mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Postede noget lignende på et andet forum, blev jeg næsten bannet fordi IE ikke kunne håndtere den :P alle brugere med IE gik bare ned når de kom ind på siden ^^
sådan skulle det ha set ud, nogenlunde:
http://zalgo.ru/img/zalgo1.jpg
SlettetBruger (3351) skrev:Postede noget lignende på et andet forum, blev jeg næsten bannet fordi IE ikke kunne håndtere den :P alle brugere med IE gik bare ned når de kom ind på siden ^^
Me like!
Bare bash IE-brugerne! Fx3.5 er ikke så glad for at håndtere det, men der sker intet.
На e-mail [email protected], если повезет, мы вышлем инвайт. Залго идет за вами.
I den e-mail [email protected], hvis du er heldig vil vi invitere. Zalgo er for dig.
Det er svært at google
det stammer fra en gammel tegneserie. hvor det sku forestille at være ondskaben. det er senere blevet en 4chan meme.
http://encyclopediadramatica.com/Zalgo
http://encyclopediadramatica.com/Zalgo
Fraggel:
Hvorfor er diverse Special Interest Groups, så angste for at gøre deres eget liv nemmere? Her tænker jeg specielt på USB Implementers Forum. Hvorfor lavede de ikke bare en 50Gbit fiber-standard istedet for USB3's gnallen x10 efter 8 år med USB2.0? USB2.0 er jo hurtig nok til langt det meste udstyr man kunne finde på at sætte derpå. En 50Gbit fiber, kunne levere varen til scannere, kameraer og harddiske i mange år.
Hvorfor er diverse Special Interest Groups, så angste for at gøre deres eget liv nemmere? Her tænker jeg specielt på USB Implementers Forum. Hvorfor lavede de ikke bare en 50Gbit fiber-standard istedet for USB3's gnallen x10 efter 8 år med USB2.0? USB2.0 er jo hurtig nok til langt det meste udstyr man kunne finde på at sætte derpå. En 50Gbit fiber, kunne levere varen til scannere, kameraer og harddiske i mange år.
Dreadnought (3356) skrev:En 50Gbit fiber, kunne levere varen til scannere, kameraer og harddiske i mange år.
så skal de opfinde POF* først.
*Power Over Fiber
SlettetBruger (3357) skrev:så skal de opfinde POF* først.
*Power Over Fiber
Det kunne vel løses ret nemt ved at lade dataen flyde igennem en fiber og så have et strømkabel ved siden af og så indkapsle det hele i et kabel.
Der er ingen der siger, det skal køre igennem fiberen.
True :)
Men Fiber er jo meget skøbeligt... jeg har set kabelsalat der kunnr få fiber-udviklere til at blive religiøse.
Men ja, samtidig kommer OP ind på at usb 2.0 er længe nok til næsten alt udstyr :)
Men Fiber er jo meget skøbeligt... jeg har set kabelsalat der kunnr få fiber-udviklere til at blive religiøse.
Men ja, samtidig kommer OP ind på at usb 2.0 er længe nok til næsten alt udstyr :)
SlettetBruger (3359) skrev:True :)
Der er vi så til gengæld helt enige. Kobber er lige den tand mere smidigt end fiber :D
tærte:
Hvordan får vi opfundet trådløst fiber så vi fixer kabelproblemet? ^^
kage:
Hvilke symptomer svarer dette til: Opkast, diarre, let hovedpine pga. dehydrering ved opkast og diarre (som for øvrigt er meget meget tynd, noget lignende vand :S), utroligt svækkede muskler og krop generelt, let svimmelhed når man står op, i perioder hård hjertebanken og svedture.
Vil gætte på influenza men spørger af nysgerrighed :)
Hvordan får vi opfundet trådløst fiber så vi fixer kabelproblemet? ^^
kage:
Hvilke symptomer svarer dette til: Opkast, diarre, let hovedpine pga. dehydrering ved opkast og diarre (som for øvrigt er meget meget tynd, noget lignende vand :S), utroligt svækkede muskler og krop generelt, let svimmelhed når man står op, i perioder hård hjertebanken og svedture.
Vil gætte på influenza men spørger af nysgerrighed :)
Det kan godt lyde som en gang madforgiftning. Specielt hvis næsen/øjnene ikke løber, eller du er snottet.
Det kan godt lyde som en gang madforgiftning. Specielt hvis næsen/øjnene ikke løber, eller du er snottet.
