stor rolle i klimaforhandlingerne?
Schrum (4068) skrev:#4067
Du skal have tak for dit forsøg!
Desværre er EU's rolle i klimaforhandlingerne ikke så relevant for mig lige pt. - men hvem ved, måske vender jeg frygtsomt tilbage med det spørgsmål en dag?
Okay, jeg forsøgte lige i 30 sekunder at fokusere på opgaven, men det ligger stadig for langt tilbage i hukommelsen. Det lugter dog af noget basal trigenometri, hvor du skal opsætte en ligning, sætte x ind og reducere.
Hvis du har en formelsamling (og det har du, tjek eventuelt nederst i din taske eller nederst i bunken af bøger, som du aldrig har læst i), så burde du relativt nemt kunne overskue, hvilken eller hvilke formler du skal bruge.
Mit træk var aldrig at kunne huske formlerne per se, men blot vide, hvilke formler der skulle bruges til hvilke opgaver. Resten kommer af sig selv...
:)
vandfarve (4067) skrev:Desuden brændte jeg mine matematiknotater efter gymnasiet
vandfarve (4069) skrev:tjek eventuelt nederst i din taske eller nederst i bunken af bøger, som du aldrig har læst i
vandfarve (4069) skrev:Mit træk var aldrig at kunne huske formlerne
Hvor er det dog dejligt bekræftende at vide, at man stadig kan komme ind på en universitetsuddannelse og studere statskundskab, selvom man har haft sådan en indstilling. Ahh, der er håb forude for mig!
Tak, det var livsbekræftende. Eller, hov, vent...
Nej, pointen er altid, at det ikke kan betale sig at lære udenad, men at lære, hvor du kan lære det (= slå det op). Til mundtlige eksamener er man generelt fucked med denne indstilling, som jeg har opdaget, men så kræver det blot blod, sved og tåre.
Og ja, selv med ovenstående indstilling på statskundskab, så kører det fint for mig mht. job og karakterer, så jeg kan godt anbefale det.
Et personligt råd: Læs Jacob Jonias bog om at få 13 uden at lave lektier! Man skal være en pissegod skuespiller, hvis man skal følge alle hans råd, men der er masser af gode fif, huskeregler og ideer, som alle kan bruge.
Den har virkelig hjulpet mig, selvom jeg har kombineret rådene med at lave mine lektier! Derfor, tag hans ord med en gran salt, men ellers er det en guldskat.
Tak, det var livsbekræftende. Eller, hov, vent...
Nej, pointen er altid, at det ikke kan betale sig at lære udenad, men at lære, hvor du kan lære det (= slå det op). Til mundtlige eksamener er man generelt fucked med denne indstilling, som jeg har opdaget, men så kræver det blot blod, sved og tåre.
Og ja, selv med ovenstående indstilling på statskundskab, så kører det fint for mig mht. job og karakterer, så jeg kan godt anbefale det.
Et personligt råd: Læs Jacob Jonias bog om at få 13 uden at lave lektier! Man skal være en pissegod skuespiller, hvis man skal følge alle hans råd, men der er masser af gode fif, huskeregler og ideer, som alle kan bruge.
Den har virkelig hjulpet mig, selvom jeg har kombineret rådene med at lave mine lektier! Derfor, tag hans ord med en gran salt, men ellers er det en guldskat.
vandfarve (4071) skrev:Nej, pointen er altid, at det ikke kan betale sig at lære udenad, men at lære, hvor du kan lære det (= slå det op).
Jeg er HELT enig! Hvis man baserer det på at lære formlerne udenad, går man i stå når skolen slutter, og har formentlig ikke forstået det alligevel. (Men får måske en høj karakter.)
vandfarve (4071) skrev:Til mundtlige eksamener er man generelt fucked med denne indstilling, som jeg har opdaget,
Er det ikke kun på de grundlæggende niveauer, man forventer udenadslære?
vandfarve (4071) skrev:Læs Jacob Jonias bog om at få 13 uden at lave lektier!
Helt enig! Følg ikke alle rådene ukritisk (nogle af dem er i øvrigt direkte snyd), men tag hvad du selv synes du kan (tillade dig at) bruge.
myplacedk (4072) skrev:Er det ikke kun på de grundlæggende niveauer, man forventer udenadslære?
Velkommen på jura!
- "Hvad siger du? Aha... Ja, ja, jooo. Hvad der står i Grundloven § 19, stk. 3? Jo, den beskriver Det Udenrigspolitiske Nævns opgaver i Folketinget."
Ellers er jeg helt enig. :)
vandfarve (4071) skrev:Læs Jacob Jonias bog om at få 13 uden at lave lektier!
Lortebog - virkelig en lortebog. Det er fuldstændig til grin, at manden kalder sig selv forfatter og er gymnasielærer. Efter 10 sider måtte jeg smide bogen ud. Han insisterer bl.a. på at skrive samtlige danske ord indeholdende "ks" med et x, f.eks. øxe, sax, x-axen, examen osv. Når en person ønsker at skrive som en idiot, så behandler jeg hans "litteratur" derefter.
