mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvilket er min pointe.. Ingen grund til at holde film kunstigt i 24 fps. Få fyret op under HFR og lad os komme videre. Vi er jo også kommet videre fra de 18 fps. Og det menneskelige øjes grænse for "flydende" bevægelser ligger trods alt omkring de 16 fps.
Nu har øjet jo så også nogle avancerede funktioner, som feks det at knibe øjnene sammen, hvis man ser en halvdårlig Youtube (nej, man skal ikke gøre det i særlig lang tid, ikke så rart :) - Instant Sharpness ;)
Den funktion kunne være med fed at efterligne med en GPU :D
Jeg ved det ikke, men er der ikke noget med at hjernen/øjnene interpolere på et eller andet plan, lidt som en sigma/Delta A/D-konverter?
Nu har øjet jo så også nogle avancerede funktioner, som feks det at knibe øjnene sammen, hvis man ser en halvdårlig Youtube (nej, man skal ikke gøre det i særlig lang tid, ikke så rart :) - Instant Sharpness ;)
Den funktion kunne være med fed at efterligne med en GPU :D
Jeg ved det ikke, men er der ikke noget med at hjernen/øjnene interpolere på et eller andet plan, lidt som en sigma/Delta A/D-konverter?
Tænker på at jeg godt ville have et data simkort til konens klinik sådan hun kan få 120gb data om månenden.... men tænker om jeg bare kan sætte det i en smartphone jeg har liggende, lade den agere wifi hotspot, eller skal jeg have sådan et fancy tablet eller simkort modem for det virker, gider ikke betale prisen for sådan et.....????
Altså sådan et simkort her http://www.bredbaandsmatch.dk/tablet/#moreDetailsM...
Altså sådan et simkort her http://www.bredbaandsmatch.dk/tablet/#moreDetailsM...
Clauzii (27754) skrev:Hvis din smartphone (?) har "Internetdeling Til/Fra", burde det spille. Jeg mener jeg kan på min iPhone 4 (godt nok et alm. SIM, men det burde ikke gøre en forskel).
Ok tror jeg forsøger.... kan få 120gb hos oister for 199kr om måneden, har en experia sp jeg ikke jeg ikke bruger til noget, og ja den har selvfølgelig internetdeling.....
Egentlig en ok pris for 120 GB ude midt i en skov, hvis man vil :)
Der står også lidt her:
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/344...
Der står også lidt her:
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/mobile-phone/344...
Jeg står og skal have ny telefon...
Spørgsmålet er om det skal være en Sony Xperia Z3+ eller en LG G Flex 2...
Så tænkte om der var nogen der havde en af telefonerne der kan komme med en kort vurdering...
(Går ikke udfra at der er nogen der har en Z3+, så vurdering af Z3 er ok :-)
Umiddelbart hælder jeg mest til Flex 2.
Dels pga. den større skærm, og dels fordi at Z3+'en har en ren glas bagside...
Til gengæld får jeg et Sony Smart Cam (Umiddelbart et HDR-AZ1) med oven i købet hvis jeg forudbestiller Z3+...
Spørgsmålet er om det skal være en Sony Xperia Z3+ eller en LG G Flex 2...
Så tænkte om der var nogen der havde en af telefonerne der kan komme med en kort vurdering...
(Går ikke udfra at der er nogen der har en Z3+, så vurdering af Z3 er ok :-)
Umiddelbart hælder jeg mest til Flex 2.
Dels pga. den større skærm, og dels fordi at Z3+'en har en ren glas bagside...
Til gengæld får jeg et Sony Smart Cam (Umiddelbart et HDR-AZ1) med oven i købet hvis jeg forudbestiller Z3+...
Jeg sidder med en Z3 Compact og en LG G3.
Er fan af at Z3 er mindre, da den er rarere at have i lommen og i hånden. Kamera er bedre.
G3'er har en bedre skærm, og i min mening er LG's android bedre at navigere i. Sonys ser lidt forældet ud.
Er fan af at Z3 er mindre, da den er rarere at have i lommen og i hånden. Kamera er bedre.
G3'er har en bedre skærm, og i min mening er LG's android bedre at navigere i. Sonys ser lidt forældet ud.
Har haft den i hånden i dag, og den føles rigtig lækker. Da den følger håndens kurve...
