mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Det er microUSB 3.0.
Men hvorfor er det et problem? det er jo den ende der skal i HDD'en.
Det er lavet sådan for at sikre bagud-kompatibilitet .
Jeg kan ikke se et problem i det. Jeg har haft en elektrisk tandbørste med. Jeg blev ganske vist udsat for en "tilfældig" grundig efterscanning af min håndbagage, og al elektronik skulle placeres på en bakke for sig selv i et lag.
3-i-1 er forbudt på grund af den lange, farlige snavs-fjerner (den kan jo gøres lige så skarp som en jagtkniv!); en skægtrimmer kan ikke rigtig bide specielt meget.
Jeg kan ikke se et problem i det. Jeg har haft en elektrisk tandbørste med. Jeg blev ganske vist udsat for en "tilfældig" grundig efterscanning af min håndbagage, og al elektronik skulle placeres på en bakke for sig selv i et lag.
3-i-1 er forbudt på grund af den lange, farlige snavs-fjerner (den kan jo gøres lige så skarp som en jagtkniv!); en skægtrimmer kan ikke rigtig bide specielt meget.
Chewy (26697) skrev:Når man ikke må ha en 3 i 1 med. Så tror jeg hellere ikke at man må have en trimmer...
http://www.made4men.dk/media/catalog/product/cache...
Reglerne kan dog være neddroslet siden da...
Mit råd vil være at ringe til lufthavnen og spørge dem...
CPH: 32 31 32 31
Billund: 76 50 50 50
gramps (26702) skrev:#26696
Jeg fandt lige flypassager.dk som er lavet af Trafikstyrelsen. Ifølge dem må man gerne medbringe både 3-i-1 og barbermaskine:Ronson ⅍ (26703) skrev:Kan sådan noget rejseudstyr ikke købes i enhver lufthavn? Køb det når du lander.
http://flypassager.dk/resultater?s=barber skrev:Følgende artikler til personlig pleje må gerne medbringes i håndbagagen:
•Barbermaskine/skraber
•Neglesaks ("tre-i-een")
•Tandbørste
Det kunne også godt gå hen og blive dyrt at købe en ny hver gang man rejser :D
Det er microUSB 3.0.
Er det ikke USB 3.0 Micro-b?
Eller er det en ny standard jeg har misset?
Hvis det er en ny standard og jeg kan forvente at gængse enheder begynder at bruge det fint...
Jeg har et mini og microusb siddende fast i en usb hub, så jeg altid kan smide en enhed til...
Nu skal jeg enten til at rode med kabler de gange jeg skal sætte denne hdd til, eller også skal jeg ud og have en hub med en ekstra port...
Som sagt, er det en ny standard (jeg mente at den nye standard var type c, men lad det ligge) kan jeg leve med at skulle have en ny hub.
Er det kun denne enhed jeg kommer til at eje med denne type stik er det bare et irritationsmoment...
Plus at skulle kablet gå i stykker, så kan jeg ikke bare skifte det ud med et af de utallige jeg allerede har liggende...
@ #26704
Det må være de nye regler, har før haft problemer med jordens mindste 3-i-1, og kender andre der har haft lignende oplevelser...
Men godt at hører at de er kommet til fornuft...
Som en sidenote kan det nævnes at vi ikke måtte(spell?) have en lillebitte 3-i-1 med, men vi måtte godt have en sylespids fodboldpumpe med.. :-)
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/product-img/6950...
Jeg fandt lige flypassager.dk som er lavet af Trafikstyrelsen. Ifølge dem må man gerne medbringe både 3-i-1 og barbermaskine:
Det må være de nye regler, har før haft problemer med jordens mindste 3-i-1, og kender andre der har haft lignende oplevelser...
Men godt at hører at de er kommet til fornuft...
Som en sidenote kan det nævnes at vi ikke måtte(spell?) have en lillebitte 3-i-1 med, men vi måtte godt have en sylespids fodboldpumpe med.. :-)
http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/product-img/6950...