Og havde han i det mindste så lavet bogen som en debatbog, der skulle gøre op med det ringe eksaminationssystem, folkeskolerne og gymnasierne anvender, så kunne man have respekt for det; men i stedet at lave en ren og skær plattenslagerbog, det scorer ikke mange point hos mig. Det svarer til at en medarbejder hos SKAT laver en "Sådan snyder du i skat"-bog. Jeg giver -03 til Jacob Jonia for faglig integritet :)
Emil (4074) skrev:Han insisterer bl.a. på at skrive samtlige danske ord indeholdende "ks" med et x, f.eks. øxe, sax, x-axen, examen osv.
Er det relevant for bogen?
Emil (4074) skrev:Og havde han i det mindste så lavet bogen som en debatbog, der skulle gøre op med det ringe eksaminationssystem
Det er jo ikke formålet med bogen. Det ville være en helt anden bog.
Emil (4074) skrev:Det svarer til at en medarbejder hos SKAT laver en "Sådan snyder du i skat"-bog.
Nej, det svarer til at de laver en "Sådan undgår du at betale skat"-bog, som inkluderer alt fra at angive kørselsfradrag til decideret skattesnyd.
Ja, nogle af hans tips går over min grænse, og nogle af dem går over skolens. Men derfor er der nu stadig en masse gode ting i bogen. Den hjalp mig igennem en HH jeg absolut ikke havde lyst til.
Det lader til, at du har misforstået både bogen og eksamensformen, når du skriver sådan - jo før man opdager, at eksamen er et stort show, hvor du har hovedrollen, jo bedre klarer man det.
Det er også derfor, at han giver masser af råd til, hvordan du holder gode oplæg, lave tanke-øh'er i stedet for tale-øh'er og bruger alle de små tricks, som de fleste bruger.
Eksempelvis: Jeg tager eller beder altid om et glas, da det køber en værdifuld tid, men som stadig er "gratis" karaktermæssigt, og som ikke trækker ned, ift. at jeg bare sad og sagde ingenting.
Det lader til, at du har misforstået både bogen og eksamensformen, når du skriver sådan - jo før man opdager, at eksamen er et stort show, hvor du har hovedrollen, jo bedre klarer man det.
Det er også derfor, at han giver masser af råd til, hvordan du holder gode oplæg, lave tanke-øh'er i stedet for tale-øh'er og bruger alle de små tricks, som de fleste bruger.
Eksempelvis: Jeg tager eller beder altid om et glas, da det køber en værdifuld tid, men som stadig er "gratis" karaktermæssigt, og som ikke trækker ned, ift. at jeg bare sad og sagde ingenting.
vandfarve (4067) skrev:men jeg kan fortælle dig, hvorfor EU spiller så en stor rolle i klimaforhandlingerne?
Do tell
Jeg elsker klimadebat. :)
Jakob Jakobsen (4065) skrev:#4064
Ok, mente jeg nok, men ville hellere spørge dumt end give forkerte informationer og få et forkert svar :)
Har VGA og DVI, samt hvad jeg vil gå ud fra er stik til hvis jeg smider et ekstra kort i.
LinguaIgnota (4044) skrev:Åh, [url=
Jeg er ikke synderligt homoseksuel, men jeg knalder dig så gerne i prutten, bare du lover, at du vil synge imens. <3
Det var faktisk en ganske interessant video. Det er ret sjovt at nogen har fået den skæppeskøre ide at smække robert smith sammen med jonathan Davis, men de komplementerer sgu egentlig hinanden ret godt.
ved at google PRÆCIS det du skrev
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.mic...
linket hos avcables
http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.mic...
linket hos avcables
Tag et billede. Jeg tror, du har misforstået det sidste stik.
Tag et billede. Jeg tror, du har misforstået det sidste stik.
Mørgspål 10^100:
Hvordan kan det være at en kæde på en cykel bliver "slappere" over tid? Har lige fået min cykel tilbage fra reparation, da den skulle have fjernet et led, fordi den var så løs, at den faldt af, bare man kiggede på den.
Men hvordan kan den bare blive løsere "af sig selv"? Jeg går ikke ud fra at metal bare sådan udvider sig.
Mørgspål (10^100)+1:
I DJ'ens verden (og musikkens verden vel også), hvad er så forskellen på et cut og et sample helt nærliggende? Er det ikke noget nær det samme?
(Jeg går ud fra, at sidste spørgsmål er henvendt til clauzii) ;)
Hvordan kan det være at en kæde på en cykel bliver "slappere" over tid? Har lige fået min cykel tilbage fra reparation, da den skulle have fjernet et led, fordi den var så løs, at den faldt af, bare man kiggede på den.
Men hvordan kan den bare blive løsere "af sig selv"? Jeg går ikke ud fra at metal bare sådan udvider sig.
Mørgspål (10^100)+1:
I DJ'ens verden (og musikkens verden vel også), hvad er så forskellen på et cut og et sample helt nærliggende? Er det ikke noget nær det samme?