Film skulle også se mere imponerende ud på den buede skærm...
Og så føles den mere naturligt at have op til øret...
Det føles også "bedre" at swipe op og ned når skærmen er buet...
Men overvejer som sagt også om det skal være en G4 istedet for Flex 2...
Film skulle også se mere imponerende ud på den buede skærm...
Og så føles den mere naturligt at have op til øret...
Det føles også "bedre" at swipe op og ned når skærmen er buet...
Men overvejer som sagt også om det skal være en G4 istedet for Flex 2...
Ronson ⅍ (27766) skrev:Forklarer den hvorfor folk vil beholde film i 24 fps?
Den forklaring er yderst simpel, der er 2 hovedgrunde.
1: "Du ska satme ikke lave om på ting" syndromet.
2: Fordi de første enheder til film der kørte ved højere fps var hobbyvideokamerare er mange kodet til at højere fps ligner de dårlige feriefilm.
Så kan du fra nu af og til jul forklare hvorfor højere fps er bedre, det svare omtrent til at forsøge at forklare USA at det metriske system da nok var en god ide.
Ikke længere...
Før i tiden var der 100-200 kroners mobilrabat for at få folk til at begynde at benytte webshoppen...
Den er blevet afløst af noget der hedder mobilrabat. Som jeg ikke ved præcist hvad dækker over.
Men da de nu gerne vil have folk til at benytte butikkerne istedet for webshoppen, tror jeg ikke at den ikke gælder i butikken...
Men den er også på en 200 kroner.. Så det er begrænset hvad jeg evt. skulle spare....
Før i tiden var der 100-200 kroners mobilrabat for at få folk til at begynde at benytte webshoppen...
Den er blevet afløst af noget der hedder mobilrabat. Som jeg ikke ved præcist hvad dækker over.
Men da de nu gerne vil have folk til at benytte butikkerne istedet for webshoppen, tror jeg ikke at den ikke gælder i butikken...
Men den er også på en 200 kroner.. Så det er begrænset hvad jeg evt. skulle spare....
Hvis du har penge nok på kontoen, så bestil på nettet, og hvis den kommer i butikken mandag, så afbestil igen?
Jeg bestilte min sidste telefon to forskellige steder, fordi ingen af dem var helt sikre på hvornår de fik den på lager..
Edit:
Jeg køber så også altid telefoner uden abb. eller lignende, så måske det ikke kan lade sig gøre for dig? Hvis du skal forlænge noget eksisterende eller noget.
Jeg bestilte min sidste telefon to forskellige steder, fordi ingen af dem var helt sikre på hvornår de fik den på lager..
Edit:
Jeg køber så også altid telefoner uden abb. eller lignende, så måske det ikke kan lade sig gøre for dig? Hvis du skal forlænge noget eksisterende eller noget.
markjensen vil rippe
Er det muligt at rippe video fra dr.dk? Helt specifikt Mahlers 3. symfoni. Umiddelbart kan jeg ikke finde en reference til en mp4-fil i kildekoden, men det kan være jeg har overset noget. Jeg vil helst undgå at optage skærmen.
Er det muligt at rippe video fra dr.dk? Helt specifikt Mahlers 3. symfoni. Umiddelbart kan jeg ikke finde en reference til en mp4-fil i kildekoden, men det kan være jeg har overset noget. Jeg vil helst undgå at optage skærmen.
markjensen vil høre musik i bilen
Jeg har netop fået anden bil, som desværre er lidt skrabet når det kommer til lyddelen. Der er hverken Bluetooth eller AUX-indgang.
Jeg orker ikke at brænde en bunke cd'er, så jeg har overvejet at købe en FM-transmitter, så jeg kan høre musik fra min telefon.
Er der nogen der kan anbefale et godt produkt her? Om den forbinder til telefonen via AUX, lightning eller BT er ikke så vigtigt, så længe lyden er nogenlunde acceptabel (og ja, jeg ved godt, at FM-transmitters ikke er optimale).
Jeg har netop fået anden bil, som desværre er lidt skrabet når det kommer til lyddelen. Der er hverken Bluetooth eller AUX-indgang.