Qw_freak (26707) skrev:Hvad skete der lige for Newz.dk i går aftes?
Det kunne jeg da også godt tænke mig at vide. Jeg oplevede intet unormalt, de par gange jeg var inde.
http://pastebin.com/sYxEC6Q2
Hvordan får jeg sat de værdier ind i tabellen 'temp'?
Jeg er 16 år og har styr på sql-delen - men ikke python
Jeg har rodet med cur = con.cursor() og con.execute("INSERT....") men jeg må gøre noget forkert eller placere dem forkert.
Jeg har rodet med cur = con.cursor() og con.execute("INSERT....") men jeg må gøre noget forkert eller placere dem forkert.
Mark VM Host OS Jensen
Hvilket OS bør jeg vælge hvis jeg vil installere et OS på en ældre server maskine, hvor jeg får så mange system ressourcer og så meget ledig ram som muligt til rådighed?
Det skal være muligt at køre mere end EN VM af gangen...
Der skal være en grafisk brugerflade...
Der skal være understøttelse for multi threading...
Der skal kunne udnyttes 8 GB ram...
Der skal eksistere VM software til platformen...
OS'er jeg har overvejet inkluderer:
Windows Server 2012
Windows Server 2008
OpenSUSE
Linux Mint
XUbuntu
Debian
En linux server distro?
BSD?
Hvilket OS bør jeg vælge hvis jeg vil installere et OS på en ældre server maskine, hvor jeg får så mange system ressourcer og så meget ledig ram som muligt til rådighed?
Windows Server 2012
Windows Server 2008
OpenSUSE
Linux Mint
XUbuntu
Debian
En linux server distro?
BSD?
CBM (26715) skrev:Mark VM Host OS Jensen
Windows Server 2012
Windows Server 2008
OpenSUSE
Linux Mint
XUbuntu
Debian
En linux server distro?
BSD?
Noget debian med noget xfce eller noget. Det minder nok meget om xubuntu, så gør det?
Æder windows server ikke ram og cpu?
Jo lidt gør det:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc768536(v...
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc768536(v...
apapap (26720) skrev:Noget debian med noget xfce eller noget. Det minder nok meget om xubuntu, så gør det?
Mine erfaringer siger mig at en frisk WS2012R2 Core tager godt 300-400 MB RAM og en UI version tager godt 700 MB RAM. Det er faktisk mindre end ESXi, men det kræver så mere system lager at køre WS2012R2 end med ESXi.
Interessant, men jeg ville nok altid vælge full.
Er der andre ting i 2012 R2 som er en fordel frem for 2008 R2 når vi snakker virtualisering eller helt generelt?
Det er også det jeg er bange for.
Måske en dual boot med windows 2012 R2 og en Debian med xfce wm ?
(Der er stor chance for at jeg smider enten ws2008r2 eller ws2012r2 på, da jeg gerne samtidig vil bruge maskinen til at lære disse systemer lidt bedre at kende)
Det skal også nævnes at serveren er en ren hobby maskine.
Er der særlige server udgaver af linux jeg bør overveje?
Maskinen har 8 stk 140 GB SCSI diske i et hardware RAID 5 setup så der brude være plads nok til Windows Server 2012 R2...
Jeg har planer om (og udstyr liggende til) yderligere 2 SATA harddiske på hver 500 GB i en software RAID 1 til yderligere data.
Interessant, men jeg ville nok altid vælge full.
Er der andre ting i 2012 R2 som er en fordel frem for 2008 R2 når vi snakker virtualisering eller helt generelt?
apapap (26720) skrev:
Det er også det jeg er bange for.
Måske en dual boot med windows 2012 R2 og en Debian med xfce wm ?
(Der er stor chance for at jeg smider enten ws2008r2 eller ws2012r2 på, da jeg gerne samtidig vil bruge maskinen til at lære disse systemer lidt bedre at kende)
Det skal også nævnes at serveren er en ren hobby maskine.
Er der særlige server udgaver af linux jeg bør overveje?