(Jeg går ud fra, at sidste spørgsmål er henvendt til clauzii) ;)
Systran (4087) skrev:I DJ'ens verden (og musikkens verden vel også), hvad er så forskellen på et cut og et sample helt nærliggende? Er det ikke noget nær det samme?
Jeg vil tro at et cut er et udsnit af sangen (5-10-15 sek f.eks.), hvorimod et sample er en bestemt lyd fra sangen. :)
1. Kæden slider ned på tandhjulene. meget lidt, men mange bække små <-
2. Efter lang tids brug kan hjulet have flyttes sig, altså der den er spændt fast.
3. Kæden T R Æ K K E S længere pga den vægt den bliver påvirket af igennem længere tid. metaltræthed osv.
1. Kæden slider ned på tandhjulene. meget lidt, men mange bække små <-
2. Efter lang tids brug kan hjulet have flyttes sig, altså der den er spændt fast.
3. Kæden T R Æ K K E S længere pga den vægt den bliver påvirket af igennem længere tid. metaltræthed osv.
#4087,1
Kæden bliver jo løbende slidt, således at glidelejet i hvert led bliver tyndere. Hvis du tænker på hvor mange led der er i en kæde, er det jo ikke megen slitage der skal til før det svarer til et helt led.
Desuden bliver tandhjulene også slidt så de får en mindre diameter.
På de fleste cykler, justerer man det ved at flytte baghjulet længere bagud, men på et tidspunkt bliver kæden så lang at hjulet ikke kan flyttes længere, og så må der en ny kæde på, eller et led af.
#4087,2
En sample et kort stykke lyd der normalt er blevet gemt i mixerens hukommelse som kan afspilles ved tryk på en enkelt knap.
Et cut kan være mange ting, lige fra et stykke færdigmixet musik til punkter hvor du skifter imellem 2 lydkilder.
Kæden bliver jo løbende slidt, således at glidelejet i hvert led bliver tyndere. Hvis du tænker på hvor mange led der er i en kæde, er det jo ikke megen slitage der skal til før det svarer til et helt led.
Desuden bliver tandhjulene også slidt så de får en mindre diameter.
På de fleste cykler, justerer man det ved at flytte baghjulet længere bagud, men på et tidspunkt bliver kæden så lang at hjulet ikke kan flyttes længere, og så må der en ny kæde på, eller et led af.
#4087,2
En sample et kort stykke lyd der normalt er blevet gemt i mixerens hukommelse som kan afspilles ved tryk på en enkelt knap.
Et cut kan være mange ting, lige fra et stykke færdigmixet musik til punkter hvor du skifter imellem 2 lydkilder.
http://www.destructoid.com/ffxiii-xbox-360-will-be...
;)
I marts var Xbox pænere end PS3'en, men det var ikke rigtig synlig. men det skyldtes de 10 MB embedded DRAM som gør den kan noget ps3'en åbenbart ikke kan.
Men jeg har ikke set noget nyere :)
Køb FFXIII til Xbox, og FF Versus XIII til ps3
Så er der ingen der går glip af noget.
Skal personligt have begge spil til PS3
;)
I marts var Xbox pænere end PS3'en, men det var ikke rigtig synlig. men det skyldtes de 10 MB embedded DRAM som gør den kan noget ps3'en åbenbart ikke kan.
Men jeg har ikke set noget nyere :)
Køb FFXIII til Xbox, og FF Versus XIII til ps3
Så er der ingen der går glip af noget.
Skal personligt have begge spil til PS3
Ballonskipper:
Har en gratis update fra Vista til Win7 på min bærbare, og har umiddelbart ikke fået nogen cd eller produktkode med. De eneste cd'er, der fulgte med computeren, er en Vista Recovery cd, en ASUS driver cd og en Cyberlink Power2Go cd. Vil gerne have min pc opgraderet inden 31. januar hvor den gratis update udløber.
Nogen, der har gennembrud i sagen, så sig til. Jeg er blankere end en nypoleret sko.
På forhånd [url=
Har en gratis update fra Vista til Win7 på min bærbare, og har umiddelbart ikke fået nogen cd eller produktkode med. De eneste cd'er, der fulgte med computeren, er en Vista Recovery cd, en ASUS driver cd og en Cyberlink Power2Go cd. Vil gerne have min pc opgraderet inden 31. januar hvor den gratis update udløber.
Nogen, der har gennembrud i sagen, så sig til. Jeg er blankere end en nypoleret sko.
På forhånd [url=
#4093/4095
Mit svar var baseret på at du ikke skriver noget om hvem det er der leverer den gratis opgraderin, normalt er det producenten, men det kunne også være forhandleren hvis det var en model som producenten ikke garanterede en opgradering på.
Men du kan bare tage et smut forbi asus hjemmeside (hvis det er dem der står for opgraderingen). Der er et link i bunden.
Mit svar var baseret på at du ikke skriver noget om hvem det er der leverer den gratis opgraderin, normalt er det producenten, men det kunne også være forhandleren hvis det var en model som producenten ikke garanterede en opgradering på.
Men du kan bare tage et smut forbi asus hjemmeside (hvis det er dem der står for opgraderingen). Der er et link i bunden.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.