Jeg orker ikke at brænde en bunke cd'er, så jeg har overvejet at købe en FM-transmitter, så jeg kan høre musik fra min telefon.
Er der nogen der kan anbefale et godt produkt her? Om den forbinder til telefonen via AUX, lightning eller BT er ikke så vigtigt, så længe lyden er nogenlunde acceptabel (og ja, jeg ved godt, at FM-transmitters ikke er optimale).
XorpiZ (27776) skrev:markjensen vil høre musik i bilen
Er det muligt at udskifte radio?
Internet-Ekspert KopNudler (27777) skrev:Jeg har gode erfaringer med Pioneer. Jeg har en DEH-X5500BT, som har fulgt mig gennem 4 biler.
Jeg tror det er en bilradio du har, ikke en FM sender.
Manofsciencemanoffaith (27779) skrev:Jeg tror det er en bilradio du har, ikke en FM sender.
Korrekt. Jeg læste lidt for hurtigt.
jeg ved godt du efterlyser en fm transmitter...
men uanset hvilket produkt du vælger kan jeg garantere at du bliver træt af det ret hurtigt....
du burde udskifte radioen til en mindre oldnordisk version.
Jeg har gode erfaringer med JVC KD-DB95BT
netop JVC'en er pænt billig... 1500 cirka
den udskiftede min gamle alpine cde 104 BTi som har fulgt mig gennem flere biler siden omkring 2007
IMHO så bør man ikke nægte sig selv at have en god radio i sin bil, specielt hvis man kører meget
de fleste moderne radioer, kan håndtere at telefonen bruger radioen til at sende lyd trådløst over BT
og fx med JVC radioen kan du også kontrollere din telefon fra radioen
jeg har bandet meget over fm transmittere tidligere hen og vil gerne fraråde dem.... de er stortset spild af penge
det samme gælder for store touch skærm radioer... de koster kassen og en radio som min JVC kan reelt set mere .... dog undtagen at afspille en dvd skive direkte....
men alt andet... navigation, musik, internet radio, alt andet... har du jo i din smartphone allerede.. selv en digital tv modtager kan jo fås til smarthphones.
jeg ved godt du efterlyser en fm transmitter...
men uanset hvilket produkt du vælger kan jeg garantere at du bliver træt af det ret hurtigt....
du burde udskifte radioen til en mindre oldnordisk version.
Jeg har gode erfaringer med JVC KD-DB95BT
netop JVC'en er pænt billig... 1500 cirka
den udskiftede min gamle alpine cde 104 BTi som har fulgt mig gennem flere biler siden omkring 2007
IMHO så bør man ikke nægte sig selv at have en god radio i sin bil, specielt hvis man kører meget
de fleste moderne radioer, kan håndtere at telefonen bruger radioen til at sende lyd trådløst over BT
og fx med JVC radioen kan du også kontrollere din telefon fra radioen
jeg har bandet meget over fm transmittere tidligere hen og vil gerne fraråde dem.... de er stortset spild af penge
det samme gælder for store touch skærm radioer... de koster kassen og en radio som min JVC kan reelt set mere .... dog undtagen at afspille en dvd skive direkte....
men alt andet... navigation, musik, internet radio, alt andet... har du jo i din smartphone allerede.. selv en digital tv modtager kan jo fås til smarthphones.
IT-ekspert Yvossen (27778) skrev:
Er det muligt at udskifte radio?
Ja, det er det vel. Det er dog en 2-din som denne:
http://gebrauchteautoteile.com/images/uploads/0440...
Men i princippet kan man vel finde en hvilken som helst 2-din (der passer med målene, forstås) og så sætte den i? Eller?
Har ikke tjekket det så meget, men de her kan måske bruges?
http://www.onlinecarstereo.com/CarAudio/CarFitGuid...
http://www.crutchfield.com/S-eLj94bQlctM/car/carse...
Clauzii (27787) skrev:Har ikke tjekket det så meget, men de her kan måske bruges?