Maskinen har 8 stk 140 GB SCSI diske i et hardware RAID 5 setup så der brude være plads nok til Windows Server 2012 R2...
Jeg har planer om (og udstyr liggende til) yderligere 2 SATA harddiske på hver 500 GB i en software RAID 1 til yderligere data.
Well, en masse :)CBM (26723) skrev:Interessant, men jeg ville nok altid vælge full.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh83141...
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn28227...
En helt specifik ting vil være PowerShell, der er bare flere funktioner i 2012 (R2).
Mark "er ikke helt overbevist om smart delen af smartphone" Jensen
Så er vi på den igen med den windows phone...
Efter 8.1 opdateringen så er alarmen og ringestyrken pludselig afhængig af hinanden, 90% af dagen er jeg i situationer hvor jeg ikke kan have lyd på telefonen, hvlket ikke er noget problem da jeg bare kan sætte den til vibrate only.
Problemet er så bare, at hvis jeg glemmer at sætte lyd på, så ringer min alarm ikke og vækker mig om morgenen! I 8.0 ringede alarmen fint uafhængigt, kan man fikse det så jeg kan gå uforstyrret rundt i dagligdagen uden at stresse over om jeg faktisk kommer op om morgenen?
Så er vi på den igen med den windows phone...
Efter 8.1 opdateringen så er alarmen og ringestyrken pludselig afhængig af hinanden, 90% af dagen er jeg i situationer hvor jeg ikke kan have lyd på telefonen, hvlket ikke er noget problem da jeg bare kan sætte den til vibrate only.
Problemet er så bare, at hvis jeg glemmer at sætte lyd på, så ringer min alarm ikke og vækker mig om morgenen! I 8.0 ringede alarmen fint uafhængigt, kan man fikse det så jeg kan gå uforstyrret rundt i dagligdagen uden at stresse over om jeg faktisk kommer op om morgenen?
XorpiZ (26726) skrev:Hvis jeg skruer ned for ringestyrken til 0, så ringer min alarm stadig med den styrke jeg har defineret under apps og medier.
Hvis du skruer ned for dem begge, så er den selvfølgelig lydløs..
Testede lige, og du har da helt ret. Og jeg fandt endda ud af hvorfor jeg havde problemer, hvis ringestyrke står til 0, så når man trykker play på lydende inde i selve alarm appen, så virker de ikke før man skruer op, men lyden når selve alarmen går af spiller stadig ved en anden lydstyrke end når man tester ... det er fanme ikke smart designet. Men pyt jeg kan være stille når jeg skal og stadig komme op om morgenen...
Mark "lys" Jensen
Jeg er overbevist om jeg har set nogle LED lamper, som er nogle små runde spots, som er selvklæbende og på batterier, som man kan tænde ved et tryk. Problemet er at jeg ikke kan finde nogle fysiske butikker der har dem, kan kune finde nogle på nettet.
Jeg har forsøgt ikea, harald nyborg og andre steder sådan noget burde være oplagt, men ingen held. Er der tilfældigvis nogen der har set sådan noget ude i det danske land?
Jeg er overbevist om jeg har set nogle LED lamper, som er nogle små runde spots, som er selvklæbende og på batterier, som man kan tænde ved et tryk. Problemet er at jeg ikke kan finde nogle fysiske butikker der har dem, kan kune finde nogle på nettet.
Jeg har forsøgt ikea, harald nyborg og andre steder sådan noget burde være oplagt, men ingen held. Er der tilfældigvis nogen der har set sådan noget ude i det danske land?
Ronson ⅍ (26730) skrev:Apropos - og så alligevel ikke - kan man få fritstående spots til at montere på loftet og ikke i loftet?
Altså ikke indbyggede spots, men nogle som man monterer på undersiden af loftet?
Sagtens, men de er pisse grimme, og ledningerne kommer til at ligge synligt.
Eksempel på påbygnings spot.
Ronson ⅍ (26730) skrev:Apropos - og så alligevel ikke - kan man få fritstående spots til at montere på loftet og ikke i loftet?