Spørger lige igen:
plus et nyt:
Nogen steder man kan finde et forlængerkabel til et 4-pin stik? Jeg tænker på en forlænger til det her (så det ikke behøver gå over bundkortet):
http://peecee.dk/upload/view/207529/full
Tumleren (3328) skrev:asdf etc
Er det i Danmark muligt at købe sådanne backplates til grafikkort? Kan ikke finde noget på edbpriser
http://www.dvhardware.net/news/evga_geforce_gtx_29...
plus et nyt:
Nogen steder man kan finde et forlængerkabel til et 4-pin stik? Jeg tænker på en forlænger til det her (så det ikke behøver gå over bundkortet):
http://peecee.dk/upload/view/207529/full
flatline (3365) skrev:Her?
Har ikke set dine backplates...
Jeg var nok for uspecifik - Hvis ikke det kan ses på billedet er det sådan et 4-pin
Tumleren (3366) skrev:Jeg var nok for uspecifik - Hvis ikke det kan ses på billedet er det sådan et 4-pin
Prøver igen...
av-cables.dk
Jeg har selvfølgelig googlet det og prøvet en del forskellige. Det ser ud til, at alle de online-rippers, der findes ikke virker længere efter MySpace har ændret deres system. Alle steder er sangene i hvert fald "unavailable"..
Jeg burde nok have sagt, at en Windows only-løsning ikke dur.
Jeg har selvfølgelig googlet det og prøvet en del forskellige. Det ser ud til, at alle de online-rippers, der findes ikke virker længere efter MySpace har ændret deres system. Alle steder er sangene i hvert fald "unavailable"..
Jeg burde nok have sagt, at en Windows only-løsning ikke dur.
#3374:
Hvilket lydkort har du?
Du skal selvfølgelig sikre dig at de respektive VU-metre ikke lyser 0 konstant ;)
Det kan også være at der er skruet lidt for højt op for de forskellige signalkilder i Windows Lydmixer. Prøv at skrue faderen helt til venstre (Master) ned, og se om det evt. hjælper.
Det kan også være at du skal gå ind i nogle indstillinger i Audacity og ændre de såkaldte buffer-størrelser. Dette kommer dog lidt an på hvad slags driver og lydkort man har.
--
Der er også en driver der hedder ASIO4ALL, og er en Steinberg kompatibel Input/Output driver til forskellige typer lydkort (onboard for det meste), der understøtter ASIO, hvilket betyder at et lydkort med en normal såkaldt latenstid på 40 ms. kan komme ned under 5-10 ms., samt understøttes direkte i Steinbergs (og andre) programmer.
Kan under ALLE omstændigheder anbefales, hvis din almindelige WDM-driver (WinXP og frem) ellers virker, og skal peppes op til kvik audio ;)
Hvilket lydkort har du?
Du skal selvfølgelig sikre dig at de respektive VU-metre ikke lyser 0 konstant ;)
Det kan også være at der er skruet lidt for højt op for de forskellige signalkilder i Windows Lydmixer. Prøv at skrue faderen helt til venstre (Master) ned, og se om det evt. hjælper.
Det kan også være at du skal gå ind i nogle indstillinger i Audacity og ændre de såkaldte buffer-størrelser. Dette kommer dog lidt an på hvad slags driver og lydkort man har.
--
Der er også en driver der hedder ASIO4ALL, og er en Steinberg kompatibel Input/Output driver til forskellige typer lydkort (onboard for det meste), der understøtter ASIO, hvilket betyder at et lydkort med en normal såkaldt latenstid på 40 ms. kan komme ned under 5-10 ms., samt understøttes direkte i Steinbergs (og andre) programmer.
Kan under ALLE omstændigheder anbefales, hvis din almindelige WDM-driver (WinXP og frem) ellers virker, og skal peppes op til kvik audio ;)
Jeg har nu siddet og skruet lidt på må og få i KMix som må være KDEs svar på Windows Lydmixer, og jeg er kommet frem til noget, der ikke skratter helt vildt, tilgengæld er det meget lavt..
Men jeg må indrømme, at jeg også bare sidder og skruer op og ned i blinde.. :-)
Jeg har nu siddet og skruet lidt på må og få i KMix som må være KDEs svar på Windows Lydmixer, og jeg er kommet frem til noget, der ikke skratter helt vildt, tilgengæld er det meget lavt..
Men jeg må indrømme, at jeg også bare sidder og skruer op og ned i blinde.. :-)
Nej, det havde jeg nu ikke, men den indeholder ikke noget specielt interessant. Det er bare en beskrivelse af KMix' interface, som jeg udemærket kender. Der står ikke noget om, hvilke switches eller sliders, der skal skrues på, for at give god optagelyd..
Edit:
Jeg opdager lige, at Audacity automatisk slår de relevante switches til og fra under Input i KMix afhængigt af, hvad man vælger i Audacity. Måske jeg bare burde finde mig en god Audacity-guide i stedet for at sidde her og prøve mig frem.. :-)
Nej, det havde jeg nu ikke, men den indeholder ikke noget specielt interessant. Det er bare en beskrivelse af KMix' interface, som jeg udemærket kender. Der står ikke noget om, hvilke switches eller sliders, der skal skrues på, for at give god optagelyd..