Opel Corsa er desværre ikke på listen der :<
CBM (27788) skrev:#27786
Enhver 2 din og 1 din
dog skal der i visse tilfælde både mellemkabel (bilmodel til iso) og en plastic dims (hul tilpasning), du kan også sætte diverse 1 din opbevarings skuffer under eller over din 1 din radio
i min skulle der en skuffe plus kabel til
Det var sgu snedigt. Troede der skulle en specifik radio til. Men i princippet kan man altså købe en hvilken som helst 2-din (er ikke fan af opbevaringsskuffer), købe en ramme til og så smække den i?
yes yes.
forskellen på en bil specifik radio og en iso radio er eller KAN være kablet (nogle gange benytter bil specifikke radioer også bare iso, dog sjældent)
muligvis skal du dog af med lidt ekstra bobs for en god 2 din radio, men sålænge det ikke er en touch radio, så er det ikke så galt igen
hold dig til etablerede autoradio mærker såsom...
Alpine, JVC, Kenwood, Pioneer, Sony, blaupunkt m.fl.
hold dig fra acetec, xzound, og kinesiske radioer generelt... (kvaliteten er så ringe det er til at tude over, og minimum 50% af features virker ikke, virker dårligt, virker anderledes end forventet osv)
hvis du vil have rat styring på en uoriginal radio skal der yderligere special kabler til
samme gælder for integration med bilens display
yes yes.
forskellen på en bil specifik radio og en iso radio er eller KAN være kablet (nogle gange benytter bil specifikke radioer også bare iso, dog sjældent)
muligvis skal du dog af med lidt ekstra bobs for en god 2 din radio, men sålænge det ikke er en touch radio, så er det ikke så galt igen
hold dig til etablerede autoradio mærker såsom...
Alpine, JVC, Kenwood, Pioneer, Sony, blaupunkt m.fl.
hold dig fra acetec, xzound, og kinesiske radioer generelt... (kvaliteten er så ringe det er til at tude over, og minimum 50% af features virker ikke, virker dårligt, virker anderledes end forventet osv)
hvis du vil have rat styring på en uoriginal radio skal der yderligere special kabler til
samme gælder for integration med bilens display
den ser lækker ud men den mangler vist en dab/dab+ tuner ?
er ihvertfald blevet glad for min dab+ radio samt muligheden for at have to telefoner på bt samtidigt :)
EDIT: Og har grublet meget over Apple's CarPlay + Google's Android Auto og indset at jeg ikke havde noget at bruge det til
der er begrænsinger i systemet som man ikke har ved blot at bruge telefonen egen skærm som "monitor"
den ser lækker ud men den mangler vist en dab/dab+ tuner ?
er ihvertfald blevet glad for min dab+ radio samt muligheden for at have to telefoner på bt samtidigt :)
EDIT: Og har grublet meget over Apple's CarPlay + Google's Android Auto og indset at jeg ikke havde noget at bruge det til
der er begrænsinger i systemet som man ikke har ved blot at bruge telefonen egen skærm som "monitor"
IT-ekspert Yvossen (27790) skrev:#89
Her er din løsning! http://www.cnet.com/news/parrot-rnb-6-head-unit-ce...
Det ser dyrt ud :D
CBM (27791) skrev:muligvis skal du dog af med lidt ekstra bobs for en god 2 din radio, men sålænge det ikke er en touch radio, så er det ikke så galt igen
Det kunne vel f.eks. være sådan en her?
http://www.ebay.de/itm/KENWOOD-2-DIN-CD-Bluetooth-...
Om den har DAB/DAB+ osv. gør mig ikke så meget.. jeg bryder mig ikke om at høre radio alligevel :)
Thalion (27793) skrev:#27789
Ellers hvis du stadig tænker på en FM transmitter, så har tested lige lavet en video om en:
Må lige se den når jeg er hjemme! Tak :)
Hvorfor kan jeg ikke kommentere på YouTube videoer? Skal jeg bruge min Google konto i stedet for min YouTube konto? Skal jeg have en Google+ konto?
CBM (27791) skrev:hold dig fra [...] xzound [...] kvaliteten er så ringe det er til at tude over, og minimum 50% af features virker ikke, virker dårligt, virker anderledes end forventet osv
Kvaliteten er i hvert fald ringe. Men min XZound MBT10 opretter fint forbindelse, og klarer det, den skal klare.
Men modtageren kan ikke høre hvad der siges i bilen ved håndfri kørsel -- og så er det som om den lige venter 1 sekund før den går igang med at afspille nye lyde (f.eks. ved navigering!!).
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.