Altså ikke indbyggede spots, men nogle som man monterer på undersiden af loftet?
Harald nyborg har nogle nogenlunde tynde LED varianter, me den synlige ledning sipper du ikke for.
gramps (26729) skrev:#26728
Min lokale Silvan har dem hængende på et helt fag (90 cm), i et hjørne. Det havde de i hvert fald for noget tid siden.
Silvan! Jeg har været en del i silvan hen over sommeren, så kan sagtens være det er derude jeg har set dem. Tak!
Ville lige sige tak for hjælpen/information til Magten, Porre, Yvossen og apapap ifm. mit hobby server projekt :)
Ronson ⅍ (26714) skrev:http://pastebin.com/sYxEC6Q2
Fandt løsningen.
edit: ved ikke hvordan man arbejder med arrays i python så jeg aner ikke om det er den bedste/pæneste/mest effektive måde jeg laver queryen.. men det virker .
OxxY (26728) skrev:Mark "lys" Jensen
Superkram har dem nogle gange til 3 for en tyver. De er fine nok, men hænger ikke altid så godt fast, så påregn at de måske skal have lidt ekstra lim på et tidspunkt.
Der har et underligt problem, hvor google er ubrugeligt grundet de generiske ord.
Hvis jeg opretter en kontakt i Outlook, som har samme navn som en anden kontakt der fx kunne ligge i en anden kontaktfolder... Så bliver kontakter merged på iPhonen...
Hvis jeg opretter en kontakt på iphone med samme navn som en anden, så sker det samme.
Antager iPhonen at man kun kender én, pr navn?
Hvis jeg opretter en kontakt i Outlook, som har samme navn som en anden kontakt der fx kunne ligge i en anden kontaktfolder... Så bliver kontakter merged på iPhonen...
Hvis jeg opretter en kontakt på iphone med samme navn som en anden, så sker det samme.
Antager iPhonen at man kun kender én, pr navn?
Jeg har en del personer der ligger dobbelt (de har samme navn) hvor den ene har jeg selv skrevet ind og den anden er Outlook der har lagt den ind. Så jeg tror det besvarer dit sidste spørgsmål.
Men er din default kontakt-bog sat til "iPhone" eller "Exchange"? hvis jeg sætter min til iPhone ligger der 2 kontakter.
Min viser kontakter fra både iCloud, OWA (Outlook-halløj) og Google på samme tid. Vi bruger ikke Exchange, så jeg ved ikke om det fungerer anderledes.
Men problemet findes jo også når jeg opretter kontakten på telefonen - no way kan outlook nå at fucke noget på, på den tid det tager at trykke "Done" til man kommer til sin tidligere søgning.
og kontakterne kan nemt unlinkes. (i Outlook er de fint splittet op)
og kontakterne kan nemt unlinkes. (i Outlook er de fint splittet op)
Clauzii (26735) skrev:OxxY (26728) skrev:Mark "lys" Jensen
Superkram har dem nogle gange til 3 for en tyver. De er fine nok, men hænger ikke altid så godt fast, så påregn at de måske skal have lidt ekstra lim på et tidspunkt.
hvad i alverden er superkram?
OxxY (26732) skrev:Silvan! Jeg har været en del i silvan hen over sommeren, så kan sagtens være det er derude jeg har set dem. Tak!
Jeg var forbi tidligere i dag. Der var ingen der hvor jeg huskede at de skulle være. Den medarbejder jeg spurgte mente også bestemt at de plejede at hænge der, men det var ikke hans afdeling, så han kunne ikke sige hvad der var sket med dem.
Chewy (26747) skrev:Hvor mange volt kører de med i England som standard?
Samme som os - du får lige hele listen her :)
Clauzii (26748) skrev:Samme som os - du får lige hele listen her :)
De bruger et andet stik men det ved du vel godt....
https://www.google.dk/search?q=plug+uk&es_sm=9...
Til Chewy
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.