Edit:
Jeg opdager lige, at Audacity automatisk slår de relevante switches til og fra under Input i KMix afhængigt af, hvad man vælger i Audacity. Måske jeg bare burde finde mig en god Audacity-guide i stedet for at sidde her og prøve mig frem.. :-)
Spørgsmål:
Kan adjektiver have køn?
Se fx her: http://en.wiktionary.org/wiki/idiosyncrasy#Transla... .. Hvad står det lille f ud for oversættelserne for, hvis ikke det er femininum? :)
Kan adjektiver have køn?
Se fx her: http://en.wiktionary.org/wiki/idiosyncrasy#Transla... .. Hvad står det lille f ud for oversættelserne for, hvis ikke det er femininum? :)
# 3385
Du ødelagde det helt. Husk nu, det er tråden til dumme spørgsmål! :) .. Men anyway, som du kan læse, antog jeg også, at f'et stod for femininum, det undrer mig imidlertid blot, at et tillægsord kan have et køn.. Kan det også det på dansk? (PS. Det er mig, der har tilføjet den danske oversættelse, og c'et for common gender er dermed et rent gæt :) )
Du ødelagde det helt. Husk nu, det er tråden til dumme spørgsmål! :) .. Men anyway, som du kan læse, antog jeg også, at f'et stod for femininum, det undrer mig imidlertid blot, at et tillægsord kan have et køn.. Kan det også det på dansk? (PS. Det er mig, der har tilføjet den danske oversættelse, og c'et for common gender er dermed et rent gæt :) )
Hvor mange herinde kender faktisk navnene på de to danske køn og hvilke køn, de stammer fra? (Forsøg uden at søge/spørge, altså tænke selv).
Vi burde lave en almen-viden-alle-burde-kende-tråd. Det gør jeg fandeme!
Vi burde lave en almen-viden-alle-burde-kende-tråd. Det gør jeg fandeme!
Var det ikke underforstået?myplacedk (3392) skrev:#3391
Øøøøhhh... "Han" og "hun"?
Fælleskøn er en sammentrækning af han- og hunkøn. Intetkøn siger sig selv. Det danske fælleskøn er nemlig lidt spøjst, da de fleste andre sprog (fransk, fx) har trukket han- og intetkøn sammen til hankøn.myplacedk (3392) skrev:I begge tilfælde ved jeg ikke lige helt hvad du mener med "hvor de stammer fra".
Wrong. :P
Doh09 (3390) skrev:Er færøernes største indkomst penge sendt fra Danmark?
Nej, fiskeindustrien er deres største indtægtskilde.
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/fo.html skrev:The Faroese economy is dependent on fishing, which makes the economy vulnerable to price swings. The sector accounts for 95% of exports and nearly half of GDP.
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/fo.html skrev:Aided by a substantial annual subsidy (about 15% of GDP) from Denmark
Lugtgener
Hvis jeg laver en hjemmeside (wordpress blog-agtig) med links til f.eks. warez-bb.org hvor man kan downloade copyright materiale via rapidshare (f.eks. tv-serier), bryder jeg så nogle love?
Hvis jeg laver en hjemmeside (wordpress blog-agtig) med links til f.eks. warez-bb.org hvor man kan downloade copyright materiale via rapidshare (f.eks. tv-serier), bryder jeg så nogle love?
MiniatureZeus (3396) skrev:Lugtgener
Well, siden Warez-BB jo ikke selv hoster ting og de ikke er blevet lukket endnu kunne jeg ikke forestille mig det skulle være ulovligt at linke til dem.
MiniatureZeus (3396) skrev:Hvis jeg laver en hjemmeside (wordpress blog-agtig) med links til f.eks. warez-bb.org hvor man kan downloade copyright materiale via rapidshare (f.eks. tv-serier), bryder jeg så nogle love?
Potentielt, ja. Loven er ikke helt klar, men der er måske noget præcedens for hvordan man dømmer.
Spørgsmålet er om du opfordrer til kriminalitet, eller om du måske ligefrem hjælper med det.
Næste spørgsmål må være, om du kan komme i problemer med det. Formodentlig ikke uden virkelig at sætte pisset i kog hos en eller anden, som fx. TPB gør.
#3398 Det er også i den boldgade jeg befinder mig i.. Min idé med at lave sådan en side var jo at gøre det nemmere at følge sine amerikanske serier, altså efter hvornår de blev lagt op.. Men er nok lidt for risikabelt at begynde på i disse dage..
MiniatureZeus (3396) skrev:Lugtgener
Det opfordrer til piratkopiering, hvilket ingen normale mennesker ville gøre bevidst
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.